Kawasaki - "feteste" MC på markedet om dagen?

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Kawasaki - "feteste" MC på markedet om dagen?

Legg inn av simpson »

tommen30 skrev:har dere sett z1000 2014 ? OMG!! Er det mulig å lage noe fetere

http://www.youtube.com/watch?v=UFJ3EGH3w80" onclick="window.open(this.href);return false;


Det sier vel det meste om kawa om dagen. Spiser ducati streetfighter til frokost
Nei fysj og fy......
Hvis det sier det meste om Kawa om dagen, ser det ikke lyst ut.
Det eneste den spiser til frokost er ihuga Kawa entusiaster med skylapper for alt annet enn det de selv synes er best.

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Kawasaki - "feteste" MC på markedet om dagen?

Legg inn av Carpa »

simpson skrev:
tommen30 skrev:har dere sett z1000 2014 ? OMG!! Er det mulig å lage noe fetere

http://www.youtube.com/watch?v=UFJ3EGH3w80" onclick="window.open(this.href);return false;


Det sier vel det meste om kawa om dagen. Spiser ducati streetfighter til frokost
Nei fysj og fy......
Hvis det sier det meste om Kawa om dagen, ser det ikke lyst ut.
Det eneste den spiser til frokost er ihuga Kawa entusiaster med skylapper for alt annet enn det de selv synes er best.
Skylapper Simpson?
Nei her er det ingen skylapper og sykkelen er skikkelig tøff!!!!!
Sier nok mer om ihuga Ducati eiere om de må prakke ned på en så tøff sykkel for å fremheve sin egen smak :P :p
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Kawasaki - "feteste" MC på markedet om dagen?

Legg inn av simpson »

Du ser det carpa, jeg synes ikke noe om street fightere i utgangspunktet.
Og dette insektet fra kawa gjør det ikke bedre :-)å
Men til opplysning, Ducati har den råeste street fighteren, den heter Diavel og knuser forøvrig alle konkurenter hva krefter, aks, pris, utseende ovs. angår, men den er heller ikke mye pen.
Hadde jeg fått en hadde den ligget på finn.no samme dag.
Så dette er ikke merkesak, alle street fightere er like usmakelig, nemlig *mas

Brukeravatar
MH434
Innlegg: 442
Registrert: 21 nov 2012, 16:51
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R
Sted: Kongsberg

Re: Kawasaki - "feteste" MC på markedet om dagen?

Legg inn av MH434 »

Personlig syntes jeg de fleste streetfighterne er tøffe, vil vente med å bedømme den nye kawa'n til jeg ser'n live..
For meg er det viktigste med sykkelen at den passer min kropp, kjørestil og innfrir de spesifikasjonene jeg ønsker. Merket er ikke så farlig.. ;-)

Men å si at ducati har den råeste streetfightern spec wise er langt ifra sannheten.
Ducati fanatikere er visst trangsynte :scratch ;-)
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Kawasaki - "feteste" MC på markedet om dagen?

Legg inn av Bringisen »

På an igjen ;-)

Jeg har merket meg at med en gang noen har en bastant mening om hva som er råest, penest eller best, så står man i fare for å bli presentert som trangsynt, fanatisk eller tilhører en spesiell rase.

Dette kan også forekomme hvis man bemerker en slik presentasjon, da stiller man seg for også for hugg.

Har en følelse at positive meninger om f.eks Ducati , noen andre Italienere og BMW, er spesielt utsatt. Selv om akkurat på dette forumet er "noen andre Italienere" litt fredet.

Jeg mener at om man har bastante positive meninger om et merke, så viser vel dette at man har eller har hatt positive erfaringer rundt merket.

Ikke det at slike hugg gjør noe, jeg synes det er morsomt, og det kommer ofte diskusjoner ut av slikt. Men det er litt påfallende av og til :P :p
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1304
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Sted: solør

Re: Kawasaki - "feteste" MC på markedet om dagen?

Legg inn av biker7 »

tommen30 skrev:har dere sett z1000 2014 ? OMG!! Er det mulig å lage noe fetere

http://www.youtube.com/watch?v=UFJ3EGH3w80" onclick="window.open(this.href);return false;


Det sier vel det meste om kawa om dagen. Spiser ducati streetfighter til frokost
z1000 er meget tøff, men synd å ødelegge syklene med disse stygge pottene ! Gjelder jo flere sykler da. Men ettermarkeds-leverandørene av potter skal vel ha noe å leve av også. MEN skulle vel gå ann å lage litt mindre og penere org.potter også sku man tru.
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Kawasaki - "feteste" MC på markedet om dagen?

Legg inn av Carpa »

biker7 skrev:
tommen30 skrev:har dere sett z1000 2014 ? OMG!! Er det mulig å lage noe fetere

http://www.youtube.com/watch?v=UFJ3EGH3w80" onclick="window.open(this.href);return false;


Det sier vel det meste om kawa om dagen. Spiser ducati streetfighter til frokost
z1000 er meget tøff, men synd å ødelegge syklene med disse stygge pottene ! Gjelder jo flere sykler da. Men ettermarkeds-leverandørene av potter skal vel ha noe å leve av også. MEN skulle vel gå ann å lage litt mindre og penere org.potter også sku man tru.
Det er jeg enig i. Designmessig passer de pottene til sykkelen, men de er ikke særlig fine
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
MH434
Innlegg: 442
Registrert: 21 nov 2012, 16:51
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R
Sted: Kongsberg

Re: Kawasaki - "feteste" MC på markedet om dagen?

Legg inn av MH434 »

Bringisen skrev:På an igjen ;-)

Jeg har merket meg at med en gang noen har en bastant mening om hva som er råest, penest eller best, så står man i fare for å bli presentert som trangsynt, fanatisk eller tilhører en spesiell rase.

Dette kan også forekomme hvis man bemerker en slik presentasjon, da stiller man seg for også for hugg.

Har en følelse at positive meninger om f.eks Ducati , noen andre Italienere og BMW, er spesielt utsatt. Selv om akkurat på dette forumet er "noen andre Italienere" litt fredet.

Jeg mener at om man har bastante positive meninger om et merke, så viser vel dette at man har eller har hatt positive erfaringer rundt merket.

Ikke det at slike hugg gjør noe, jeg synes det er morsomt, og det kommer ofte diskusjoner ut av slikt. Men det er litt påfallende av og til :P :p
Diskusjoner rundt hva som er best, tøffest osv, er jo bare gøy.. :thumleft

Alle har jo personlige favoritter når det gjelder merker, men blir litt feil å bastant påstå at ..... er bedre på ditt og datt uten at det er logisk, dokumentert..osv.

Skulle jeg kjøpt streetfighter idag så ville jeg først tenkt på hva jeg skal bruke den til, deretter plukket ut de alternativene som tilfredstilte de egenskaper, spec som jeg var ute etter, så tilslutt ville jeg prøvekjørt de alternativene jeg hadde igjen.. Måtte det være Duc, BMW, Kawa, Aprilia, Honda, Suzuki, Triumph eller KTM.
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Kawasaki - "feteste" MC på markedet om dagen?

Legg inn av simpson »

MH434 skrev:Personlig syntes jeg de fleste streetfighterne er tøffe, vil vente med å bedømme den nye kawa'n til jeg ser'n live..
For meg er det viktigste med sykkelen at den passer min kropp, kjørestil og innfrir de spesifikasjonene jeg ønsker. Merket er ikke så farlig.. ;-)

Men å si at ducati har den råeste streetfightern spec wise er langt ifra sannheten.
Ducati fanatikere er visst trangsynte :scratch ;-)
At Ducati har den raskeste Street fighteren er ikke bare trangsynhet.
Den er kjappere 0-100 enn min 1098.
Finn en annen Fighter med bedre spec. enn Diavel og jeg skal ta det tilbake. (eller en annen sykkel på markedet) :-#
At jeg kjører Duc gjør ikke at jeg ikke har øynene åpne for andre merker.
Men skal jeg bytte så blir BMW eller noe annet italiensk, ikke japse.
Synes japsesykler er trøstesløse kjedelige uten sjel. Det går liksom "13 av de på dusinet".

Brukeravatar
MH434
Innlegg: 442
Registrert: 21 nov 2012, 16:51
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R
Sted: Kongsberg

Re: Kawasaki - "feteste" MC på markedet om dagen?

Legg inn av MH434 »

2012 Aprilia Tuono V4 0-60 mph 2.8 Quarter Mile 10.1
2011 Ducati Diavel Streetfighter 0-60 mph 3.3 Quarter Mile 11.5
:mk

Touno'n har rundt 170hk og veier rundt 210kg fulltanket, diavel'n har 162hk og veier 210kg tørr.

Når det gjelder sykkel med sjel, så er jeg enig med deg.
Italienere lager som regel nydelige sykkler, så att folk kjøper det er ikke vanskelig å forstå.

BMW - Made in Germany! Enough said :thumleft
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Kawasaki - "feteste" MC på markedet om dagen?

Legg inn av simpson »

Når det gjelder 0-100 og kvartmile, er det mange tall ute å går.
Her er en som har andre tall enn du viser til. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fa ... celeration" onclick="window.open(this.href);return false;
Men det viktigte er at du kjøper den sykkelen du er fornøyd med og ikke hva andre mener om sykkelen din.

Brukeravatar
MH434
Innlegg: 442
Registrert: 21 nov 2012, 16:51
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R
Sted: Kongsberg

Re: Kawasaki - "feteste" MC på markedet om dagen?

Legg inn av MH434 »

Jepp.
En finner hundrevis av forskjellige tider av samme sykkel, så var teit av meg å prøve å lure deg der :roll
Dessuten er jo 0-100 tider sterkt preget av drevings valg av de forskjellige merker og modeller. Derfor streetfighterne ofte er raskere 0-100 enn rr sykkler med 20+hk mer.

Blir artig å se hvor rask den nye KTM 1290'n med akrapovic anlegget blir, 192hk og 150+nm!
Med Akra anlegget bikker den også under 180kg, så trur nok at den blir den desidert mest brutale streetfightern :yeyeye
Den skal iallefall prøves til sommern :prop:
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Kawasaki - "feteste" MC på markedet om dagen?

Legg inn av simpson »

Spørs om ikke KTM blir den "feteste" fighteren på markedet da ja.

Brukeravatar
Per K
Innlegg: 26
Registrert: 23 mai 2012, 14:19
Motorsykkelen din: Kawasaki H1 500, 1974
Sted: Holmestrand

Re: Kawasaki - "feteste" MC på markedet om dagen?

Legg inn av Per K »

tommen30 skrev:har dere sett z1000 2014 ? OMG!! Er det mulig å lage noe fetere

http://www.youtube.com/watch?v=UFJ3EGH3w80" onclick="window.open(this.href);return false;


Det sier vel det meste om kawa om dagen. Spiser ducati streetfighter til frokost
Jeg syntes det er utrolig at "Transformers" inspirert design kan appellere så mye til voksne mennesker.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Kawasaki - "feteste" MC på markedet om dagen?

Legg inn av jhn »

Per K skrev:
tommen30 skrev:har dere sett z1000 2014 ? OMG!! Er det mulig å lage noe fetere

http://www.youtube.com/watch?v=UFJ3EGH3w80" onclick="window.open(this.href);return false;


Det sier vel det meste om kawa om dagen. Spiser ducati streetfighter til frokost
Jeg syntes det er utrolig at "Transformers" inspirert design kan appellere så mye til voksne mennesker.
Jeg har ikke sansen for street-fightere ... og nyere de er, værre blir de.
De derre nymotens "lyktene" ser for jævlig ut, men jeg har aldri klart å utrykke meg presist nok om dette ... men du Per K klarte det meget bra :prf
De ser ut til å være designet for sent utviklede tenåringer.
Om de heter Kawa eller Ducati er uten betydning.
Ang. skylapper ... på meg virker det som alle som har funnet "sitt" merke har store skylapper. Mange har nærmest et relegiøst forhold til sitt merke.
Det ser også ut til at dette er mest utbredt blandt de som kjører europeisk ... ja, også et spesielt amerikansk merke selvfølgelig

Svar