Yamaha MT-09 en suksess?
Yamaha MT-09 en suksess?
Den nye Yamaha MT-09 virker som en interessant motorsykkel, og regner med at den kommer til å selge godt her på berget.
Hva tror folket? Har den det lille ekstra som folk vil ha? Kommer DU til å kjøpe en?
Hva tror folket? Har den det lille ekstra som folk vil ha? Kommer DU til å kjøpe en?
- JanK
- Innlegg: 729
- Registrert: 28 mar 2011, 12:52
- Motorsykkelen din: mcimport.it
- Bosted: Milano, Italia
- Kontakt:
Re: Yamaha MT-09 en suksess?
Virker litt for minimalistisk for massene, ser ut som om de glemte å montere kåpa rundt lykte og vindskjermen...
mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Yamaha MT-09 en suksess?
Spennende og interessant motor, men designet faller ikke helt i smak hos meg. Moderne design, javisst. Og dermed gode muligheter for suksess.
Blir ikke helt fortrolig med utformingen av passasjersalen og bakenden på sykkelen... . Men skjønner samtidig at sykkelen primært ikke er laget for lengre turer med passasjer.
Liker heller ikke det heldigitale instrumentpanelet.
Men jeg håper Yamaha ser at MT-09 også kan gi rom for en mer konvensjonell touring-modell, for å si det slik, som kan erstatte TDM 900, som Yamaha bør skamme seg seriøst over at de ikke oppdaterte i takt med utviklingen
Blir ikke helt fortrolig med utformingen av passasjersalen og bakenden på sykkelen... . Men skjønner samtidig at sykkelen primært ikke er laget for lengre turer med passasjer.
Liker heller ikke det heldigitale instrumentpanelet.
Men jeg håper Yamaha ser at MT-09 også kan gi rom for en mer konvensjonell touring-modell, for å si det slik, som kan erstatte TDM 900, som Yamaha bør skamme seg seriøst over at de ikke oppdaterte i takt med utviklingen
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Yamaha MT-09 en suksess?
Ser ut som en stor modell av Honda Msx
Leste litt om MT09 i Bike bladet. Ser ut som en artig sak, men treffer ikke helt mål designmessig
Leste litt om MT09 i Bike bladet. Ser ut som en artig sak, men treffer ikke helt mål designmessig
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Yamaha MT-09 en suksess?
Ikke for meg, men et mulig alternativ for de som ikke vil ha italiensk..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Yamaha MT-09 en suksess?
I utgangspunktet så liker jeg sykkelen godt og jeg er så absolutt en som kanskje kommer til å kjøpe meg en streetfighter på sikt i tillegg til den jag har, men jeg synes Kawasaki Z800 og Triumph Street Tripple R er mer spennende. Har også sett på Duke 690 R. Jeg synes MT-09 virker litt kjedelig i forhold til de andre jeg nevnte, selv om det sikkert ikke er noe dårlig sykkel.
- Erman
- Innlegg: 399
- Registrert: 04 mai 2010, 13:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
- Bosted: Oslo
Re: Yamaha MT-09 en suksess?
Jeg vurderer denne sterkt. Motoren er et stort moment. Har sett noen videoer på nett der sykkelen virker ganske sinnsyk, ikke minst på akselerasjonen. Prisen er også veldig beleilig.
Liten vindskjerm kommer på toppen med NOK 800,-
Virker som Yamaha har planer om å utvide stallen med kåpeløsninger etterhvert, men jeg skulle gjerne sett en dual-sportmodell...
Liten vindskjerm kommer på toppen med NOK 800,-
Virker som Yamaha har planer om å utvide stallen med kåpeløsninger etterhvert, men jeg skulle gjerne sett en dual-sportmodell...
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100
1984 BMW K100
Re: Yamaha MT-09 en suksess?
Synes at den er ser både stygg og kjedelig ut, men nå er jo det min mening da.
For meg som kun har mc for hobbyen sin del og kjører kun i finværet når jeg får ånden over meg. Så er ikke dette noe for meg.
Den ser egentlig ut som en billig utgave av TDM.
For meg som kun har mc for hobbyen sin del og kjører kun i finværet når jeg får ånden over meg. Så er ikke dette noe for meg.
Den ser egentlig ut som en billig utgave av TDM.
- Erman
- Innlegg: 399
- Registrert: 04 mai 2010, 13:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
- Bosted: Oslo
Re: Yamaha MT-09 en suksess?
Har noen vært innom på Yamaha Vinterbro og sett om denne har kommet? Vil prøvekjøre før "vinteren"...
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100
1984 BMW K100
Re: Yamaha MT-09 en suksess?
Dessuten øker jo tennpluggutgiftene med 50% med en triple. Uhørt!Elolz skrev:Nei huff, skulle jeg hatt noe streetfighter lignende hadde det blitt en Ducati Monster, det er badass sykkel det!
Riktig antall sylindre har den og, men her er jo Yamaha ihvertfall et steg i riktig retning med MT-09
Ducati Monster S4R 12 000km - Solgt :'(
Kjørelengde
- 2013: 10 000km
Kjørelengde
- 2013: 10 000km
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7033
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Yamaha MT-09 en suksess?
MT09 har nå fått en lillebror! Nykomlingen heter MT07, og ble lansert i dag. Utseendemessig ganske lik MT09, men med en 2-syl motor på 689ccm/75hk med 270 graders veivaksel, ganske likt motorene til TDM og XTZ. Foreløpig ikke presentert på Yamahas norske hjemmesider, men er lagt ut på den europeiske hjemmesiden. http://www.yamaha-motor.eu/eu/products/ ... =techspecs Om denne vil bli tilgjengelig i Norge til våren er foreløpig uklart, i hvert fall har vi som forhandlere ikke fått opplysninger om dette ennå.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Erman
- Innlegg: 399
- Registrert: 04 mai 2010, 13:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
- Bosted: Oslo
Re: Yamaha MT-09 en suksess?
http://www.youtube.com/watch?v=nJQRb6-BoGg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ny reklamevideo for MT-07. Kul animestil...
Ny reklamevideo for MT-07. Kul animestil...
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100
1984 BMW K100
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7101
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Yamaha MT-09 en suksess?
Jeg er som kjent ingen fan av trippelmotorer, men......
Den som sitter i MT09 ligner veldig på de trecylindrede Genesis-motorene som Yamaha har brukt i snescootere i 6 år, minst.
Hvis mc- motoren er basert på scootermotorene er de veldig driftsikre, scootermotorn har f.eks første ventilsjekk etter 40 000 km !
Og starter uten problem i - 30, men det siste er vel ganske uinterresant i mc-sammenheng.
Og MT07 har en tilsvarende 2 cylindret Gensis motor som "bror"
Den som sitter i MT09 ligner veldig på de trecylindrede Genesis-motorene som Yamaha har brukt i snescootere i 6 år, minst.
Hvis mc- motoren er basert på scootermotorene er de veldig driftsikre, scootermotorn har f.eks første ventilsjekk etter 40 000 km !
Og starter uten problem i - 30, men det siste er vel ganske uinterresant i mc-sammenheng.
Og MT07 har en tilsvarende 2 cylindret Gensis motor som "bror"
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7033
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Yamaha MT-09 en suksess?
Her kom lyktekåpa. Denne versjonen heter MT09 Street RallyJanK skrev:Virker litt for minimalistisk for massene, ser ut som om de glemte å montere kåpa rundt lykte og vindskjermen...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Erman
- Innlegg: 399
- Registrert: 04 mai 2010, 13:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
- Bosted: Oslo
Re: Yamaha MT-09 en suksess?
Ifølge Yamaha på EICMA, kommer man selv til å kunne utstyre SR-versjonen fra forhandler. Hvilken grad av valgfrihet man får, ble ikke nevnt.
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100
1984 BMW K100