Starte å pendle med MC?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
erlend_cbr
Innlegg: 115
Registrert: 03 apr 2013, 00:45
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 2011

Re: Starte å pendle med MC?

Legg inn av erlend_cbr »

Heisann, og velkommen :)

Pendlerveien min tar normalt 40 minutter med bil til jobb, og ofte opptil 2 timer hjem igjen, da spesielt på torsdager.
Med motorsykkel bruker jeg i ca 25-30 min til, og 35 hjem i samme tunge trafikk.
Jeg kjører ofte kø-verstingene folk snakker mye om. Stikkord som Olavsgaard, Alnabru, Operatunnellen og Høvik er en del av min daglige pendling, og på sommerstid er det en drøm å bruke sykkelen. Mye takket være bussfeltene, men også lane-splitting. Er litt skummelt i starten, men man blir fort flink.

Jeg har ikke noe godt kjøreutstyr for regn, da jeg trives best i skinndress på tur. Jobben min er forøvrig å reise fra kunde til kunde, opptil 2-3 forksjellige lokasjoner i Oslo/Akershus pr dag. Derfor kjører jeg i jeans med kevlar for MC-bruk, MC-skinnjakke og sko med forsterket såle/ankel, også til MC bruk. En kombinasjon som fungerer utmerket for meg, og mister da minimalt tid ift skift.
Sist redigert av erlend_cbr den 08 nov 2013, 14:45, redigert 1 gang totalt.
"It's all part of the game. We know the risks. No one is making us do anything, all part of the game." - Guy Martin

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Starte å pendle med MC?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har ikke rare erfaringen bare så det er sagt, men det er et fritt land, så jeg velger nå uansett åp ha en mening ut fra den lille erfaringen jeg har fått nå i sommer etter en god del øvekjøring.

Å pendle ca. 1 time hver vei på E6 hver dag kan jeg ikke se for meg som et problem rent teoretisk og det skulle forundre meg om det ble et problem i praksis også...

Når det gjelder kjøreklær så har jeg selv Klim Latitude bukse og jakke. Å kjøre med olabukse på under Klim dressen vil jeg ikke anbefale. Det blir veldig klamt. Jeg har kjørt i temperaturer ned mot 7 grader i ca. 5-6 mil med Klim dressen og kun t-skjorte og boxer under. Det går helt fint og jeg frøs vertfall ikke. men jeg merker at jeg skal kjøpe meg en slik balaclava til å tre over hode for å tette igjen i halsen.

Skulle jeg hatt noe under så tror jeg ull er det beste...

Når det gjelder valg av sykkel, så kommer jo dette ann på om du skal kjøpe etter fornuft eller lyst ut fra eget behov....
Dog ser jeg for meg at en 250cc eller under dette kan bli slitsom i høye hastigheter som kanskje ikke er veldig langt unna toppfarten og jeg har for meg at det sliter mer på sykkelen og at det føles mer anstrengt. Men det kan godt være at jeg tar riv ruskende galt her.

Selv har jeg en 1300cc cruiser, men en slik type sykkel har jeg for meg blir for stor og tung og manøvrere i storby hver dag, men har du lyst så går jo dette fint også. En slik sykkel er ikke akkurat en du lanesplitter mye med i landets hovedstad... Det kommer som sagt ann på i hvilken retning du tenker med tanke på sykkeltype for du kommer jo frem med alle sykler sån sett.

JROdden
Innlegg: 4
Registrert: 04 nov 2013, 15:20
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Starte å pendle med MC?

Legg inn av JROdden »

Bjerknez skrev: Når det gjelder valg av sykkel, så kommer jo dette ann på om du skal kjøpe etter fornuft eller lyst ut fra eget behov....
Dog ser jeg for meg at en 250cc eller under dette kan bli slitsom i høye hastigheter som kanskje ikke er veldig langt unna toppfarten og jeg har for meg at det sliter mer på sykkelen og at det føles mer anstrengt. Men det kan godt være at jeg tar riv ruskende galt her.

Selv har jeg en 1300cc cruiser, men en slik type sykkel har jeg for meg blir for stor og tung og manøvrere i storby hver dag, men har du lyst så går jo dette fint også. En slik sykkel er ikke akkurat en du lanesplitter mye med i landets hovedstad... Det kommer som sagt ann på i hvilken retning du tenker med tanke på sykkeltype for du kommer jo frem med alle sykler sån sett.
Blir nok etter fornuft nå ja...

Ser på slike som disse:
BMW S650ST: http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... Id=3979250" onclick="window.open(this.href);return false;
Honda TransAlp: http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... Id=3979250" onclick="window.open(this.href);return false; (alltid hatt lyst på denne :)
eventuelt mer "racing": http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... Id=3979250" onclick="window.open(this.href);return false;



-jr

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Starte å pendle med MC?

Legg inn av Bjerknez »

JROdden skrev:
Bjerknez skrev: Når det gjelder valg av sykkel, så kommer jo dette ann på om du skal kjøpe etter fornuft eller lyst ut fra eget behov....
Dog ser jeg for meg at en 250cc eller under dette kan bli slitsom i høye hastigheter som kanskje ikke er veldig langt unna toppfarten og jeg har for meg at det sliter mer på sykkelen og at det føles mer anstrengt. Men det kan godt være at jeg tar riv ruskende galt her.

Selv har jeg en 1300cc cruiser, men en slik type sykkel har jeg for meg blir for stor og tung og manøvrere i storby hver dag, men har du lyst så går jo dette fint også. En slik sykkel er ikke akkurat en du lanesplitter mye med i landets hovedstad... Det kommer som sagt ann på i hvilken retning du tenker med tanke på sykkeltype for du kommer jo frem med alle sykler sån sett.
Blir nok etter fornuft nå ja...

Ser på slike som disse:
BMW S650ST: http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... Id=3979250" onclick="window.open(this.href);return false;
Honda TransAlp: http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... Id=3979250" onclick="window.open(this.href);return false; (alltid hatt lyst på denne :)
eventuelt mer "racing": http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... Id=3979250" onclick="window.open(this.href);return false;



-jr
Blir mye smak og behag er hva man liker. Jeg har ingen erfaring what so ever om noen andre sykler enn Yamaha XVS 1300 og en gammel MB5 moped jeg hadde engang i tiden, så jeg tror ikke du skal høre for mye på meg, hehe.

Av disse likte jeg Suzukien best, men det er vel mest utseendet jeg ser på da...

Skal du pende 20 mil hver dag så blir det en del km. pr. sesong, så til den prisen ville jeg nok satset på noe driftsikkert og kanskej gjerne også med remdrift hvis det finnes.

Men, bare for å skyte et vådeskudd totalt i blinde her...
Hva med en sykkel ala Yamaha Bolt 950? Disse har så vidt jeg veit remdrift, dem skal være veldig gode å kjøre da man sitter oppreist etc. Dem koster heller ikke veldig mye nye...

Eller så kan jeg jo komme med noen rimelige tøffinger her:

http://www.finn.no/finn/mc/new/object?finnkode=43809562" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=44069766" onclick="window.open(this.href);return false;

Men som sagt, det er litt andre typer sykler enn du selv har sett på :)

Solo-rider
Innlegg: 785
Registrert: 11 apr 2010, 19:42
Motorsykkelen din: BMW 1250
Sted: Vestfold

Re: Starte å pendle med MC?

Legg inn av Solo-rider »

Ser på slike som disse

Honda TransAlp: http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... Id=3979250" onclick="window.open(this.href);return false; (alltid hatt lyst på denne :)



Har pendlet 4,5 år jobb med mc. Ca 45 minutter hver vei.
Hadde de første årene en gammel Suzuki GSX 400 den kom til kort på motorveien.
Så hadde jeg en Yamaha Virago XV1000.Grei å cruise med på motorveien ( i lovlig hastighet...)Men ved kø så ble den litt lav dermed liten sikt samt en smule tungvindt å smyge seg forbi med.

I år kjøpte jeg en Honda Transalp. DEN er jeg veldig fornøyd med. Er som skapt for dette. :thumleft

Sitat fra en annonse jeg så etter at jeg hadde kjøpt sykkelen....
"Allround sykkel" Kan brukes til det meste : ) Pendling,by,tur og offroad. Transalpen er et særdeles attraktivt alternativ til pendleren med sin svært lettkjørte karakter og den oversiktlige oppreiste sittestillingen.

Denne påstanden kan jeg skrive under på at stemmer.Jeg har brukt sykkelen til pendlig, by +tur med over 60 mils dagsetapper.
Offroad har jeg ikke prøvd, men tviler ikke på at den er bra til det også.

VEL VEL .. Dette ble kanskje litt mye egen reklame dette....

Men det ser du nok mer av om du leser i tråder her :knegg
Så rådet er prøvekjør forskjellige sykler som fenger deg. ( om du tar lappen før du kjøper deg sykkel)
Sist redigert av Solo-rider den 09 nov 2013, 09:09, redigert 1 gang totalt.
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 29968km på 3 sesonger.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Starte å pendle med MC?

Legg inn av Kawagutten »

JROdden skrev:
Bjerknez skrev: Når det gjelder valg av sykkel, så kommer jo dette ann på om du skal kjøpe etter fornuft eller lyst ut fra eget behov....
Dog ser jeg for meg at en 250cc eller under dette kan bli slitsom i høye hastigheter som kanskje ikke er veldig langt unna toppfarten og jeg har for meg at det sliter mer på sykkelen og at det føles mer anstrengt. Men det kan godt være at jeg tar riv ruskende galt her.

Selv har jeg en 1300cc cruiser, men en slik type sykkel har jeg for meg blir for stor og tung og manøvrere i storby hver dag, men har du lyst så går jo dette fint også. En slik sykkel er ikke akkurat en du lanesplitter mye med i landets hovedstad... Det kommer som sagt ann på i hvilken retning du tenker med tanke på sykkeltype for du kommer jo frem med alle sykler sån sett.
Blir nok etter fornuft nå ja...

Ser på slike som disse:
BMW S650ST: http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... Id=3979250" onclick="window.open(this.href);return false;

Så bra ut den :-)
Aprilia Pegaso650 er et meget godt og billigere alternativ til BMW(nesten lik bare litt forbedret). Ellers ville jeg hatt en sykkel med litt foroverlent sittestilling, men langt fra en sittestilling du har på en R sykkel,litt mer hk og med liten kåpe å lavt tyngdepungt.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

MKH88
Innlegg: 104
Registrert: 28 aug 2013, 19:26
Motorsykkelen din: CBR 600F4 - KTM 250sx 2010
Sted: Østfold

Re: Starte å pendle med MC?

Legg inn av MKH88 »

Selv pendler jeg fra Rakkestad til Oslo, men jeg jobber på Grønland, og slipper å dra videre inn i byen. Selv syns jeg å pendle med mc er helt topp (nå har jeg bare en sesong på baken, og det skal da sies at alt med mc er helt topp :knegg ) På sommeren blir det fort varmt hvis man står stille, noe man ofte slipper på mc. Jeg kjører rukka med utagbart vinterfor, og føler at det lufter ganske godt, såfremt man har litt fart.

Jeg vurderte også Transalp sterkt som pendlesykkel, men fant ut at jeg ville ha noe med litt mer effekt og endte opp med en cbr600.
Tidsmessig er det ikke noe å lure på ;-) Er ikke unormalt å spare 10-15 min bare på ryenkrysset for min del.

Lykke til med førerkort og sykkel!

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Starte å pendle med MC?

Legg inn av gsx750_80 »

JROdden skrev:Hei,

jeg bor i Sarpsborg og pendler til Oslo - med buss. Dette tar meg 2 timer dør-dør.
Vurderer nå sterkt MC som transportmiddel i stede. Og dette er for meg en stor omveltning i så fall. Jeg her ikke engang lappen ennå, men har alltid hatt lyst. Det "største" jeg har håndtert til nå er en Kawasaki KX250.
Så da kommer det en hel drøss spørsmål som jeg ikke selv klarer å finne svaret på, og håper noen her kan hjelpe meg å kaste litt lys:

1) Anser erfarne MC-folk det som "langt" å pendle 1 time på sykkel til og fra jobb?
2) Blir man "svett" av å kjøre rolig på E6 (Mosseveien) og til Majorstua?
3) Funker det med kjøreklær uttapå "kontorklær"?

Annet jeg ikke har tenkt på? :)

-jr
1) 1 time t/r jobb på sykkel burde være innen rekkevidde. Selv bor jeg i underkant av 40 km fra jobb, og har pendlet
i 2012 og 2013. Siste gang jeg kjørte sykkel til jobb var i forrige uke. Jeg synes det definitivt er å foretrekke framfor noe
annet framkomstmiddel. Dersom jeg ikke hadde hatt bomveibrikke og noe rabatt, ville jeg betalt ca 100 kr i bomavgifter per dag med bil.
Dette slipper jeg naturligvis med mc. I tillegg bruker jeg 40-45 minutter fra dør til dør med sykkel, mot bortimot 1.5 timer
hver veg om tog benyttes. (55-60 minutter på toget, pluss 10-20 minutter i "tilknytning" til/fra togstasjoner.
Det er planer om å innføre parkeringsavgift (for bil) på jobb, så det gjør bil til et enda dårligere alternativ for min del.
Jeg fryser knapt, selv om temperaturen kan være ned mot 1-3 grader C.
2) Er det steikvarmt (sjeldent i trøndelag) kan man bli svett, men jeg tviler på at det blir noe stort problem.
3) Jeg bruker kjøreklær utenpå "kontorklær", men har ikke det yrket der man trenger se mest strøken ut. Det er kanskje
annerledes for folk i "dress og slips yrker", noe jeg heldigvis benytter oftere i begravelser enn i jobbsammenheng.

Jeg kjøpte en Kawasaki Ninja 250R for pendling, og den har oppfylt forventningene til fulle, og vel så det. Med ca 15640 km
på telleren har det blitt bortimot 200 turer til og fra jobb, siden den praktisk talt ikke har blitt benyttet til annet.
Jeg har hatt absolutt 0 problemer med sykkelen. Ikke så mye som en lyspære har røket så langt.. Har kjørt den pent,
og begge dekkene den ble levert med er fortsatt lovlige, etter snart 16 000 km.
Lykke til, om du velger å pendle med mc.
Sist redigert av gsx750_80 den 10 nov 2013, 18:12, redigert 2 ganger totalt.
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Starte å pendle med MC?

Legg inn av Bjerknez »

1) Anser erfarne MC-folk det som "langt" å pendle 1 time på sykkel til og fra jobb?
2) Blir man "svett" av å kjøre rolig på E6 (Mosseveien) og til Majorstua?
3) Funker det med kjøreklær uttapå "kontorklær"?

Annet jeg ikke har tenkt på? :)

-jr
1. Er ikke erfaren, så jeg svarer kun "Det høres ikke langt ut i mine øyne..."
2. Så lenge man er i bevegelse så holder man seg avkjølt er min erfaring så langt med kjøring sommerstid med Klim Latitude dress uten noe under. (kun T-skjorte og boxer)
3. Usikker, men unngå olabukser vertfall. Det blir klamt som tusan. Tynn dressbukse eller annen type bukse kan sikkert gå... uten at jeg vet det.

Å pendle ca. 20 mil pr. dag (10 mil hver vei) hvorav 90% av turen foregår på firefelts motorvei klasse A hvor marsjfarten fort ligger på rundt 110-120km/t ville jeg nok ikke satset på en 250cc eller under tror jeg. Farlig mye synsing fra min side nå, men å ligge i 120km/t med en 250cc har jeg for meg føles anstrengende over lenger avstander.

Skulle jeg i hovedsak kjørt i bytrafikk og på E6 hver eneste dag, så ville jeg personlig kjøpt meg en Yamaha Bolt 950R. Grunnen til at jeg hadde valgt en Bolt 950 i stede for sykkelen jeg allerede har som er en Yamaha XVS 1300, er forde førstnevnte er langt mindre brautende og muligens lettere å kjøre i bytrafikk med. Dem er også billige å forsikre samt kjøpe.

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Starte å pendle med MC?

Legg inn av gsx750_80 »

Bjerknez skrev:
1) Anser erfarne MC-folk det som "langt" å pendle 1 time på sykkel til og fra jobb?
2) Blir man "svett" av å kjøre rolig på E6 (Mosseveien) og til Majorstua?
3) Funker det med kjøreklær uttapå "kontorklær"?

Annet jeg ikke har tenkt på? :)

-jr
1. Er ikke erfaren, så jeg svarer kun "Det høres ikke langt ut i mine øyne..."
2. Så lenge man er i bevegelse så holder man seg avkjølt er min erfaring så langt med kjøring sommerstid med Klim Latitude dress uten noe under. (kun T-skjorte og boxer)
3. Usikker, men unngå olabukser vertfall. Det blir klamt som tusan. Tynn dressbukse eller annen type bukse kan sikkert gå... uten at jeg vet det.

Å pendle ca. 20 mil pr. dag (10 mil hver vei) hvorav 90% av turen foregår på firefelts motorvei klasse A hvor marsjfarten fort ligger på rundt 110-120km/t ville jeg nok ikke satset på en 250cc eller under tror jeg. Farlig mye synsing fra min side nå, men å ligge i 120km/t med en 250cc har jeg for meg føles anstrengende over lenger avstander.

Skulle jeg i hovedsak kjørt i bytrafikk og på E6 hver eneste dag, så ville jeg personlig kjøpt meg en Yamaha Bolt 950R. Grunnen til at jeg hadde valgt en Bolt 950 i stede for sykkelen jeg allerede har som er en Yamaha XVS 1300, er forde førstnevnte er langt mindre brautende og muligens lettere å kjøre i bytrafikk med. Dem er også billige å forsikre samt kjøpe.
120 km/t over lengre tid, på norske veger, skal "godt gjøres". Jeg kjører stort sett på motorveg selv, men med maks
grense 90 km/t. I beste fall bruker jeg 40 minutter på de 38 kilometrene. Det gir faktisk en gjennomsnittsfart på under 60 km/t.
Jeg kan nok være oppe i 120 km/t med 250'en, på en slik tur (indikert 130 km/t på speedometeret?).
250'en har dårlig med akselerasjonsressurser over 110-115 km/t. En stor fordel er relativt lave vedlikeholdskostnader og liten
avskrivning per år, sammenliknet med en stor sykkel.
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Starte å pendle med MC?

Legg inn av Bjerknez »

gsx750_80 skrev:
Bjerknez skrev:
1) Anser erfarne MC-folk det som "langt" å pendle 1 time på sykkel til og fra jobb?
2) Blir man "svett" av å kjøre rolig på E6 (Mosseveien) og til Majorstua?
3) Funker det med kjøreklær uttapå "kontorklær"?

Annet jeg ikke har tenkt på? :)

-jr
1. Er ikke erfaren, så jeg svarer kun "Det høres ikke langt ut i mine øyne..."
2. Så lenge man er i bevegelse så holder man seg avkjølt er min erfaring så langt med kjøring sommerstid med Klim Latitude dress uten noe under. (kun T-skjorte og boxer)
3. Usikker, men unngå olabukser vertfall. Det blir klamt som tusan. Tynn dressbukse eller annen type bukse kan sikkert gå... uten at jeg vet det.

Å pendle ca. 20 mil pr. dag (10 mil hver vei) hvorav 90% av turen foregår på firefelts motorvei klasse A hvor marsjfarten fort ligger på rundt 110-120km/t ville jeg nok ikke satset på en 250cc eller under tror jeg. Farlig mye synsing fra min side nå, men å ligge i 120km/t med en 250cc har jeg for meg føles anstrengende over lenger avstander.

Skulle jeg i hovedsak kjørt i bytrafikk og på E6 hver eneste dag, så ville jeg personlig kjøpt meg en Yamaha Bolt 950R. Grunnen til at jeg hadde valgt en Bolt 950 i stede for sykkelen jeg allerede har som er en Yamaha XVS 1300, er forde førstnevnte er langt mindre brautende og muligens lettere å kjøre i bytrafikk med. Dem er også billige å forsikre samt kjøpe.
120 km/t over lengre tid, på norske veger, skal "godt gjøres". Jeg kjører stort sett på motorveg selv, men med maks
grense 90 km/t. I beste fall bruker jeg 40 minutter på de 38 kilometrene. Det gir faktisk en gjennomsnittsfart på under 60 km/t.
Jeg kan nok være oppe i 120 km/t med 250'en, på en slik tur (indikert 130 km/t på speedometeret?).
250'en har dårlig med akselerasjonsressurser over 110-115 km/t. En stor fordel er relativt lave vedlikeholdskostnader og liten
avskrivning per år, sammenliknet med en stor sykkel.
Jeg ser du bor i Trøndelag, men kjører man fra Fredrikstad til Oslo på E6 så er 100-130km/t en hastighet man befinner seg i vertfall 50% av strektningen, minst. Men som sagt, kan godt være at en Ninja 250 klarer dette fint, det vet jeg lite om. Var bare en mening jeg fikk ut fra hva jeg tenker rundt mindre motorer...

Brukeravatar
MH434
Innlegg: 442
Registrert: 21 nov 2012, 16:51
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R
Sted: Kongsberg

Re: Starte å pendle med MC?

Legg inn av MH434 »

Har en Aprilia SR50 her, noe billigere skal du lete lenge etter ;-)
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Starte å pendle med MC?

Legg inn av gsx750_80 »

MH434 skrev:Har en Aprilia SR50 her, noe billigere skal du lete lenge etter ;-)
Sikkert festlig den. Når det gjelder mc har pris og størrelse på mange måter liten betydning hva kjøreglede angår,
er i alle fall min erfaring.

Den artigste var faktisk den billigste - den var gratis. Det var en gammel 150 cc jeg fikk som 11 eller 12 år gammel.
Mye tid gikk med på å få den til å "rullstarte", som oftest forgjeves. De få hundre meterne den gikk for egen maskin var antakelig
sterkt vanedannende, og gjorde meg muligens hektet - forhåpentligvis på livstid.
Jeg kjøpte mange år senere en ZX 11, som kanskje var det raskeste man fikk tak i på den tiden. Det var den sykkelen
jeg har hatt minst glede av, og har savnet minst i ettertid. Det hadde fristet mer med en Tempo Corvette med Comet sett,
den dag i dag, eller en Aprilia 50 for den del..

Hver sin lyst..
mvh

-gsx750_80

Svar