Ducati Panigale 899 (Nytt: hovedlykt er byttet til LED s.16)

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22928
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ducati Panigale 899 (Oppdatert: bilder er tatt!)

Legg inn av Bjerknez »

bshagen skrev:Bare så synd man ikke kan pulverlakkere karbonfiber. :sorry
Min egen vekt er jeg på gang med, men det fettet snurrer ikke rundt hjulet. ;-)
Bjerknez skrev:
bshagen skrev:Takker for fine ord, er fornøyd med nyinnkjøpet! :D Og mtp på komfort så tror jeg du ville blitt overrasket! ;-)

Synd jeg ikke får brukt den mens det er fint vær, sitter litt fast her jeg er akkurat nå. :sk?
På en annen side, så gir det meg litt til å bestille bling, så mulig jeg blakk før jeg kommer hjem igjen... :lol
Rett og slett en nydelig sykkel! Inge nover ingen ved siden! :prop:
Elsker den fronten. Mye lik Honda CBR600RR fronten, men uansett mye mye flottere ellers i mine øyne.

Tro meg, jeg har prøpvesittet en drøss av R-sykler (ikke kjørt) og det som plager meg mest er at jeg fpr for mye vekt på håndleddene da man ligger for mye fremover. Jeg prøvesatt en Gucati Monster 796 i fjor og salen på denne var steinhard. Utrolig tøff sykkel dette også, men komforten var helt fraværende.

Det nermeste jeg kommer komfort hvis jeg skal velge noe annet enn en cruiser en gang, er en Triumph Speed Triple. Dette er jo ikke en R-sykkel sån sett men på denne sitter jeg utrolig godt.
Men den sykkelen jeg har i dag er bare så sinnsykt digg å kjøre på alle måter. På langt nær en R-sykkel så klart, men jeg vil kose meg på tur.

Kroppen min er ikke bygget for å sitte sammenkrøket på en slik R-sykkel. Skulle jeg kjørt 30 mil i strekk på en slik sykkel, så måtte noen løftet meg av med en kran. Ikke at jeg er så vannvittig tung (selv om jeg er litt overvektig) men fordi jeg får fort vondt i skuldre/rygg/bein etc. Selv en CB500 blir en prøvelse for meg over lengre strekninger :lol

Men kos deg med sykkelen din. Det er jo opplagt at DU liker sykkelen og det med veldig god grunn. Det er som jeg har sagt tidligere den desidert råeste R-sykkelen jeg har sett. Ingen andre er i nærheten med tanke på utseende. Minner meg litt om en Alfa Romeo, hvis jeg skal dra en paralell til bilverdenen :)
Haha, det morsomme er at jeg har begynt å kikke på Alfa Romeo som neste bil også, sikler litt på en 159 Stv :lol
Men det høres nesten ut som at din neste sykkel burde bli en Multistrada. Touring som spiser 600ccm til frokost, og som virkelig er et teknisk underverk!
Hadde jeg hatt pengene i dag så skulle jeg så gjerne ha kjøpt en sykke lsom du har KUN for utseendets skyld og til småturer, men det blir nok ikek spesielt økonomisk, hehe. Hadde jeg hatt i bøtter og spann av penger, så hadde jeg kjøpt følgende sykler i tillegg til den jeg har som alltid vil være en slags "hovedsykkel" for meg:

- Triumph Street Triple
- BMW 1200GS
- Duke 690

I tillegg til sykkelen jeg har så tror jeg dette hadde vert en killer kombinasjon! :prop:

Men så klart langt dyrere enn hva min lommebok tåler, hehe.

MÅTTE jeg velge EN av dem så hadde det nok blitt en BMW 1200GS tror jeg...

Men uansett så blir det ikke noe sykkelkjøp på ett par år ennå, det er helt sikkert :)

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Ducati Panigale 899 (Oppdatert: bilder er tatt!)

Legg inn av Flanker »

Er vel ingen tvil om at GS'en er en "universalkniv" av dimensjoner. For min del funker den til absolutt alt, selv om den ikke er 100% ideell til jobbpendling i by. Du får selge den du har og kjøpe deg en vettu, da trenger du bare en sykkel ;-)

Brukeravatar
bshagen
Innlegg: 226
Registrert: 31 jul 2012, 12:30
Motorsykkelen din: 2014 Ducati 899 Panigale
Sted: Hokksund

Re: Ducati Panigale 899 (Oppdatert: bilder er tatt!)

Legg inn av bshagen »

Har du prøvd Multistradaen? De er jo skytt oppi været så mye, at man nesten må prøve i allefall, jeg har lyst til å prøve en selv. :-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22928
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ducati Panigale 899 (Oppdatert: bilder er tatt!)

Legg inn av Bjerknez »

Flanker skrev:Er vel ingen tvil om at GS'en er en "universalkniv" av dimensjoner. For min del funker den til absolutt alt, selv om den ikke er 100% ideell til jobbpendling i by. Du får selge den du har og kjøpe deg en vettu, da trenger du bare en sykkel ;-)
Aldri i verden om jeg bytter ut sykkelen jeg har med noe annet for øyeblikket :)

Har egentlig ikke hørt så mye om Multistrada, men jeg skal jaggu meg ta en titt... selv om det ikke blir noe på lang tid ennå :)

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Ducati Panigale 899 (Oppdatert: bilder er tatt!)

Legg inn av SuperMorten »

Hadde jeg hatt ubegrenset på konto, hadde jeg uten tvil satset på en Multistrada i tillegg til den jeg har.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
bshagen
Innlegg: 226
Registrert: 31 jul 2012, 12:30
Motorsykkelen din: 2014 Ducati 899 Panigale
Sted: Hokksund

Re: Ducati Panigale 899 (Oppdatert: bilder er tatt!)

Legg inn av bshagen »

Ja, Multistradaen er fin, og den er sprek også - 150hk, så ingen sinke, og ettersom jeg har forstått, så er den veldig lett også. Tok igjen en sånn en her for et par uker siden, og han hadde da ingen problemer med å henge på etter at jeg dro forbi. Når han stoppet på samme bensinstasjon som meg så sa han at den gikk fælt, og han var evig fornøyd.

Mon tro om han er medlem her, Kongsberg-kar! :)

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: Ducati Panigale 899 (Oppdatert: bilder er tatt!)

Legg inn av Barbarozza »

Hvem som holder følge med deg handler om han som sitter oppå den som kommer bak deg..ikke hva slags sykkel han har.

Jeg har alltid hatt motorsterke doninger med 150+ HK og mye moment...

Men har måttet bite i gresset for alt mulig annet, feks 1200GS, VFR800 osv osv

Og jeg har kjørt i fra mange tøffinger i helhvite Dainese dresser og ditto sko og R1\CBR\GSXR type sykler på den gamle Hondaen min.

Multistrada er en tøffing av en sykkel, med rett mann på den tror jeg ikke mange banker en slik fyr, knapt nok på landevei. På alpeturer er det alltid en haug med tøffinger som blir frakjørt av alt mulig rart...så bedre å være litt laidback og heller kose seg. Hjelper meg lite med 190 HK og 300 i toppfart nå heller :) Blir garantert frakjørt i de bråeste kneikene :)
Memento mori

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22928
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ducati Panigale 899 (Oppdatert: bilder er tatt!)

Legg inn av Bjerknez »

Barbarozza skrev:Hvem som holder følge med deg handler om han som sitter oppå den som kommer bak deg..ikke hva slags sykkel han har.

Jeg har alltid hatt motorsterke doninger med 150+ HK og mye moment...

Men har måttet bite i gresset for alt mulig annet, feks 1200GS, VFR800 osv osv

Og jeg har kjørt i fra mange tøffinger i helhvite Dainese dresser og ditto sko og R1\CBR\GSXR type sykler på den gamle Hondaen min.

Multistrada er en tøffing av en sykkel, med rett mann på den tror jeg ikke mange banker en slik fyr, knapt nok på landevei. På alpeturer er det alltid en haug med tøffinger som blir frakjørt av alt mulig rart...så bedre å være litt laidback og heller kose seg. Hjelper meg lite med 190 HK og 300 i toppfart nå heller :) Blir garantert frakjørt i de bråeste kneikene :)
Sant nok det, men jeg forutsetter at en som kjøper en R-sykkel av et slikt kalliber opparbeider seg langt mer erfaring enn meg med tanke på det å legge seg ned i svinger og bruke veibanen effektivt, samt sykkelen.

Men ja.. mye sitter i hodet på godt og vondt :)

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: Ducati Panigale 899 (Oppdatert: bilder er tatt!)

Legg inn av Barbarozza »

Alt handler om trening...

Du har sikkert sett disse police filmene om hvordan amerikanske politifolk viser hva de kan på Victory og Harleymodeller...

Eller hvordan en R fyr blir frakjørt av en Goldwing...

Trening gir mestring, mestring gjør deg tryggere...men alt har en grense, og det handler litt om å forstå hva som skjer med sykkelen også i forhold de fysiske lovene :knegg

Beste rådet jeg gir til "ferskinger" som deg er å kjøre så mye som mulig, gjerne mye sving og ekstra mye når det er vått og regn, så du kjenner at sykkelen sitter selv med mye vann på veien.

Men selv jeg som har kjørt mye de seinere åra, ofte 12-18 tusen i året, og på mange rare steder og er antagelig en grei gjenomsnitts biker må ta hensyn når jeg fikk ny sykkel, den oppfører seg annerledes en den gamle....bare å bytte dekk gir sykkelen andre karakterer, og det å kjenne litt på sånne ting er viktig. Så når jeg legger i vei om en uke til kontinentet og alpekjøring blir jeg mer laidback en vanlig selvom jeg sikkert får litt horn i panna da også.

Utlært blir du aldri, men med mye kjøring blir du tryggere, og flinkere til å lese trafikk og gjør litt mindre bommerter, men ..blemmer vil man alltid gjøre, fordi det handler om så små marginer... :-)å

Vi får samles alle sammen en dag vi som skriver her og skravle og kjøre litt en fin sommerkveld. Fredrikstad er jeg ofte på tur til :) Og hele indre Østfold\ samt Vestfold er fine steder å kjøre
Memento mori

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22928
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ducati Panigale 899 (Oppdatert: bilder er tatt!)

Legg inn av Bjerknez »

Barbarozza skrev:Alt handler om trening...

Du har sikkert sett disse police filmene om hvordan amerikanske politifolk viser hva de kan på Victory og Harleymodeller...

Eller hvordan en R fyr blir frakjørt av en Goldwing...

Trening gir mestring, mestring gjør deg tryggere...men alt har en grense, og det handler litt om å forstå hva som skjer med sykkelen også i forhold de fysiske lovene :knegg

Beste rådet jeg gir til "ferskinger" som deg er å kjøre så mye som mulig, gjerne mye sving og ekstra mye når det er vått og regn, så du kjenner at sykkelen sitter selv med mye vann på veien.

Men selv jeg som har kjørt mye de seinere åra, ofte 12-18 tusen i året, og på mange rare steder og er antagelig en grei gjenomsnitts biker må ta hensyn når jeg fikk ny sykkel, den oppfører seg annerledes en den gamle....bare å bytte dekk gir sykkelen andre karakterer, og det å kjenne litt på sånne ting er viktig. Så når jeg legger i vei om en uke til kontinentet og alpekjøring blir jeg mer laidback en vanlig selvom jeg sikkert får litt horn i panna da også.

Utlært blir du aldri, men med mye kjøring blir du tryggere, og flinkere til å lese trafikk og gjør litt mindre bommerter, men ..blemmer vil man alltid gjøre, fordi det handler om så små marginer... :-)å

Vi får samles alle sammen en dag vi som skriver her og skravle og kjøre litt en fin sommerkveld. Fredrikstad er jeg ofte på tur til :) Og hele indre Østfold\ samt Vestfold er fine steder å kjøre
Er fullstendig klar over det du skriver her, og jeg håper jeg ikke på noe som helst måte har gitt inntrykk for at jeg er noen "mester" på noe som helst. Det eneste jeg kan skryte på meg (i følge sensor på oppkjøringen) er at jeg er en jævel på og bruk blinklys! :lol

Men kjøring på våt vei føler jeg noe utrygt. men som det sies, så kommer dette mer erfaring og mye kjøring, og det er jeg i god gang med :prop:

jeg tror det aller viktigste er å være nyskjerrig, men ydmyk. Jeg begynner å dra såpass på årene nå at det å "tøffe seg" ikke spiller like stor rolle lenger :lol

Brukeravatar
bshagen
Innlegg: 226
Registrert: 31 jul 2012, 12:30
Motorsykkelen din: 2014 Ducati 899 Panigale
Sted: Hokksund

Re: Ducati Panigale 899 (Oppdatert: bilder er tatt!)

Legg inn av bshagen »

Poenget var jo ikke at han holdt følge i den forstand, vi tok det ikke såååå over kanten. Poenget var bare at det overrasket meg veldig hvordan den sykkelen aksellererte når jeg dro på rulla skikkelig på sletta. Den går rett og slett fort, og det var ikke så mye svinger. :-)

Når det er sagt, så er jeg helt og holdent 100% enig med deg. :-)

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: Ducati Panigale 899 (Oppdatert: bilder er tatt!)

Legg inn av Barbarozza »

Uten at jeg har sjekka...så drar den 0-100 på omtrent 2,8 sekunder

BMW 1000rr ca 2,6...så det sier jo litt, i tillegg er det jo en 1200 motor som har moment..

Vekta er på 196 kg tørr og beskjedne 224 våt..

Ikke rart den går fælt med 150 hk

Den er også relativt kort, 1530 mm og relativt bratt gaffel så ingenting å si på svingegenskapene heller

Antaglig den sykkelen jeg burde kjøpt meg...MEN...det nebbet er ikke så pent...

Jeg holder i alle fall øye med den :) Passer sånne gamlinger som meg :knegg
Memento mori

Brukeravatar
bshagen
Innlegg: 226
Registrert: 31 jul 2012, 12:30
Motorsykkelen din: 2014 Ducati 899 Panigale
Sted: Hokksund

Re: Ducati Panigale 899 (Oppdatert: bilder er tatt!)

Legg inn av bshagen »

Enig med deg i nebbet, men jo mer og oftere jeg ser den, jo bedre blir den. :-)

Brukeravatar
Icetruck
Innlegg: 275
Registrert: 24 mai 2012, 08:50
Motorsykkelen din: 2011 Suzuki GSXR-600
Sted: Drammen (Lier)

Re: Ducati Panigale 899 (Oppdatert: bilder er tatt!)

Legg inn av Icetruck »

Selv jeg med skarve 125hk holder jo greit følge med en 1199 opptill 200 km/t :mk
2014 - 11" Suzuki GSX-R600
2013 - 10" Honda CBR600RR
2012 - 09" Yamaha R6

Brukeravatar
bshagen
Innlegg: 226
Registrert: 31 jul 2012, 12:30
Motorsykkelen din: 2014 Ducati 899 Panigale
Sted: Hokksund

Re: Ducati Panigale 899 (Oppdatert: bilder er tatt!)

Legg inn av bshagen »

Testa?

Svar