Tar du med jobben hjem ?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Tar du med jobben hjem ?

Legg inn av TheHaughom »

hakhap skrev:
TheHaughom skrev:Tar vel mye jobb med meg hjem. Jobber i samme bransje som SneakyOwl, som IT System Administrator med totalansvar for alle IT systemer for alle Offshore - kontorene.

Har jo mail på mobilen, så leser dem fortløpende selv utenfor arbeidstiden. Mest for min egen del, mindre stress på morgenen om jeg allerede vet hva som skal gjøres. Sånn ellers blir det også mye overtid i forbindelse med oppgraderinger.

Gode penger, og synes ikke selv jeg jobber så mye. Jobber dog for å få ansatt en til. 150 brukere globalt, og tilhørende datasystemer, er helt på grensen.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Var sånn tidligere, men nå har jeg en bestemt skillelinje mellom arbeid (betalt tjeneste) og fritid. Jeg og arbeidsgiver har en avtale den sier jeg får betalt for å utføre en tjeneste, innen it, og så jeg er veldig hard med å si dette er jobb. Visst tar jeg med meg hjem og arbeider overtid hjemme o.l. men poenget er at jeg alltid tar betalt for utført arbeid.

Poenget mitt er at det finnes en avtale og jeg får veldig lite igjen for å gjøre noe gratis.
Jeg jobber heldigvis heller ikke gratis. Og skriver overtid/opparbeider avspasering for alt utenom normal arbeidstid.
Så gjelder det bare å finne tid til å ta ut avspasering :p
Om jeg er nødt til å sitte hjemme på kveldstid for å holde liv i systemene skal de jammen meg betale for det. ;)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Tar du med jobben hjem ?

Legg inn av SuperMorten »

Tar ikke jobben med hjem, ikke i det hele tatt. Jobber i Forsvaret, og jobb er jobb. Når jeg har satt meg i bil/på sykkel e.l. har jeg fri :prf
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Tar du med jobben hjem ?

Legg inn av Kawagutten »

Misunner alle som kan jobbe og ja jeg hadde mye hjemmearbeid for når jeg hadde firma,(jobber ikke nå pga trafikkulykke som ikke var min feil).
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

KawaKjetil

Re: Tar du med jobben hjem ?

Legg inn av KawaKjetil »

Jobber hjemme ja til tider. Sitter akkurat nå på en rigg i nordsjøen og jobber på fritiden ( leser litt mcsiden også såklart :D , ellers hadde jeg ikke skrevet dette )

Men ingen har vondt av arbeid. Nok av arbeidsledige utenfor Kongeriket som hadde gitt armen og vel så det for å ha det like bra som oss nordmenn...

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Tar du med jobben hjem ?

Legg inn av LordShaft »

Jeg er i en litt annen situasjon. Jeg vil påstå at jeg har med meg jobben hjem og over alt jeg er hele tiden. Det er en av bakdelene med å jobbe i beredskap. Du er på en måte tilgjengelig hele tiden. Klart, dette går jo veldig på hvor interessert du er.



Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Svar