MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Info fra forumledelsen og spørsmål, tips, forslag og ros & ris fra brukerne.
Svar
Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av jhn »

AJ skrev:
Carpa skrev:
Mobber dere de mindre heldige nå da :[-X
Uffda... :8-[
Det var ikke meningen... :sorry
Æ har lov ... har sjøl hatt deler av oppveksten der.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38121
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av AJ »

jhn skrev:
AJ skrev:
Carpa skrev:
Mobber dere de mindre heldige nå da :[-X
Uffda... :8-[
Det var ikke meningen... :sorry
Æ har lov ... har sjøl hatt deler av oppveksten der.
:knegg
Ok... ;-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Kawasaki »

Snikkeren skrev:
jhn skrev:Jeg trodde lenge at det var bare jeg som mente dette, men ser nå at flere er av samme oppfatning, også de innvolverte. Litt selvransakelse har aldri vært galt.
Det er faktisk bare et mc-forum hvor jeg ikke har sett dette foregå, og det er dette rølpeforumet hvor de "utstøtte" fra bike.no har samlet seg, Ikke bike. .... :-k når jeg får tenkt meg litt om, så var det faktisk et lite tilløp der også ... ja ja, ingen er feilfrie
Det er i allefall et meget trivie ....eeh ... trivelig forum ... kanskje litt lite aktivitet, men det tar seg kanskje opp, sakte men sikkert ... hvem vet
Så kan du jo se på hvor lenge det forumet har eksistert, og hvor lenge MCsiden har eksistert. Da tror jeg du vil komme frem til at det faktisk er lengre mellom hver gang noen føler seg urettferdig behandlet her enn der. ;e
Som eneste moderator inntil idag,så kan jeg ikke forstå hvem som har følt seg urettferdig behandlet inne hos meg. En annen sak er at det kanskje er upassende å diskutere det her inne
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38121
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av AJ »

Kawasaki skrev: Som eneste moderator inntil idag,så kan jeg ikke forstå hvem som har følt seg urettferdig behandlet inne hos meg. En annen sak er at det kanskje er upassende å diskutere det her inne
Der gjorde du en innertier :prf

:knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av jhn »

Den episoden jeg tenker på tror jeg de fleste følte endte høyst rettferdig.

Men "upassende"? .... jeg trodde ikke det ordet fantes i KliffArnes vokabular

knutk
Innlegg: 414
Registrert: 01 feb 2012, 11:27
Motorsykkelen din: BMW K1300GT/R90S/F700GS

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av knutk »

Hadde egentlig tenkt å holde meg unna kommentarer i denne tråden.
Men etter å ha fulgt med i innleggene dukker der opp kommentarer om en deltager, tilsynelatende en ungutt fra Oslo vest.

Trådene til vedkommende samt svarene som ble gitt ble her av enkelte brukt som eksempel på lav takhøyde.
Siden madammen styrer fjernkontrollen på TV fant jeg tid til overs til å benytte forumets søkefunksjon, og fant innlegg fra guttens korte karriere i forumet.

Vel, han var flink til å trykke på det rette "knappene", og hadde kjeppehester om både andres skrivemåte og opprinnelse. Selv om en del av svarene som ble gitt til vedkommende ikke bedret stemningen ser jeg helt klart at
lysten var til stede.
Ironisk nok virket det som enkelte fikk assosiasjoner som omtalte prerson selv beskrev på en glimrende måte som svar i en tråd. Svaret omhandlet andres småbarn:

Sitat:
Slike djevelverktøy skal jeg ikke selv ha. (Unger) Irriterer meg grenseløst over de som finnes i nabolaget her allerede.. Bråker og skriker, og hoier og bare bråker..
Skriker bare for "moro", så høyt at man skulle tro de ble drept.. Hvor faen er foreldrene hen? Makan til mangel for respekt for andre mennesker skal man lete lenge etter. Om unger skal skrike og hoie kan de pelle seg til helvete bort på lekeplassen..
Nei fy faen, at noen vil ha noe sånt frivillig kan jeg ikke forstå.

--Sitat slutt

Tror nok vedkommende selv trigget de samme følelsene i en del av medlemmene.

For å komme tilbake på sporet: Jeg synes ikke takhøyden er for lav eller forumet for smalt.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Bringisen »

dag-zzr skrev:
Høyde og bredde på forumet er etter min oppfatning greit tilpasset brukerne.

At flertallet i forumet foretrekker små offroadsykler har jeg ingen problemer med :lol

Joda , i følge det jeg har forstått så har du store problemer med det :lol
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Bringisen »

knutk skrev:Hadde egentlig tenkt å holde meg unna kommentarer i denne tråden.
Men etter å ha fulgt med i innleggene dukker der opp kommentarer om en deltager, tilsynelatende en ungutt fra Oslo vest.

Trådene til vedkommende samt svarene som ble gitt ble her av enkelte brukt som eksempel på lav takhøyde.
Siden madammen styrer fjernkontrollen på TV fant jeg tid til overs til å benytte forumets søkefunksjon, og fant innlegg fra guttens korte karriere i forumet.

Vel, han var flink til å trykke på det rette "knappene", og hadde kjeppehester om både andres skrivemåte og opprinnelse. Selv om en del av svarene som ble gitt til vedkommende ikke bedret stemningen ser jeg helt klart at
lysten var til stede.
Ironisk nok virket det som enkelte fikk assosiasjoner som omtalte prerson selv beskrev på en glimrende måte som svar i en tråd. Svaret omhandlet andres småbarn:

Sitat:
Slike djevelverktøy skal jeg ikke selv ha. (Unger) Irriterer meg grenseløst over de som finnes i nabolaget her allerede.. Bråker og skriker, og hoier og bare bråker..
Skriker bare for "moro", så høyt at man skulle tro de ble drept.. Hvor faen er foreldrene hen? Makan til mangel for respekt for andre mennesker skal man lete lenge etter. Om unger skal skrike og hoie kan de pelle seg til helvete bort på lekeplassen..
Nei fy faen, at noen vil ha noe sånt frivillig kan jeg ikke forstå.

--Sitat slutt

Tror nok vedkommende selv trigget de samme følelsene i en del av medlemmene.

For å komme tilbake på sporet: Jeg synes ikke takhøyden er for lav eller forumet for smalt.
Jeg vet ennå ikke hvem denne personen det snakkes om er og har ikke giddet å lete i arkivene , men nå når du endelig viser til et sitat så kjenner jeg godt til personligheten.
For å si det slik ut fra sitatet , så kan man nok finne mange som ikke liker skrikende barn , men om man absolutt må skrive om det finnes det så mange andre måter å skrive det på ;-)
Hvis man vil møte slike så er det bare til å ta en tur innom VG forumet , der finnes det mange med samme kaliber. Kan ikke se at det finnes mange her på forumet , ikke på samme måten , men at noen kanskje liker provoserende utsagn som skaper debatt på bakgrunn av utsagnet finnes.
Debatt blir det ofte av slike utsagn for de fleste av oss ønsker å svare på provoserende utsagn :mk
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
jolan
Innlegg: 53
Registrert: 22 mai 2012, 21:47
Motorsykkelen din: mc

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av jolan »

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å uttale meg her på forumet mer, men når temaet først kommer opp...

Jeg registrerte meg på forumet fordi det virket at det var hyggelig stemning her, saklige og morsomme diskusjoner. Jeg bør kanskje nevne at jeg er ganske konfliktsky og beskjeden av meg (så beskjedent av meg å nevne det :)) IRL og i stor grad i forumdiskusjoner også. Så, etter at jeg ble ledd av da jeg kalte en tur på 250mil "en langtur", samt kalt både "polakk" og "indianer" :) da noen mistolket mine utsagn, bestemte jeg meg rett og slett for at jeg kanskje burde holde kjeft. Ikke er min mc-smak i høy aktelse her heller så det er ikke noe vits å tiltrekke seg oppmerksomhet, tenkte jeg... Så er jeg kanskje ikke så flink til å formulere meg, så det blir misforståelser og sure kommentarer av det.

Men når det kommer til denne personen som er blitt nevn så mange ganger i denne tråden så mener jeg at alt for mange forummedlemmer har vært alt for tålmodige alt for lenge... Som Bringisen skriver: en ting er hva man mener - for det første trenger man kanskje ikke å flagge alt man har i huet, og for det andre må man regne med at noen vil være uenig, hvis man kommer med diskutable utsagn. En annen ting er måten man uttrykker det på, og der er her AndreasB's oppførsel var, etter min mening, helt uakseptabel. At han ikke ble kastet ut av forumet på huet og r*vva er for meg helt uforståelig. Jeg gadd ikke å klikke på bokmerket med mcsiden i ett par uker da han var mest aktiv, fordi jeg ikke orket å irritere meg over tullingen som var i "alle" tråder med sine latterlige "meninger"... Så kom jeg tilbake etter å ha lagt ham inn i ignore-lista, da ble de mer levelig.

Som jeg ser det er takhøyden på forumet veldig høy, litt for høy enn hva som er godt og hensiktsmessig i enkelte tilfeller. Man bør tillate det meste av meninger og påstander, men slå ned på ufine og provoserende måter å presentere dem på.

sånn, nå skal jeg holde kjeft igjen og holde meg til lektyren :)

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3460
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av JohnnyTh »

jolan skrev:Jeg hadde egentlig ikke tenkt å uttale meg her på forumet mer, men når temaet først kommer opp...

Jeg registrerte meg på forumet fordi det virket at det var hyggelig stemning her, saklige og morsomme diskusjoner. Jeg bør kanskje nevne at jeg er ganske konfliktsky og beskjeden av meg (så beskjedent av meg å nevne det :)) IRL og i stor grad i forumdiskusjoner også. Så, etter at jeg ble ledd av da jeg kalte en tur på 250mil "en langtur", samt kalt både "polakk" og "indianer" :) da noen mistolket mine utsagn, bestemte jeg meg rett og slett for at jeg kanskje burde holde kjeft. Ikke er min mc-smak i høy aktelse her heller så det er ikke noe vits å tiltrekke seg oppmerksomhet, tenkte jeg... Så er jeg kanskje ikke så flink til å formulere meg, så det blir misforståelser og sure kommentarer av det.

Men når det kommer til denne personen som er blitt nevn så mange ganger i denne tråden så mener jeg at alt for mange forummedlemmer har vært alt for tålmodige alt for lenge... Som Bringisen skriver: en ting er hva man mener - for det første trenger man kanskje ikke å flagge alt man har i huet, og for det andre må man regne med at noen vil være uenig, hvis man kommer med diskutable utsagn. En annen ting er måten man uttrykker det på, og der er her AndreasB's oppførsel var, etter min mening, helt uakseptabel. At han ikke ble kastet ut av forumet på huet og r*vva er for meg helt uforståelig. Jeg gadd ikke å klikke på bokmerket med mcsiden i ett par uker da han var mest aktiv, fordi jeg ikke orket å irritere meg over tullingen som var i "alle" tråder med sine latterlige "meninger"... Så kom jeg tilbake etter å ha lagt ham inn i ignore-lista, da ble de mer levelig.

Som jeg ser det er takhøyden på forumet veldig høy, litt for høy enn hva som er godt og hensiktsmessig i enkelte tilfeller. Man bør tillate det meste av meninger og påstander, men slå ned på ufine og provoserende måter å presentere dem på.

sånn, nå skal jeg holde kjeft igjen og holde meg til lektyren :)
Er ikke 250 mil langtur :scratch ?
Merkelige greier. Jg har kompiser som kaller en 10 mil tur for langtur.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
KrankenWagen
Innlegg: 135
Registrert: 26 apr 2012, 12:21
Motorsykkelen din: Kawasaki Z1000R, Z1000J, ZX7R

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av KrankenWagen »

AJ skrev: Takk for at du stakk innom igjen en tur, da, KrankenWagen :vs
Hyggelig at du tok deg tid til å gi tilbakemelding om hva du mener.
Så får du hygge deg så godt du kan på bike.no forumet...
Der er det jo voldsomt stor aktivitet for tiden... ;-)
Som jeg sa så skulle jeg gi meg på forrige innlegg, men ikke pokker om jeg slutter av på denne måten, med sånne tilsvar fra deg.
Når jeg ser den barnslige reaksjonen din på mitt innlegg her, og på andre innlegg som også har fått slike tilsvar av deg, så begynner jeg å lure på deg.


Hva har dette med Bike.no å gjøre?

Hvorfor kobler du Bike.no og meg på denne måten?

Hvorfor denne bitre og direkte barnslige svarformen?

Skjønner ikke du at du tabber deg ut og gjør deg selv stakkarslig når du omtaler andre forum som bla "stakkarslige" ?

Hvor stort er nå dette forumet "ditt" egentlig da, har det gått helt rundt for deg på ynkelige 2000 medlemmer?
(feks; 2000 er vel sånn ca det jeg hadde i unike daglig besøkende på ene byggetråden min på før omtalte http://www.kzrider.com/ .)

Får du noen glede av å "drite" ut alle som ikke er enige med deg eller går takt med deg?

Og ja, siden du tydeligvis er så interessert i akkurat dette, jeg hygger meg på http://www.bike.no/, der er det nemlig takhøyde, ingen trangøyde, bitre, brautende tilsvar fra forumledelsen.

Men, dette er nå bare min mening, utifra dine tidligere tilsvar så skjønner jeg at du ikke skjønner dette.

Roy.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av MaxTron »

Må si denne tråden vart aktiv!!

Må si at æ føler at det blir noe utidig å gjøre narr av andre forum, greit nok at vi brukeran kan gjøre det, ivertfall vi som er medlemmer av de nevnte forumene, men at eier av dette forumet gjør det... Det burde han ha holdt sæ for god til. Nok om det!

Bike.no på sitt beste var MEGET bra underholdning, mye gode innlegg, mye humor og ironi. Av den sorten der en spontant bryt ut i latter, gjerne flere gång for kvelden. Føler vel ikke at MCsiden.no er helt der enda, men trives meget godt, for all det :thumleft

I tillegg til det var det MEGET bra teknisk kompetanse hos enkelte, for ikke å si MANGE, av medlemmene på Bike.no, mener at tekniske spørsmål fikk meget brae svar.
Det som kanskje føltes negativt i den forbindelse var at folk ofte fikk kjeft og beskjed om å bruke søkefungsjonen når de spurte om ting som hadde vært oppe før, akkurat DET kunne vært gjort på en, ivertfall, hyggeligere måte...
Bare for å si det: Joda, folk får vel som regel svarpå det som blir spurt om her og.

Når det gjelder ADV-folket og det at de er så synlig her er det jo helt naturlig at de føler de må forsvare og forklare sitt valg i det uendelige, det har æ full forståelse for.
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av EasyRider »

KrankenWagen skrev: Hvor stort er nå dette forumet "ditt" egentlig da, har det gått helt rundt for deg på ynkelige 2000 medlemmer?
(feks; 2000 er vel sånn ca det jeg hadde i unike daglig besøkende på ene byggetråden min på før omtalte http://www.kzrider.com/ .)

Nå er det rimlig stor forskjell på "daglig besøkende" og et medlems tall på et forum vil jeg påstå.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

ZZR-Erling

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av ZZR-Erling »

MaxTron skrev:Må si denne tråden vart aktiv!!

Må si at æ føler at det blir noe utidig å gjøre narr av andre forum, greit nok at vi brukeran kan gjøre det, ivertfall vi som er medlemmer av de nevnte forumene, men at eier av dette forumet gjør det... Det burde han ha holdt sæ for god til. Nok om det!

Bike.no på sitt beste var MEGET bra underholdning, mye gode innlegg, mye humor og ironi. Av den sorten der en spontant bryt ut i latter, gjerne flere gång for kvelden. Føler vel ikke at MCsiden.no er helt der enda, men trives meget godt, for all det :thumleft

I tillegg til det var det MEGET bra teknisk kompetanse hos enkelte, for ikke å si MANGE, av medlemmene på Bike.no, mener at tekniske spørsmål fikk meget brae svar.
Det som kanskje føltes negativt i den forbindelse var at folk ofte fikk kjeft og beskjed om å bruke søkefungsjonen når de spurte om ting som hadde vært oppe før, akkurat DET kunne vært gjort på en, ivertfall, hyggeligere måte...
Bare for å si det: Joda, folk får vel som regel svarpå det som blir spurt om her og.

Når det gjelder ADV-folket og det at de er så synlig her er det jo helt naturlig at de føler de må forsvare og forklare sitt valg i det uendelige, det har æ full forståelse for.
Bike.no var bra ja. Har meldt meg ut for lenge siden etter mange års medlemsskap der. Det dummeste som skjedde der var at Eskil skulle vist vise hvem som var sjef...så han måtte jo gjøre noe..og da le forumet lagt helt om, og helt elendig.

"Bike, norges største mc-magasin"...også er det masse svensk på forumet dems... :knegg

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av ArcticTiger »

Har ikke lest i denna trån på lenge, men etter å ha lest litt nå, så slo det me, at nå er det jammen meg godt at det går mot lysere tider sånn at PMSen slepper taket... :lol

Svar