Hvilken sykkel har du og hvorfor?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
lars_helgek
Innlegg: 234
Registrert: 02 aug 2013, 15:24
Motorsykkelen din: Harley-Davidson 883 sportster 1999

Re: Hvilken sykkel har du og hvorfor?

Legg inn av lars_helgek »

Nå er det en honda shadow, vt600. Har lyst på harley, men økonomien er ikke der. Gjorde et kupp, 10k pris, bare 11k km gått, en eier. "Hardly davidson" holder i mellomtiden :)
Første sykkel; Yamaha FJ1100
Andre sykkel ; Honda Shadow vt600
Nåværende sykkel : Harley-Davidson 883 hugger (99)

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Hvilken sykkel har du og hvorfor?

Legg inn av cosmogs »

Oppreist nakensykkel er helt meg, aggresivt utseende og lekenhet var vesentlig i valget mitt. HD er i mine øyne småharry, det samme med japanske chopper-greier. RRRRRRRsykler er morsomme å leke med, men har ingen sittestilling jeg nyter over tid og i storbytrafikk. Sportstourere er ganske greie, men med all den gode vindskjermingen blir jeg altfor ofte liggende i for høye hastigheter på motorvei. Slik sett greit med en sykkel hvor vinden gjør at d føles greit å ligge i 110. Er kun 175 så MC`n skulle ikke være for høy. Dette er jo en helt subjektiv tråd (hvor jeg allerede har tråkket på mange :vs ) så da er d vel greit å si at jeg synes BMW er litt gubbete (for en ungdom på 47 :redface ) samt at jeg synes japanere er litt "kjedelige..." Adventuretype kunne være aktuelt, og om (når..?) jeg skal ha en sykkel nr 2...? Vekt og smidighet var også viktig, og litt hk skader ikke.. Streetfighters? I like!

Endte opp med å ønske meg MV Agusta Brutale 675/800 eller Ducati Monster 796, for hvem faller ikke for ekstremt lekre italienske design-perler? Sjekket masse tester og reviews, og oppdaget at Triumph Street Triple stort sett stakk av med seieren i samtlige av mellomklasse nakentestene. Triumph er et et merke jeg også har ekstremt sansen for, og etter å ha testet Striple var valget særdeles enkelt! Jeg og Triumphen er en glimrende match, vi kommer til å ha et godt liv sammen, inntil en Aprilia Tuono V4R står parkert utenfor (oppdaget den først etter Striple-kjøpet, og den ser rett og slett utrolig morsom ut på papiret). :twisted
Sist redigert av cosmogs den 07 jul 2014, 11:15, redigert 1 gang totalt.
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Hvilken sykkel har du og hvorfor?

Legg inn av Olav K »

cosmogs skrev:Oppreist nakensykkel er helt meg, aggresivt utseende og lekenhet var vesentlig i valget mitt. HD er i mine øyne småharry, det samme med japanske chopper-greier. RRRRRRRsykler er morsomme å leke med, men har ingen sittestilling jeg nyter over tid og i storbytrafikk. Sportstourere er ganske greie, men med all den gode vindskjermingen blir jeg altfor ofte liggende i for høye hastigheter på motorvei. Slik sett greit med en sykkel hvor vinden gjør at d føles greit å ligge i 110. Er kun 175 så MC`n skulle ikke være for høy. Dette er jo en helt objektiv tråd (hvor jeg allerede har tråkket på mange :vs ) så da er d vel greit å si at jeg synes BMW er litt gubbete (for en ungdom på 47 :redface ) samt at jeg synes japanere er litt "kjedelige..." Adventuretype kunne være aktuelt, og om (når..?) jeg skal ha en sykkel nr 2...? Vekt og smidighet var også viktig, og litt hk skader ikke.. Streetfighters? I like!

Endte opp med å ønske meg MV Agusta Brutale 675/800 eller Ducati Monster 796, for hvem faller ikke for ekstremt lekre italienske design-perler? Sjekket masse tester og reviews, og oppdaget at Triumph Street Triple stort sett stakk av med seieren i samtlige av mellomklasse nakentestene. Triumph er et et merke jeg også har ekstremt sansen for, og etter å ha testet Striple var valget særdeles enkelt! Jeg og Triumphen er en glimrende match, vi kommer til å ha et godt liv sammen, inntil en Aprilia Tuono V4R står parkert utenfor (oppdaget den først etter Striple-kjøpet, og den ser rett og slett utrolig morsom ut på papiret). :twisted
Strengt subjektivt vil jo jeg si at du har DEN beste sykkel da... men så er jo jeg "skadet" av 11000 km på Striplen min da :lol
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar