Ny mobil...?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Ny mobil...?

Legg inn av LordShaft »

Jeg vurderer å bytte mobil, har hatt iPhone 2 til nå iPhone 5 :-P bor en liten gadget freak i meg. Hatt alle modellene.

Jeg vurderer Samsung, å da enten note 2 eller S3.

Jeg bruker telefonen mye mer på nettet nå en jeg gjorde før. Er det noen som kan komme med argumenter for hvilken jeg bør velge? Eller om jeg har slått meg i hodet og burde holde meg til iPhone :)

Alle svar blir satt pris på :-)

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Ny mobil...?

Legg inn av Voodoodoo »

Hatt Iphone 3gs og 4s, samt Samsung S2 og S3.. liker iphone best.
Hold deg til Eplet du..
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Ny mobil...?

Legg inn av Carpa »

Jeg har Samsung s2 og er superfornøyd med den, det blir garantert en s3 når jeg skal fornye mobilen min.

Jeg har hatt den samme telefonen i godt over ett år og det har aldri vært noe tull med den. Den egner seg godt til nettbruk.
Jeg bruker vel telefonen minst til å ringe med men mye til å gå på nett med, spille spill, navigere osv.
Det eneste jeg har hørt om som er bedre på iPhone er kameraet men vet ikke hvordan s3 er der?

Har venner som sliter med oppsett, iTunes og slikt når de får seg iPhone, men når man først har lært seg det så er det kanskje en enkel sak?
Samsung er så og si klar for bruk, uten å måtte logge på pc og styre med oppsett osv.

Jeg er så fornøyd med samsung at jeg nå har både laptop, led tv, nettbrett, bluray spiller og mobiltelefon i samme merket :thumleft Alle disse enhetene kan kobles sammen ved hjelp av AllShare via det trådløse nettverket.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

knutk
Innlegg: 414
Registrert: 01 feb 2012, 11:27
Motorsykkelen din: BMW K1300GT/R90S/F700GS

Re: Ny mobil...?

Legg inn av knutk »

Vel, som kommende BMW-eiger ønsker du kanskje ha mulighet for avlesning av sykkelens diagnose-system på din telefon?
I så fall må du ha hva-som helst untatt iPhone. GS-911 funker ikke i eplehagen.

Og 'what the fu.. is GS-911?' http://www.hexcode.co.za/

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Ny mobil...?

Legg inn av EasyRider »

Eple mobil suger, hvis du er opptatt å fikle litt med mobilen. Men har bedre apps en android (mindre buggs) synes jeg.

Du som har kjøpt deg en supersport sykkel må jo ha samsung S3 mini.. eneste du får plass i innerlomma på skinndressen! :knegg
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Ny mobil...?

Legg inn av LordShaft »

Det er slutt på styrt med å oppdatere gjennom iTunes, alt skjer gjennom iCloud :-)

iPhone er jeg kjempe fornøyd med, den har helt klart svakheter på flere punkt, der konkurrentene har tatt over. Men dette er små ting som jeg aldri har hatt bruk for!

Jeg bruker telefonen til, tale, sms, MMS, bilder og surfing. Spill og forandre menyer osv osv, er jeg ikke så avhengig av :-)

Å kunne koble seg til sykkelen er et kjempepluss, var jeg ikke klar over.

Det er et stort minus med iPhone, antenne! Er drit dårlig dekning på den til tider. Er det samme driten med Samsung!?

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Ny mobil...?

Legg inn av rogg »

http://ing.dk/artikel/ny-undersogelse-a ... nge-135280" onclick="window.open(this.href);return false;
Dansk forsker mener de nye telefonene har dårligere antenne en de nye. Dårlige signaler gjør også at telefonen søker oftere og bruker dermed mere strøm. Kanskje en av de gamle mobilene er et lurt kjøpe..???
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Ny mobil...?

Legg inn av Carpa »

rogg skrev:http://ing.dk/artikel/ny-undersogelse-a ... nge-135280
Dansk forsker mener de nye telefonene har dårligere antenne en de nye. Dårlige signaler gjør også at telefonen søker oftere og bruker dermed mere strøm. Kanskje en av de gamle mobilene er et lurt kjøpe..???
:scratch

Jeg har ikke opplevd problemer med dårlige signaler men så bor jeg jo sentralt på østlandet og farter ikke så mye ut til grisgrente strøk...
Helt klart at de gamle telefonene er bedre på strøm men dagens telefoner krever mye strøm grunnet den store skjermen, nettforbindelse, gps, bluetooth og alt stæsj vi har fått tilgjengelig på telefonen. Ville nok heller godt for å montere en lader på sykkelen enn å kjøpe en gammel nokia.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
taco
Innlegg: 401
Registrert: 25 okt 2011, 10:31
Motorsykkelen din: 02' Yamaha xj900 Diversion
Sted: Oslo

Re: Ny mobil...?

Legg inn av taco »

Hakk'e problemer i det hele tatt jeg. Hverken med netttilkobling, apper, strøm eller noe.... :lol :lol
Men når den gode gamle Nokia'n sier takk for seg, så har jeg vel ikke noe valg.
Nokia.jpg
Hilsen :gk :gk :gk
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
2012: 7500 km
2013: 7400 km(mindre? Hmm..)

Brukeravatar
Stranger
Innlegg: 109
Registrert: 28 feb 2012, 18:38
Motorsykkelen din: 2004 ktm lc4
Sted: Byen under skyen (Bergen)

Re: Ny mobil...?

Legg inn av Stranger »

Har selv s3 nå, kikket på note men den er for stor som mobil. Har også en sånn sak med ett eple på nærmere sagt en iphone 4s.

S3 er en suveren tlf, men batterilevetiden er for dårlig etter mitt syn. Her ligger eplefolket mange hakk forbi samsung. Bruker man litt av tilkoblinger via data, nettdeling, bluetooth osv så står ikke batteriet i stil på s3, allerede etter få minutter kan man se batteriet har gått ned. Så den må med mitt bruk innom en lader 2 ganger i døgnet. Epletelefonen må 1. S3 lader raskt derimot.

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Ny mobil...?

Legg inn av Carpa »

Elolz skrev:Både jeg, samboeren og min mor har Samsung mobiler, og er ikke helt fornøyd. Samboeren har helt klart fått en mandagsmodell. Min har fungert helt greit, men krasjer litt for ofte og er irriterende at nesten ingen apps kan lagres på minnekortet, alt må i det integrerte minnet som kjapt blir fullt, og da blir det ikke plass til de appsene en har lyst på. Selv uten bruk av apps/wi-fi/3g, så er batteriet alltid tomt, må lades i ett kjør. Mine 2 forrige mobiler var også Samsung, den første døde etter 1 års tid, den andre var grei nok, men med litt klumsete barnesykdommer. Kameraet har pleid å være et pluss med Samsung.

Jeg er veldig fornøyd med android, men kommer nok til å prøve HTC eller LG neste gang.
Tydelig at man har litt forskjellige opplevelser med Samsung sin mobil.

Men, HTC er den dårligste smartelefonen jeg har eiet, kommer aldri til å kjøpe dette igjen.
Vi hadde HTC en periode på jobben men de byttet ut denne med samsung fordi det var så mye problemer og feil med den.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Ny mobil...?

Legg inn av TBI81 »

14 mars så pakkes vel siste versjon samsung ut i new york. Har trua på S4. Blir enten den eller note2 på meg om noen uker (har s2 galaxyen nå). Vurderte windows8 men de er enda veldig restrektive med tanke på apps. Android vinner for min del :-)

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Ny mobil...?

Legg inn av TheHaughom »

Dersom dette bildet av S4 stemmer, må jeg si den er meeeget lekker.
Bilde

Har forøvrig S3 selv, og denne holder leeenge enda. Null problemer med den.
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Ny mobil...?

Legg inn av LordShaft »

S4 så veldig Nice ut :-) men denne blir vel neppe lansert i Norge før sensommeren, de skal vel prøve å knekke litt av markedet til beste iPhone:-)

Jeg må si jeg har litt sansen for note 2 S3 blir vel mere det samme som iPhone bare android!?

Må leke meg litt på telebutikken i dag ;-)

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: Ny mobil...?

Legg inn av KydeX »

S4 blir sannsynligvis lansert nå i midten av mars, men hvor kjapt den havner i butikken vet vi jo ikke.

Svar