The Tob

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - Road show

Legg inn av TBI81 »

fikse skrev:
TBI81 skrev:Godt godt! Helt klart morsommere med sommerdekk en slik tur kan jeg tenke meg :thumleft
Og igjen: Hyl ut om du er i traktene ;-)
Hehe. Alle turer er gøyere med sommerdekk, så lengde vi snakker asfalt :D Piggdekkene er litt sånn vri-pung-sleng-vingle-vreng og sporstabil i form av at "ser-de-et-spor-i-veien-så-følger-de-det", og understyring så det rekker :knegg
Sommerdekkene (ContiTrailAttack framme og Pirelli Scooter bak) passer overraskende fint på NX-en, selv om de selvsagt aldri kommer opp i samme liga som skikkelig tyggis i 17" :P :p Mer enn nok til typen sykkel.
Har hatt noen runder på Rebel-treffet på Sveio. Har hatt noen saftige bløyter der (ikke helt samme blauten som de har i Vågå). Igrunnen et artig treff, som jeg savner litt :-)
Når er det Rebel-treffet bruker å være? Blauter, uansett type og sjargong, er skjelden feil :knegg
Er det forresten treffnavn eller for sånne med rebel-sykkel :scratch

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: The Tob & Beistet - Road show

Legg inn av fikse »

Tror det pleide å være i første halvdel av Juni. Rebels MC var de som avholdt det, på Ekrene tror jeg det het. Såvidt jeg vet er klubben lagt ned og treffet også. Ganske heftige treff i 2005-6-7. Her var det meste lov, og litt til :P :p Alle sykkeltyper velkommen, forsåvidt mennesketyper også, så sant man tålte litt liv og leven gjennom en helg. Særs lite barnevennlig :knegg
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Sprint
Innlegg: 566
Registrert: 10 sep 2010, 16:23
Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
Sted: Karmøy

Re: The Tob & Beistet - Road show

Legg inn av Sprint »

Liten og ingen aktivitet på Ekrene,tror kubben er lagt ned.
For livets glade gutter går solen aldri ned.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - Road show

Legg inn av TBI81 »

Regnfull ettermiddag gir koseskruing i garasjen! Vasking og polering i går så nå var det på tide med litt oppgraderinger :thumleft
2013-05-21 18.39.50 (600x433).jpg
Første stopp: GiPro! Gikk for en sånn X-Type, da jeg ikke trenger med TRE/ATRE (Rapid bike motorstyringen sørger da for egen mapping av hvert gir, så jeg ser ikke helt behovet)..
Tempmåler og girindikator burde vært standard på alt av sykler! Nå mangler jeg bare tempmåleren. Vurderer sterkt det multimeteret til HealTech. Sexy liten sak, men kanskje litt dyrt termometer ..
GiProen var veldig grei å montere. Plug and play på ledningsnettet (speedsensor og CKP var alt som måtte kobles på).

Plasserte den nederst på turtelleren mellom 0 og 13000rpm. Traff ganske bra på fargen syns jeg. Skulle egntlig kjøpe rød, men den var de tom for, så da ble det orange :-)
2013-05-21 20.12.15 (600x339).jpg
2013-05-21 20.12.07 (600x439).jpg
Står her i "L" som indikerer "learning mode". Litt småprogrammering av gir og shift light ( og evt "high speed warning", selv om jeg ikke her helt ser bruksområdet .. ) så er den klar for veien ;-)

Neste på listen er å bytte clutchvæsken (begynner å brunes vel mye) og muligens kjølevæsken :thumleft
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - GiPro!

Legg inn av TBI81 »

GiPro ferdig programmert og klar for veien! Ble bra dette :thumleft
Fant forresten ut at jeg nok har egen TRE-modul når jeg fiklet med ledningsnettet for å koble GiProen. Jeg trodde egentlig at dette var innebygget i motorstyringen, men sånn er det visst ikke? Denne speedpack'en fra Altzschner er vel en sånn som typisk kalles G-Pack?
2013-05-22 13.38.39 (439x600).jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: The Tob & Beistet - GiPro!

Legg inn av Andreas »

Girindikator er veldig kjekt, så slipper man å gire til 7`ende giret hele tiden :vs

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: The Tob & Beistet - GiPro!

Legg inn av Voodoodoo »

Har en sånn boks jeg og. Kom deg til en med ecueditor så kan du fjerne hele greia. Tar vekk toppfartsperre og en kan legge inn egne tenningsmap pr gear.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - GiPro!

Legg inn av TBI81 »

Voodoodoo skrev:Har en sånn boks jeg og. Kom deg til en med ecueditor så kan du fjerne hele greia. Tar vekk toppfartsperre og en kan legge inn egne tenningsmap pr gear.
Hmm ..
Toppfarta ser jeg er målt til 314kmt på hjulet fra dynokjøring i tyskland så skal jo ikke være så mye sperrer. Mente den rapidbike motorstyringen hadde mapping på hvert gir og at tenningsretardasjonsdingser derfor var unødvendig .. men nå begynner jeg å lure. Har uansett tenkt meg på rulla i løpet av sommeren for å montere quickshifter og se på mappinga. Får høre med de hva de mener ..

Godt å få skrudd sammen sykkelen igjen. Ble noen timer i kveld også med clutchvæskebytte, fornuftig festing av ledninger, justering av kjørelys og generell småskruing :thumleft

Dog ikke alle som var like glad for prioriteringene mine :knegg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - GiPro!

Legg inn av TBI81 »

Andreas skrev:Girindikator er veldig kjekt, så slipper man å gire til 7`ende giret hele tiden :vs
Ja, det er alt for fort gjort å rote etter det giret der .. Også blir det veldig kjekt å slippe å ligge i tredje når en tror en er i rampegiret :knegg

Brukeravatar
Sprint
Innlegg: 566
Registrert: 10 sep 2010, 16:23
Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
Sted: Karmøy

Re: The Tob & Beistet - GiPro!

Legg inn av Sprint »

Kjekt å treffe deg TB,flott sykkel :thumleft
For livets glade gutter går solen aldri ned.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - GiPro!

Legg inn av TBI81 »

Sprint skrev:Kjekt å treffe deg TB,flott sykkel :thumleft
Takk det samme! Trivelig å bli 'oppdaget' på soft-is stoppen vi hadde :-)
2013-05-30 19.17.25 - Kopi (600x422).jpg
Har vært på noen trivelige arbeidsdager i Bergen og var på fisketorget (fiksetorget?) og jabbet med både fikse og lordshaft :thumleft
Veldig fornøyd med en svipptur ut til Hellesøy også (ytterst i øygarden på sotra). Veldig fin skjærgård :-)
2013-05-29 21.38.01 (450x600).jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: The Tob & Beistet - GiPro!

Legg inn av Voodoodoo »

Ser sekken "min" har kommet i bruk og... Gjør susen den der.


Memento mori
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: The Tob & Beistet - GiPro!

Legg inn av fikse »

TBI81 skrev:
Sprint skrev:Kjekt å treffe deg TB,flott sykkel :thumleft
Takk det samme! Trivelig å bli 'oppdaget' på soft-is stoppen vi hadde :-)
2013-05-30 19.17.25 - Kopi (600x422).jpg
Har vært på noen trivelige arbeidsdager i Bergen og var på fisketorget (fiksetorget?) og jabbet med både fikse og lordshaft :thumleft
Veldig fornøyd med en svipptur ut til Hellesøy også (ytterst i øygarden på sotra). Veldig fin skjærgård :-)
2013-05-29 21.38.01 (450x600).jpg
Øygarden er fint, det samme er det sørover på Sotra, her jeg bor. Ikke samme natur som Øygarden, litt mer skog og grønt her. Men mye kyst og tusen øyer :-)
Lover deg en fin naturopplevelse når du kommer hertil :-) Ikke glem nyladet filmrull i kameraet! :yeyeye
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - GiPro!

Legg inn av TBI81 »

Voodoodoo skrev:Ser sekken "min" har kommet i bruk og... Gjør susen den der.


Memento mori
Ja, veldig fornøyd med Ventura-systemet! Første ordentlige prøvetur til Bergen denne uka. Greit å ha 51 liter til rådighet bakpå altså. Merker særdeles lite til lasten under kjøring. Litt mer topptung ved krypkjøring, litt lettere på framhjulet ved pådrag (klager dog aldri på det) og merker så å si ingenting til den i autobahn-hastigheter heller. Lover bra dette! :thumleft

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - GiPro!

Legg inn av TBI81 »

fikse skrev:
TBI81 skrev:
Sprint skrev:Kjekt å treffe deg TB,flott sykkel :thumleft
Takk det samme! Trivelig å bli 'oppdaget' på soft-is stoppen vi hadde :-)
2013-05-30 19.17.25 - Kopi (600x422).jpg
Har vært på noen trivelige arbeidsdager i Bergen og var på fisketorget (fiksetorget?) og jabbet med både fikse og lordshaft :thumleft
Veldig fornøyd med en svipptur ut til Hellesøy også (ytterst i øygarden på sotra). Veldig fin skjærgård :-)
2013-05-29 21.38.01 (450x600).jpg
Øygarden er fint, det samme er det sørover på Sotra, her jeg bor. Ikke samme natur som Øygarden, litt mer skog og grønt her. Men mye kyst og tusen øyer :-)
Lover deg en fin naturopplevelse når du kommer hertil :-) Ikke glem nyladet filmrull i kameraet! :yeyeye
Sør-Sotra er på lista for neste jobbtur til Bergen! Ser fram til det! :thumleft

Svar