Har noen erfaring med hjelm-kamera?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
omaas
Innlegg: 551
Registrert: 17 mar 2012, 12:20
Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
Sted: Melhus

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av omaas »

Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av LordShaft »

OMAAS skrev:VG har testet actioncamera

http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=10100772
Dette er en gammel test som er lånt eller tatt fra Lyd & Bilde... Ganskje utrolig at de ikke har klart å få til å teste GoPro3 Black edition, som er toppmoddelen :mk

Brukeravatar
dag-zzr
Innlegg: 399
Registrert: 18 feb 2012, 19:36
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400-2010
Sted: Notodden

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av dag-zzr »

Så en test på tv2 for noen dager siden. Var basert på resultater herfra.

http://www.lydogbilde.no/archive/test/f ... ion-kamera

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av ZZR-Tom »

Er vel samme testen VG brukte :scratch
Men om en går for Gopro,Drift eller Contour så gjelder det vel å finne et som tilbyr en bra pakke totalt som passer en sjølv best. Så en må vel lese seg litt opp om dei å finne ut ka en ønsker mest.

Brukeravatar
dag-zzr
Innlegg: 399
Registrert: 18 feb 2012, 19:36
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400-2010
Sted: Notodden

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av dag-zzr »

Hovedgrunnen til at jeg valgte contour er at jeg liker utformingen. At kameraet har gjort det "best" i en test er kun en bonus.
Kjøpte motorsport-pakka med fester og minnekort, og da røyk det 1500 til. Har testet kameraet litt og det funker greit. Ser desverre at når jeg skulle lage en dvd, så var det ikke veldig mye futt i Ferrari'n (laptop) Kan fort balle ytterlig på seg, om hard og softwaren også må oppgraderes.

Kommer muligens til å skaffe meg ett til. Trur ikke det blir et contour :scratch

adivass
Innlegg: 63
Registrert: 18 mar 2013, 14:55
Motorsykkelen din: Yamaha XT600Z Tenere 1988
Sted: Søre sunnmøre

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av adivass »

Som sunnmøring som liker å vite hva jeg kjøper, så driver jeg med litt rekognosering hva slike hjelmkameraer angår.
Jeg er i klassisk sunnmørsk stil ute etter mest mulig for minst mulig penger, men en viss kvalitet må være til stede.
Foreløbig ser jeg på GoPro Hero 3 white/silver, og AEE SD19. Det er sistnevnte jeg har spørsmål om. Jeg har sett flere videosnutter filmet med det kameraet, og jeg må si at jeg liker fargegjengivelsen veldig godt. Jeg har dog lagt merke til at sterkt lys ikke er kameraets sterkeste side, der troner GoPro en tanke høyere. En av de store fordelene med AEE sitt kamera dog, det er alt utstyret som følger med originalt. Prisene på ekstrautstyr er også veldig god. Er det verdt å skrante litt på kvaliteten for å få med ekstra "leketøy" til en bedre pris, eller er det idioti og jeg burde gå for gopro? (Man kan jo vel uansett bruke telefonen som søker og kontroll)..

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av RuneMC »

Vær obs på at White/Silver edition av Gopro Hero 3 er tilnærmet like Hero 2 versjonen. Black Edition er et vesentlig hakk opp i kvalitet (og pris) ift dette. Anbefaler å se på div sammenligningsvideoer på Youtube.

Havnet på Black Edition selv etter å ha sett hvor gode filmene til Rote Eddie på forumet her ble - f.eks.
http://vimeo.com/59311413

Hvor god/dårlig/praktisk den blir i faktisk bruk får jeg vente til sesongen med å si noe om... :P :p
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Moby
Innlegg: 330
Registrert: 27 jul 2012, 00:18
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
Sted: Akershus

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av Moby »

hvis du er ute etter hjelm-kameraer er også countor og drift populære. Go-pro stikker mye ut fra hjelmen og blir som et lite seil, mens både drift og countor ligger godt inntil hjelmen. Kvalitetsmessig har drift litt bedre kvalitet på bilde enn countor, mens topmodellen til go-pro er litt bedre enn drifts toppmodell.


http://store.contour.com/ae/us/cameras/icat/cameras" onclick="window.open(this.href);return false;

http://store.driftinnovation.com/cameras" onclick="window.open(this.href);return false;
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av TheHaughom »

Moby skrev:hvis du er ute etter hjelm-kameraer er også countor og drift populære. Go-pro stikker mye ut fra hjelmen og blir som et lite seil, mens både drift og countor ligger godt inntil hjelmen. Kvalitetsmessig har drift litt bedre kvalitet på bilde enn countor, mens topmodellen til go-pro er litt bedre enn drifts toppmodell.


http://store.contour.com/ae/us/cameras/icat/cameras" onclick="window.open(this.href);return false;

http://store.driftinnovation.com/cameras" onclick="window.open(this.href);return false;
Seil og seil... Merker ikke at jeg har GoProen montert på siden av hjelmen i 120km/t og god vestlandsvind engang, så vil ikke si det er et seil, som du beskriver.
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av LordShaft »

Jeg tok første filmen min med GoPro på siden av hjelmen nå nettopp, og det er langt ifra noe seil!!! Fordelen med GoPro er at du får så uendelig mange festepunkter og dill dall! For ikke å snakke om bildekvaliteten :prf

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av Globe »

@LordShaft: ...slutt å skrive om filming du nå.....VIS OSS!! Du hentet "dyret" i dag?? :)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av LordShaft »

Globe skrev:@LordShaft: ...slutt å skrive om filming du nå.....VIS OSS!! Du hentet "dyret" i dag?? :)
Det kommer, det kommer.... jeg har bare ikke fått satt meg ned med mac'en før nå :-) Film er på vei :-D
Holder også på å lære meg Final Cut Pro, så det går litt mere tid på de vanlige tingene :lol

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av TheHaughom »

LordShaft skrev:
Globe skrev:@LordShaft: ...slutt å skrive om filming du nå.....VIS OSS!! Du hentet "dyret" i dag?? :)
Det kommer, det kommer.... jeg har bare ikke fått satt meg ned med mac'en før nå :-) Film er på vei :-D
Holder også på å lære meg Final Cut Pro, så det går litt mere tid på de vanlige tingene :lol
Gleder meg, får vi høre beistet's første ROAAAAAWRRR!!!? :[-o<
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
fs650e
Innlegg: 171
Registrert: 13 apr 2013, 15:15
Motorsykkelen din: Husaberg FS650E 2004
Sted: Wherever the road takes me

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av fs650e »

Nå har jeg lest gjennom alle 15 sider, men jeg er ikke noe klokere..

ContourRoam, eller Gopro Hero 3 black?

Topp-montering? Side-montering? venstre side? høyre side? (på hjelm)
Husaberg FS650E 2004
Kawasaki ZZR 1100 91'

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av jonnykr »

fs650e skrev:Nå har jeg lest gjennom alle 15 sider, men jeg er ikke noe klokere..

ContourRoam, eller Gopro Hero 3 black?

Topp-montering? Side-montering? venstre side? høyre side? (på hjelm)
1. GoPro Hero.

2. Sidemontering.

3. Venstre side. (kan betjenes uten å slippe gassen). :thumleft
Tut & Kjør!

Svar