SneakyOwl log - Nye eventyr (gammel 690 Duke logg)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24132
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013!

Legg inn av Bjerknez »

Snikendeugle skrev:Tok turen til HOF MC idag etter jobb, egentlig kun for å prøve ut KLIM Latitude jakken og se hvilke størrelser de hadde.
Spontane meg endte opp med å kjøpe en alikevel til tross for at jeg eeeeeeeegentlig ikke burde ta meg råd til det. Hadde uansett kjøpt jakken en eller annen gang, så da fikk jeg den ihvertfall billig nå :)

Ble størrelse Large, som var det minste som var inne. Passet bra bortsett fra bittelitt lang i armene, men det gjør ingenting. Medium villle blitt for liten overall sa han.
Fikk heldigvis stappet jakken jeg hadde på meg ned i tankbaggen, så fikk jeg kjørt med Klim jakka på turen hjem. Veldig god vindsperre i den ihvertfall :) Kjørte med en fleecegenser under, men kjente at jeg helst bør ha et lag til med kanskje ull helt i bunn om jeg skal kjøre i kaldt vær som dette.
Fornøyd :)
Da var det bare å være gnien på lommeboka helt til neste lønning.

Selger da i den sammenheng, KTM jakken min:

http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=17&t=6839" onclick="window.open(this.href);return false;
Grattis :)

jeg har vertfall ikke noe å klage på med tanke på Klim Latitude :)

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013!

Legg inn av Snikendeugle »

DNA filterene mine hadde jammen ligget hos Posten i over en uke uten at jeg hadde fått hentelapp..
Fikk hentet de og montert igår kveld :)


Bilde

Jeg står litt standby for øyeblikket for å konkludere om det lønte seg eller ikke mtp på ytelsen uten remapping. Er et par kloke hoder på KTMforums som har litt mer greie på det enn meg :)
Ble ihvertfall veldig mye høyere lyd. Nesten litt ukomfortabelt, men bare nesten. Og det merkes egentlig kun ved WOT. Har jo fortsatt en db killer liggende i skuffen som jeg kan hive inn i Akra potta om jeg vil.

Gassresponsen virker bedre opp til rundt 110km/t, etter det, ved WOT så går det litt døvere, tror jeg--- eller så er det bare nye lydeffekten det gir som setter inn en annen opplevelse av pådraget enn før.

Ettertenning ved nedgiring og motorbrems er borte nå med filterene på ihvertfall, men venter som sagt på noen kloke ord fra folket på KTMforums før jeg gjør opp meningen min om jeg skal hive på orginale luftfilter coveret eller ikke.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013!

Legg inn av TheHaughom »

Før du gjør for mye med mer luft igjennom bør du heller fokusere på A2-sperra. Vente til den er borte, da kan du begynne å leke mer med luftfilter, tuning, de-cat osv.

Rimelig sikker på at sykkelen din yter dårligere nå, siden du har en stooor begrensning mtp innsprøtningen fra før.

Et eksempel er jo at min sykkel går bedre med db-killer i enn uten, fordi mappingen er laget med race cat inkl.
Det til tross for ar gassrulla føles mye mer brutal uten db-killeren. Dog er det "fake power" som jeg kaller det, den går magrere og rykker derfor mer til når jeg gir på, men aksellerasjonen blir dårligere. 200m dragrace havner jeg 10-12km/t lavere uten db-killer!

Blir nok bedre med RapidBike enheten ;p

Edir: skal ikke påstå for mye da jeg ikke har satt meg nevneverdig inn i hvordan restriksjonen funker, dette er basert på logikk og min erfaring med fulleffekts Duke ;)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4
Sist redigert av TheHaughom den 25 sep 2013, 22:40, redigert 1 gang totalt.
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013!

Legg inn av Snikendeugle »

I know, I know ;)
Klødde i kjøpefingrene når jeg handlet DNA kitet. Vil mest sannsynligvis la lokket ligge i skuffen til sperren er ute.
Venter på at du skal være litt testkanin på Rapid Bike, så kanskje jeg skaffer en slik selv i starten av neste sesong 8) (med håp om at jeg kan lese av og kopiere alle innstillinger som er satt idag som mellomtung, og heller ha et annet map på siden for å "teste" (kun på lukket bane selvfølgelig.:p)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013!

Legg inn av TheHaughom »

Du kan ikke lese av noe med rapidbike-enheten i forhold til KTM-ecuen, da må de ha brutt seg inn i CANBUS systemet, noe de ikke har fordi da ville man kunne styre tenning osv. Den kobles til ecu og o2-kontrolleren etter å ha blitt programmert. Hvordan den vil funke på en restriktert Duke må gudene vite, den endrer jo innsprøyten noe som kan gjøre Duken din fulleffekt, og således ulovlig...

Vet Kevin på KTMforums har vært aktiv i diskusjoner rundt RapidBike enhetene på andre forum, og han har jo rimelig grei peiling. Mulig dette er et spørsmål for ham :p

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013!

Legg inn av Snikendeugle »

Ja, skal ikke se bort ifra at det fungerer. Logikken går ihvertfall den veien, om Rapid Bike går som en mellommann mellom ECU og injection systemet.
"
Evolution of the technology and experience gained through RapidBike1, 2 and 3 is an add-on module that interposes between the original ECU and the injectors"
Da er det jo egentlig desto mer genialt.. Om jeg bare ved å nappe ut Rapid Bike'n har sykkelen mellomtung igjen, for da vil KTM ECU'en ta over jobben igjen.. hmm hmm.

Ja, skal høre med Kev en dag, men han har mindre erfaring rundt restrikert sykkel slik jeg skjønte det. AMD sa ihvertfall at sperringen kun er satt i mappingen, så det skal nok ikke være "rocketscience" å finne ut av det/ overstyre det med Rapid Bike.

Enkleste er nok bare å prøve :) Merker nok litt enklere hoppet fra 32kw til fulleffekt, i motsetning til små endringer og justeringer ved ekstra luftfilter etc når man allerede har fulleffekt (med mindre det leses av på Dyno).

Regner med fyldig rapport fra deg på ktmforums når du mottar din, når det angår bruk av den på Duke'n idetheletatt ;)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013!

Legg inn av TheHaughom »

Jada, ved å fjerne den blir sykkelen original igjen. Den styrer bare signal fra o2-sensoren, så hvis du kobler den direkte igjen, så er det ECU som styrer igjen ;)

Dette er jo et mer generelt spørsmål, tipper Kevin kan litt om hvordan sperren funker... Det er nok likt på mange injection sykler, ikke bare KTM ;)

Blir nok en liten rapport når jeg har fått inn RapidBiken ;)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013!

Legg inn av Snikendeugle »

[video]https://www.youtube.com/watch?v=XOG0La1AsK0[/video]


Blir bare mer og mer sikker på at en Euro Trip hadde vært på sin rette plass til sommeren 8)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013!

Legg inn av Snikendeugle »

Slenger inn bilde av Klim jakka på etterskudd:

Bilde

Veldig fornøyd så langt!
Kjørt til jobb de siste dagene, med rundt -4 grader, og jeg har ikke blitt kald idetheletatt på kroppen, ved kjøring i 80-100 km/t.
Da med et par lag under såklart. Har på t-skjorte, fleece og KTM mellomlagsjakke under (og enda med alt dette på, så kan jeg bevege meg utrolig fritt!).
Har ikke fått regn-testet den enda, men REGNER (HAH) med at den holder det den lover. Har forsåvidt ingen store ønsker om regn for tiden når det blir så kaldt om nettene.

Digger spesielt at den har høy hals, samt lang bak-ende, så om jeg lener meg fremover på sykkelen, så er ikke jakken midt på ryggen liksom / vann renner ned i buksa...
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24132
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013!

Legg inn av Bjerknez »

Hadde du hatt et klart visir der, så hadde det vert akkurat som å sett meg selv :)

Samme hjelm, samme kjøredress og selv om ikke støvlene kanskje er helt like så er jo de fleste MC-støvler mer eller mindre like bortsett fra fargene :)

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013!

Legg inn av Snikendeugle »

Buksa er nå Dainese bukse, og ikke Klim ;) hehe
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24132
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013!

Legg inn av Bjerknez »

Snikendeugle skrev:Buksa er nå Dainese bukse, og ikke Klim ;) hehe
Hehe, ja jeg så jo det nå :)

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013!

Legg inn av Snikendeugle »

Sykkel vasket og klar for minst en mnd til! :) (Med mindre det blir is på veien). (Vasket alá to vaskepoletter på Shell.. Det er jo så lettvindt! og den blir så reeeeeeeen :knegg )
*Mental huskelapp*
- Skifte olje når jeg har mulighet
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013!

Legg inn av TheHaughom »

Skift olje dagen du setter den inn. Kjør en liten tur på den nye olja. Det jeg pleier å gjøre i alle fall.

Fersk olje sirkulert litt :)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: SneakyOwl log - Duke 690 2013!

Legg inn av Snikendeugle »

temmelig tåkete på morgenkvisten for tiden! Må sitte å gnikke på visiret konstant for at det ikke skal fryse helt :)

Bilde
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Svar