Ducati Panigale 899 (Nytt: hovedlykt er byttet til LED s.16)

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
bshagen
Innlegg: 226
Registrert: 31 jul 2012, 12:30
Motorsykkelen din: 2014 Ducati 899 Panigale
Sted: Hokksund

Re: Ducati Panigale 899 (Oppdatert: bilder er tatt!)

Legg inn av bshagen »

For de som ikke veit, eller har prøvd, en Quick Shifter før, så kan de se denne videoen her:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=5-zO_jQzx4o[/video]

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Ducati Panigale 899 (Oppdatert: bilder er tatt!)

Legg inn av mortenolb »

Quickshifter er så digg det. Tror jeg hadde turt å gire på bakhjulet også med det. Det kommer jeg ikke til å gjøre med clutch.

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Ducati Panigale 899 (Oppdatert: bilder er tatt!)

Legg inn av Andreas »

Et lite klipp om skapelsen av deres Ducatier, og en teaser for de som ikke har vært å besøkt fabrikken :prop:

https://m.youtube.com/watch?v=oRWgBJpL3w8" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
bshagen
Innlegg: 226
Registrert: 31 jul 2012, 12:30
Motorsykkelen din: 2014 Ducati 899 Panigale
Sted: Hokksund

Re: Ducati Panigale 899 (Oppdatert: bilder er tatt!)

Legg inn av bshagen »

Jøss, det tar bare 5 timer å bygge en Panigale, det er Ganske fort! :D
Ja, må komme meg en tur til Bologna tror jeg, hadde vært moro og sett. :)

frankh
Innlegg: 159
Registrert: 26 des 2009, 19:58
Motorsykkelen din: Blablabla

Re: Ducati Panigale 899 (Oppdatert: bilder er tatt!)

Legg inn av frankh »

Nydelig sykkel, ingen tvil om det. Personlig misliker jeg den, samtidig som jeg liker den. I likhet med 1199-en er den ganske enkelt ingen Ducati. Det meste som gjorde Ducati til Ducati t.o.m. 1198-en er borte; utseende, enkel svingarm (på 899-en), motorkarakteristikken...dette er en japansk racer laget i Italia, med to sylindre.

Men - nydelig å kjøre, og en fantastisk pen sykkel hvis man fjerner Ducatilogoen :D

Brukeravatar
bshagen
Innlegg: 226
Registrert: 31 jul 2012, 12:30
Motorsykkelen din: 2014 Ducati 899 Panigale
Sted: Hokksund

Re: Ducati Panigale 899 (Oppdatert: bilder er tatt!)

Legg inn av bshagen »

Der må jeg faktisk si meg uenig, altså jeg er enig i at enkel svingarm er penere, skullle ønske jeg også hadde det, men noen av de råeste Ducatiene (historisk sett), har faktisk hatt dobbel. Til og med den råeste de noensinne har laget har det, og du veit hvilken sykkel jeg snakker om. ;-)

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: Ducati Panigale 899 (Oppdatert: bilder er tatt!)

Legg inn av JRO »

Hei bshagen, var du en tur i Kongsberg i dag. Syns jeg så en hvit Panigale utenfor jobben sånn ca. kvart over tre. Var det deg?
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
bshagen
Innlegg: 226
Registrert: 31 jul 2012, 12:30
Motorsykkelen din: 2014 Ducati 899 Panigale
Sted: Hokksund

Re: Ducati Panigale 899 (Oppdatert: bilder er tatt!)

Legg inn av bshagen »

Jepp, var en tur på Hjelp 24 for og ta offshoreattest. :-)

EDIT: Sorry, "Stamina Helse" skal det visst være nå.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23141
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ducati Panigale 899 (Oppdatert: bilder er tatt!)

Legg inn av Bjerknez »

Jeg må bare si en ting:

Den Ducati Panigale 899 er den desidert vakreste "R-sykkelen" jeg har sett til dags dato! Skikkelig råtøff sykkel.
bare så synd at disse syklene ikke er bygget for meg, hehe.

Ducati er i det hele tatt sykler jeg liker svært godt med tanke på utseendet. har aldri kjørt en Ducati, men en dag skal jeg det :)

Brukeravatar
bshagen
Innlegg: 226
Registrert: 31 jul 2012, 12:30
Motorsykkelen din: 2014 Ducati 899 Panigale
Sted: Hokksund

Re: Ducati Panigale 899 (Oppdatert: bilder er tatt!)

Legg inn av bshagen »

Takker for fine ord, er fornøyd med nyinnkjøpet! :D Og mtp på komfort så tror jeg du ville blitt overrasket! ;-)

Synd jeg ikke får brukt den mens det er fint vær, sitter litt fast her jeg er akkurat nå. :sk?
På en annen side, så gir det meg litt til å bestille bling, så mulig jeg blakk før jeg kommer hjem igjen... :lol

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Ducati Panigale 899 (Oppdatert: bilder er tatt!)

Legg inn av Orion »

Hehe. Tenkte på å skrive til deg i går faktisk. Lurte på om det fortsatt er liv i deg og sykkelen ;)

Er du fornøyd med originallyden, eller vurderer du effektpotte? Bensinforbruk, gjerrig eller tørst? Hvilken planer har du ellers for sykkelen? Nysgjerrig da jeg skal kjøpe sykkel neste sommer, og 899'en er blant topp 5.


Sent from my iPod touch using Tapatalk

Brukeravatar
bshagen
Innlegg: 226
Registrert: 31 jul 2012, 12:30
Motorsykkelen din: 2014 Ducati 899 Panigale
Sted: Hokksund

Re: Ducati Panigale 899 (Oppdatert: bilder er tatt!)

Legg inn av bshagen »

Hehe, jada det er liv i både meg og sykkelen, men jeg er på jobb i utlandet for øyeblikket. :P :p

Originallyden er egentlig helt rå, den er ganske høy også og er målt til 108dB vd 5750rpm. Dette er nokså høyt, så jeg har ikke vurdert Termi - enda. Iflg. rapporter på 899panigale.org, så vil Termi slip-ons med dB-killere senke lyden en smule, men den vil øke med disse ute, så sitter litt på gjerde enda. Derfor har jeg tenkt mer på BST-hjul, særlig mtp på den faktiske effekten i forhold til effekt og pris. Her nevner de som har satt på slike hjul at det vil lette sykkelen med nesten 6kg, og det er i tillegg roterende masse. Så studerer dette fælt om dagen. Bakdelen er jo at de er svarte, og ikke pene rød slik som mine.

Bensinforbruket? Vel, computeren sier at den ligger på 0.6 per mil, men aner ikke om dette stemmer, har egentlig ikke målt den skikkelig enda, men regner med at det er helt greit, omtrent som andre R-sykler vil jeg tro. Kan måle et par tanker når jeg kommer hjem, hvis jeg husker på det. :)

Planer ellers? Enten så holder jeg den noenlunde stock, ellers så blir det endel karbon. Men jeg aner ikke enda, det er så mye fint å få tak i, men en ting jeg MÅ ha, er nye fothvilere, fordi de som sitter på nå er skikkelig dritt. :P :p

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23141
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ducati Panigale 899 (Oppdatert: bilder er tatt!)

Legg inn av Bjerknez »

bshagen skrev:Takker for fine ord, er fornøyd med nyinnkjøpet! :D Og mtp på komfort så tror jeg du ville blitt overrasket! ;-)

Synd jeg ikke får brukt den mens det er fint vær, sitter litt fast her jeg er akkurat nå. :sk?
På en annen side, så gir det meg litt til å bestille bling, så mulig jeg blakk før jeg kommer hjem igjen... :lol
Rett og slett en nydelig sykkel! Inge nover ingen ved siden! :prop:
Elsker den fronten. Mye lik Honda CBR600RR fronten, men uansett mye mye flottere ellers i mine øyne.

Tro meg, jeg har prøpvesittet en drøss av R-sykler (ikke kjørt) og det som plager meg mest er at jeg fpr for mye vekt på håndleddene da man ligger for mye fremover. Jeg prøvesatt en Gucati Monster 796 i fjor og salen på denne var steinhard. Utrolig tøff sykkel dette også, men komforten var helt fraværende.

Det nermeste jeg kommer komfort hvis jeg skal velge noe annet enn en cruiser en gang, er en Triumph Speed Triple. Dette er jo ikke en R-sykkel sån sett men på denne sitter jeg utrolig godt.
Men den sykkelen jeg har i dag er bare så sinnsykt digg å kjøre på alle måter. På langt nær en R-sykkel så klart, men jeg vil kose meg på tur.

Kroppen min er ikke bygget for å sitte sammenkrøket på en slik R-sykkel. Skulle jeg kjørt 30 mil i strekk på en slik sykkel, så måtte noen løftet meg av med en kran. Ikke at jeg er så vannvittig tung (selv om jeg er litt overvektig) men fordi jeg får fort vondt i skuldre/rygg/bein etc. Selv en CB500 blir en prøvelse for meg over lengre strekninger :lol

Men kos deg med sykkelen din. Det er jo opplagt at DU liker sykkelen og det med veldig god grunn. Det er som jeg har sagt tidligere den desidert råeste R-sykkelen jeg har sett. Ingen andre er i nærheten med tanke på utseende. Minner meg litt om en Alfa Romeo, hvis jeg skal dra en paralell til bilverdenen :)

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Ducati Panigale 899 (Oppdatert: bilder er tatt!)

Legg inn av Orion »

bshagen skrev:Derfor har jeg tenkt mer på BST-hjul, særlig mtp på den faktiske effekten i forhold til effekt og pris. Her nevner de som har satt på slike hjul at det vil lette sykkelen med nesten 6kg, og det er i tillegg roterende masse. Så studerer dette fælt om dagen. Bakdelen er jo at de er svarte, og ikke pene rød slik som mine.
Et alternativ er å få felgene lakkert før de monteres. Powder coating er en mulighet. Sendte mail til Opems pulverlakkering (http://www.pulverlakkering.no" onclick="window.open(this.href);return false;) ifbm. noen deler på MSX'en jeg skulle lakkere. Men fikk ikke svar så valgte å gå for plastidip (http://www.plastidip.no" onclick="window.open(this.href);return false;) i stedet. Tror begge alternativene kunne gitt et godt resultat på felger. Kanskje noe å sjekke ut. :) På en såpass dyr sykkel ville jeg dog fått noen profesjonelle til og utført jobben, da du kan gå tilbake til de dersom noe skulle skjedd med lakken. Gikk for sprayboks på MSXen.

Eventuelt trene av deg 6kg og heller bruke pengene på fotpinner i gull. ;)


Sent from my iPod touch using Tapatalk

Brukeravatar
bshagen
Innlegg: 226
Registrert: 31 jul 2012, 12:30
Motorsykkelen din: 2014 Ducati 899 Panigale
Sted: Hokksund

Re: Ducati Panigale 899 (Oppdatert: bilder er tatt!)

Legg inn av bshagen »

Bare så synd man ikke kan pulverlakkere karbonfiber. :sorry
Min egen vekt er jeg på gang med, men det fettet snurrer ikke rundt hjulet. ;-)
Bjerknez skrev:
bshagen skrev:Takker for fine ord, er fornøyd med nyinnkjøpet! :D Og mtp på komfort så tror jeg du ville blitt overrasket! ;-)

Synd jeg ikke får brukt den mens det er fint vær, sitter litt fast her jeg er akkurat nå. :sk?
På en annen side, så gir det meg litt til å bestille bling, så mulig jeg blakk før jeg kommer hjem igjen... :lol
Rett og slett en nydelig sykkel! Inge nover ingen ved siden! :prop:
Elsker den fronten. Mye lik Honda CBR600RR fronten, men uansett mye mye flottere ellers i mine øyne.

Tro meg, jeg har prøpvesittet en drøss av R-sykler (ikke kjørt) og det som plager meg mest er at jeg fpr for mye vekt på håndleddene da man ligger for mye fremover. Jeg prøvesatt en Gucati Monster 796 i fjor og salen på denne var steinhard. Utrolig tøff sykkel dette også, men komforten var helt fraværende.

Det nermeste jeg kommer komfort hvis jeg skal velge noe annet enn en cruiser en gang, er en Triumph Speed Triple. Dette er jo ikke en R-sykkel sån sett men på denne sitter jeg utrolig godt.
Men den sykkelen jeg har i dag er bare så sinnsykt digg å kjøre på alle måter. På langt nær en R-sykkel så klart, men jeg vil kose meg på tur.

Kroppen min er ikke bygget for å sitte sammenkrøket på en slik R-sykkel. Skulle jeg kjørt 30 mil i strekk på en slik sykkel, så måtte noen løftet meg av med en kran. Ikke at jeg er så vannvittig tung (selv om jeg er litt overvektig) men fordi jeg får fort vondt i skuldre/rygg/bein etc. Selv en CB500 blir en prøvelse for meg over lengre strekninger :lol

Men kos deg med sykkelen din. Det er jo opplagt at DU liker sykkelen og det med veldig god grunn. Det er som jeg har sagt tidligere den desidert råeste R-sykkelen jeg har sett. Ingen andre er i nærheten med tanke på utseende. Minner meg litt om en Alfa Romeo, hvis jeg skal dra en paralell til bilverdenen :)
Haha, det morsomme er at jeg har begynt å kikke på Alfa Romeo som neste bil også, sikler litt på en 159 Stv :lol
Men det høres nesten ut som at din neste sykkel burde bli en Multistrada. Touring som spiser 600ccm til frokost, og som virkelig er et teknisk underverk!

Svar