Biltema olje - djevelens verk?

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av kjellv »

Duville skrev:Du skriver vel egentlig bare det du tror på sjøl også. Har du funnet noe på nettet eller hvor det nå er som passer din noe kvervulerende personlighet så tar du den til deg og argumentere som om det skulle være den eneste og fulle sannhet.

På den ene siden er det vel ikke er noen her som har lagt frem noen test av noe som helst for dekning av sitt syn, kun tro.

Biltema og andre tilsvarende butikker har vel utmerket seg med hensyn til rimelige priser og at prisen gjenspeiles i kvaliteten på de fleste områder. Så kan du vel finne enkelte saker de har laget litt for mye arbeid i slik at enkelte kan reklamere slik jonny gjør.

Så kan man gamble på at olja på biltema holder veskekvaliteten til Jonny eller om den holder verktøykvaliteten til andre som er noe misfornøyde... Innsatsen er motoren på mcen din.... God tur
Jeg sier ikke at jeg kan så mye om olje, og det er hele poenget mitt. Jeg overlater dette til noen som kan! Jeg gambler ikke på at oljen jeg velger er bra nok, jeg forventer at den er det!
Derfor bruker jeg oljefinneren til Castrol http://www.castrol.com/castrol/sectionb ... Id=7074860" onclick="window.open(this.href);return false; når jeg velger oljeprodukter til min MC og bil. Jeg velger Castrol fordi jeg VET at de kan det de holder på med, og bruker enorme summer på produktutvikling og kvalitet. Biltemaoljen er det vel så vidt jeg forstår ingen som helt vet hvor kommer fra? I tillegg til dette har jeg gjennom jobb en grei tilgang til Castrol...selv om det er dyrt.

Jeg har aldri blitt kalt kverulant før, kjenner meg ikke helt igjen i det. Men jeg er opptatt av kvalitet, og har ikke noe i mot å stille noen provoserende spørsmål.
Vel...så enkelt er det! Fisk kjøper jeg i ferskvaredisken også, selv om fiskepinner fra Findus holder kravene til matvaretrygghet fra EU og er billigere!

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av Duville »

kjellv skrev:
Duville skrev:Du skriver vel egentlig bare det du tror på sjøl også. Har du funnet noe på nettet eller hvor det nå er som passer din noe kvervulerende personlighet så tar du den til deg og argumentere som om det skulle være den eneste og fulle sannhet.

På den ene siden er det vel ikke er noen her som har lagt frem noen test av noe som helst for dekning av sitt syn, kun tro.

Biltema og andre tilsvarende butikker har vel utmerket seg med hensyn til rimelige priser og at prisen gjenspeiles i kvaliteten på de fleste områder. Så kan du vel finne enkelte saker de har laget litt for mye arbeid i slik at enkelte kan reklamere slik jonny gjør.

Så kan man gamble på at olja på biltema holder veskekvaliteten til Jonny eller om den holder verktøykvaliteten til andre som er noe misfornøyde... Innsatsen er motoren på mcen din.... God tur
Jeg sier ikke at jeg kan så mye om olje, og det er hele poenget mitt. Jeg overlater dette til noen som kan! Jeg gambler ikke på at oljen jeg velger er bra nok, jeg forventer at den er det!
Derfor bruker jeg oljefinneren til Castrol http://www.castrol.com/castrol/sectionb ... Id=7074860" onclick="window.open(this.href);return false; når jeg velger oljeprodukter til min MC og bil. Jeg velger Castrol fordi jeg VET at de kan det de holder på med, og bruker enorme summer på produktutvikling og kvalitet. Biltemaoljen er det vel så vidt jeg forstår ingen som helt vet hvor kommer fra? I tillegg til dette har jeg gjennom jobb en grei tilgang til Castrol...selv om det er dyrt.

Jeg har aldri blitt kalt kverulant før, kjenner meg ikke helt igjen i det. Men jeg er opptatt av kvalitet, og har ikke noe i mot å stille noen provoserende spørsmål.
Vel...så enkelt er det! Fisk kjøper jeg i ferskvaredisken også, selv om fiskepinner fra Findus holder kravene til matvaretrygghet fra EU og er billigere!

Var vel til Jonny den der som vel er ganske så mye mer der enn du er.... du kom nok litt mellom og hvis du leser så tror jeg du ser vi er del enige...

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av SuperMorten »

Her sitter en masse folk og bare synser. Det er ingen som kan bevise en eneste påstand i noen som helst retning, verken for eller imot. En bilmekaniker kan kanskje vite litt mer en hva jeg kan, for jeg kan ikkeno.. Derfor gjør jeg som nevnt over. Jeg overlater det til fagfolk. Jeg går inn til forhandler, og sier at jeg skal ha motorolje og filter til sykkelen. Skifte klarer jeg selv.. :prf Og skulle jeg være så dum at det koster meg en 100 lapp ekstra, så la gå. Jeg vet at det går til noe relativt fornuftig. Mitt lille bidrag til å holde den lokale motorsykkelsjappa i gang.. :thumleft
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av jonnykr »

Fant dette på nett:

Statoil sin syntetiske MC-olje RacingWay MC 15W-40 og Biltema MC-olje Racing 15W-40 er den samme oljen. Hos Statoil koster den 199 kroner, mens Biltema tar 79,90.



RIMELIG: Det som ser ut til å være samme oljen koster atskillig mindre hos Biltema enn hos Statoil..

Tor Bjarne Olsson tekst

IDENTISKE OLJER: Det har lenge versert rykter om at flere av Biltema sine oljeprodukter er de samme som Statoil selger fra sine bensinstasjoner. Vi har sjekket tekster fra de svenske hjemmesidene til Statoil og Biltema. Tekstene der de to presenterer sin beste motorsykkel-olje er identiske. Mye tyder derfor på at Biltema ikke bare har kjøpt oljen av Statoil, de har også brukt samme teksten for å beskrive det samme produktet.

Også de tekniske spesifikasjonene som brukes er identiske.

MC24 har vært i kontakt med Statoil Lubricants, som holder til i Stockholm. Denne avdelingen har ansvaret for Statoil sine smøreprodukter. Ingen av dem vi var i kontakt med hos Statoil Lubricants kunne svare på spørsmål om Statoil sin Racingway 15W-40 og Biltema MC-olje Racing 15W-40 er identiske produkter.

Nedenfor kan du selv sammenligne beskrivelsene av produktene.

STATOIL RACINGWAY MC 15W-40 (kilde hjemmeside Statoil)

"Användningsområden.
RacingWay MC 15W-40 rekommenderas till alla 4-takts motorcyklar. Oljan fungerar speciellt bra för motorer som körs hårt och med höga varvtal exempelvis vid tävlingar av olika slag.
Oljans viskositetsstabilitet gör den mycket lämplig till långfärdskörning med "motorvägshastighet". RacingWay MC 15W-40 rekommenderas även till motorcyklarnas växellåda och koppling.

Fördelar.
Vanliga motoroljor har begränsningar när de skall användas i motorcykelmotorer. RacingWay MC 15W-40 är en motorcykelolja optimerad for att ge moderna motorcykelmotorer bästa smörjning och lång livslängd.

Egenskaper.
RacingWay MC 15W-40 är en helsyntetisk motorolja för 4-takts motorcyklar. Vanliga motoroljor innehåller viskositetsförbättrare som mals sönder i motorcykelns växellåda.

RacingWay MC 15W-40 innehåller inga viskositetsförbättrare vilket gör att den behåller sin tjocklek. Oljan är därför extremt
viskositetsstabil. Detta ger ett stabilt oljetryck och bra smörjning vid varierande varvtal och effektuttag. Med RacingWay MC 15W-40 undviker man ryck, hugg, fastklibbning och slirningar i kopplingen på grund av att oljan är friktionsanpassad för MC-koppling. Testresultat har visat att oljan påverkar växelfunktion och koppling så att klättringen på växellägena går lätt och smidigt."

TYPISKA DATA

EGENSKAPER METOD ENHET
SAE-klass - - 15W40
Densitet vid 15 °C ASTM D 4052 kg/m3 872
Viskositet vid 40 °C ASTM D 445 mm2/s 99
Viskositet vid 100 °C ASTM D 445 mm2/s 14,0
CCS vid -20 °C ASTM D 5293 mPa.s 5600
Viskositetsindex ASTM D 2270 - 143
Lägsta flyttemperatur ASTM D 97 °C -36
Flampunkt COC ASTM D 92 °C 240

Normer och tester.
API SG-SH/CD, JASO MA

BILTEMA MC-OLJE RACING 15W-40 (kilde hjemmeside Biltema)

"ANVÄNDNINGSOMRÅDEN
Biltema MC-olja Racing 15W-40 rekommenderas till alla 4-takts högeffektsmotorer. Oljan fungerar speciellt bra för motorer som körs hårt och med höga varvtal, exempelvis vid tävlingar av olika slag. Oljans viskositetsstabilitet gör den mycket lämplig till långfärdskörning med ”motorvägshastighet”. MC-olja Racing 15W-40 rekommenderas även till motorcyklarnas
växellåda och koppling.

FÖRDELAR
Vanliga motoroljor har begränsningar när de skall användas i motorcykel och racingmotorer. MC-olja Racing 15W-40 är en motorolja optimerad för att ge moderna motorer bästa smörjning och lång livslängd.

EGENSKAPER
MC-olja Racing 15W-40 är en helsyntetisk motorolja för 4-taktsmotorer. Vanliga motoroljor innehåller viskositets-förbättrare som mals sönder i t.ex. en motorcykels växellåda. MC-olja Racing 15W-40 innehåller inga viskositets-förbättrare vilket gör att den behåller sin tjocklek. Oljan är därför extremt viskositetsstabil. Detta ger ett stabilt oljetryck och bra smörjning vid varierande varvtal och effektuttag.
Med MC-olja Racing 15W-40 undviker man ryck, hugg, fastklibbning och slirningar i kopplingen på grund av att oljan är friktionsanpassad för MC-koppling."

TYPISKA DATA

EGENSKAPER METOD
SAE-klass 15W40 -
Densitet vid 15 °C 870 kg/m3 ASTM D 4052
Viskositet vid 40 °C 99 mm2/s ASTM D 445
Viskositet vid 100 °C 14,1 mm2/s ASTM D 445
CCS vid -20 °C 5640 mPa.s ASTM D 5293
Viskositetsindex 142 ASTM D 2270
Lägsta flyttemperatur -36 °C ASTM D 97
Flampunkt COC > 210 °C ASTM D 92

NORMER OCH TESTER
API SG-SH/CD, JASO MA

Som det går fram av både presentasjonen av produktene og de tekniske dataene tyder alt på at vi snakker om den samme oljen.
Tut & Kjør!

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av SuperMorten »

jonnykr skrev:Fant dette på nett:

Klippet ut resten... :knegg


Som det går fram av både presentasjonen av produktene og de tekniske dataene tyder alt på at vi snakker om den samme oljen.
Jeg leste i KVINNEGUIDEN av alle steder :-)å :knegg , at de bytter leverandør etter hvem som er billigst. Tror jeg kopierte inn innlegget tidligere i denne tråden.. Det var ihvertfall her: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=575226
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av jonnykr »

knutk skrev:
kjellv skrev:Det har hendt flere ganger at jeg har lurt på hvor mange det er her i forumet som jobber eller har eierinteresser i Biltema :scratch

Personlig har jeg svært lite til overs for foretaket! Jeg har kjøpt så mye billig og dårlig ræl der opp gjennom årene, at jeg ikke lenger setter min fot innom der. Hva er vel verre enn å kaste seg over en omfattende skruejobb en lørdag og så stopper det opp fordi verktøyet ikke holder mål? Nei da er det bedre å betale en halv gang mer for verktøyet og få noe som holder. Hvorfor skal jeg tro at Biltema sin olje holder et høyere kvalitetsnivå enn resten av varene?
I mitt hode er dette en billigkjede på linje med Jula, Europrice, Clas Ohlson og mange andre, som spyr ut varer der kvantum teller mye mer enn kvalitet. De vet så inderlig vel at alt kan selges bare det er billig nok.

Når min TDM eller Saab 9-3 en sjelden gang skal ha et oljeskift så er det utenkelig for meg å tenke pris på oljen. Da velger jeg olje jeg vet er på øverste hylle, da føler jeg meg trygg. At oljen koster 200+ pr liter er meg rivende likegyldig, så lenge jeg vet at varen holder høy kvalitet og at jeg stoler på produsentens produkter.

Puhhh...så er det sagt... :-)å
Dette var som om jeg skulle ha sagt det selv.

Opp gjennom årene har jeg kasta bort mye tid og penger på DRITTPRODUKT fra Biltema.

You name it.
Verktøy med dårlig stål, maskeringstape med for dårlig lim, kjemikalier som ikke holder mål.
Kan fylle en hel side med eksempel på drittprodukt fra det firma.

Men som andre her er inne på, hver ting til sitt bruk.
Enkelte produkt fra Biltema funker greit nok, så jeg handler der fortsatt.

Så til saken: Er olja bra nok? Man skulle tro at når de holder spesifikasjonene så er den det.
Men det sier de også om afvettingen som ikke avfetter, om maskeringstapen som ikke limer, om stålet som ikke holder etc.

For å være helt ærlig så vet jeg ikke om olja er bra nok. All erfaring fra det firma tilsier at man ikke skal stole for mye på deres produkt. For å si det sånn: Om jeg var eier av et helikopter så ville jeg ikke kjøpt boltene til masta på Biltema :knegg

Jeg ville heller ikke kjøpe olje til syklen min på Biltema. (mens plenklippern til kona kanskje kunne få det :knegg )
Folk må jo selv velge hva slags olje man ønsker å bruke, ingen protesterer på det. Men Biltema har solgt en del olje både i Sverige og Norge gjennom noen år nå og på mine søk på dette, så finner man INGEN dokumentasjon på at Biltemas olje holder dårlig kvalitet.

Og DET, syns jeg er merkelig om det hadde vært sånn.

Og disse sammenligningene blir bare flåsete. Jeg kjøper heller ikke alt på biltema. Men f.eks. Hammerlakken deres funker som hakka møkk. Tankveska mi, like hel. Hendelbeskyttere, helt 100. Hjelmen deres best i test på sikkerhet. Varmeholkene, null problemer foreløpig. Lakkfjerner fra Biltema funker. Rødspriten likeså. Tynneren også. o.s.v.

Så det er mye der som holder bra kvalitet, men selvfølgelig ikke alt.
Tut & Kjør!

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av Duville »

Som vanlig glemte Jonnykr noe litt vesentlig. Undersøkelsen er publisert på MC24 i 27.07.2007. Når sammenligningen ble foretatt står det ikke noe men nødvendigvis før dette.

Dette har vært oppe tidligere i diskusjonen og det ble vel sagt at dette samarbeidet opphørte for ett stykke tid siden. Dette kan Biltema gjøre nåre de ikke sier noe om hvem som er leverandør. De kan jo håpe på en sånn sammenlikning skjer og etablerer ett rykte og så finner de en rimeligere leverandør når ryktet er etablert.


Prøv noe annet Jonny, dette var det ikke hold i.

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av jonnykr »

SuperMorten skrev:Her sitter en masse folk og bare synser. Det er ingen som kan bevise en eneste påstand i noen som helst retning, verken for eller imot. En bilmekaniker kan kanskje vite litt mer en hva jeg kan, for jeg kan ikkeno.. Derfor gjør jeg som nevnt over. Jeg overlater det til fagfolk. Jeg går inn til forhandler, og sier at jeg skal ha motorolje og filter til sykkelen. Skifte klarer jeg selv.. :prf Og skulle jeg være så dum at det koster meg en 100 lapp ekstra, så la gå. Jeg vet at det går til noe relativt fornuftig. Mitt lille bidrag til å holde den lokale motorsykkelsjappa i gang.. :thumleft
Vel, jeg kjører sammen med folk som er mekanikere og de har ingen motforestillinger til Biltema olje, eller bremseklosser, f.eks.
Tut & Kjør!

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av SuperMorten »

jonnykr skrev:
SuperMorten skrev:Her sitter en masse folk og bare synser. Det er ingen som kan bevise en eneste påstand i noen som helst retning, verken for eller imot. En bilmekaniker kan kanskje vite litt mer en hva jeg kan, for jeg kan ikkeno.. Derfor gjør jeg som nevnt over. Jeg overlater det til fagfolk. Jeg går inn til forhandler, og sier at jeg skal ha motorolje og filter til sykkelen. Skifte klarer jeg selv.. :prf Og skulle jeg være så dum at det koster meg en 100 lapp ekstra, så la gå. Jeg vet at det går til noe relativt fornuftig. Mitt lille bidrag til å holde den lokale motorsykkelsjappa i gang.. :thumleft
Vel, jeg kjører sammen med folk som er mekanikere og de har ingen motforestillinger til Biltema olje, eller bremseklosser, f.eks.
Som sagt, jeg vet ikke. Jeg har ikke snøring. Jeg kunne ha fylt på soyaoljen fra kjøkkenskapet.. Derfor bruker jeg en forhandler som har peiling. Ikke den lokale Shell-dama (hun er 19 og lekker :knegg , men har sikkert ikke greie på olje. Dessuten er hun dyr). Jeg dra f.eks dit hvor jeg kjøpte sykkelen (evt noen andre som selger sykler. De har sikkert greie på det, og som sagt bidrar jeg til å holde dagens omsetning oppe, istedet for å sende oljepengene mine ut av landet til et svensk konsern av alle ting.. (Skal ikke si et eneste ord om hva denne snekkeren synes om IKEA ](*,) )
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av jonnykr »

kjellv skrev:
yam1100 skrev:Virker at noen tror at jo mer ting koster jo bedre er det,må jo være en selgers drøm..begynne å selge olje å skrive superduper spesial xooo..og selge det for 500kr literen må jo være marked for sånt..det er jo ensbetydende med kvalitet.. :-)
Jeg skjønner at det er blant andre meg du sikter til.

Det er ikke alltid slik at jo høyere pris jo bedre kvalitet. Men det er ingen tvil om at kvalitet koster!
Det er heller ingen tvil om at kvalitetsprodukter stadig blir dyrere sammenlignet med økonomivarer av lavere kvalitet. Om dette er fordi gjennomsnittsnordmannen er blitt fattigere, gjerrigere eller mindre kvalitetsbevisst det vet ikke jeg. Det virker i alle fall som om stadig flere av oss bryr seg kun om pris.

Vi ser det samme i matvarebransjen. Produkter fra Euroshopper, Landlord og mange andre kjeder får stadig større omsetning. Vi...en av verdens rikeste nasjoner... propper i oss e-stoffer, palmeolje, hestekjøtt og fisk av ukjent herkomst som aldri før. Bare fordi det er billig.
Men HVOR er din dokumentasjon på at Biltemas olje siden det er det vi diskuterer, har dårlig kvalitet? Alle er jo enig i det du skriver HVIS og NÅR det er tilfelle, men her VET ingen om det ER tilfelle og bare sitter å synser, mener og tror.

Hva vet f.eks. du om Biltemaoljen som det ikke er mulig å finne noe om på nettet?
Tut & Kjør!

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av LordShaft »

Spylervæsken til Biltema fikk pumpen min til å ta kvelden... Og opp til flere andre. Blandt annet testbilen til VG... Skal se om jeg finner linken :-k

Den kommer alltid dårlig ut i tester... jævlig pussig dette :scratch

For ikke å snakke om nedsotingsproblemet på påhengsmotorer som er blitt brukt biltema sin 2-takts olje på :-k

Brukeravatar
Alas
Innlegg: 128
Registrert: 01 apr 2013, 17:04
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XC 2013
Sted: Bergen

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av Alas »

Selv om oljene på papiret ser identiske ut så er det jo ikke dermed sagt at de er det...

De dataene som listes sier ingenting om additiver, og det er vel det som skiller de rimelige fra de mer kostbare oljene. Og slike data tviler jeg på at du finner på nettet da det nok er informasjon som leverandørene holder tett til brystet.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av SuperMorten »

LordShaft skrev:Spylervæsken til Biltema fikk pumpen min til å ta kvelden... Og opp til flere andre. Blandt annet testbilen til VG... Skal se om jeg finner linken :-k

Den kommer alltid dårlig ut i tester... jævlig pussig dette :scratch

For ikke å snakke om nedsotingsproblemet på påhengsmotorer som er blitt brukt biltema sin 2-takts olje på :-k

Det var i testen til NRK..

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.9409321
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av jonnykr »

Duville skrev:Du skriver vel egentlig bare det du tror på sjøl også. Har du funnet noe på nettet eller hvor det nå er som passer din noe kvervulerende personlighet så tar du den til deg og argumentere som om det skulle være den eneste og fulle sannhet.

På den ene siden er det vel ikke er noen her som har lagt frem noen test av noe som helst for dekning av sitt syn, kun tro.

Biltema og andre tilsvarende butikker har vel utmerket seg med hensyn til rimelige priser og at prisen gjenspeiles i kvaliteten på de fleste områder. Så kan du vel finne enkelte saker de har laget litt for mye arbeid i slik at enkelte kan reklamere slik jonny gjør.

Så kan man gamble på at olja på biltema holder veskekvaliteten til Jonny eller om den holder verktøykvaliteten til andre som er noe misfornøyde... Innsatsen er motoren på mcen din.... God tur
Vel, nå var det ikke jeg som startet denne tråden og hvis det plager deg at jeg er fornøyd med oljen, tankveska, varmeholkene, oljefilterne, bremseklossene, hendelbeskytterne og Hammerlakken til Biltema så beklager jeg det.

Men faktum er at jeg kun deler mine egne og andres erfaringer med disse produktene. Hadde jeg ikke vært fornøyd så hadde jeg vel skrevet det. Du kan vel ikke sitte der å tro noe annet om meg nå?

Men mens du bare sitter å prøver å være morsom eller spydig eller hva du nå måtte prøve på, så sitter du fremdeles bare å synser, mens jeg snakker av erfaring etter praktisk bruk i flere år. Og basert på den erfaringen så er jeg faktisk fornøyd med kvaliteten.

Og jeg har kompiser med samme erfaring. Så det å ha brukt disse produktene i flere år og under relativt tøffe forhold både på og uttafor asfalten og å ha kompiser med samme erfaring, er da i det minste en FORM for dokumentasjon.

Du derimot har jo INGENTING! :lol

Og man finner heller ingenting på nettet som støtter din synsing, utover andres synsing da, som er like mye verdt som dine. Altså null og niks! :knegg
Tut & Kjør!

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av jonnykr »

knutk skrev:
yam1100 skrev:Virker at noen tror at jo mer ting koster jo bedre er det,må jo være en selgers drøm..begynne å selge olje å skrive superduper spesial xooo..og selge det for 500kr literen må jo være marked for sånt..det er jo ensbetydende med kvalitet.. :-)
Der er ingen automatikk i koblingen pris vs kvalitet, men etter å ha levd en stund må jeg si at med visse forbehold så stemmer det som regel, iblandt tar det riktig nok litt tid før en oppdager forskjellen, og i blandt betaler man for en kvalitet og egenskaper man ikke trenger.

Så ja, generelt kan man vel si at oftest henger pris og kvalitet sammen.
Og noen ganger er prisen kunstig høy. :prf
Tut & Kjør!

Svar