Problemer med Start etter/under vinterlagring (LØST)

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: Problemer med Start etter/under vinterlagring

Legg inn av PCP »

Høres jo fornuftig ut det Anaxim. Jeg velger å tro det i alle fall ikke er en ulempe å lagre med 98. Jeg prøvd en del ganger med 98, men kan dessverre ikke si jeg har merket noe jeg føler meg rimelig sikker på ikke bare er placebo, hverken med tanke på forbruk eller gange. Min gamle VFR har relativt høy kompresjon, men såvidt jeg kan forstå er det ingen input på CDI-tenning systemet som gjør det i stand til å detektere tenningsbank. Siden motoren er satt opp for 95 tror jeg ikke den er i stand til å gjøre seg nevneverdig nytte av høyere oktan, effektmessing. Ifht forbruk kan det nok utgjøre noe, men tilsynelatende ikke mer enn feilmarginen ved min fylling av "full tank" og variabelt kjøremønster.

Bensinpumpen min stopper hvis motoren stopper, så den går ikke før jeg kjører starteren. Formodentlig som en sikkerhets-greie ved ulykke etc, vil jeg anta.

Det er vel kanskje ulempen med å ha slik en hypermoderne sykkel!?! ( :P :p )
Jeg lagrer sammen med en 1980 CBX1000, han gjør ikke en dritt med den, (hverken om vinteren eller ellers), og bruker den lite, mens jeg pusler og steller, skifter olje, filtre, tar ut batteri og lader gjennom vinteren, ol. Men er ingen rettferdighet i verden, så han slår bare på bensinkrana og har for lengst kjørt avgårde mens jeg fortsatt står der å gnager og gnager på starteren under første vår-oppstart. :evil

Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: Problemer med Start etter/under vinterlagring (LØST)

Legg inn av Elruts84 »

Anaxim skrev:Joda. Om det er kaldt, dvs. under -5, nytter det lite, uansett. Batteriet tappes etter 10 sek. Jeg har brukt vifteovn eller motorvarmer under motoren et par timer før den skal varmkjøres. Når det er varmere i været starter den som et skudd - alltid - men helt uten choke og med "1 mm" gasspådrag.
Fungerte på første forsøk i år også. Kjempebra :thumleft
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Svar