Beste måte å komme seg til Tyskland..?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Brukeravatar
Moby
Innlegg: 330
Registrert: 27 jul 2012, 00:18
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
Sted: Akershus

Re: Beste måte å komme seg til Tyskland..?

Legg inn av Moby »

Man drar jo selvfølgelig ikke på mcferie for å ta tog eller båt, men jeg er enig i at det er kjedelig vei ned til malmø/køben. Da er vel bedre og ta Kiel ferja å komme ferdig uthvilt frem til tyskland?
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Beste måte å komme seg til Tyskland..?

Legg inn av pelsen »

Moby skrev:Man drar jo selvfølgelig ikke på mcferie for å ta tog eller båt, men jeg er enig i at det er kjedelig vei ned til malmø/køben. Da er vel bedre og ta Kiel ferja å komme ferdig uthvilt frem til tyskland?
Ja, i forhold til transportetappe på E6 mellom Oslo og Malmø og videre er ferga Oslo-Kiel et veldig godt alternativ. Særlig hvis det er flere som kjører sammen.
Color sin superspeed fra Larvik til Hirtshals er grei, motorveien gjennom Danmark er kjedelig, men det er jo flere alternative veier som tar litt lengre tid å kjøre. Det er fint å kjøre på småveier i Danmark også :D

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37950
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Beste måte å komme seg til Tyskland..?

Legg inn av AJ »

pelsen skrev:[Det er fint å kjøre på småveier i Danmark også :D
Har ikke kjørt på slike veier med MC, men med bil i Danmark og kan underskrive på det pelsen skriver :janikk .
Dette landet har mer å by på enn hva man ser ved første øyekast - også for MC-folk.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Beste måte å komme seg til Tyskland..?

Legg inn av SuperMorten »

AJ skrev:
pelsen skrev:[Det er fint å kjøre på småveier i Danmark også :D
Har ikke kjørt på slike veier med MC, men med bil i Danmark og kan underskrive på det pelsen skriver :janikk .
Dette landet har mer å by på enn hva man ser ved første øyekast - også for MC-folk.
Brukte iphone som gps sist vi var i Danmark (2011). Lastet ned en app som heter NAVV. Denne hadde fått "best i test" av VG. Men denne tok absolutt korteste vei, og dette førte oss mange steder det knapt hadde vært folk før. Smale, svingete veier i dype skoger, og til og med bakker :-)

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Beste måte å komme seg til Tyskland..?

Legg inn av pelsen »

Når vi skal på treff på Mosten kjører vi alltid østkysten av Jylland sydover fra Fredrikshavn, fine veier i et rolig tempo. Må krysse Limfjorden med ferje ved Hals, tar en øl på bakeriet før ferjen og tar kjøreturen helt med ro videre :knegg

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Beste måte å komme seg til Tyskland..?

Legg inn av TheHaughom »

SuperMorten skrev:og til og med bakker :-)
:yeahright
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Beste måte å komme seg til Tyskland..?

Legg inn av Relax »

Voodoodoo skrev:
Relax skrev:
Duville skrev:Billigste er jo å holde seg hjemme. Det er nesten like billig å kjøre MC som å ta ferje??? sånn ca. Selvfølgelig kjører vi MC - det er jo ett MC- forum og i tillegg til at det er like rimelig så får du med deg all moroa :twisted .
.
;-) :-)

Enig!
Samme som jeg tenker når noen tar Autozug ....
Man er på "a ride" også kjører man tog???

Okay, dokay,,,smak og behag ;)
Tja. Greia er vel at turen mellom sverige eller danmark er en dørgende kjedelig transportetappe. Derfor er fx. Kielferga en fin og behagelig begynnelse/avslutning på ferien. Kombinert med autozug er det en genial måte å komme seg ned til alpene helt uten å måtte humpe 100mil på motorvei. Så kan en heller bruke tid og energi på de fine mcveiene.
Smak og behag.... og joda, har tatt danskebåt og Kielfegre selv jeg....;)
Men man "må" ikke] humpe 100 mil på motorvei i Tyskland... det finnes fine veier og steder på andre veier nedover også ..
Og sliten ,,,mistet enegi etter en dag eller to i salen ???? Åssen sykkel er're du har a?? :lol ..SPØK!!

Det var vel ikke så alvorlig ment fra min side første svaret her.. folk skal gjøre de vil ,,,det gjør hvertfall jeg ... .... men jeg har hatt flere fine, hyggelige turer gjennom Tyskland både natt og dag .. :-)..og jeg slår gjerne et slag for Berlin, Dresden,, steder i tidligere øst Tyskland... Rhindalen.. Mozel osv osv.. Men , om man er først og frems ute etter kjøring io Alpene, så joa,,skjønner deg... :-)
"Do the right thing"

Brukeravatar
Flattop
Innlegg: 413
Registrert: 29 apr 2010, 14:43
Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
Sted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg

Re: Beste måte å komme seg til Tyskland..?

Legg inn av Flattop »

For oss som ikke bor så nært Oslo at kebablukta fra Karl Johan river i neseborene er jo Kielferga et soleklart alternativ.

Det må jo være innlysende at kan man starte fra Kiel 10 om morgenen etter en god natt søvn gir friske og klare Mcister når man skal besøke Herrefolket.

For de fleste som ikke har begitt seg ut på Autoahn før, om det skal benyttes som innledende transportetappe, er det nok klokest å være relativt årvåken den første tiden, til trafikkbildet blir klarere for en Eskimo fra Nord.

Klart at Bundesstrasse gir et bedre utbud av opplevelser og en greiere overgang til den tyske kjørekulturen, men er du noe redusert fra før, er ingen veier den helt store opplevelsen.
Bilde

Svar