Hva gjør man når.....

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Hva gjør man når.....

Legg inn av LordShaft »

Stranger skrev:
Relax skrev: ( det virker nesten som selger nå også vil ha den!?)
Er dette jeg mistenker faktisk. Og ekstra kult blir det jo når jeg har betalt den.

Og heve kjøp er jo greit nok, men og få pengene igjen kan vel bli en utfordring.
Alt er mulig. Men kan være en fordel å gjøre det på en profesjonell måte som mulig til å begynne med :prf

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Hva gjør man når.....

Legg inn av kjellv »

Prøvekjøring er helt greit. I respekt for kunden og for firmaets rennome prøvekjører vi også alt vi selger for å være så sikker som mulig på at det virker som det skal. Men i respekt for kunden og kundens eiendom blir denne prøvekjøring utført så profesjonelt som mulig, ALDRI utført på en måte der det er noen risiko for skader på kjøretøyet. Innkjøring av en ny motor skal også utføres ganske så forsiktig. Men makan til useriøs forhandler...!

Jeg vet sannelig ikke hva jeg ville ha gjort i ditt sted. Håper du har sikret deg beviser (lagret filmene som nå er fjernet) i tilfelle det blir sak om dette. For dette er virkelig noe TV2 hjelper deg kunne ha likt!
Et skikkelig avslag er i alle fall helt på sin plass. Du vet allerede at innkjøringsprosedyrer IKKE er fulgt.
Her burde selger ha lagt seg helt flat...tilbudt deg ny sykkel (hvis det er det dette er), og at du mens du venter på den nye fikk benytte denne.

Har ellers stor forståelse for at du ikke offentliggjør detaljer på dette tidspunkt. Dette styrker din posisjon i denne prosessen. Men å hinte ham om at TV2 hjelper deg kan bli aktuelt er ikke dumt dersom han ikke er villig til å løse det på en annen måte.

Brukeravatar
Stranger
Innlegg: 109
Registrert: 28 feb 2012, 18:38
Motorsykkelen din: 2004 ktm lc4
Sted: Byen under skyen (Bergen)

Re: Hva gjør man når.....

Legg inn av Stranger »

Hadde det vært snakk om en normal prøvekjøring, så er jo dette noe man må. Og hadde ikke hevet ett øyenbryn for det. Derimot den behandlingen som den fikk i videoen hinsides dette. Og luringen sitter med hele ansiktet godt synlig i kamera og. Det samme gjør kjerringen hans, og barnet hans og kameratene hans.

Sendte en mail til han med informasjon om att han kom til og bli rikskjendis vis ikke pengene sto på min konto innen 20 denne mnd og att jeg hever kjøpet.

Fikk til svar att han kunne gjøre hva pokker han ville med den siden jeg ikke hadde betalt alt. Og kunne ikke forstå problemet med testkjøringen som innebar både dekkhyling og blårøyk med ett fabrikknytt kjøretøy. Så jeg hadde på ingen måte grunn til og heve kjøpet ( ifølge selger)

( jeg har jo såklart betalt i henhold til kontrakt) Og restbeløp skulle betales ved levering i min by, foreløbig er den på andre siden av landet.. Dette i henhold til kontrakt som han selv har skrevet.

Skulle mene jeg har nok til og mate kanonen med. Og en god ting er att han svarer kun via mail :-) Tlf tar han ikke.

Er selv byggmester av yrke, og driver firma på 11 året.
Men skal man følge logikken til denne selgeren, så kan jeg altså ha fest i huset til folk før de flytter inn sånn satt litt på spissen.

Brukeravatar
Löwe
Innlegg: 42
Registrert: 13 mar 2012, 08:51
Motorsykkelen din: Triumph Explorer 1200 2012
Sted: Siggerud, Akershus

Re: Hva gjør man når.....

Legg inn av Löwe »

Uff, man møter slike mennesker i mange sammenhenger - selv der en skulle tro at det var profesjonelle folk inne i bildet.
Har selv måttet trekke representanter for Boligpartner helt inn i rettslokalet for å få igjen pengene mine, da hadde de ikke engang rukket å ha fest i huset mitt - de hadde festet bort pengene før huset var påbegynt.....

De har en merkverdig omvendt logikk hvor alle innsigelser til deres håndtering av formelle og kontraktuelle forhold blir tatt som personlig fornærmelse. Deretter agerer de med aggresjon og sinne tilbake, og blir tverre og nektende på en meget barnslig måte.

Jeg har aldri forstått hvordan man kommuniserer med slike folk, annet enn å beholde roen og ikke gå ned på deres noe infantile nivå.

Jeg håper ting ordner seg før en langdryg prosess gjennom forliksråd og rettsmegling etc. er nødvendig.
Lykke til!

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hva gjør man når.....

Legg inn av ArcticTiger »

Stranger skrev:Hadde det vært snakk om en normal prøvekjøring, så er jo dette noe man må. Og hadde ikke hevet ett øyenbryn for det. Derimot den behandlingen som den fikk i videoen hinsides dette. Og luringen sitter med hele ansiktet godt synlig i kamera og. Det samme gjør kjerringen hans, og barnet hans og kameratene hans.

Sendte en mail til han med informasjon om att han kom til og bli rikskjendis vis ikke pengene sto på min konto innen 20 denne mnd og att jeg hever kjøpet.

Fikk til svar att han kunne gjøre hva pokker han ville med den siden jeg ikke hadde betalt alt. Og kunne ikke forstå problemet med testkjøringen som innebar både dekkhyling og blårøyk med ett fabrikknytt kjøretøy. Så jeg hadde på ingen måte grunn til og heve kjøpet ( ifølge selger)

( jeg har jo såklart betalt i henhold til kontrakt) Og restbeløp skulle betales ved levering i min by, foreløbig er den på andre siden av landet.. Dette i henhold til kontrakt som han selv har skrevet.

Skulle mene jeg har nok til og mate kanonen med. Og en god ting er att han svarer kun via mail :-) Tlf tar han ikke.

Er selv byggmester av yrke, og driver firma på 11 året.
Men skal man følge logikken til denne selgeren, så kan jeg altså ha fest i huset til folk før de flytter inn sånn satt litt på spissen.
Som LordShaft sier over: Det er kanskje like greit å få proffesjonell hjelp til dette med en gang :-k

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Hva gjør man når.....

Legg inn av TheHaughom »

Litt offtopic, men jeg er meget nysgjerrig på hva dette kjøretøyet er. Please tell!? ;e
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Hva gjør man når.....

Legg inn av EasyRider »

Stranger skrev:Hadde det vært snakk om en normal prøvekjøring, så er jo dette noe man må. Og hadde ikke hevet ett øyenbryn for det. Derimot den behandlingen som den fikk i videoen hinsides dette. Og luringen sitter med hele ansiktet godt synlig i kamera og. Det samme gjør kjerringen hans, og barnet hans og kameratene hans.

Sendte en mail til han med informasjon om att han kom til og bli rikskjendis vis ikke pengene sto på min konto innen 20 denne mnd og att jeg hever kjøpet.

Fikk til svar att han kunne gjøre hva pokker han ville med den siden jeg ikke hadde betalt alt. Og kunne ikke forstå problemet med testkjøringen som innebar både dekkhyling og blårøyk med ett fabrikknytt kjøretøy. Så jeg hadde på ingen måte grunn til og heve kjøpet ( ifølge selger)

( jeg har jo såklart betalt i henhold til kontrakt) Og restbeløp skulle betales ved levering i min by, foreløbig er den på andre siden av landet.. Dette i henhold til kontrakt som han selv har skrevet.

Skulle mene jeg har nok til og mate kanonen med. Og en god ting er att han svarer kun via mail :-) Tlf tar han ikke.
Vil ihverfall si du har en god sak hvis du ønsker å gå videre med dette, så sant det ikke løser seg.
Men dette må jo være sinnsykt surt da. Du har lagt ut en go del penger på en sykkel du ikke har fått, og sesongen nærmer seg med stormskritt. Det hadde ihverfall gjort meg rimelig harm. :punch
Men å beholde roen er vel uansett det beste.
Håper du fikk tak i kopi av film og bilder. Som beviser hvordan importøren har "herjet" med sykkelen din.

Men et spørsmål. Denne karen han driver et enkeltmansforetak da?
Også har han registrert den på sitt "private" navn? Nå er jeg litt usikker på hvordan dette er når det gjelder enkeltmannsforetak.
Men i teori, så har denne sykkelen gått ut fra firma og til privat eie før den blir overført til deg. da er du eier nr 2?. Dvs at sykkelen ikke kan selges som ny?

Nå jo være kontraktsbrudd? Kan ikke forstå noe annet. :scratch
Kan være lurt å forhøre seg med en advokat som driver med slike saker.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
Stranger
Innlegg: 109
Registrert: 28 feb 2012, 18:38
Motorsykkelen din: 2004 ktm lc4
Sted: Byen under skyen (Bergen)

Re: Hva gjør man når.....

Legg inn av Stranger »

TheHaughom skrev:Litt offtopic, men jeg er meget nysgjerrig på hva dette kjøretøyet er. Please tell!? ;e
Det gjør det for enkelt og spore karen, han skal få sjangs og ordne opp først. Til den 20. Det har 4 hjul og registreres som mc. Med andre ord, ikke en mc.
Easyrider skrev:Denne karen han driver et enkeltmansforetak da?
Også har han registrert den på sitt "private" navn? Nå er jeg litt usikker på hvordan dette er når det gjelder enkeltmannsforetak.
Ja han driver ett enkeltmannsforetak , da blir alt som han registrerer på firma også sitt personlige eie. Da det som enkeltmannsforetak ikke skilles mellom private og firmaeiendeler.

Registrering på seg selv først da ifølge han selv forenklet prosessen med og lage register for den i norge. Noe som bare er sprøyt.

Edit: Jaggu viser det seg att han leser her på forumet og sendte en tekstmelding om att han godtar heving av kjøp. Og jeg vil ha pengene mine neste uke. For det står folk i KØ for og kjøpe den av han. YeahYeah ... Nå får vi se....

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Hva gjør man når.....

Legg inn av kjellv »

Godt at det går mot en løsning da, så trenger ikke vi å hjelpe deg og gjøre rikskjendis av han :P :p

Brukeravatar
Stranger
Innlegg: 109
Registrert: 28 feb 2012, 18:38
Motorsykkelen din: 2004 ktm lc4
Sted: Byen under skyen (Bergen)

Re: Hva gjør man når.....

Legg inn av Stranger »

En liten update.

Idag sto det penger på kontoen, men - 13000 kr av beløpet jeg hadde betalt. Grunnet omkostninger ved kontraktbrudd ifølge han selv som ikke står nevnt noe sted i kontrakten.

Var visst ikke helt ferdig med denne saken likevel jeg :lol

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hva gjør man når.....

Legg inn av ArcticTiger »

Det er noe av det frekkeste jeg har hørt!! Det er jo HAN som er årsaken til kontraktbruddet, ved å misshandle kjøretøyet!!!
Snart tid for proffesjonell hjelp? Eller kanskje du skulle selge ditt tilgodehavende til et par skinn-vest-karer med ryggmerker :knegg

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Hva gjør man når.....

Legg inn av LordShaft »

ArcticTiger skrev:Eller kanskje du skulle selge ditt tilgodehavende til et par skinn-vest-karer med ryggmerker :knegg
:thumleft :lol

Dette kan vel også betegnes som profesjonell hjelp :lol

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Hva gjør man når.....

Legg inn av kjellv »

Stranger skrev:En liten update.

Idag sto det penger på kontoen, men - 13000 kr av beløpet jeg hadde betalt. Grunnet omkostninger ved kontraktbrudd ifølge han selv som ikke står nevnt noe sted i kontrakten.

Var visst ikke helt ferdig med denne saken likevel jeg :lol
Si bare ifra...vi er mange her inne...vi har nok mye makt og kan gjøre tilværelsen svært varm for han om vi gjør det riktig!

...eller vi kan sette ham helt ut i kulden profesjonelt...

Brukeravatar
Stranger
Innlegg: 109
Registrert: 28 feb 2012, 18:38
Motorsykkelen din: 2004 ktm lc4
Sted: Byen under skyen (Bergen)

Re: Hva gjør man når.....

Legg inn av Stranger »

Setter veldig pris på alle innspill folkens. Internet er mektigere enn sverdet....eller noe slik :-)

Men jeg er veldig stor fan av og ordne ting på lovlig vis før jeg kjøper meg en flybilett. Så han skal få sjangs og rydde 100% opp....først. Dårlig reklame for ett lite enkeltmannsforetak over flere forum og på nettsider med navn og bilde av fyren vil nok sette en brems for salg av ting her til lands også.

Welshen
Innlegg: 442
Registrert: 27 okt 2010, 11:43
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
Sted: Vestsida

Re: Hva gjør man når.....

Legg inn av Welshen »

Dette høres ikke bra ut. Sørg for å gjøre det du kan skriftlig med kontakten ovenfor han. DVS ta kopi av all mail korrespondanse/få skrevet ut sms mv.
Har du en opprinnelig kontrakt med han eller går det muntlig? Hva står det i den?

Det beste er om du kan få alle kronene tilbake uten for mye fuzz, men det er klart at du kan fint sende han et varsel om at du tar kontakt med namsmannen.
Ved å gå denne vegen er det en klar fordel om du har en kontrakt og vise til. Ved et krav via namsmannen vil du også få igjen omkostninger du måtte ha hvis det går såpass langt.
I don`t care about little things.....

Tidligere tohjulte:

Tempo Trygg modell 080 82 modell
Suzuki GSF 650SA ABS 06 modell

BMW F650GS 11 modell

Svar