MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Info fra forumledelsen og spørsmål, tips, forslag og ros & ris fra brukerne.
Svar
Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av ZZR-Tom »

simpson skrev:Greit takhøyden er stor fra moderatorer, men noen blir utrolig gretne hvis du ikke deler samme syn og meninger med de og ikke liker deres valg av sykkel.
Men folk må også skjønne at noen bevisst trykker på de rette knappene hos de rette folkene for å få en reaksjon, uten at det er noe mer alvor enn en god diskusjon.
Nåja, du har no vore ganske lett å pushe du og. Gretten og sur har du også voret ;-)

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av MaxTron »

Kan jo bli litt kjedelig i lengda med disse tohjulstraktorfolka ja, men da er det jo bare å smile overbærende for sæ sjøl...

Motorsykkel i dagens sammfunn i det meste av verden, i de aller fleste situasjoner er jo alt anna enn ett klokt og fornuftig valg, derfor er jo disse folka som forsvarer kjøpene sine med hvor allsidig eller fornuftig de er en vandrende selvmotsigelse.

Lurer på om dette har blant anna med alder å gjøre... :scratch
De fleste av de er jo blitt så gammle at omgangskrets og familie sikkert i mange år har prøvd å få de til å forstå at"dette er du nå blitt for gammel til", de fleste har også kanskje ektefeller som mener pengene burde brukes annerledes, og i tillegg er jo MC-kjøring faali'. Mye av dette virker som det har seget inn, og de har begynt å mene det sjøl også...

Så isteden for å stå rakrygget og fortsette å ha de sykklene som hjertet og ungutten(jenta) egentlig ønsker seg, så har de endtopp med disse "fornyftige" plastikkelgene som kommer ferdig fra forhandler med masse fornuftige argumenter så den middelaldrende familiefar kan bruke som alibi overfor omgangskrets og familie, og sikkert ofte seg sjøl.

Enda en selvmotsigelse i selvmotsigelsen er at de ofte kjører sykkler som bruker kundekretsen til å teste ut ny teknologi, vist fornuftsalibiet skulle holdt vann så burde de vel kjøpt noe som også faktisk ER driftssikkert, og ikke bare har ett 40-50 år gammelt rykte om å være det..?

Det at det stadig blir flere av denne typen motorsykklister har vel som andre nevner en samenheng med den stadig stigende gjennomsnittsalderen hos motorsykklister her i landet, så blir nok bare mere av det.

Men finns mye annet artig å lese innpå her, så liker forumer meget godt æ :thumleft
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38061
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av AJ »

Kawasaki skrev: Njaa,er vel ikke smalt,det bare virker sånn fordi uansett hva tråden starter som,så ender den opp med å forherlige Tiger,Gussi eller TDM.
Når det gjelder takhøyde,så er det vanskelig å mene noe om det. På den tiden jeg har vært her har jeg aldri sett noe som kvalifiserer til en løftet finger,engang. Folk her er jo sååå høflige,tilogmed Vstrom-eierne får gå ifred :knegg
Du skrev Guzzi feil... ;-)
Noen flere kommentarer fra meg?
Nei. Tru'kke det... :knegg


:mk
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av simpson »

ZZR-Tom skrev:
simpson skrev:Greit takhøyden er stor fra moderatorer, men noen blir utrolig gretne hvis du ikke deler samme syn og meninger med de og ikke liker deres valg av sykkel.
Men folk må også skjønne at noen bevisst trykker på de rette knappene hos de rette folkene for å få en reaksjon, uten at det er noe mer alvor enn en god diskusjon.
Nåja, du har no vore ganske lett å pushe du og. Gretten og sur har du også voret ;-)
Blir engasjert vet du, men ikke så veldig gretten.
Ihvertfall ikke over kritikk av min sykkel..... :knegg

ZZR-Erling

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av ZZR-Erling »

Er vel ikke merkelig om de fleste er middelaldrende og kjører ADV her, det er jo de som dominerer i statistikken også. Snittalderen på oss alle er vel 47 og mest solgte bike er BMW Gelende Und Strasse.

Forøvrig er forumet her og nu 17" bredt :knegg

ZZR-Erling

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av ZZR-Erling »

simpson skrev:
ZZR-Tom skrev:
simpson skrev:Greit takhøyden er stor fra moderatorer, men noen blir utrolig gretne hvis du ikke deler samme syn og meninger med de og ikke liker deres valg av sykkel.
Men folk må også skjønne at noen bevisst trykker på de rette knappene hos de rette folkene for å få en reaksjon, uten at det er noe mer alvor enn en god diskusjon.
Nåja, du har no vore ganske lett å pushe du og. Gretten og sur har du også voret ;-)
Blir engasjert vet du, men ikke så veldig gretten.
Ihvertfall ikke over kritikk av min sykkel..... :knegg

Skal du ha Simphson gretten, er det bare å si at 1098 er relativt tungstyrt og at ZZR parkerer alt :knegg

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av ZZR-Tom »

ZZR-Erling skrev:
simpson skrev:
ZZR-Tom skrev:
simpson skrev:Greit takhøyden er stor fra moderatorer, men noen blir utrolig gretne hvis du ikke deler samme syn og meninger med de og ikke liker deres valg av sykkel.
Men folk må også skjønne at noen bevisst trykker på de rette knappene hos de rette folkene for å få en reaksjon, uten at det er noe mer alvor enn en god diskusjon.
Nåja, du har no vore ganske lett å pushe du og. Gretten og sur har du også voret ;-)
Blir engasjert vet du, men ikke så veldig gretten.
Ihvertfall ikke over kritikk av min sykkel..... :knegg

Skal du ha Simphson gretten, er det bare å si at 1098 er relativt tungstyrt og at ZZR parkerer alt :knegg
1098 er jo ikkje såååå tungstyret, men fan så stiv og ubehaglig, passer best som pynt utenfor kebab sjappa, også er den over 800cc og kan ikkje brukast i skauen :erte :popcrn

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av ZZR-Tom »

ZZR-Erling skrev:Er vel ikke merkelig om de fleste er middelaldrende og kjører ADV her, det er jo de som dominerer i statistikken også. Snittalderen på oss alle er vel 47 og mest solgte bike er BMW Gelende Und Strasse.

Forøvrig er forumet her og nu 17" bredt :knegg
Det var ikkje mykje å skryte av, 52" her :P :p

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Banditmannen »

ZZR-Erling skrev:Forøvrig er forumet her og nu 17" bredt :knegg
Sikker?
Husk at en 17" widescreen bare er ca.14,4 tommer bred... :P :p

ZZR-Erling

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av ZZR-Erling »

Banditmannen skrev:
ZZR-Erling skrev:Forøvrig er forumet her og nu 17" bredt :knegg
Sikker?
Husk at en 17" widescreen bare er ca.14,4 tommer bred... :P :p
Jaja...vi veit det :twisted

Brukeravatar
Stranger
Innlegg: 109
Registrert: 28 feb 2012, 18:38
Motorsykkelen din: 2004 ktm lc4
Sted: Byen under skyen (Bergen)

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Stranger »

ZZR-Tom skrev:
ZZR-Erling skrev:Er vel ikke merkelig om de fleste er middelaldrende og kjører ADV her, det er jo de som dominerer i statistikken også. Snittalderen på oss alle er vel 47 og mest solgte bike er BMW Gelende Und Strasse.

Forøvrig er forumet her og nu 17" bredt :knegg
Det var ikkje mykje å skryte av, 52" her :P :p
Bare 52"? 65" her :prop:

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Kawasaki »

AJ skrev:Du skrev Guzzi feil...
Ja,rettskrivingen er ikke alltid på topp. Men budskapet stemte vel rimelig bra,eller :knegg
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38061
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av AJ »

Kawasaki skrev:
AJ skrev:Du skrev Guzzi feil...
Ja,rettskrivingen er ikke alltid på topp. Men budskapet stemte vel rimelig bra,eller :knegg
Som allerede nevnt...:
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=146701#p146701" onclick="window.open(this.href);return false;

:knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Bringisen »

Jeg forstår egentlig ikke problemet :scratch

Mulig jeg er helt på jordet men hva er egentlig problemet med at endel andre velger noe annet enn deg selv?

Når jeg leser denne tråden så virker det som veldig mange småting lager storm i et vannglass. Jeg ser at noen kommer med stikk til noe andre har skrevet i andre tråder og gjør dette om til noe negativt.

Om noen vil ha et autobahnelokomotiv , noen vil ha en touringbuss , noen vil ha 1400ccm , noen vil ha noe mindre , noen vil kjøre i skauen , og noen fra cafe til cafe , så hva er problemet.

Det virker som om veldig mange gjør alt dette om til "dem i mot oss" og "oss i mot dem" , men det er jo ikke slik.

Det er jo bare så enkelt som at vi har forskjellige behov med motorsykkelen vår , og de fleste av oss er så entusiastisk at vi gjerne vil fortelle hvorfor vi akkurat har dette behovet.
Jeg er med på den at det noen ganger kan virke som om vi driver preken for få andre til å skifte behov og motorsykkel , men jeg er ganske sikker på at de fleste ikke mener det på den måten. De fleste vil at vi skal være forskjellig.
Og dette går begge veier , jeg mener det er tull at noen skal være verre enn andre på dette feltet , det er bare å saumfare trådene så ser man det.

Jeg mener mange tar disse tingene alt for alvorlig og hvis noen føler seg trampet på så har de tatt utsagn og meninger alt for bokstavlig.
Fordi en person mener at et behov og en type sykkel passer best til det han driver med og prøver å fortelle om hvorfor , så må ikke noen la dette bli det samme som å drive preken og at det er å gjøre narr av andre.

Vi er entusiastiske på hver vår måte og hvis vi ikke tåler dette så får de la vær å lese trådene , beklager at min mening er så hard.

Om jeg hadde hatt ubegrenset med gryn så hadde jeg hatt en haug med sykler i garasjen , gjerne en R1200GS , en F800GS ,en K1300S/ZZR1400 , en R1200RT , en S1000RR/1199 Panigale , en HD osv , men siden jeg foreløpig bare har gryn nok til en sykkel så må jeg velge en sykkel som gir akkurat meg mest glede til akkurat det jeg synes er det morsomste.
Og jeg regner med dette gjelder de fleste her inne og siden vi er forskjellig har vi forskjellige sykler , men man må ha lov til å spørre andre om hva som gjorde utslag for sitt valg eller fortelle andre om sitt eget.
Sist redigert av Bringisen den 13 jan 2013, 20:04, redigert 1 gang totalt.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av MaxTron »

Størst TV, sterkest motor, best surroundanlegg, mest moden på forumet... MÆ!! :janikk
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Svar