Hvordan dra en wheelie

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Hvordan dra en wheelie

Legg inn av jongsanim »

jhn skrev:
AndreasB skrev:
jhn skrev: §3 er en god paragraf ... jeg tror ingen er fantasifull nok til å få med i Vegtrafikloven alle idiotiske ting man kan gjøre i trafikken, som fortjener en slags straff. Da har man en lov å benytte seg av.

"Kan de ikke heller ta ...", spør du. Nei, de skal ikke heller ta, de skal også ta.
Skal politiet bare ta de du mener er de værste, eller skal de ta de som din mor mener er de værste, eller din nabo, eller jeg ... eller skal de ta alle lovbrytere. Hvem skal de ta?
Jeg har ingenting imot at folk kjører på bakhjulet litt rundt omkring, i det "skjulte" ... sånn som nå.
Hadde dette vært lovlig, så hadde det vært vanligere å møte sykler på bakhjulet, ute av kontroll. Det har jeg litt mere imot
Hva med å tillate det ....

OMG! =; =;

på parkeringsplasser og andre "halvveis" lukkede områder?
HVa med å tillate folk å ha det morsomt med biler på parkeringsplasser der det ikke er noen, uuuh, farlig..
Nei, stikk a partypooper. Du virker som en slik person som ringer purken hver gang han ser noe han ikke liker...
"Hva med å tillate det .... " sier du ... ja, gjerne tillate det på høvelige steder.
Så får eierne og brukerne krangle om hva som er et høvelig sted. Jeg gidder ikke.
Jeg tror du får problemer med å overtale noen til å endre loven, men lykke til :thumleft
Det er vel lov å gjøre hva man vil på privat/lukket område? Men forsikringen er kanskje ikke gyldig lengre? :P

Blindern
Innlegg: 25
Registrert: 01 sep 2013, 13:51
Motorsykkelen din: Honda

Re: Hvordan dra en wheelie

Legg inn av Blindern »

Siden tråden heter ''Hvordan dra en wheelie?'' så forteller jeg om hvordan jeg gjør det. Hvis du ikke har fått svar på det da. Har ikke lest gjennom hele tråden...

Finner en rett strekning. Ligger i 60, trykker inn clutchen og ruser ''en del''. Rundt 6-10k rpm.. Så slipper jeg clutchen fort og øker gassen jevnt ettersom hvor mye jeg trenger for å holde den i en viss høyde for å komme langt. :)

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: Hvordan dra en wheelie

Legg inn av AndreasB »

Blindern skrev:Siden tråden heter ''Hvordan dra en wheelie?'' så forteller jeg om hvordan jeg gjør det. Hvis du ikke har fått svar på det da. Har ikke lest gjennom hele tråden...

Finner en rett strekning. Ligger i 60, trykker inn clutchen og ruser ''en del''. Rundt 6-10k rpm.. Så slipper jeg clutchen fort og øker gassen jevnt ettersom hvor mye jeg trenger for å holde den i en viss høyde for å komme langt. :)
Hvilket gir da?

Brukeravatar
Icetruck
Innlegg: 275
Registrert: 24 mai 2012, 08:50
Motorsykkelen din: 2011 Suzuki GSXR-600
Sted: Drammen (Lier)

Re: Hvordan dra en wheelie

Legg inn av Icetruck »

2 gir :)
2014 - 11" Suzuki GSX-R600
2013 - 10" Honda CBR600RR
2012 - 09" Yamaha R6

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Hvordan dra en wheelie

Legg inn av SuperMorten »

AndreasB skrev: Nei, stikk a partypooper. Du virker som en slik person som ringer purken hver gang han ser noe han ikke liker...
Jeg er også en sånn. Sliter med en nabo som tenker som deg, at veien rundt i byggefeltet her er et sånt halvveis lukket område, og at det er et greit sted for å øve og leke med motorisert tohjuling (bare en scooter, men samme f....). Jeg har nettopp gitt beskjed til far i huset om at hvis jeg får se den scooteren med ikke-kvalifisert fører en gang til, ringer jeg purken.. Ungene våre er viktigere enn en tilbakestående tenåring som skal øvelseskjøre. Øvelseskjøre kan de gjøre på E18..


Sent from my iPhone using Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Jarodden
Innlegg: 114
Registrert: 19 jul 2011, 23:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2011
Sted: Kolbotn

Re: Hvordan dra en wheelie

Legg inn av Jarodden »

jongsanim skrev:
Det er vel lov å gjøre hva man vil på privat/lukket område? Men forsikringen er kanskje ikke gyldig lengre? :P
Så er det vel definisjonen på "lukket område" som er problemet.

I følge de opplysninger jeg har fått så:
- SKAL det være inngjerdet, med lukket OG låst port slik at uvedkommende ikke kan komme seg inn.

Barn/dyr etc. skal altså være forhindret fra å komme seg inn "utilsiktet" som det heter så fint.
Med inngjerdet kan man selvsagt bruke husvegg/jordvoll e.l., men det skal altså ikke være mulig å bare vandre rett inn!

Det er altså IKKE tilstrekkelig at man er på egen eiendom, langt fra folk og fe(hoder), slik mange tror :[-(

Og en annen ting som er verdt å merke seg er at veitrafikklovens §3 gjelder også på privat grunn.

Blindern
Innlegg: 25
Registrert: 01 sep 2013, 13:51
Motorsykkelen din: Honda

Re: Hvordan dra en wheelie

Legg inn av Blindern »

AndreasB skrev:
Blindern skrev:Siden tråden heter ''Hvordan dra en wheelie?'' så forteller jeg om hvordan jeg gjør det. Hvis du ikke har fått svar på det da. Har ikke lest gjennom hele tråden...

Finner en rett strekning. Ligger i 60, trykker inn clutchen og ruser ''en del''. Rundt 6-10k rpm.. Så slipper jeg clutchen fort og øker gassen jevnt ettersom hvor mye jeg trenger for å holde den i en viss høyde for å komme langt. :)
Hvilket gir da?
Jeg må bruke 1.gir, har ikke klart å få den opp i 2.gir. Helt sikkert på grunn av tung standard dreving..

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: Hvordan dra en wheelie

Legg inn av AndreasB »

SuperMorten skrev:
AndreasB skrev: Nei, stikk a partypooper. Du virker som en slik person som ringer purken hver gang han ser noe han ikke liker...
Jeg er også en sånn. Sliter med en nabo som tenker som deg, at veien rundt i byggefeltet her er et sånt halvveis lukket område, og at det er et greit sted for å øve og leke med motorisert tohjuling (bare en scooter, men samme f....). Jeg har nettopp gitt beskjed til far i huset om at hvis jeg får se den scooteren med ikke-kvalifisert fører en gang til, ringer jeg purken.. Ungene våre er viktigere enn en tilbakestående tenåring som skal øvelseskjøre. Øvelseskjøre kan de gjøre på E18..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Advarsel. I følgende innlegg finnes en god del syting samt off-topic stuff, og om du er en av de som ikke liker det bør du bare droppe å lese videre. Dette kan komme til å irritere deg.



Leser du fortsatt? Ok.
Nå skal det sies at jeg kjører pent i slike områder..

MEN.. Jeg irriterer meg litt over "Barn leker" skilt. Burde sette opp skilt som peker mot husene hvor det står "Biler kjører".
Hjelper veldig lite om hvem som har rett, dersom noen blir påkjørt.

Merk, jeg mener IKKE at tettbebygde strøk er noen racing-bane, det er kun skiltene jeg irriterer meg over.

På samme måte irriterer jeg meg over voksne folk som sykler over gangfelt, til og med når de har med barn. Hva i granskauen tenker de på? Jeg har ingen plikt til å stoppe for hverken mor, far, eller unge på sykkel, med mindre de går av sykkelen.
Jeg har heller ingen påkjørsrett, men iblant skulle man jaggu hatt "skremme-vettet-av-foreldrene-rett".

Folk som ABSOLUTT skal legge nesa opp i hva naboen driver med må da virkelig ha fritids. Har dere virkelig SÅ LITE å gjøre at dere må passe på alle andre enn dere selv?
Du skriver "ikke-kvalifisert" så jeg antar du mener vedkommende ikke er gammel nok til å inneha førerrett for dette kjøretøyet?
Nå skal det sies at i dette tilfellet, vet jeg ikke hva din nabo har gjort, men om det er bakhjulet, seriøst.. Hvem i granskauen bryr seg? Unger har ikke noe ute i veien å gjøre, og har dem enkel adgang dit så mangler foreldrene totalt oversikt over ungene sine.

Irriterer meg på samme måte som at sauebønder nærmest krever at sauene skal kunne traske rundt fritt, og om ulven tar en sau skal det liksom være ulvens skyld.. Gjetere fantes av en JÆVLA god grunn. (Les ulven).
Sist redigert av AndreasB den 02 apr 2014, 23:17, redigert 2 ganger totalt.

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: Hvordan dra en wheelie

Legg inn av AndreasB »

Boxer skrev:
jongsanim skrev:
Det er vel lov å gjøre hva man vil på privat/lukket område? Men forsikringen er kanskje ikke gyldig lengre? :P
Så er det vel definisjonen på "lukket område" som er problemet.

I følge de opplysninger jeg har fått så:
- SKAL det være inngjerdet, med lukket OG låst port slik at uvedkommende ikke kan komme seg inn.

Barn/dyr etc. skal altså være forhindret fra å komme seg inn "utilsiktet" som det heter så fint.
Med inngjerdet kan man selvsagt bruke husvegg/jordvoll e.l., men det skal altså ikke være mulig å bare vandre rett inn!

Det er altså IKKE tilstrekkelig at man er på egen eiendom, langt fra folk og fe(hoder), slik mange tror :[-(

Og en annen ting som er verdt å merke seg er at veitrafikklovens §3 gjelder også på privat grunn.
Jeg har en eneste kommentar til dette: Totalt patetisk.

Det er litt sånn som med røykeloven: Om du går inn et sted man VET de røyker, da får man for i svarte skylde seg selv.

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: Hvordan dra en wheelie

Legg inn av AndreasB »

Blindern skrev:
Jeg må bruke 1.gir, har ikke klart å få den opp i 2.gir. Helt sikkert på grunn av tung standard dreving..
Jeg lurer på om jeg skal dreve ned sykkelen min, trenger jo absolutt ikke en toppfart på 250+ (290?)
Da er det jo mye bedre med evig fet aks :D

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Hvordan dra en wheelie

Legg inn av SuperMorten »

AndreasB skrev:
MEN.. Jeg irriterer meg litt over "Barn leker" skilt. Burde sette opp skilt som peker mot husene hvor det står "Biler kjører".


Folk som ABSOLUTT skal legge nesa opp i hva naboen driver med må da virkelig ha fritids. Har dere virkelig SÅ LITE å gjøre at dere må passe på alle andre enn dere selv?
Du skriver "ikke-kvalifisert" så jeg antar du mener vedkommende ikke er gammel nok til å inneha førerrett for dette kjøretøyet?
Nå skal det sies at i dette tilfellet, vet jeg ikke hva din nabo har gjort, men om det er bakhjulet, seriøst.. Hvem i granskauen bryr seg? Unger har ikke noe ute i veien å gjøre, og har dem enkel adgang dit så mangler foreldrene totalt oversikt over ungene sine.
Du har mye å lære du. I boligfelt med parker og lekeplasser så skal man ikke forvente at barn under skolepliktig alder kan lese skilt, som du ønsker deg. Dessuten, den ikke-kvalifiserte jeg snakker om, er virkelig ikke kvalifisert. Vedkommende er 15 år, lettere tilbakestående, og har selvsagt ingen kjøreopplæring. At unger ikke har noe på veien å gjøre sier du?? Nei det er mulig men denne føreren jeg snakker, om pløyde ned to hekker, noen påskeliljer og lagde dype spor i både naboens og min plen, fordi idioten forsøkte å bruke fartsdumpen som hopp eller hjelpemiddel for å komme opp på bakhjulet, og jeg forventer at ungene er trygge i egen hage. Og da mener du sikkert at jeg skal holde unga innendørs...? Det gjorde jeg når jeg bodde i Oslo og var naboen din. Det var derfor vi flyttet på landet, for å slippe unna sånne som deg, og la ungene få mulighet til å være ute.


Sent from my iPhone using Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Hvordan dra en wheelie

Legg inn av mortenolb »

Blindern skrev:
AndreasB skrev:
Blindern skrev:Siden tråden heter ''Hvordan dra en wheelie?'' så forteller jeg om hvordan jeg gjør det. Hvis du ikke har fått svar på det da. Har ikke lest gjennom hele tråden...

Finner en rett strekning. Ligger i 60, trykker inn clutchen og ruser ''en del''. Rundt 6-10k rpm.. Så slipper jeg clutchen fort og øker gassen jevnt ettersom hvor mye jeg trenger for å holde den i en viss høyde for å komme langt. :)
Hvilket gir da?
Jeg må bruke 1.gir, har ikke klart å få den opp i 2.gir. Helt sikkert på grunn av tung standard dreving..
Du burde vel klare å få den opp i 2. gir på en R6, det er vel heller det at det føles litt sketchy, for du må nok ligge i øvre sjiktet av turtallet, og da har du jo også en del fart allerede.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Hvordan dra en wheelie

Legg inn av LordShaft »

Hei hei... og god morgen. Kan dere være så elskverdig at dere tar alt av moralpreiker, personanngrep osv i en annen tråd. Målet med denne tråden er verken å høre på alle grunnen til at du skal eller ikke skal kjøre på bakhjulet. Jeg syns det skal være mulig for folk som kommer innom forumet, ja gjerne litt yngre medlemmer. Skal se at kanskje ting de interesserer seg for blir diskutert her inne.

Takk!

Note 3

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Hvordan dra en wheelie

Legg inn av Snikendeugle »

LordShaft skrev:Hei hei... og god morgen. Kan dere være så elskverdig at dere tar alt av moralpreiker, personanngrep osv i en annen tråd. Målet med denne tråden er verken å høre på alle grunnen til at du skal eller ikke skal kjøre på bakhjulet. Jeg syns det skal være mulig for folk som kommer innom forumet, ja gjerne litt yngre medlemmer. Skal se at kanskje ting de interesserer seg for blir diskutert her inne.

Takk!

Note 3
Preach! :[-o<
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: Hvordan dra en wheelie

Legg inn av AndreasB »

SuperMorten skrev:
Du har mye å lære du. I boligfelt med parker og lekeplasser så skal man ikke forvente at barn under skolepliktig alder kan lese skilt, som du ønsker deg. Dessuten, den ikke-kvalifiserte jeg snakker om, er virkelig ikke kvalifisert. Vedkommende er 15 år, lettere tilbakestående, og har selvsagt ingen kjøreopplæring. At unger ikke har noe på veien å gjøre sier du?? Nei det er mulig men denne føreren jeg snakker, om pløyde ned to hekker, noen påskeliljer og lagde dype spor i både naboens og min plen, fordi idioten forsøkte å bruke fartsdumpen som hopp eller hjelpemiddel for å komme opp på bakhjulet, og jeg forventer at ungene er trygge i egen hage. Og da mener du sikkert at jeg skal holde unga innendørs...? Det gjorde jeg når jeg bodde i Oslo og var naboen din. Det var derfor vi flyttet på landet, for å slippe unna sånne som deg, og la ungene få mulighet til å være ute.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Som jeg sa, jeg kjører pent i slike strøk.

Utifra det du forklarer om vedkommende er det nok bedre å ta det med foreldrene til vedkommende enn med politiet.. Kun "snitches" går til politiet, og de er ikke veldig godt likt.

Jeg er helt enig med deg at man bør forvente at barna er trygge i egen hage. Jeg regner selvfølgelig med at du har gjerde rundt eiendommen?
Jeg kan godt spøke med at unger burde vært holdt innendørs, de skriker jo for ingen grunn. Utrolig irriterende at man ikke kan ha veranda-døren åpen om sommeren.

Jeg sier ikke at barna skal kunne lese skilt, oppfører du deg litt som sauebonden nå? "Ungene mine skal gå HVOR de vil uten å tenke på trafikk!"

Svar