Hilser noen på møtende trehjuling?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Rune R
Innlegg: 54
Registrert: 05 jul 2012, 14:10
Motorsykkelen din: Honda Transalp 650 -2000
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: Hilser noen på møtende trehjuling?

Legg inn av Rune R »

Det der med hilsing er artige greier, jeg regner meg fremdeles som en fersking og har jo lest/hørt at det visse grupper som aldri hilser, uten at jeg har tenkt noe mer på det.

Her om dagen på tur til Lindesnes fyr så kommer det to feite Harleyer i mot, skikkelige mc typer ville vel min mor beskrevet de som, inkludert halvhjelm, skinnvest, langt grått skjegg, langt hår og solbriller. Når det er så gjennomført syntes jeg stilen er dritkul.
Og stor var overaskelsen når gutta hilset på meg, jeg med goretex dressen, helhjelm og honda :D Hilset selvfølglig tilbake.

Når det er sagt så hilser jeg bestandig tilbake, og hilser gjerne først med mindre venstre hånden er opptatt, slik som i en sving på vei til Lindesnes fyr.

Kona kjører foreløpig 125ccm Intruder, når de "store" karene hilser, da er det gøy å kjøre mc, et av turens høydepunkt det der.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6970
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Hilser noen på møtende trehjuling?

Legg inn av kjellv »

Helt klart, selvfølgelig. Også på scootere og mopeder. Særlig nå såpass tidlig i sesongen. Men det hender jo dette blir slitsomt etter hvert hvis det er tett mellom møtende to og trehjulinger når dagene blir varmere.

Det med scootere og mopeder syns jeg faktisk er litt viktig at de inkluderes i det gode felleskap. Mange av disse er i ferd med å få tenning på større sykler, så og oppmuntre dem i felleskapet tror jeg er lurt.
Men ikke alle tar signalet. Særlig er mitt inntrykk at unge jenter på scooter sjelden hilser tilbake.

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Hilser noen på møtende trehjuling?

Legg inn av tor2502 »

Moby skrev:Jeg møtte en sånn Can-am trehjuling på E6 rett sør for Moelv. Han hilste veldig ivrig, men i mitt hodet hadde doningen han kjørte ett hjul for mye...
Burde jeg ha hilst?
Ja jeg synes du burde det.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Hilser noen på møtende trehjuling?

Legg inn av Svein2 »

Moby skrev:Jeg møtte en sånn Can-am trehjuling på E6 rett sør for Moelv. Han hilste veldig ivrig, men i mitt hodet hadde doningen han kjørte ett hjul for mye...
Burde jeg ha hilst?
Jepp, antagelig Erling i Old Bikers og han er motorsyklist minst like god som noen annen. :thumleft

Brukeravatar
dag-zzr
Innlegg: 399
Registrert: 18 feb 2012, 19:36
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400-2010
Sted: Notodden

Re: Hilser noen på møtende trehjuling?

Legg inn av dag-zzr »

Hilser tilbake til ALLE som hilser til meg. Anser det som vanlig folkeskikk. Ser ikke den store forskjellen på en trehjuling og mc med sidevogn. Er stort sett både glad og fornøyd når jeg er ute og kjører mc. Hilser ofte til alle veifarende. Untatt joggere!

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Re: RE: Hilser noen på møtende trehjuling?

Legg inn av Misha »

Hilser hvis jeg dekket å koble inn hjernen. Kom en scooter hine dagen som hilste så ivrig. Da nektet hjernen å godta synsinntrykket...

Sent from my GT-I8350 using Board Express
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
erlend_cbr
Innlegg: 115
Registrert: 03 apr 2013, 00:45
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 2011

Re: Hilser noen på møtende trehjuling?

Legg inn av erlend_cbr »

Må jo huske på at hilsing også skjer for å advare om evt farer og selvfølgelig tilstedeværelsen av onkel blå.

Møtte i dag 3 politi på sykler (Tango?) og jeg hilste på de, jeg. Jaggu hilste han ene tilbake.

Litt senere passerte jeg en uniformert onkel i sivilbil, senere en sivil politimann i sivil bil.


Alle ble jeg advart på forhånd av andre på MC. Lappen er stadig intakt.
"It's all part of the game. We know the risks. No one is making us do anything, all part of the game." - Guy Martin

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Hilser noen på møtende trehjuling?

Legg inn av LordShaft »

Kjempe bra! Syns det er helt topp å få signaler på at det er tilstedeværende politi av andre syklister, når det er nødvendig.

Jeg har reddet flere fra unødvendige bøter på denne måten :-) og fått samme tilbake.

Sendt med Note2

Brukeravatar
West77
Innlegg: 62
Registrert: 07 feb 2012, 14:34
Motorsykkelen din: Yamaha FZ8 11`
Sted: Klepp

Re: Hilser noen på møtende trehjuling?

Legg inn av West77 »

:vs hilser alltid på 2 og 3 hjul.. ( ikke moped da)
125 cc hilser jeg også på :thumleft
Men dessverre noen Harley og noen få goldwing førere som ikke har samme oppfatning. kankje de ikke får lov å hilse på en Yamaha?.. det går jo ikke ann :knegg heldigvis fåtall av de da hehe
Yamaha FZ8 11`
Triumph Speedmaster 12` (til salgs)
----------------------------------

Brukeravatar
Kenny_85
Innlegg: 148
Registrert: 03 mai 2013, 16:08
Motorsykkelen din: Nei

Re: Hilser noen på møtende trehjuling?

Legg inn av Kenny_85 »

Hilste på en Piaggio MP3 i går, då ut til at han var ute på søndagstur han å.
Værste er at jeg ble litt nysgjerrig på denne scooteren, tror den kontrastyrer med to hjul forran som en motorsykkel
Ducati Monster S4R 12 000km - Solgt :'(
Kjørelengde
- 2013: 10 000km

Brukeravatar
West77
Innlegg: 62
Registrert: 07 feb 2012, 14:34
Motorsykkelen din: Yamaha FZ8 11`
Sted: Klepp

Re: Hilser noen på møtende trehjuling?

Legg inn av West77 »

Kenny_85 skrev:Hilste på en Piaggio MP3 i går, då ut til at han var ute på søndagstur han å.
Værste er at jeg ble litt nysgjerrig på denne scooteren, tror den kontrastyrer med to hjul forran som en motorsykkel

Stemmer det.så på tester på youtube, kan legges imponerede langt ned de der.
Yamaha FZ8 11`
Triumph Speedmaster 12` (til salgs)
----------------------------------

Svar