Starter Clutch

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
Tomgsx-r
Innlegg: 249
Registrert: 26 mar 2013, 07:45
Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
Sted: Rogaland

Starter Clutch

Legg inn av Tomgsx-r »

Har hatt problemer med startmotor, batteri og start reele som har tatt kveld på gsxr'n.
Demonterte starter clutch huset idag, og det var totalt knust hus, men tannhjul var ok foruten ett med stygge merker etter ras av aluminium. Meget merkelig fenomen, da jeg ikke har hørt noen ulyder eller lignende under start.
Rengjort alt og skiftet olje/filter for og se om det var metallspon i olja, men heldigvis ikke noe. Fikk også bestilt nye deler fra Erling Sande og håper jeg får montert det skikkelig.

Noen som kjenner til lignende problem? Og om feilen kan være om tidligere eier har skrudd og glemt en skive slik det har blitt mer slark over tid?
Er redd for det skal skje igjen om det er noe annet som ligger bak...

Brukeravatar
MGR1
Innlegg: 497
Registrert: 08 feb 2013, 16:40
Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - Aprilia Pegaso 650 1997
Sted: Norge

Re: Starter Clutch

Legg inn av MGR1 »

Kan du poste noen bilder?

Brukeravatar
Tomgsx-r
Innlegg: 249
Registrert: 26 mar 2013, 07:45
Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
Sted: Rogaland

Re: Starter Clutch

Legg inn av Tomgsx-r »

Det gikk meg forbi i stresset :redface

Fikk nytt hus, nålelager, tannhjul, pakninger og bolter. Monterte det igår, og den var god som gull :thumleft

Håper nå på en problemfri sesong :-#

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1604
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Starter Clutch

Legg inn av Kjellrf »

Ikke ukjent problem på enkelte sykler, ofte sammenheng med batteri med for dårlig startkapasitet (ofte billig-batteri), gammelt batteri eller batteri som har stått lenge (dvs flere dager) utladet. Da vil startclutsjen slure, med påfølgende vibrasjoner, som kan løsne og sprekke materiale i starterclutsjen.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Svar