Ønsker du deg flere mc venner !

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ønsker du deg flere mc venner !

Legg inn av Globe »

Er også på "Face", bruker stort sett det samme utgangspunkt som dexter i forhold til hva jeg deler.

Konfigurer "Face"
Om man bruker en liten halvtime på "Face" og konfigurerer kontoen, så kan du rollebasere tilgangen såpass at man har litt kontroll med hvem som får tilgangen til hva. Har delt inn mine tilganger i følgende "roller": Familie, Venner, Kolleger, Kjente og Begrenset Profil. Disse rollene har jeg "tunet" via systemet i "Face". Du kan via din egen profil velge å se din egen profil slik som dine kontakter ser den, og derav tune tilgangen slik du vil ha den. Det hele fordrer da kun at man er litt nøye med å legge nye konktater inn i rett rolle, og sørge for å gi delingen en foretar (bilder, videoer og tekst) riktig "status" slik at en har en viss kontroll med hvem ser hva.

Men som dexter sier, legger man som prinsipp at man kun deler stort sett det man kunne si og eller vise til relativt fremmende personer, så har man relativt god kontroll. Jeg bruker Face som en relativt "lett" sosial kanal. Diskuterer aldri "tunge" saker og eller temaer der ute.

Hva andre deler...av det du gjør!
Største utrfordringen med "Face" er vel heller det andre legger ut av det du foretar deg. Det er mange der inne som deler alt med alle. Der er det litt mer Texas ute på Face.....slik jeg ser det. Og er du ikke på "Face" har du ingen innsikt eller noe innblikk i hva det måtte være, som gjelder akkurat deg.

Egne barns bruk av Face
Er også enig med rogg, jeg har også nå periodisk kontakt med personer jeg ikke har sett på mange år, og som jeg nok ikke hadde "sett" igjen om det ikke hadde vært for dette sosial nettverket. Mine barn er også på Face, og jeg har sagt at så lenge de er under 18, så skal jeg være en del av deres kontakter, med "open profile". Det har de akseptert, og jeg har noen ganger gitt dem "advarsler" og korrigeringer" på hvordan jeg ønsker de skal benytte denne formen for sosial kanal, hva de deler og hvor de er delt ut av andre. Nå har jeg barn nummer 3 som sitter å venter på å bli gammel nok til å entre "Face"

Digitale spor
Hva gjelder "frykt" for Facebooks bruk av det som ligger der, er selvfølgelig det en helt annen "skål", så om det er et viktig motargument fra å være der, ja så synes jeg en skal la det være...men da skal man også tenke seg nøye om før man i det hele tatt bruker nettet...til surfing, til epost, til nedlasting og opplasting...for alt dette tas også "vare" på, og vil kunne brukes/misbrukes av en eller annen...en eller annen gang.

BMW-rider
Innlegg: 1
Registrert: 26 feb 2013, 23:47
Motorsykkelen din: BMW K75 1992
Sted: Kristiansund

Re: Ønsker du deg flere mc venner !

Legg inn av BMW-rider »

Hei!
Jeg er ny på siden og prøvde "facebook- linken uten å komme frem! Med tanke på kommende sesong hadde det sikkert vært kjekt med noen nye kontakter :-)
Jeg bor forresten i Kristiansund!
Mvh
BMW-rider :-)

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Ønsker du deg flere mc venner !

Legg inn av Carpa »

Prøvde linken til fb jeg også men "Page can not be found" :-k
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37979
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ønsker du deg flere mc venner !

Legg inn av AJ »

Carpa skrev:Prøvde linken til fb jeg også men "Page can not be found" :-k
Hvilken link er det her snakk om?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Benny
Innlegg: 125
Registrert: 29 apr 2010, 19:24
Motorsykkelen din: HD Sportster 883 2004
Sted: Rælingen

Re: Ønsker du deg flere mc venner !

Legg inn av Benny »

Linken som er nevnt i første post itråden :D Den funka ikke for meg heller :redface

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Ønsker du deg flere mc venner !

Legg inn av Carpa »

AJ skrev:
Carpa skrev:Prøvde linken til fb jeg også men "Page can not be found" :-k
Hvilken link er det her snakk om?
Linken i første innlegget.


Carpas Crap a talk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ønsker du deg flere mc venner !

Legg inn av Globe »

Initiativtakeren har nok sletta gruppa!

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Ønsker du deg flere mc venner !

Legg inn av Dexter »

Jeg har et forslag til alternativ da... https://www.facebook.com/groups/188858231487/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hvis en absolutt må på fjesboka og ikke bare bruke MCSiden.no :knegg
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ønsker du deg flere mc venner !

Legg inn av Globe »

:thumleft

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Ønsker du deg flere mc venner !

Legg inn av Bjønnavind »

BMW-rider skrev:Hei!
Jeg er ny på siden og prøvde "facebook- linken uten å komme frem! Med tanke på kommende sesong hadde det sikkert vært kjekt med noen nye kontakter :-)
Jeg bor forresten i Kristiansund!
Mvh
BMW-rider :-)
Velkommen til forumet BMW-rider! :vs

Svar