Video/redigering-hjørnet

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av LordShaft »

Bruker du tett eller den bakdøren med hull i når du filmer rerell?

Jeg så det var en kar som sa at du skulle bruke åpent opp til 100mph og det som var tett fra 100mph og oppover? :scratch

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av TheHaughom »

LordShaft skrev:Bruker du tett eller den bakdøren med hull i når du filmer rerell?

Jeg så det var en kar som sa at du skulle bruke åpent opp til 100mph og det som var tett fra 100mph og oppover? :scratch
Det siste der er i følge GoPro selv, hvor bra det funker stiller jeg meg heller tvilende til...
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av jonnykr »

LordShaft skrev:
jonnykr skrev:En ny video filmet med mitt GoPro Hero HD. Denne gang med en oppløsning på 720/60. Mangenskauen 25, April 2013. :thumleft
[video]http://www.youtube.com/watch?v=kH_FKUW02Ls[/video]
jeg klarer ærligtalt ikke å se noe forskjell fra 720 og opp til 1080p om det er det du har brukt på de tidligere filmene dine? :-k

Men nå skal det sies, youtube konverter en del. Så du får ikke i nærheten av samme bildekvaliteten som du gjør på f.eks Vimeo...

Herlig å se folk er ute å koser seg på to hjul :yahoo
Brukte ikke 1080 tidligere, men 720/25. Denne er filmet i 720/60. Er enig i at det ikke er veldig synlig på YuoTube videoene, men jeg mener å se forskjell på orginalvideoene. Synes at omgivelsene blir tydligere i fart enn på 720/25. Men det kan være innbildning for alt jeg vet. :D

Neste gang prøver jeg 1080 og så får jeg se om det er noen forskjell. :thumleft
Tut & Kjør!

ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av ega16 »

LordShaft skrev:
ega16 skrev:testa hero3en min med bryst feste her om dagen :)

[video]http://www.youtube.com/watch?v=HWzKlcmg ... e=youtu.be[/video]
Dette ble veldig bra! Veldig god view for oss som skal se filmingen!! Liten tvil om at brystfeste fungerer veldig bra når du har såpass oppreist sykkel :thumleft

Hvilke settings filmet du med her? 1080p eller lavere? :thumleft
Takk :) Her filmet jeg med 1080p60 i Protune modus.

ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av ega16 »

rerell skrev:
LordShaft skrev:
ega16 skrev:testa hero3en min med bryst feste her om dagen :)

[video]http://www.youtube.com/watch?v=HWzKlcmg ... e=youtu.be[/video]
Dette ble veldig bra! Veldig god view for oss som skal se filmingen!! Liten tvil om at brystfeste fungerer veldig bra når du har såpass oppreist sykkel :thumleft

Hvilke settings filmet du med her? 1080p eller lavere? :thumleft
Kul att se fler på hyper! :thumleft
Chest mount fungerar väldigt bra tycker jag. Jag testade att sätta kameran på ryggen och filma bakåt, det fungerar också. Då blir det dessutom väldigt lite vindljud. :)

Kan ses ca 2:20 in i denna filmen:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=TASm1m3pink[/video]
Kult! Ja, det er ikke så mange av dem ute å går :) Må prøve å filme bakfra også.

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av rerell »

LordShaft skrev:Bruker du tett eller den bakdøren med hull i når du filmer rerell?

Jeg så det var en kar som sa at du skulle bruke åpent opp til 100mph og det som var tett fra 100mph og oppover? :scratch
Tror jag hade öppen bakdörr, iirc. Har oftast öppen om jag inte ska filma i regn eller under vatten. Det var en "original" Hero förresten.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av LordShaft »

Jeg blir ikke helt klok på denne GoPro greien!

I dag var jeg ute å filmet litt mens jeg kjørte. Men føler bildet ble veldig hakkete :scratch
Jeg brukte 1080P 60FPS, som jeg har brukt på de fleste filmene mine. Jeg oppdaterte kamera'et i går, og i dag føler jeg bilder hakker veldig i denne modusen. Er det andre som opplever dette etter nyeste update'n?

Det skal jo være fult mulig å filme i så høy oppløsning uten at det skal hakke (lagge) :scratch
Lyden ble hvertfall veldig mye bedre når jeg brukte skeleton bakdør, men det er fortsatt en del vindstøy, men dette kommer jeg ikke unna uten å bruke ekstern mic...

Skal legge ut film senere så dere får et innblikk i hva jeg mener :eh

ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av ega16 »

LordShaft skrev:Jeg blir ikke helt klok på denne GoPro greien!

I dag var jeg ute å filmet litt mens jeg kjørte. Men føler bildet ble veldig hakkete :scratch
Jeg brukte 1080P 60FPS, som jeg har brukt på de fleste filmene mine. Jeg oppdaterte kamera'et i går, og i dag føler jeg bilder hakker veldig i denne modusen. Er det andre som opplever dette etter nyeste update'n?

Det skal jo være fult mulig å filme i så høy oppløsning uten at det skal hakke (lagge) :scratch
Lyden ble hvertfall veldig mye bedre når jeg brukte skeleton bakdør, men det er fortsatt en del vindstøy, men dette kommer jeg ikke unna uten å bruke ekstern mic...

Skal legge ut film senere så dere får et innblikk i hva jeg mener :eh
Tar du opp i protune modus? Er det når du spiller av filene rett fra kameraet? Har du prøvd å transcode de først i Go Pro Cineform?

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av LordShaft »

Dette er når jeg kikker på filmene etter å ha lagt de over på Harddisken min.
Jeg legger filmene rett over i Final Cut Pro X som regel. men denne gangen skulle jeg bare gløtte på hva jeg hadde filmet før jeg begynte å redigere.

Det skal jo ikke være noe i veien for å filme i 1080p 60fps når du er ute å kjører sykkel :scratch Får se hvordan ting blir når jeg er ferdig å redigere :-k

Welshen
Innlegg: 442
Registrert: 27 okt 2010, 11:43
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
Sted: Vestsida

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av Welshen »

Har du prøvd 25 fps? Hakker det på samme måten?

Hvordan har du festet kameraet....synes det ser litt spes ut på hjelmen, men ser ut som de fleste har det der.....
I don`t care about little things.....

Tidligere tohjulte:

Tempo Trygg modell 080 82 modell
Suzuki GSF 650SA ABS 06 modell

BMW F650GS 11 modell

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av LordShaft »

Utifra hva jeg kan se etter at filmen er blitt redigert, så er det ikke noe hakking. Kan være at det er noe når jeg skal lese fra minnekortet. Selv om minnekortet er raskt, går det via en sånn adapter.... :scratch

Døm selv!
[video]http://www.youtube.com/watch?v=1XyBRPbA__0[/video]
Kan endre kvalitet til 720 og 1080

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av jonnykr »

Finnskogen Lørdag 27 April. Filmet med en oppløsning på 720/60. :thumleft
[video]http://www.youtube.com/watch?v=6TeiarJG ... ture=share[/video]
Tut & Kjør!

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av LordShaft »

Hva syns du selv? Ikke alltid like godt å se forskjell... Men jeg føler jeg ser en klar forskjell i flyt :scratch

Selv om filmene som er lastet opp til youtube begrenser seg til 30fps (auto converter) Vil tro du ser det enda bedre i originalfilmen din :thumleft

Brukeravatar
Alas
Innlegg: 128
Registrert: 01 apr 2013, 17:04
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XC 2013
Sted: Bergen

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av Alas »

Kanskje ikke direkte redigeringsrelatert, men er det noen som har et godt tips til et minnekort?

Fikk meg GoPro til bursdagen og trenger da et minnekort til dette.

Og er det noen som har noen tips til "må ha" mounting dingser?

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av jonnykr »

LordShaft skrev:Hva syns du selv? Ikke alltid like godt å se forskjell... Men jeg føler jeg ser en klar forskjell i flyt :scratch

Selv om filmene som er lastet opp til youtube begrenser seg til 30fps (auto converter) Vil tro du ser det enda bedre i originalfilmen din :thumleft
Samme her LordShaft. Jeg synes selv det ble bedre flyt og litt tydligere bilder i fart med 720/60 kontra 720/25. :D

Jeg har jo 1080/25 også men det vil da gi et smalere og høyere bilde enn 720/60 Og jeg vil gjerne ha med vidvinkelen da det fanger opp mer på sidene.
Tut & Kjør!

Svar