Fellesturer Bergen/Vestlandet

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Fellesturer Bergen/Vestlandet

Legg inn av LordShaft »

Jeg sitter å krangler med meg selv.... Utsette tur til i morgen, og pils nå... Eller tur begge dager :-P

Sony Z2

Brukeravatar
Alas
Innlegg: 128
Registrert: 01 apr 2013, 17:04
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XC 2013
Sted: Bergen

Re: Fellesturer Bergen/Vestlandet

Legg inn av Alas »

Det ble ca 8,5 timer på sykkelen idag, så imorgen blir det nok ikke noe tur, men mandag er jeg med på en 3-6 timers tur om noen har noen forslag.

Jeg har lurt på E39 til Matre så FV381 over Stordalen, rundt til Oppedal også kan en enten kjøre E39 tilbake, eller kjøre til Leirvåg og ta ferge derfra til Sløvåg, det er ihvertfall 3-4 muligheter for rutevalg fra Oppedal til Leirvåg.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Fellesturer Bergen/Vestlandet

Legg inn av LordShaft »

har dere vært på tur, legg gjerne ut et kort rutereferat her med et par bilder.... gjør at det blir enda mere liv i tråden :thumleft

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Sv: Fellesturer Bergen/Vestlandet

Legg inn av cevillan »

Har endelig fått montert GoPro'en på hjelmen;

Bilde

Dro ut til Askøy for litt testing. Det blåste mye og GoPro-montasjen er ikke akkurat strømlinjeformet :x Så det ble litt vingling, mye vindfang i hjelmen.

https://www.dropbox.com/s/rzw7lm762k4l6ma/GP010300.MP4

Har knapt vært på Askøy før, men det var ingen høydare kjøremessig. Osterøy er en av mine favorittøyer foreløpig, der kan man kose seg i timesvis 8-)

Hva er din favoritt? :twisted:

Sendt fra Note 10.1 4g

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Sv: Fellesturer Bergen/Vestlandet

Legg inn av cevillan »

Om et par uker blir det forresten langtur sørover for familiebesøk. E39 er selvfølgelig uaktuelt, så det blir nok innlandet nedover. Nå starter utfordringen med å gjøre Duke'en "touring"-klar... :? Mye fine veier i Sirdal, Setesdal, Flekkefjord og omegn.

Bilde

Sendt fra Note 10.1 4g

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Sv: Fellesturer Bergen/Vestlandet

Legg inn av LordShaft »

cevillan skrev:Om et par uker blir det forresten langtur sørover for familiebesøk. E39 er selvfølgelig uaktuelt, så det blir nok innlandet nedover. Nå starter utfordringen med å gjøre Duke'en "touring"-klar... :? Mye fine veier i Sirdal, Setesdal, Flekkefjord og omegn.

Bilde

Sendt fra Note 10.1 4g
Kjørt deler av den denne ruten før, men fra Stavanger og tilbake til Bergen. Fantastisk tur, spes om du får med deg Lysefjorden også. Når tenker du å kjøre denne turen? Mulig jeg kunne kastet meg med, men tatt en overnatting i Stavanger før jeg kjører hjem til Bergen dagen etter?

Sony Z2

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Fellesturer Bergen/Vestlandet

Legg inn av Olav K »

:thumleft Kan kanskje være med på denne, men jeg stemmer for å strekke oss litt lengre, og få med Rv44 mellom Egersund og Flekkefjord
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Fellesturer Bergen/Vestlandet

Legg inn av LordShaft »

Jeg er åpen for det meste :lol

Sony Z2

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Fellesturer Bergen/Vestlandet

Legg inn av cevillan »

Hadde vært topp med selskap! :) Skal være på Tonstad (Sirdal) i to uker (uke 29 og 30) så jeg tar sikte på å trekke sørover lørdag morgen, altså den 12.juli, men ser nok an været litt og justerer i henhold til det.

Jeg kan ordne med overnatting på Tonstad hvis det er ønskelig. Alternativt tar du videre gjennom Hunnedalen etter vi kommer fra Setesdal for en fin tur til Stavanger.

Sendt fra Note 10.1 4g

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Sv: Fellesturer Bergen/Vestlandet

Legg inn av cevillan »

Olav K skrev::thumleft Kan kanskje være med på denne, men jeg stemmer for å strekke oss litt lengre, og få med Rv44 mellom Egersund og Flekkefjord
Det er en veldig bra vei. Rv 42 og 466 mellom Tonstad og Fl.fjord er også meget underholdende

Sendt fra Note 10.1 4g

prototruls
Innlegg: 6
Registrert: 22 jul 2013, 10:22
Motorsykkelen din: HD Dyna Street Bob
Sted: Tønsberg

Re: Fellesturer Bergen/Vestlandet

Legg inn av prototruls »

Ser bra ut! Store planer om denne turen selv, dvs. Bergen-Egersund, 24. Juli. Rekker nok altså ikke å bli med i denne omgang.
Ser at GPS-appen min ikke har fått med seg at Hardangerbrua eksisterer, men satser på at jeg får med meg såpass av skiltingen at jeg ikke bommer. :D
Må vel gjerne regne med litt sjeldne kartoppdateringer når man bruker gratis-app (copilot)... :)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Fellesturer Bergen/Vestlandet

Legg inn av LordShaft »

Noen som har planer om noe tur i dag? Vet at flere her har jobb osv. Men denne tråden trenger en som drar litt igang føler jeg ;-) Skal det bli noe fart her :prop:

Sitter å funderer på å bli ferdig med trening nå på morran, så jeg kan kjøre store deler av ettermiddagen :P :p

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Fellesturer Bergen/Vestlandet

Legg inn av cevillan »

LordShaft skrev:Noen som har planer om noe tur i dag? Vet at flere her har jobb osv. Men denne tråden trenger en som drar litt igang føler jeg ;-) Skal det bli noe fart her :prop:

Sitter å funderer på å bli ferdig med trening nå på morran, så jeg kan kjøre store deler av ettermiddagen :P :p
Jeg tar en tur til Ride Bergen i Åsane rundt kl 16 i dag for å se på en bag jeg kan ha bak på Duke'en, i et desperat forsøk på å få med meg noe bagasje på turen sørover... Er gjerne med på en tur etter det.

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Fellesturer Bergen/Vestlandet

Legg inn av cevillan »

Madammen drar hjem til Sverige i helgen, og det er meldt fint vær... Hvertfall søndag. Det lukter langtur. Noen som har tilsvarer planer?

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Fellesturer Bergen/Vestlandet

Legg inn av LordShaft »

Jeg sitter å vurderer tur både i morgen og i helgen, men er ikke helt trygg på de værmeldingene. Men tror morgendagen blir veldig fin. Vurderer å kjøre til Haugesund klokken 9 i morgen tidlig også mot Odda eller Rosendal.

Sony Z2

Svar