MLeikarnes's MC blogg - Suzuki DR350S

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - Kan vel nesten kalle det havari.

Legg inn av MLeikarnes »

Jompa skrev:Gikk det ikke an å trille i gang sykkelen ?
Mjo... det skal vel gå... men følte meg ikke helt komfortabel med å starte den når det mangler en del litt større deler...
Bedre føre var enn etterpå klok hetes det vel! Men hadde det vært nødvendig å få den til å gå igjen hadde jeg vel skiftet olje og åpnet bunnpanna og fisket ut alt av biter for så å trillstarte! Men når det ikke var nødvendig så er det like så greit å la være tenker jeg.

Sent from my Galaxy S3
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: MLeikarnes's MC blogg - Kan vel nesten kalle det havari.

Legg inn av Onsløv »

MLeikarnes skrev: Bilde
Det var da voldsomt til stropping? =;

Hadde holdt med to, et til hvert styrehåndtak og kanskje et gjennom bakhjulet for å være på den sikre siden.
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - Kan vel nesten kalle det havari.

Legg inn av MLeikarnes »

Onsløv skrev:
MLeikarnes skrev: Bilde
Det var da voldsomt til stropping? =;

Hadde holdt med to, et til hvert styrehåndtak og kanskje et gjennom bakhjulet for å være på den sikre siden.

Ikke så veldig... har ikke noe å sette hjulet i på hengeren så jeg stroppet like så godt i hvert hjørne. Ser litt mer ut enn det er da jeg knøt fast slarkendene på stroppene her og der...


Sent from my Galaxy S3
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - Krystall Rally!

Legg inn av MLeikarnes »

Blir en tur på Krystall Rally likevel! Drar med Varaderoen i morgen tidlig! fikk lakt om til piggdekk bak i sta, så nå blir det!
Bilde
Makeshift spacer for å få inn ventilen på slangen!
DR'n fikk ofre bakhjulet sitt...
Bilde
Prøvde også ut den nye Magicshine sykkel/hodelykt/gopro feste lykten min! 200% bedre lys! trenger jo ikke hovedlykta lengre når man kjører litt i terrenget! morsomt!
Bilde
Bilde

Nå er det pakking for fult her! finne tak i varme klær og annet! tror det blir motorsykkeldressen nedover, men kanskje med snøscooterdressen i backup...
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2733
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: MLeikarnes's MC blogg - Kan vel nesten kalle det havari.

Legg inn av Busa Trond »

God tur, hold oss oppdatert :thumleft
Jo mer jeg leser i bloggen din om vinter kjøring, så gir det meg mer og mer lyst til å drive med vinter kjøring.
Kanskje vi ses på Krystall Rally neste år :D

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - Kan vel nesten kalle det havari.

Legg inn av MLeikarnes »

Busa Trond skrev:God tur, hold oss oppdatert :thumleft
Jo mer jeg leser i bloggen din om vinter kjøring, så gir det meg mer og mer lyst til å drive med vinter kjøring.
Kanskje vi ses på Krystall Rally neste år :D
Takker! Skal oppdatere så godt som mulig, blir ingen pc/nettbrett med i år, kun en pakksekk med ekstra klær! Forhåpentligvis blir det ikke så kaldt, ser på yr at det er ned mot 10minusgrader men ikke mer! Ifjor var det jo nærmere 30 minus...

Ja det må du bare begynne med! Har forhåpentligvis en fungerende DR750 neste år... Den har jo gått ca. 5000km siden du var her i fjor sommer når den også sto i biter.

Håper å finne ut eksakt hva som er galt iløpet av vinterferien neste uke. Tok av generatordekselet igjen idag og tømte den for olje, men jeg fant ikke noe mer biter og ikke akslingen som mangler.... må ta av andre siden og åpne bunnpanna tror jeg. Men det får bli etter Krystall Rally!

Sent from my Galaxy S3
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - Kan vel nesten kalle det havari.

Legg inn av MLeikarnes »

Venabygdsfjellet neste!
Bilde

Sent from my Galaxy S3
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - Vinterferie!

Legg inn av MLeikarnes »

Forrige lørdag begynte jeg hjemmefra på lørdag morgen kl. 07.00, tok ferge 07.30 til Åfarnes og kjørte oppover Romsdalen mot Krystall Rally med Varaderoen. Det blåste noe forj.... oppover Romsdalen, hadde det vært snøveger, måtte jeg ha snudd allerede der. Kjørte videre opp til Bjorli, tok på meg votter isteden for hansker og kjørte videre. Men etter at jeg passerte Bjorli begynte det både å blåse og snø igjen... Kjørte videre til Lesjaverk, så Lesjaskog, men da måtte jeg bare stoppe, veien ble borte for hver 50m jeg kjørte så jeg stopped og ventet en stund for å bestemme meg om jeg skulle fortsette, Kjørte noen kilometer videre i håp om å se at været ville bli bedre, men det så bare dårligere ut så jeg snudde og satte nesa hjemover igjen! 170ccm, uten pigg foran, det ble for mye motvind til at det var morsomt å kjøre lengre, opp og ned mellom 2. og 3. gir... Svinget av på saga på Lesjaskog og i avsvingningen gikk jo såklart sykkelen rett ned og sidelengs ett stykke... Resultatet ble låst fremhjul og litt skjevt styre... :lol men litt kreativ skruing og bruk av strips fikk jeg tatt av forkalipperen og hengt den opp i gaffelkrona. Kjørte hjem igjen sånn og rettet opp igjen styret og moet opp kalipperen.
Bilde
Bilde
Bilde
Ser vinden på bildet... har det på film også, men har ikke hatt tid til å redigere enda!
Bilde
Bilde
Bjorli på veg hjem igjen!
Bilde
Litt screencaps fra goprofilmene;
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Ett bra motto for å kjøre mc om vinteren er å kjøre etter fjellvettreglene; Det er ingen skam å snu i tide.

Når jeg kom hjem hadde jeg ikke noe bedre å gjøre enn å skrue litt DR750 igjen;
Innholdet i bunnpanna; (ikke bra!)
Bilde
Trodde først det var pinnene som holder "leppene" i starterclutchen, men senere i uka når jeg fikk tersjen til å ta av svinghjulet viste det seg å være lageret til startkransen
Bilde
Bilde
Starterclutch etter at svinghjul er tatt av; den var helt iorden!
Bilde
Meeeen.... her mangler det ett lager...
Bilde
Venter på nytt fra tyskland nå...

På søndag ble neste prosjekt;
Starting og kobling av ledningsnett på den gamle Suzuki GS500E motoren min:
Bilde
[video]http://www.youtube.com/watch?v=zn0q4BcS ... zJ0tusihox[/video]
Tig sveist aluminium bryterpanel, med batterifeste på motoren i tre:
Bilde
Coiler, likeretter og CDI plassert på toppen av motoren:
Bilde
Bilde
Tenkte å bruke motoren til å lage noe morsomt med 4 eller 3 hjul, må ha noe å gjøre på i helgene hjemme fra skolen...

Har også tatt en del bilder av hunden vår Guzzi nå i ferien, leking på isen og i skogen, for å pusse opp kunnskapene med speilrefleksene igjen. Lenge siden alle kameraene har blitt brukt aktivt!
Bilde
Bildene er tatt med Canon EOS 60D med Sigma 70-300mm
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

På tirsdag var jeg og pappa i Kristiansund og så på en som driver og overhaler og pusser opp en Zeus Sidebike;
Bilde
Bilde
Peugeot 2.0l besin motor, drift på både bak og sidevognshjul, sving på for og bakhjul!
Bilde
Bilde

Neste dag ble det sveising av eksosanlegg på bilen etter turen til Kristiansund på veldig dårlige veier...
Bilde

Deretter var det ned å hjelpe bestefar å kjøre vekk kvist og kvast fra steingarden langs attlega nedom husene her hjemme:
Bilde
Måtte lete på lageret av slanger og finne meg en ny slange til gamle Volvoen slik at vi fikk kjøre 2 traktorer for å få unna kvisten fortere!
Bilde
Bilde

Neste dag; mer lasting og kjøring av kvist:
Bilde
Avlasting av kvist på innovative måter, da tippen på Volvoen ikke fungerte før idag, når jeg fikk den korrekte slangen i posten!
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Over på neste dag!
mer kvistkjøing...
Bilde
Og for å kunne sandblåse biler og bruke den nye dekkmaskinen vår trengte vi å få igang denne:
Bilde
Måtte bare ta bilde av det notatet der, onkel som skrev det da han kjøpte ny kompressor...
Enda ett bilde av Guzzi!
Bilde
Bilde

Idag var jeg også ute og kjørte meg en liten tur med K1100'n:
Bilde
Bilde
Bilde

Og på kveldstid pusler jeg med 3D tegning;
Her ny navstyring til sidevognsbygget som starter så snart alle bilene har fått litt sandblåsing og nødvendig pleie:
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Og da hadde en plutselig skrevet seg frem til nåtiden hvor jeg sitter og skriver her før jeg legger meg! Tilbake til Ålesund på skolen i morgen kveld, og hverdagslivet med skole begynner igjen frem til påske... savner virkelig de 4 ukene med fri jeg hadde når jeg var lærling på sjøen! Men ser virkelig frem til å begynne med de 4 ukene fri igjen! Å kunne ha frihet til å gjøre det en vil i 4 uker er veldig godt... savner det veldig nå når en har hatt en uke ferie og får gjøre det jeg liker best, skrue motorsykkel og kjøre traktor... (Kanskje jeg er litt merkelig?? :lol to nokså sære interesser i mine kameraters øyne... :lol Men ikke at jeg bryer meg! :D )
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: MLeikarnes's MC blogg - Vinterferie!

Legg inn av DrGreve »

MLeikarnes skrev:Å kunne ha frihet til å gjøre det en vil i 4 uker er veldig godt... savner det veldig nå når en har hatt en uke ferie og får gjøre det jeg liker best, skrue motorsykkel og kjøre traktor... (Kanskje jeg er litt merkelig?? :lol to nokså sære interesser i mine kameraters øyne... :lol Men ikke at jeg bryer meg! :D )
Sær og sær, fru Blom, jeg er faktisk imponert over pågangsmotet ditt. Og jeg tipper at dine kompiser etterhvert vil sette pris på kunnskapene du har opparbeidet deg når de trenger hjelp med sine kjøretøy. ;)
Du er i sannhet en sunn ungdom :thumleft
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Geso
Innlegg: 208
Registrert: 10 mai 2009, 19:26
Motorsykkelen din: BMW R1200RT
Sted: Rælingen

Re: MLeikarnes's MC blogg - Vinterferie!

Legg inn av Geso »

DrGreve skrev:
MLeikarnes skrev:Å kunne ha frihet til å gjøre det en vil i 4 uker er veldig godt... savner det veldig nå når en har hatt en uke ferie og får gjøre det jeg liker best, skrue motorsykkel og kjøre traktor... (Kanskje jeg er litt merkelig?? :lol to nokså sære interesser i mine kameraters øyne... :lol Men ikke at jeg bryer meg! :D )
Sær og sær, fru Blom, jeg er faktisk imponert over pågangsmotet ditt. Og jeg tipper at dine kompiser etterhvert vil sette pris på kunnskapene du har opparbeidet deg når de trenger hjelp med sine kjøretøy. ;)
Du er i sannhet en sunn ungdom :thumleft
:thumleft :thumleft
Er ikke så flink, men veldig ivrig!

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - Vinterferie!

Legg inn av MLeikarnes »

DrGreve skrev:Sær og sær, fru Blom, jeg er faktisk imponert over pågangsmotet ditt. Og jeg tipper at dine kompiser etterhvert vil sette pris på kunnskapene du har opparbeidet deg når de trenger hjelp med sine kjøretøy. ;)Du er i sannhet en sunn ungdom :thumleft
Geso skrev::thumleft :thumleft
Takker! Har måttet skrue en del bil gratis ja... men når man liker å skrue må man jo nesten gjøre det! Men jeg vil ikke ta på meg noe mot penger, for da forsvinner jo plutselig morroa ut av det syns jeg...
Bestefar sponser meg jo litt nå og da når jeg har hjulpet ham, men traktorkjøringen og skruingen som følger med gjør jeg med glede!
Har bare noen få på min alder som kjører motorsykkel, og da ikke på langt nær så mye som jeg gjør, fra mars til november er motorsykkel hovedfremkomstmiddelet mitt, håper å få med flere til å kjøre etterhvert, har en kamerat som har meldt seg på MC-kurs og virker til å være nokså seriøs om at han skal ta lappen... Kjører mest alene eller sammen med folk som er rundt dobbelt så gamle som meg selv... :lol Liker godt å kjøre i mitt eget tempo og kunne stoppe når jeg vil og kjøre der jeg vil... (er litt egoistisk tror jeg! :prop: )

En av videoene fra Krystall Rally forsøket mitt! Har en der sykkelen går overende også... :lol
[video]http://www.youtube.com/watch?v=lgmMxM4b ... jl_mF5zVxa[/video]
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: MLeikarnes's MC blogg - Vinterferie!

Legg inn av RuneMC »

Så ut som om føret var litt glatt på den videoen, men du kjører vel med pigg?
Stort sett bare veier og +5C her idag og så 3stk MC'er med sidevogn rett nord for Drammen. De var på vei sørover - mulig de kom fra Krystall Rally eller noe lignende? :scratch

Foreløpig ikke fristet til å ta ut sykkelen pga salt på veiene, men det kan jo bli tidlig sesongstart om mildværet holder seg...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: MLeikarnes's MC blogg - Vinterferie!

Legg inn av Olav K »

:vs
Det er alltid spennende og interessant å følge deg her på bloggen din, du har mange jern i ilden.
Jeg er både imponert og misunnelig på graden av kunnskap og pågangsmot du har. Fantastisk :thumleft :thumleft
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37979
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MLeikarnes's MC blogg - Vinterferie!

Legg inn av AJ »

RuneMC skrev: Stort sett bare veier og +5C her idag og så 3stk MC'er med sidevogn rett nord for Drammen. De var på vei sørover - mulig de kom fra Krystall Rally eller noe lignende? :scratch
Tipper de kom fra Primus-treffet på Fjorda ved Randsfjorden... ;-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: MLeikarnes's MC blogg - Vinterferie!

Legg inn av jongsanim »

Så de samme tre med sidevogn lengre sør (kjørte selv fra Tjøme til Oslo).

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Svar