MC-ulykker

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Icetruck
Innlegg: 275
Registrert: 24 mai 2012, 08:50
Motorsykkelen din: 2011 Suzuki GSXR-600
Sted: Drammen (Lier)

Re: MC-ulykker

Legg inn av Icetruck »

Toven skrev:
Icetruck skrev:
Toven skrev:
OT: http://www.varden.no/nyheter/motorsykke ... -1.1153658

19 åring som kjørte ut, tydeligvis grisekjørt, gjemt sykkelen for å komme tilbake med henger
Den sykkelen ligner veldig på en herifra...
Står i artikkelen, 19 åring fra Grenland. Vet ikke hvem personen er men :P :p
Personen er medlem her. Det er bekreftet
2014 - 11" Suzuki GSX-R600
2013 - 10" Honda CBR600RR
2012 - 09" Yamaha R6

Toven

Re: MC-ulykker

Legg inn av Toven »

Vedkommende fra ditt område (drammen)? Mtp hvis det er feil det som står i artikkelen, forekommer jo aldri :roll

Brukeravatar
Icetruck
Innlegg: 275
Registrert: 24 mai 2012, 08:50
Motorsykkelen din: 2011 Suzuki GSXR-600
Sted: Drammen (Lier)

Re: MC-ulykker

Legg inn av Icetruck »

Nei, personen er ikke fra Drammen. Det står riktig i artikkelen. :mk
2014 - 11" Suzuki GSX-R600
2013 - 10" Honda CBR600RR
2012 - 09" Yamaha R6

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: MC-ulykker

Legg inn av RuneMC »

En som har kommet på utsiden av veien og veltet mellom Klokkarstua og Verket...
http://www.dt.no/nyheter/mc-velt-i-hurum-1.8444412
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Blindern
Innlegg: 25
Registrert: 01 sep 2013, 13:51
Motorsykkelen din: Honda

Re: MC-ulykker

Legg inn av Blindern »

Hallo. Det var meg som gikk ut av svingen. Hendelsen var slik at jeg kjørte ilag med en venn. Han var kjørte svart sykkel med hvit drakt, samme som meg. Han tok blinde forbikjøringer forbi sjåføren som meldte meg. Jeg ventet på rett strekke og passerte han under bedre forhold. Et stykke etterpå treffer jeg et ''søkk'' i asfalten og sklir ut av veien. Etterpå kommer bilene vi passerte minutter før og sier sin mening. Jeg fikk ingen skader men sykkel ble totalvraket. Jeg holdt en fart på 90-100 i en 80 sone. Forholdene var bra, men uhellet skjedde. Siden politiet ble tipset av melder så beslagla de førerkortet pga uaksom kjøring. Jeg gjemte ikke sykkelen, jeg la sykkelen ut av veibanen og ned i en grøft. Sykkelen var godt synlig fra veien. Jeg kunne heller ikke vite at hendelsen var meldt inn. Jeg synstes ikke det var nødvendig og ringe politiet når det kun var materielle skader.

Jeg likte svært dårlig hvordan avisa fremstiller hendelsen.

Peace.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: MC-ulykker

Legg inn av JohnnyTh »

Blindern skrev:Hallo. Det var meg som gikk ut av svingen. Hendelsen var slik at jeg kjørte ilag med en venn. Han var kjørte svart sykkel med hvit drakt, samme som meg. Han tok blinde forbikjøringer forbi sjåføren som meldte meg. Jeg ventet på rett strekke og passerte han under bedre forhold. Et stykke etterpå treffer jeg et ''søkk'' i asfalten og sklir ut av veien. Etterpå kommer bilene vi passerte minutter før og sier sin mening. Jeg fikk ingen skader men sykkel ble totalvraket. Jeg holdt en fart på 90-100 i en 80 sone. Forholdene var bra, men uhellet skjedde. Siden politiet ble tipset av melder så beslagla de førerkortet pga uaksom kjøring. Jeg gjemte ikke sykkelen, jeg la sykkelen ut av veibanen og ned i en grøft. Sykkelen var godt synlig fra veien. Jeg kunne heller ikke vite at hendelsen var meldt inn. Jeg synstes ikke det var nødvendig og ringe politiet når det kun var materielle skader.

Jeg likte svært dårlig hvordan avisa fremstiller hendelsen.

Peace.
Som jeg sa, det virker som avisen fabrikerer en sak. Kjedelig med sykkelen men det er til slutt bare en ting, uansett hvor mye sjel noen påstår de har. Godt det gikk greit med deg. Høres ikke ut som du har gjort mye gale. Men kan aldri tenke meg at du har kjørt så fort som 90.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: MC-ulykker

Legg inn av Voodoodoo »

Høres ut som et hendelig uhell. Sånn for din egen del ville jeg stått ganske bastant på 90 på speedo som er 82-3 i reell hastighet. Kunne og vært lurt å ta bilde av hullet du traff mht. Forsikringssak&førerkort. Hva bilistene mente om kjøringa er strengt tatt betydningsløst. Reglene mht å melde inn skade. Er det ikke skade på person og veibanen er fri etter ulykka er det heller ikke noe poeng i å melde. Politiet har da strengt tatt viktigere ting å foreta seg.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

PaniRider87
Innlegg: 61
Registrert: 12 mai 2014, 09:15
Motorsykkelen din: Ducati 1199 Panigale S ABS
Sted: Akershus

Re: MC-ulykker

Legg inn av PaniRider87 »

Blindern skrev:Hallo. Det var meg som gikk ut av svingen. Hendelsen var slik at jeg kjørte ilag med en venn. Han var kjørte svart sykkel med hvit drakt, samme som meg. Han tok blinde forbikjøringer forbi sjåføren som meldte meg. Jeg ventet på rett strekke og passerte han under bedre forhold. Et stykke etterpå treffer jeg et ''søkk'' i asfalten og sklir ut av veien. Etterpå kommer bilene vi passerte minutter før og sier sin mening. Jeg fikk ingen skader men sykkel ble totalvraket. Jeg holdt en fart på 90-100 i en 80 sone. Forholdene var bra, men uhellet skjedde. Siden politiet ble tipset av melder så beslagla de førerkortet pga uaksom kjøring. Jeg gjemte ikke sykkelen, jeg la sykkelen ut av veibanen og ned i en grøft. Sykkelen var godt synlig fra veien. Jeg kunne heller ikke vite at hendelsen var meldt inn. Jeg synstes ikke det var nødvendig og ri,nge politiet når det kun var materielle skader.

Jeg likte svært dårlig hvordan avisa fremstiller hendelsen.

Peace.

Føler med deg i denne sak.. Skjønner ikke at folk skal innblande politiet uten å vite om det trengs.. I denne situasjon har han sikkert kun gjort det for at han var en jævelig minfornøyd mann da han ble overhalet med sine 50km i 80sone.. Alt ville ha løst seg uten problemer uten politiet.. Du ville fortsatt ha hatt lappen og fått erstattet din MC kjapt, så du kunne bli klar til resten av våren/sommeren på 2 hjul..

Håper alt løser seg fortest mulig for deg! :-)
- life is too short to be miserable -
-- one day, all you will have are memories. So : Better get some good ones! ---

Brukeravatar
pappan
Innlegg: 47
Registrert: 08 aug 2013, 00:34
Motorsykkelen din: BMW F650GS
Sted: Oslo

Re: MC-ulykker

Legg inn av pappan »

Var en som hadde kræsja med en blå Harley (Glider?)i morgentimene på Torshov. Når jeg kjørte forbi var han lagt på båre. Forhåpentligvis bare en lett skade, ettersom trafikken stort sett går ganske sakte på den strekningen(Sørover på Chr. Michelsensgt, rett før krysset over vogtsgt).

Brukeravatar
omaas
Innlegg: 551
Registrert: 17 mar 2012, 12:20
Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
Sted: Melhus

Re: MC-ulykker

Legg inn av omaas »

Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: MC-ulykker

Legg inn av hakhap »

Allvorlig mc-ulykke etter Asker mot Oslo på E18,

fører låg i kollektivfelt stille på rygg, såg 2 polit som dirigerte trafikk og ett vogntog som stod i kollektivfelt når jeg passerte.

Håper det går bra med fører.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: MC-ulykker

Legg inn av Voodoodoo »

hakhap skrev:Allvorlig mc-ulykke etter Asker mot Oslo på E18,

fører låg i kollektivfelt stille på rygg, såg 2 polit som dirigerte trafikk og ett vogntog som stod i kollektivfelt når jeg passerte.

Håper det går bra med fører.
Sannsynligvis mindre skader på mc fører melder ABpkm på twitter
Artificial intelligence is no match for natural stupidity


Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MC-ulykker

Legg inn av MysteryShadow »

MC-familien har mistet et medlem i dag.

Politiet i Sør-Trøndelag skriver på Twitter:
https://twitter.com/politiopsstpd/statu ... 4671021056" onclick="window.open(this.href);return false;

@politiOpsSTPD: Skaugdalen, trafikkulykke, MC mot bil. AMK bekrefter dødsulykke. Politiet er snart fremme på stedet. Mer kommer.

Forferdelig triste greier altså! Man blir litt matt når slike meldinger kommer.

Lagt til 14.09;

@politiOpsSTPD: MC-ulykke Rissa. Vitner forklarer at MC tok igjen en bilkø og veltet. Fører skled over i motsatt kjørefelt og ble truffet av motgående bil.
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MC-ulykker

Legg inn av MysteryShadow »

Ny ulykke. Motorsykkelfører kolliderte med buss-skur.

http://mobil.firda.no/nyhende/article7387938.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Svar