RuneMC's blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Æljen
Innlegg: 135
Registrert: 28 jul 2012, 10:01
Motorsykkelen din: Flere
Sted: Hurum

Re: RuneMC's blogg - tur/retur Lysebotn

Legg inn av Æljen »

Flotte bilder og sikkert en veldig fin tur :thumleft
Har hatt noen tanker om å gjøre den samme turen i løpet av sommeren, men ikke hatt
mot til å gjøre det ennå :-k

Ser du nevner Iron butt. Det er nok et godt stykke lengre.
1000 miles (1609km i løpet av 24 timer)

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: RuneMC's blogg - tur/retur Lysebotn

Legg inn av RuneMC »

Takker for positive kommentarer !
@KydeX - ja kan nok ha vært lavt skydekke det stykket jeg oppfattet som tåke, men hadde jo sjekket værmeldinga for Lysebotn på forhånd og den sa oppklaring utover dagen - det stemte heldigvis :thumleft
@relax /Voodoodoo - fikk en bedre opplevelse av Suleskar på veien tilbake, så timing er nok alfa og omega
@Æljen - ja, syntes å huske noe om 24t - ikke aktuelt for min del... men forsåvidt hvis det er en gitt distanse og fri fart, så er det straks mer mulig...

Returen fra Lysebotn
Været ble stadig bedre og på vei opp igjen var det omtrent bare sol. Noe lettere å kjøre oppover, men tipper det er her en virkelig får uttelling for en MC som har litt mer krefter på lave turtall, så går det sikkert å cruise oppover på 3.dje istedenfor hele tiden måtte ned i andre gir. Mindre trafikk var det også, men et par stykker som var i ferd med å gå rulleski opp igjennom den bratte tunnelen :oh Ikke kjempemye plass, men de tok litt kortere steg i skøyteteknikken sin, så da gikk det bra å passere :-)

På vei oppover tok jeg i farten en liten avstikker: http://goo.gl/maps/lSCMR Jeg tenkte at det sikkert var en blindvei til noe kraftanlegg eller lign, og det stemte. Veien var sperret pga landskapsområde, men fant ut at det var fint sted å ta en liten rast.
Bilde

Fin steindemning som det var flere av på denne kanten av landet
Bilde

Her var veien tydeligvis sperret videre pga landskapsvernområde (flasken er ikke min, her går det i iskaffe og søpla tar jeg med meg)
Bilde

På vei ned igjen var det fremdeles noen utenlandske turister som jeg hadde passert i begynnelsen av avstikkeren, og fruen der tok bilde av meg når jeg kom kjørende nedover. Mulig jeg hadde gjort et eller annet inntrykk når først kjørte sakte forbi dem (de hadde et par barn) og så gasset på oppover :-)

Været ble etterhvert helt fantastisk og både turen tilbake fra Lysebotn og tilbake via Suleskarveien ble helt topp. Det var forsåvidt et par bobiler i starten på Suleskarveien, men han første kjørte til side for å slippe meg forbi og han andre fikk jeg passert kort stund etter. Etter det var det kun personbiler som var enklere å passere.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Rett nedenfor siste bilde var det bilberging på gang, tydeligvis bil med motorstopp eller lignende, og bred bilbergingsbil betydde full stopp for bilene. Men jeg og en cruiser som kom foran meg idet jeg tok foto, smatt innimellom og forbi. Så det betydde null biler i vår retning :thumleft

Mye flott natur rundt hver sving
Bilde

Parkert der jeg tok forrige foto
Bilde

En definitiv "road hazard" langs veien var alle sauene og lammene - men heldigvis av den rolige sorten... var vel et par tre som løp vekk når de hørte MC'n, men ellers bare rolige... Men de beitet ofte tett ved veien, for det grønneste gresset var jo typisk akkurat der - helt tett opptil veien... merkelig det der :-)
Bilde

Nok av vann og fjell på turen
Bilde

Utsikter på rekke og rad (... og hvor mange "ulldotter" teller dere i dette bildet? )
Bilde

Vel ferdig med Suleskarveien og nede ved Nomeland fikk jeg det for meg å kjøre sørover istedenfor nordover pga litt dårlig skilting. Det står jo ikke Dalen eller noe slikt, kun Haukelifjell nordover og Evje sørover, og jeg mente å huske at det kunne være alternativ å kjøre sørover og så finne en "tversover" vei mot øst.

Ca ved Rysstad tror jeg dette var - flott fjell
Bilde

Enda et stykke lenger sørover så jeg en bro og tenkte at jeg kunne ta et par bilder der

Videre sørover
Bilde

Nordover
Bilde

Jeg kjørte enda et lite stykke sørover, men begynte å bli i tvil da det kun stod Evje på skiltene, og Evje syntes jeg å huske fra geografien var litt for langt syd i forhold til hjemtur samme dag... Så svingte til side på en rasteplass som het Hækniøyi - og den kan virkelig anbefales. Så ut som om den bare lå i skogen, men når jeg hadde stoppet opp, så jeg at det gikk stier innover i skogen, ned til diverse trebenker og bord plassert ved et utsiktspunkt til elva (Kvernåni)

Virkelig flott rasteplass
Bilde

Eller for den som foretrekker et enda mer MC-orientert motiv :D
Bilde

Google maps på mobilen ble forespurt om korteste vei hjem, og det var nordover igjen og inn på vei 45 og til Dalen og deretter Notodden via E134 for det meste. 4 timer og 26 minutter skulle det ta. Det var egentlig da jeg bestemte meg for å kjøre helt hjem istedenfor å ta en overnatting for formen var god. :-)

Her et bilde vestover langs 45-veien (ca 40min kjøring fra rasteplassen)
Bilde

Østover
Bilde

Flott natur også her
Bilde

Sykkel i natur...
Bilde

Sånne lupiner (takk for korreksjon) var det fullt av mange steder... litt typisk for Telemark det også tror jeg...
Bilde

Så ble det "deja vu" med Dalen igjen - om mulig enda bedre utsikt i litt kveldssol og litt skygger som gir form til fjellene
Bilde

Opp fra Dalen fortsatte jeg å følge vei 45 og der var det også noen hårnålssvinger oppover en ganske bratt fjellside., Ikke fullt så god utsikt pga for mye trær, men absolutt en interessant MC-vei.

Ikke lenge etter oppstigningen var det skiltet til Eidsborg Stavkyrkje, så det ble turens siste foto-stopp.
Finfin stavkirke dette her
Bilde

Bilde

Det var også et museum med kafé som lå litt tilbaketrukket mot skogen.
Dette var dog søndag kveld så det var jo ingenting som var åpent
Bilde

Det var også noen andre eldre bygninger ved parkeringsplassen
Bilde

Resten ble stort sett transport langs E134 via Notodden, Kongsberg, Drammen og hjem. Endel trafikk. Noe passerte jeg, men etterhvert var det såpass mange biler foran at jeg bare hang på... det var helt grei fart på trafikken uansett.

Konklusjonen etter turen er at dette er nok ikke noe jeg gjentar med det aller første, men likevel er det veldig mange synsinntrykk en får med seg på en sånn dag - og nå har jeg ihvertfall mye bedre idé om hva som er av opplevelser i en del av landet jeg ikke har vært før. En ting er sikkert - når det skiltes for skarp sving i Telemark og vestover så er det virkelig skarp sving der en bør godt ned i fart... ikke en sånn østlandsk "daff" sving som en knapt trenger senke farten for :lol

Det blir som reklamen sier: "Turen varer en kort stund men minnene varer lenge." Det gjør seg når vinteren setter inn... tenke tilbake spesielt på nedkjøringen til Lysebotn - den satt ! - Hvem vet, kanskje det kribler etter en sånn langtur igjen når det har gått en stund :roll
Sist redigert av RuneMC den 09 jul 2013, 22:12, redigert 2 ganger totalt.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: RuneMC's blogg - tur/retur Lysebotn

Legg inn av LordShaft »

Takk for god stemningsrapport og fine bilder, nok en gang. Koser meg ofte her i bloggen din :thumleft

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: RuneMC's blogg - tur/retur Lysebotn

Legg inn av JRO »

Virker som du har hatt en virkelig fin tur RuneMC, misunner deg initativet til å hive seg over store utfordringer og ikke minst at du tar deg tid til å dele dette med oss. Alltid hyggelig å følge bloggen din.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: RuneMC's blogg - ut på tur aldri sur...

Legg inn av RuneMC »

Takk igjen folks!

Hvis noen lurer på hva jeg har gjort idag, så har det også noe med to hjul å gjøre, men umotoriserte sådanne - med noe så lite som en gubbe-kraft, den er (for de som ikke vet det...) vesentlig mindre enn en heste-kraft :lol

Kraftressursene til å drive dette umotoriserte kjøretøy i terrenget og på grusvei, spesielt i oppoverbakke, har nok dabbet av siste årene - så ble ettertrykkelig frakjørt av både barn og kone :redface
Men balansen var fin da - jeg får ta med meg det positive :thumleft

Her et stemningsbilde (med heavy foto etterbehandling og "grunge" filter) - jeg har selvfølgelig som motorsyklist byttet om for- og bakbrems, sånn at forbremsen er på høyre side av styret :janikk

Bilde
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Juleniss1
Innlegg: 90
Registrert: 15 jun 2013, 16:44
Motorsykkelen din: Ingen foreløpig

Re: RuneMC's blogg - tur/retur Lysebotn

Legg inn av Juleniss1 »

Mange fine bilder.

Skal selv ta turen til Lysebotn og ferga til Songesand om ikke lenge,for så å kjøre den fjellveien over til Årdal. Men er ikke så flink å ta bilder,må skjerpe meg.
Men sist jeg kjørte til Lysebotn ble jeg skuffet,altfor mye trær og busker som ødela utsikten nedover svingene.Jeg likte meg best på høyden før nedstigningen.

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: RuneMC's blogg - tur/retur Lysebotn

Legg inn av pelsen »

masse fine bilder, og en tur til Lysebotn som jeg angrer på at jeg ikke tok en av de gangene jeg kjørte forbi. Har bodd flere år i Stavanger. En av de gangene jeg kjørte forbi måtte jeg ligge og strekke ut kroppen på en rasteplass nedenfor, Ducati F1 :knegg
Har planer om å kjøre der i år.
RuneMC skrev: Sånne revebjeller var det fullt av mange steder... litt typisk for Telemark det også tror jeg...
Bilde
men en liten nerdekommentar, revebjellene dine er nok lupiner, som "noen" fant ut at det var lurt å plante ut langs veiene våre. Det var dumt, for det er en fremmed art her som fortrenger f.eks markblomster. :evil

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: RuneMC's blogg - tur/retur Lysebotn

Legg inn av PCP »

Da var jeg så smått i gang med planleggingen av sommerferiens reisemål kan jeg kjenne. For dæven så flott du fikk det til og se ut. Har aldri vært der, og Lysebotn blir definitivt en av destinasjonene. Storslått natur, "MC-vennlige" veier, og røykepause med sauer! Stort bedre kan det ikke bli. :prop:
Tenker riktignok å prøve meg på en overnattingstur da det nok blir 10-15 mil lenger enn min komfort- (eller rettere sagt smerte)-grense for dagstur.

Takk igjen for inspirerende rapport og flotte bilder. La forresten merke til den flotte togbroen på en Dalen-runde for noen uker siden, og tenkte litt etterpå at den skulle jeg tatt bilde av. Så nok en gang slår du til og tar de bildene jeg ikke fikk tatt. :thumleft

Haha, men når jeg derimot først fisker fram kamera, så tar vi visst ca samme sted;
Ditt bidrag;

Flott natur også her
Bilde


Bilde fra en tur opp Setesdalen og vei 45 over til Dalen i fjor;
IMG_2890.JPG
Vi må ha kjørt inn den samme lille grusveien/parkeringsplassen.
Keep it comming! :vs
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: RuneMC's blogg - tur/retur Lysebotn

Legg inn av RuneMC »

@pelsen - aha! Sett sånt, slette plantekunnskaper her i gården... Er jo ikke bra hvis det fortrenger tradisjonelle blomster... og jeg som tenkte at dette var ihvertfall bedre enn løvetann, tyskerkål og snegler som vi har på Østlandet...

@PCP - er nok helt sikkert samme sted ja :thumleft Og den togbroen passerte jeg først, og så grep jeg meg i det, og gjorde en 180 graders sving tilbake til punktet hvor jeg knipset bildet. Eller er jeg ganske kjapp til å sjekke speil før det blir kjapp stopp når motiv byr seg...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: RuneMC's blogg - tur til Gaustatoppen

Legg inn av RuneMC »

Idag (dvs det var idag for noen minutter siden) var jeg en tur til veien som går forbi Gaustatoppen - fram og tilbake - det er jo veien som er målet, og når en først drar så langt, så er det jo lurt å kjøre denne veistubben i høyfjellet et par ganger. Kommer med mer bilder etterhvert, men ikveld har jeg satt sammen noen til et panorama. (Brukte gratisprogrammet Microsoft ICE )

Her i maks størrelse (hvis du klikker på det):
Bilde
Sist redigert av RuneMC den 12 jul 2013, 22:17, redigert 1 gang totalt.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: RuneMC's blogg - tur til Gaustatoppen 11. juli...

Legg inn av RuneMC »

Igår var jeg en "liten" tur til Gaustatoppen. Ferieuke og fint kjørevær og OK for family'n at jeg tok en tur mellom frokost og middag.

Rute: http://goo.gl/maps/2ZFtE
Det ble ca 36 mil tilsammen, og ved etterfylling idag regnet jeg ut at den har brukt 0,38 l/mil - det må jeg si er pent. Ligger nærmere 0,45 på jobbkjøring og slikt.

Tok omtrent korteste vei fram og tilbake. Tenkte et øyeblikk på om jeg skulle ta Lurdalen og videre opp til Veggli og over til Austbygde der, men de holdt på å asfaltere et parti på veien mot Lurdalen rett ved Kongsberg, så da gjorde jeg kuvending der og tok heller Jondalen og deretter østsiden av Tinnsjøen oppover. Liker ikke å kjøre over asfalt mens de holder på å legge den.

Ca ved Bolkesjø, retning nordover
Bilde

Det viste seg å være like bra for når jeg kom til Austbygde så var det skilt om at veien mot Vegglifjell var stengt 07:00-20:00.
Veien langs østsiden var like humpete noen partier som jeg husket den fra ifjor, men det er også noen gode partier her.
Ett sted var det skiltet for oljesøl, men tror de hadde fjernet det meste. Var et kort stykke der det så ut som om midtpartiet i kjørefeltet var svart av olje.

Kort innkjøp av litt proviant på Spar'en i Atrå. Der veien møter den sørfra kom det på et par biler som kjørte i "sightseeing"-hastighet, så passerte de og tok meg bare tid til et kort foto av Gaustatoppen litt etter, så jeg ikke skulle havne bak de igjen. Det holdt akkurat - så bilene i speilet akkurat som jeg la kameraet tilbake i jakkelomma, og gasset friskt ut i veien igjen :knegg
Bilde
Vesentlig mindre snø på toppen nå enn i slutten av mai ja...

Var endel ganske saktekjørende biler på vei opp, men de var greie å passere - det er jo lange rettstrekk oppover.
Tok meg dog tid til en stopp i en av de øverste svingene der det går an å kjøre til en plass på siden av autovernet.
Nærmere bestemt her (innkjøringen er rett ved skiltet som en ser baksiden på)
Bilde

Bilde ned mot Rjukan
Bilde

Og opp mot selve Gaustatoppen
Bilde

Etter å ha tatt foto og tittet på utsikten var det videre oppover og igjen et par biler med en svensk buss forrest fra "Forsman Resor". Den kjørte helt tydelig ekstra sakte (20-40 km/t) for å gi turistene god tid til å nyte utsikten, og ikke var det mulig å passere heller i de øverste svingene som er krappe og uten sikt. Når jeg vel hadde kommet forbi, så kjørte jeg på uten flere pauser den veien - ville blitt for kjedelig å få bussen foran igjen. Gaustatopp-senteret var smekk fullt av biler og noen motorsyklister så jeg også.

Kjørte ikke helt ned til Tuddal denne gangen, men snudde isteden på første flata en kommer ned på under tregrensen.
Her har jeg begynt returen
Bilde

Det er jo dette veistykket og utsikten herfra som er målet, og det tar kort tid å kjøre, så en bør jo kjøre det 2-3 ggr (avhengig av om en skal ta rundtur eller tilbake samme vei) mener nå jeg. Det er jo ofte at det å kjøre motsatt vei, nesten er som å kjøre en ny vei.

Første stopp over tregrensen - foto tatt retning vest
Bilde

Nordvest
Bilde

Ved denne stoppen var det forresten en bobil og et par stykker i campingstoler. Jeg ga litt for mye gass når jeg skulle starte i oppoverbakke på løs rullegrus, så bakhjulet skled litt sideveis men fot i bakken og roet ned gassen trygget ferden opp på asfalten igjen. Hadde vært flaut å velte der med tilskuere i campingstol :lol

Ny stopp litt lenger oppe. Bilde tatt nordøstover
Bilde

Sydover mot Tuddal
Bilde

Nordover, ble kanskje dagens beste bilde
Bilde

I bakgrunnen ser vi også nevnte turistbuss som hadde parkert på siden av veien med turistene myldrende ut.

Jeg kjørte videre og tok en lengre lunch-stopp på det som jeg personlig synes er fineste området ved fjellvannene.
Parkerte MC'n og gikk noen hundre meter innover så jeg fikk tatt skikkelig bilde av vannet. Her er det nok fint med fotturer.
(Se også panorama-bildet i forrige post)
Bilde

Bilde

Turen tilbake tok jeg om Gransherad. Både veien nedover vestsiden av Tinnsjøen og om Gransherad er toppklasse med ganske så ny asfalt uten humper eller skader av noe slag. Dertil ganske så liten trafikk. Gransherad byr i tillegg på mange fine svinger :thumleft

Snipp snapp snute så var den turen over. :prop:

(Rushtrafikk i Kongsberg med bl.a. en bilist foran som bremset for rundkjøring selv om det var klar bane, forbigår vi i stillhet... det samme med siste køen fra Hokksund mot Drammen... kveldstur er nok bedre sånn sett...)
Sist redigert av RuneMC den 13 jul 2013, 00:02, redigert 2 ganger totalt.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: RuneMC's blogg - tur til Gaustatoppen 11. juli...

Legg inn av Flanker »

Herlig reiseskildring og flotte bilder. Har en tur den veien under planlegging selv, og etter å ha lest dette og sett på bildene ble ikke lysten ble mindre, for å si det sånn...

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: RuneMC's blogg - tur til Gaustatoppen 11. juli...

Legg inn av RuneMC »

Bare hyggelig - og det glemte jeg å nevne - det er frittgående sau som kan være i/ved veien allerede fra oppkjøringen fra Rjukan siden, men var vel bare noen få jeg så denne gangen, ved veien.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Æljen
Innlegg: 135
Registrert: 28 jul 2012, 10:01
Motorsykkelen din: Flere
Sted: Hurum

Re: RuneMC's blogg - tur til Gaustatoppen 11. juli...

Legg inn av Æljen »

I går tok jeg mot til meg og hang meg på to hurtitog som skulle til Lysebotn. Bildene dine og beretningen om turen gjorde at jeg ikke kunne la denne muligheten gå fra meg. Fint kjørevær, kanskje Litt kaldt på det høyeste. Flotte veier, fin natur og godt selskap. Alt i alt en kjempefin dagstur.
Tusen takk til Knut og Arne for turen :thumleft

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: RuneMC's blogg - tur til Gaustatoppen 11. juli...

Legg inn av PCP »

RuneMC skrev:
Turen tilbake tok jeg om Gransherad. Både veien nedover vestsiden av Tinnsjøen og om Gransherad er toppklasse med ganske så ny asfalt uten humper eller skader av noe slag. Dertil ganske så liten trafikk. Gransherad byr i tillegg på mange fine svinger :thumleft

Snipp snapp snute så var den turen over. :prop:

(Rushtrafikk i Kongsberg med bl.a. en bilist foran som bremset for rundkjøring selv om det var klar bane, forbigår vi i stillhet... det samme med siste køen fra Hokksund mot Drammen... kveldstur er nok bedre sånn sett...)
Veien til/fra Kongsberg er nær 1 time med ren lidelse for min del! :evil
Og selv når det er lite trafikk har jeg en egen evne til å havne bak en eller annen "rykk og napp-kjørende" gjøk godt under fartsgrensen gjennom den lange varme klamme tunnelen. De få stedene det så blir to felter så går gjerne trafikken i 100 før det igjen bremses ned etter innsnevringene. Og som du har nevnt tidligere i bloggen er jeg også litt forsiktig med forbikjøringene her. Det frister veldig med en rask tur opp i 180 og bare få det overstått, men da kan man nok lett bli henvist til kollektiv-trafikk noen år fremover, så jeg tar ikke sjansen.

Men for å snakke om hyggeligere ting, den "ny-anlagte" veien opp ved Gransherad er jo til forveksling lik en road-racing bane!. Herlige svinger, og perfekt dekke. Nå i går/søndag var det riktignok bitte litt grus i noen av svingene, men det var lett å holde seg utenom og ikke minst få øye på.

RuneMC skrev:Bare hyggelig - og det glemte jeg å nevne - det er frittgående sau som kan være i/ved veien allerede fra oppkjøringen fra Rjukan siden, men var vel bare noen få jeg så denne gangen, ved veien.
Hehe, disse sauene er noen underlige typer. Jeg så vel ingen i selve veibanen i går, men om de har en dragning mot det urbane, eller bare liker bil/MC vet jeg ikke, men syns det er merkelig at de på tusenvis av kvadratmeter friområde er så glad i å ligge i veikanten?

Men det gjør jo pausene ekstra koselig da, sauer er ålreite dyr!! :D

Her fra Gaustadtoppen igår;
Sau 1.jpeg
Sau 2.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar