Andre med interesse for Honda Bol D'Or syklene?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Variator
Innlegg: 1
Registrert: 26 jul 2013, 00:40
Motorsykkelen din: Honda cb900f -81./ Triumph Tropy-68./
Sted: Valdres

Re: Andre med interesse for Honda Bol D'Or syklene?

Legg inn av Variator »

Hei,
Er helt rykende fersk her på forumet, registrerte meg i kveld :-) Har for tiden 2 veteransykkler og en som snart blir det.
Denne tråden med Bol d`or modellene interesserte meg veldig da jeg kjøpte meg en 900f-81 for vel et år siden, dette var en med kåpe som jeg var lite begeistret for, så jeg bygget det om til naken.
Har ikke gjort veldig mye med den, den hadde ca 60`på telleren og var i rimelig god stand, jeg hadde de vanlige feilene, slurrende starterclutch og og deffekt luftassistanse på framgaffelen. Rep.sett til starterclutchen er greit å få tak i og ble raskt montert, men delene til luftassistansen på gaffelen er verre. Jeg fikk tak i gaffeltoppene i Tyskland og fikk tak i nippler og fikk laget slange mellom dem på TESS. Har også skiftet CDI-enhtene(kjøpt i statene)
Sykkelen er tight og fin og rimelig god å kjøre men den noe daff i mellomregistere synes jeg, er det andre som også har den erfaringen?
Jeg har litt "nøling" og rykking ved gasspådrag men har planer om å ta en skikkelig gjennomgang av forgasserne.
Deler har jeg kjøpt fortrinnsvis hos Vemoto i England http://www.wemoto.com/bikes/honda/cb900fa/" onclick="window.open(this.href);return false;

Legger ved bilde av gliset :-)
Forresten! Hvis det er noen som trenger en kåpe så send meg en PM!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

tommen30
Innlegg: 86
Registrert: 28 mai 2012, 01:11
Motorsykkelen din: Kawa Z800 2013 sort matt
Sted: Oslo

Re: Andre med interesse for Honda Bol D'Or syklene?

Legg inn av tommen30 »

Sorry men hadde heller kjøpt Kawa og ny sykkel.

Kompis av meg har cafe racer Honda, gjør ikke noe annet enn å skru. Går i stykker hele tiden, skjønner ikke greia men det er min opfatning og ikke fakta.

Vulgata
Innlegg: 52
Registrert: 29 jun 2012, 00:46
Motorsykkelen din: Kawazaki GPZ 1000RX

Re: Andre med interesse for Honda Bol D'Or syklene?

Legg inn av Vulgata »

Hadde en del sykler rundt 1980. Blant annet en GPZ 750, 1982 mod. Var egentlig en salgsannonse på en slik en som tente gnisten igjen hos meg. Synes det er en fantastisk flott sykkel, men må være 1982 med den lille styrekåpa :[-X Har fått tak i 2 greie eksemplarer av disse.

Men da jeg henta Boldourene gikk det opp for meg at jeg aldri hadde kjørt en Honda rekkefirer fra tidlig 80 tall. Den har ikke Kawaens lekne toppeffekt, men til gjenngjeld har den et flott drag gjennom hele turtallsregisteret. Har riksa rundt litt på Kawaen i dag, og det er morro. Men for en mann som begynner å dra på årene gir Hondaen en mere avslappende kjøreglede. Og lyden fra motoren gjør meg trygg på at den holder selv om turen blir lang. Så hvis det skulle dukke opp et flott eksemplar i en annen farve/dekor, så skal jeg nok finne plass til en til :P :p

Skal foresten kvitte meg med en R1. Alt for mye power :lol http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=42906900

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Andre med interesse for Honda Bol D'Or syklene?

Legg inn av gsx750_80 »

Variator skrev:Hei,
Er helt rykende fersk her på forumet, registrerte meg i kveld :-) Har for tiden 2 veteransykkler og en som snart blir det.
Denne tråden med Bol d`or modellene interesserte meg veldig da jeg kjøpte meg en 900f-81 for vel et år siden, dette var en med kåpe som jeg var lite begeistret for, så jeg bygget det om til naken.
Har ikke gjort veldig mye med den, den hadde ca 60`på telleren og var i rimelig god stand, jeg hadde de vanlige feilene, slurrende starterclutch og og deffekt luftassistanse på framgaffelen. Rep.sett til starterclutchen er greit å få tak i og ble raskt montert, men delene til luftassistansen på gaffelen er verre. Jeg fikk tak i gaffeltoppene i Tyskland og fikk tak i nippler og fikk laget slange mellom dem på TESS. Har også skiftet CDI-enhtene(kjøpt i statene)
Sykkelen er tight og fin og rimelig god å kjøre men den noe daff i mellomregistere synes jeg, er det andre som også har den erfaringen?
Jeg har litt "nøling" og rykking ved gasspådrag men har planer om å ta en skikkelig gjennomgang av forgasserne.
Deler har jeg kjøpt fortrinnsvis hos Vemoto i England http://www.wemoto.com/bikes/honda/cb900fa/" onclick="window.open(this.href);return false;

Legger ved bilde av gliset :-)
Forresten! Hvis det er noen som trenger en kåpe så send meg en PM!
Sykkelen din ser fin ut.. Ellers har jeg sett en del fine og billige eksemplar av CB 750 / 900 / 1100 på http://www.blocket.se" onclick="window.open(this.href);return false; i det siste.
Hvis du føler for å øke bestanden er det kanskje et bra sted å lete.

Jeg sitter med en artikkel fra Classic Bike fra september 2012 foran meg. Der er det en "Honda CB900F Buyers's Guide" med
undertittel "Enjoy CBX 1000 speed for a fraction of the price". Noen punkter fra artikkelen, på blanding av engelsk og norsk:

* Pga 2 kamkjeder dobles muligheter for trøbbel relatert til disse.
* Sidedeksler og kåpedeler er tilgjengelige fra hhvis David Silver Spares og CMS i Nederland.
* Veivstaker er det svake punktet på CB 900, og disse kan knekke pga høyt turtall (grunnet bomgearing (min tolkning)).
* Dynamo svikter relativt ofte, så lading bør sjekkes ved evt kjøp. Electrex World og David Silver Spares har reservedeler.
* Starterclutch skaper trøbbel bla fordi enkelte bolter løsner. Loctite skal kunne kurere dette.
* David Silver Spares har eksosanlegg som likner originalen, til 495 GBP i følge artikkelen.

John Wyatt (Rising Sun Restorations) er ekspert på disse syklene, og gjør motoroverhalinger. Han sier bla at:

- CB 900 F enkelt går like godt som en CBX 1000, men til en brøkdel av prisen (i England).
- Sjekk comstar-hjulene. De er bortimot umulige å reparere ved enkelte skader.
- Legeringer i feks bremsekalipere er dårlig, så om de henger anbefales full demontering og overhaling.
- Krom på gaffelbein er ikke hard nok, så nye gaffeltettinger hindrer ikke nødvendigvis lekkasje. Mao bør hardkromming vurderes.
- Sjekk at sykkelen går pent på tomgang. Hvis ikke er gjerne "pilot jets" (dyser?) tette. De er vanskelige å gjøre rene. Skift
luftfilter.
- Som alle luftkjølte Hondaer er CB 900 F relativt stor forbruker av olje. Skift alltid olje og filter samtidig, og hver 1500 miles
( ca hver 2500 km).
- Spesialverktøy trenges for å skifte shims, og shims er relativt dyre.
- En del originaldeler er vanskelig å finne, som feks instrumenter og blinklys.

Dette er basert på artikkelen, og er ikke mine egne erfaringer. Andre må selvfølgelig supplere, om ønskelig.

En engelsk lenke, relevnt for syklene: http://www.hondacbfownersclub.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1600
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Andre med interesse for Honda Bol D'Or syklene?

Legg inn av Kjellrf »

gsx750_80 skrev:
Variator skrev:Hei,
Er helt rykende fersk her på forumet, registrerte meg i kveld :-) Har for tiden 2 veteransykkler og en som snart blir det.
Denne tråden med Bol d`or modellene interesserte meg veldig da jeg kjøpte meg en 900f-81 for vel et år siden, dette var en med kåpe som jeg var lite begeistret for, så jeg bygget det om til naken.
Har ikke gjort veldig mye med den, den hadde ca 60`på telleren og var i rimelig god stand, jeg hadde de vanlige feilene, slurrende starterclutch og og deffekt luftassistanse på framgaffelen. Rep.sett til starterclutchen er greit å få tak i og ble raskt montert, men delene til luftassistansen på gaffelen er verre. Jeg fikk tak i gaffeltoppene i Tyskland og fikk tak i nippler og fikk laget slange mellom dem på TESS. Har også skiftet CDI-enhtene(kjøpt i statene)
Sykkelen er tight og fin og rimelig god å kjøre men den noe daff i mellomregistere synes jeg, er det andre som også har den erfaringen?
Jeg har litt "nøling" og rykking ved gasspådrag men har planer om å ta en skikkelig gjennomgang av forgasserne.
Deler har jeg kjøpt fortrinnsvis hos Vemoto i England http://www.wemoto.com/bikes/honda/cb900fa/" onclick="window.open(this.href);return false;

Legger ved bilde av gliset :-)
Forresten! Hvis det er noen som trenger en kåpe så send meg en PM!
Sykkelen din ser fin ut.. Ellers har jeg sett en del fine og billige eksemplar av CB 750 / 900 / 1100 på http://www.blocket.se" onclick="window.open(this.href);return false; i det siste.
Hvis du føler for å øke bestanden er det kanskje et bra sted å lete.

Jeg sitter med en artikkel fra Classic Bike fra september 2012 foran meg. Der er det en "Honda CB900F Buyers's Guide" med
undertittel "Enjoy CBX 1000 speed for a fraction of the price". Noen punkter fra artikkelen, på blanding av engelsk og norsk:

* Pga 2 kamkjeder dobles muligheter for trøbbel relatert til disse.
- Kamkjedestrammerne kan sette seg, og være vanskelig å justere uten å ta av toppdekselet. Men ellers et problem pga manglende service.

* Sidedeksler og kåpedeler er tilgjengelige fra hhvis David Silver Spares og CMS i Nederland.
* Veivstaker er det svake punktet på CB 900, og disse kan knekke pga høyt turtall (grunnet bomgearing (min tolkning)).
-Ikke så vanlig her, men på CBX1000. Dimensjonert for max 20% mer effekt.

* Dynamo svikter relativt ofte, så lading bør sjekkes ved evt kjøp. Electrex World og David Silver Spares har reservedeler.
- Dette skjer hvis man legger sykkelen ned på dynamosida. Dekselet er da så dårlig sentrert at det sklir sideveis, og stator og rotor treffer hverandre og blir ødelagt. Ellers kan rotor ryke helt av seg selv...

* Starterclutch skaper trøbbel bla fordi enkelte bolter løsner. Loctite skal kunne kurere dette.
- Boltene skal settes inn med Loctite 243 (blå). Hovedproblemet er underdimensjonering, bruk Yuasa's originalbatteri, eller batteri som leverer høyere startstrøm (gel e.l.). Billigbatterier er å be om problem med starterclutsjen, da starteren ikke vil gå fort nok rundt, starterclutsjen vil slure og alt rister ifrahverandre.

* David Silver Spares har eksosanlegg som likner originalen, til 495 GBP i følge artikkelen.

John Wyatt (Rising Sun Restorations) er ekspert på disse syklene, og gjør motoroverhalinger. Han sier bla at:

- CB 900 F enkelt går like godt som en CBX 1000, men til en brøkdel av prisen (i England).
-- CB900F var bedre på bane enn CBX, CBX'en var for brei og tung.

- Sjekk comstar-hjulene. De er bortimot umulige å reparere ved enkelte skader.
- Legeringer i feks bremsekalipere er dårlig, så om de henger anbefales full demontering og overhaling.
- Krom på gaffelbein er ikke hard nok, så nye gaffeltettinger hindrer ikke nødvendigvis lekkasje. Mao bør hardkromming vurderes.
- Sjekk at sykkelen går pent på tomgang. Hvis ikke er gjerne "pilot jets" (dyser?) tette. De er vanskelige å gjøre rene. Skift
luftfilter.
- Som alle luftkjølte Hondaer er CB 900 F relativt stor forbruker av olje. Skift alltid olje og filter samtidig, og hver 1500 miles
( ca hver 2500 km).
-- Kan anbefales, spesielt hvis man bruker mineralolje. Når oljenivået har gått fra max til min, er det på tide å bytte olje, de er svært harde på olja. En kompis kjørte Pennzoil mineral (rimeligste), han merket at olja var kaputt etter snaut 3000km, pga hardere gange og vanskeligere girskift. Byttet til Motul 5100 delsyntet, og sykkelen gikk fint 5000km uten de problemene ham hadde med Pennzoil etter 3000.

- Spesialverktøy trenges for å skifte shims, og shims er relativt dyre.
- En del originaldeler er vanskelig å finne, som feks instrumenter og blinklys.

Dette er basert på artikkelen, og er ikke mine egne erfaringer. Andre må selvfølgelig supplere, om ønskelig.

En engelsk lenke, relevnt for syklene: http://www.hondacbfownersclub.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;
La inn noen bemerkninger til feilene over. :)

Kan også legge til at clutsjkurven kan bli sliten og lage litt lyd. Helt normalt.
Hyvo-kjeden (primærkjeden) på 79-modellen var et svakhetspunkt, som blei forsterket seinere. Lager stygg lyd.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Andre med interesse for Honda Bol D'Or syklene?

Legg inn av gsx750_80 »

Ca 13000 - 26000 USD for vanlige CB 1100 F sendt fra Japan;
http://motorcycle.goobike.com/motorcycl ... mmary.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Merkelig.. Disse prisene er hinsides alt jeg har sett for CB 1100 F. Riktignok FOB
("free on board"), men uansett..
2800 Euro - 7000 Euro for "normale" CB 1100 F på http://www.mobile.de" onclick="window.open(this.href);return false; og, så det er mulig
noe er i ferd med å skje med prisene for disse..

l-k-p
Innlegg: 169
Registrert: 01 apr 2009, 20:56
Motorsykkelen din: Flere

Re: Andre med interesse for Honda Bol D'Or syklene?

Legg inn av l-k-p »

:D Min 81-mod cb 900 f er nå nådd 79000 km. I topp form:filter og olje bytte= ca. 5000km.

l-k-p
Innlegg: 169
Registrert: 01 apr 2009, 20:56
Motorsykkelen din: Flere

Re: Andre med interesse for Honda Bol D'Or syklene?

Legg inn av l-k-p »

:-) Og , hvis noen trenger orginale deler? blinklys ? det har jeg. Vanskelig med deler. Nei, Classic-Honda Club. Mye bedre for oss som driver med gamel Honda.

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Andre med interesse for Honda Bol D'Or syklene?

Legg inn av gsx750_80 »

Kjellrf skrev:Har jo litt å skrive om CB1100F, eller Super Bol D'or som den het ( også kalt super wobbledor).
Bol D'or navnet kom med CB900F i 79, til ære for endurance løpene og syklene som ble brukt der.
At VF1000F2 også fikk navnet Bol D'or i 85, bør forbigåes med stillhet....

Wobblingen kan henledes på endel ting, hovedskylda fikk gummiopphengt motor, CB900F hadde stivt montert motor fram til 82. Noen tok ut gummiopphenga, og monterte noe stivt der isteden. Gir litt mer vibrasjoner. Styrelageret kan med fordel byttes til koniske (kulelager originalt), da blir kontaktflaten mellom forstilling og ramme større. Det har også vært svake/romslige toleranser på svingarmsbolt og tilhørende lager. De originale bakdemperne kan gjerne byttes til noen stivere, som på alle sykler dengang. Sideveskesett kunne også gjøre de glade i å wobble.
Husk også riktig/rikelig lufttrykk, 36 Psi foran og 42 bak (2,5/2.9 bar).

Ellers var det store problemet starterclutsjen, som opprinnelig var dimensjonert for en 750, og fikk tøffe arbeidsforhold på 1100'en. For å få minst mulig problem, bruk alltid Yuasa-batterier av originaltypen, YB14L-A2, da de gir 30% høyere startstrøm enn konkurrentenes tilsvarende batterier.

De er kjent for å like litt bensin, og de tåler dårlig å kjøre på lavt turtall, da soter de igjen. Ideelt turtall 5-7000 rpm... Coilene kan være ett svakt punkt, anbefaler å kjøre på tennplugger uten resistor (R-plugg), da R-pluggene ryker lettere.
Var også noe tull med kamkjedestrammere/skinner, antagelig pga dårlig vedlikehold og at de var konstruert for en 750.

Ellers er alle CB1100F 83-modeller, og følgelig lav årsavgift fra i år. Er den registrert seinere, må man skaffe et skriv fra importør (evt forhandler?) om at det er en 83-modell, gå på biltilsynet og få de til å legge det inn i kommentarfeltet i Autosys, og deretter søke Toll og avgift om refusjon. Det har man krav på.
"..kjent for å like litt bensin", sier du. Det stemmer nok. For å finne litt ut av det kjørte jeg en 15 mil tur i går ettermiddag, fra norsk side
(trøndelag) og opp til Storlien. Farten var pen, og jeg lå aldri i over 100 km/t over tid. Uansett: Meget pen kjøring, og forbikjøringer kun i 5. gear,
resulterte likevel i et forbruk på 0.56 liter / mil i flg mine beregninger. Hadde håpet å komme under halvliteren, men neida..
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1600
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Andre med interesse for Honda Bol D'Or syklene?

Legg inn av Kjellrf »

gsx750_80 skrev:
Kjellrf skrev:Har jo litt å skrive om CB1100F, eller Super Bol D'or som den het ( også kalt super wobbledor).
Bol D'or navnet kom med CB900F i 79, til ære for endurance løpene og syklene som ble brukt der.
At VF1000F2 også fikk navnet Bol D'or i 85, bør forbigåes med stillhet....

Wobblingen kan henledes på endel ting, hovedskylda fikk gummiopphengt motor, CB900F hadde stivt montert motor fram til 82. Noen tok ut gummiopphenga, og monterte noe stivt der isteden. Gir litt mer vibrasjoner. Styrelageret kan med fordel byttes til koniske (kulelager originalt), da blir kontaktflaten mellom forstilling og ramme større. Det har også vært svake/romslige toleranser på svingarmsbolt og tilhørende lager. De originale bakdemperne kan gjerne byttes til noen stivere, som på alle sykler dengang. Sideveskesett kunne også gjøre de glade i å wobble.
Husk også riktig/rikelig lufttrykk, 36 Psi foran og 42 bak (2,5/2.9 bar).

Ellers var det store problemet starterclutsjen, som opprinnelig var dimensjonert for en 750, og fikk tøffe arbeidsforhold på 1100'en. For å få minst mulig problem, bruk alltid Yuasa-batterier av originaltypen, YB14L-A2, da de gir 30% høyere startstrøm enn konkurrentenes tilsvarende batterier.

De er kjent for å like litt bensin, og de tåler dårlig å kjøre på lavt turtall, da soter de igjen. Ideelt turtall 5-7000 rpm... Coilene kan være ett svakt punkt, anbefaler å kjøre på tennplugger uten resistor (R-plugg), da R-pluggene ryker lettere.
Var også noe tull med kamkjedestrammere/skinner, antagelig pga dårlig vedlikehold og at de var konstruert for en 750.

Ellers er alle CB1100F 83-modeller, og følgelig lav årsavgift fra i år. Er den registrert seinere, må man skaffe et skriv fra importør (evt forhandler?) om at det er en 83-modell, gå på biltilsynet og få de til å legge det inn i kommentarfeltet i Autosys, og deretter søke Toll og avgift om refusjon. Det har man krav på.
"..kjent for å like litt bensin", sier du. Det stemmer nok. For å finne litt ut av det kjørte jeg en 15 mil tur i går ettermiddag, fra norsk side
(trøndelag) og opp til Storlien. Farten var pen, og jeg lå aldri i over 100 km/t over tid. Uansett: Meget pen kjøring, og forbikjøringer kun i 5. gear,
resulterte likevel i et forbruk på 0.56 liter / mil i flg mine beregninger. Hadde håpet å komme under halvliteren, men neida..
Syns det var lavt til å være CB1100F, gitt. Men pratet med en som solgte ei forgasserrekke fra en GS1100G til en kompis med CB1100F. Da sank bensinforbruket merkbart.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Marvil
Innlegg: 1
Registrert: 19 sep 2013, 21:05
Motorsykkelen din: CB1100R

Re: Andre med interesse for Honda Bol D'Or syklene?

Legg inn av Marvil »

Heisann!
Ny i gjengen selv...
Har tidligere kjørt R6 og GSXR750y, men nå har jeg fått meg en CB1100R, -trodde jeg...
Nå viser det seg etter ett rammenummersjekk, og noen mailer til trafikkstasjonen at jeg sitter på en antagekig krasjet sak med bold'or ramme. Sykkelen er førstegangsregistrert i -83, men har ett rammeskifte i -84 til en F-ramme.
Noen som har peiling på om denne da er veteran, eller må jeg vente ett år før jeg omregistrerer den? (har vært uten skilter siden -08)
Motor er orginal fra en 83 R. Skulle gjerne hatt trekt om salen i rødt orginalt, noen som har en idè om hvor jeg kan få tak i ett sånt trekk? Er det også noen som vet om det er noen variasjoner på disse rammene mellom F og R?

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1600
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Andre med interesse for Honda Bol D'Or syklene?

Legg inn av Kjellrf »

Alle er 83-modeller, er den registrert første gang i 84, må du legge ut, og søke om å få tilbakebetalt pengene, vedlagt bekreftelse på at sykkelen er 83-modell (noe du har rett til). Er den førstegangsreg i 83, null problem.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

perhjalmar
Innlegg: 31
Registrert: 20 feb 2012, 16:53
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA
Sted: Svelvik

Re: Andre med interesse for Honda Bol D'Or syklene?

Legg inn av perhjalmar »

Det er nok noen CB1100R som er bygd om fra F mod. Jeg var heldig og fikk tak i en som var orginal.( til en rimelig sum) Det vil si at alle kåpedelen var glassfiber, men har fått tak i orginal deler (ikke lett) Ramma på R mod. er stivere og fjæringskomponentene er bedre. I gamle tester jeg har fra MC- avisa brukte R. mod mindre bensin enn F. mod pga. kåpa.

Wheels
Innlegg: 87
Registrert: 13 jun 2010, 05:29
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Nordland

Re: Andre med interesse for Honda Bol D'Or syklene?

Legg inn av Wheels »

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Honda CB 750F SS 1980 modell.

Nylakkert for 2 år siden.

1100 utgavene solgt som 84/85/86 modeller var egentlig 1983 modeller.
Honda bygget ingen CB 1100SS / Bol D'or mc etter 1983.

Bilde

Bilde

To siste bilder angir nettadresse til US forum for 750/900/1100SS mc.

SveinT
Innlegg: 349
Registrert: 03 nov 2009, 23:49
Motorsykkelen din: Div japseveteraner + -97 VFR
Sted: Lardal, Vestfold
Kontakt:

Re: Andre med interesse for Honda Bol D'Or syklene?

Legg inn av SveinT »

OJ oj oj !! Så flott den er Wheels !!!! Min var helt maken, kjøpte den ny i 1981. Reg. nr var NE 3634.
Hentet fraktkassa selv og klargjorde den. Har ønsket meg en i garasjen igjen,
den er utrolig pen i denne fargekombinasjonen.

Svar