MC-ulykker

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
superduper
Innlegg: 96
Registrert: 03 jan 2013, 19:55
Motorsykkelen din: Old School CHOPPER!

Re: MC-ulykker

Legg inn av superduper »


Welshen
Innlegg: 442
Registrert: 27 okt 2010, 11:43
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
Sted: Vestsida

Re: MC-ulykker

Legg inn av Welshen »

I don`t care about little things.....

Tidligere tohjulte:

Tempo Trygg modell 080 82 modell
Suzuki GSF 650SA ABS 06 modell

BMW F650GS 11 modell

frankh
Innlegg: 159
Registrert: 26 des 2009, 19:58
Motorsykkelen din: Blablabla

Re: MC-ulykker

Legg inn av frankh »

Litt mer skader enn det står i artikkelen.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37955
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MC-ulykker

Legg inn av AJ »

Så du var den uheldige...?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

frankh
Innlegg: 159
Registrert: 26 des 2009, 19:58
Motorsykkelen din: Blablabla

Re: MC-ulykker

Legg inn av frankh »

Den uhelige/dumme - stryk det som ikke passer. Tre brukne ribbein og en kraftig forstuet fot. Kunne gått mye værre, men fy f... så vondt det gjør.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MC-ulykker

Legg inn av mortenolb »

Hvordan skjedde det? :(

frankh
Innlegg: 159
Registrert: 26 des 2009, 19:58
Motorsykkelen din: Blablabla

Re: MC-ulykker

Legg inn av frankh »

Oppmerksomhetssvikt. Helt idiotisk førerfeil. Ikke var farten høy, heller - 60-70 km/t.

ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: MC-ulykker

Legg inn av ega16 »

frankh skrev:Den uhelige/dumme - stryk det som ikke passer. Tre brukne ribbein og en kraftig forstuet fot. Kunne gått mye værre, men fy f... så vondt det gjør.
Ai, høres ikke godt ut nei! Hvordan klarte hypern seg?

frankh
Innlegg: 159
Registrert: 26 des 2009, 19:58
Motorsykkelen din: Blablabla

Re: MC-ulykker

Legg inn av frankh »

Vet ikke ennå. Såvidt jeg vet sklei den "bare" på siden. Vanskelig å si. Men jeg hadde ikke rukket å sette på crash protectors, så timingen var dårlig.

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: MC-ulykker

Legg inn av jongsanim »

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... jALAssayK0" onclick="window.open(this.href);return false;

Dødsulykke :-/

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: MC-ulykker

Legg inn av 45316 »

samme som over, kolliderte med buss.

http://www.ringblad.no/nyheter/article6856921.ece

frankh
Innlegg: 159
Registrert: 26 des 2009, 19:58
Motorsykkelen din: Blablabla

Re: MC-ulykker

Legg inn av frankh »

Det har vært mange dødsulykker hvor mc-føreren har hatt skylden selv i høst, har det ikke? Jeg vet ikke hva som er mer eller mindre ille, men i det minste jo det ting vi i større grad er i stand til å unngå selv, sammenliknet med biler som ikke ser oss.

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MC-ulykker

Legg inn av MysteryShadow »

frankh skrev:Det har vært mange dødsulykker hvor mc-føreren har hatt skylden selv i høst, har det ikke? Jeg vet ikke hva som er mer eller mindre ille, men i det minste jo det ting vi i større grad er i stand til å unngå selv, sammenliknet med biler som ikke ser oss.
frankh skrev:Det har vært mange dødsulykker hvor mc-føreren har hatt skylden selv i høst, har det ikke? Jeg vet ikke hva som er mer eller mindre ille, men i det minste jo det ting vi i større grad er i stand til å unngå selv, sammenliknet med biler som ikke ser oss.
Hvem som har vært skyld i trafikkulykker er vanskelig å avgjøre ut ifra en nyhetsartikkel, men vi som motorsyklister kan gjøre mye for å unngå å bli drept i trafikken.

Det handler om å være bevist på hva man driver med. Ha 100% fokus og forstå risiko ved det man driver med. Det er et flertall av ulykker med tohjulinger der man kjører av veien, ofte i venstreavinger og at man kjører ut til høyre. Hvorfor det er slik vet jeg ikke, men jeg har selv opplevd at hvis man er bare noen tiendeler for sent oppmerksom på en sving, kommer litt for fort inn, eller bare begynner svingen noen tiendeler for sent, så har man plutselig en stor utfordring foran seg. Det krever mye hode og en hel del ferdigheter å redde seg inn da. Jeg har selv gjort det i en høyreving, kommet ut på gulstripa, blitt LITT redd, men ble reddet av at jeg kanskje er så fersk at stemmen til kjørelærern fortsatt henger i.

Det er blikk og tankegang som er det viktigste vi har. Blikket fremover, frem og tilbake, hit og dit, og tankene på rett plass.

Det er også mye vi kan gjøre i forhold til ulykker som ikke er vår feil. Lag scenarioer i hodet. Tenk ferdig. Tenk verst mulig. "Hvis" "om". Hele tiden. Alle er vår fiende, og ingen har vikeplikt for oss.

Og aldri, aldri ligg side om side med en bil eller vogntog. Skifter bilen felt, så er det bilføreren sin skyld hvis det går galt, men det er vi som får vondt.

Men årsakene er mange, og det er ikke lett å vite eksakt hva som har skjedd i de forskjellige ulykkene før rapporten fra ulykkesgruppa er klar. Men det er uansett forferdelig trist at en familie plutselig blir en mindre til middag, eller at ungene løper til døren når de tror det er far som ringer på, for så å bli møtt av presten isteden. Det er ikke verd det.

Kjør med hodet og øynene folkens. Det er ikke verd å dø på sykkelen.

Når det gjelder mc mot buss, så ser det ut som det er en liten lett mc som har vært involvert. Og i de fleste tilfeller betyr det et ungt menneske.

Trist. Ikke noe annet å si egentlig. Ta godt vare på dere selv, alle på to hjul. La kona, kjæresten, ungene eller foreldrene deres gi DERE en klem. Ikke presten.

Mine tanker går til alle som har mistet noen i trafikken. Hever et glass for dere, helt fra Tunis.

(Sendt via iPhone via satellitt, geek-alert)
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MC-ulykker

Legg inn av MysteryShadow »

En lite oppfordring når det gjelder tråden; Når man legger ut en link til en artikkel, så er det fint om man skriver er par linker om hva som har skjedd, slik at de (i kveld meg) med litt halvdårlig nett via satellitt fra et sånn land som ikke liker Internett, slipper å klikke på saker av mindre interesse :)
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MC-ulykker

Legg inn av MysteryShadow »

frankh skrev:Oppmerksomhetssvikt. Helt idiotisk førerfeil. Ikke var farten høy, heller - 60-70 km/t.
Fortell gjerne litt mer hva som skjedde. Det kan være mer lærerikt for andre enn du tror.
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Svar