Horten Bike & Beach 24.-26. juli 2015

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Horten Bike & Beach 24.-26. juli 2015

Legg inn av evike »

Horten Bike & Beach 25.-27. juli

Har en omtrentlig plan om å være med på dette treffet med overnatting i telt, selv om jeg/vi har en svært lokal tur for å komme dit.

Noen flere herfra som kommer?
Sist redigert av evike den 22 jul 2015, 17:47, redigert 1 gang totalt.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
bjornen
Innlegg: 245
Registrert: 01 sep 2012, 19:17
Motorsykkelen din: 2 stk honda, en gammel + en ny
Sted: Drammen

Re: Horten Bike & Beach 25.-27. juli

Legg inn av bjornen »

regner med at vi(kona og jeg) avslutter ferien med dette treffet :-k
ikke fastlagt enda, men det frister....

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Horten Bike & Beach 25.-27. juli

Legg inn av tor2502 »

Jepp, har planer om å være der.

-------------------
edit:
dessverre kommet noe i veien så det skjærer seg litt denne gang.
Sist redigert av tor2502 den 23 jul 2014, 14:46, redigert 1 gang totalt.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Horten Bike & Beach 25.-27. juli

Legg inn av Kawagutten »

Tar en tur innom.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Horten Bike & Beach 25.-27. juli

Legg inn av evike »

I år blir det riktig mange kjentfolk der skjønner jeg *mas
Det blir bra!

:cheers
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Horten Bike & Beach 25.-27. juli

Legg inn av Bjerknez »

Jeg synes det er overraskende lite info rundt et treff som skal være det største på Østlandet...

Det kunne vert mer informasjon rundt anbefalte overnattingssteder, antall teltplasser, om plassene har strøm etc.
Hvor står mc'ene parkert? Er området overvåket? Er det vakter der som passer på?

Vil liksom ha litt mer informasjon rundt treffet. Joda, men kan jo bare spørre, men liker nå uansett at slike store treff som dette som attpåtil har blitt arrangert 9 år på rad kan sette opp en simpel informasjonsside med informasjon.

Jeg liker en god fest og noen pils, men jeg liker ikke rølp, dårlig sanitærannlegg (dårlig erfaring fra ALexandraparken i Molde under Jazzfestivalen) som stinker urin lang vei. Derfor vil jeg få et innblikk i hvordan disse treffene foregår og hva "greia" er.

Uten at jeg skal virke som en vanskelig grinebiter... for det er jeg egentlig ikke. Jeg forventer bare at seriøse aktører klarer og markedsføre seg såpass at aktuelle "kunder" slipper å spørre om elementære ting.

Peace :vs

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Horten Bike & Beach 25.-27. juli

Legg inn av tor2502 »

Bjerknez skrev:Jeg synes det er overraskende lite info rundt et treff som skal være det største på Østlandet...

Det kunne vert mer informasjon rundt anbefalte overnattingssteder, antall teltplasser, om plassene har strøm etc.
Hvor står mc'ene parkert? Er området overvåket? Er det vakter der som passer på?

Vil liksom ha litt mer informasjon rundt treffet. Joda, men kan jo bare spørre, men liker nå uansett at slike store treff som dette som attpåtil har blitt arrangert 9 år på rad kan sette opp en simpel informasjonsside med informasjon.

Jeg liker en god fest og noen pils, men jeg liker ikke rølp, dårlig sanitærannlegg (dårlig erfaring fra ALexandraparken i Molde under Jazzfestivalen) som stinker urin lang vei. Derfor vil jeg få et innblikk i hvordan disse treffene foregår og hva "greia" er.

Uten at jeg skal virke som en vanskelig grinebiter... for det er jeg egentlig ikke. Jeg forventer bare at seriøse aktører klarer og markedsføre seg såpass at aktuelle "kunder" slipper å spørre om elementære ting.

Peace :vs
Jeg kan ikke si så mye om dette treffet siden jeg ikke har vært der på treff før , men var innom der en liten tur i 2013, det så veldig bra ut.
Det som er vanlig er at MC'er parkeres ved siden av der man slår opp telt, på alle treff jeg har vært på har det aldri vært noe problemer.
Har aldri opplevd dårlige sanitærannlegg på de treffene jeg har besøkt.
i min bok skal mctreff være teltliv, men det er jo opp til hver enkelt hva man ønsker.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Horten Bike & Beach 25.-27. juli

Legg inn av Kawagutten »

Det står gode sanitærforhold så er nok helt greit.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Horten Bike & Beach 25.-27. juli

Legg inn av evike »

Som sånn nogenlunde "veteran" på dette treffet (i forhold til mange andre i hvert fall), så skal jeg svare her, hvis ikke noen fra Horten MC-klubb er her, uten at jeg vet det.

Sanitærforholdene består av strandas eget offentlige toalettbrakker og hvis du sammenligner med badet ditt hjemme, så blir du antagelig litt skuffet.
Utpå kvelden så er det nesten umulig å holde det ordentlig ved like og man må kunne se mellom fingrene og venne seg til noe av dette hvis man forventer en 3-stjerners campingplass. Det er det ærligste svaret jeg klarer å gi.

Mht. Parkering av syklene så foregår dette i nærheten av teltet, i et skogholt ved Borrestranda. Ønsker du noe annet enn teltlivet her så kan jeg anbefale Borre Familiecamping: http://www.bfc.no/" onclick="window.open(this.href);return false; Her er standarden generelt bedre enn et MC-treff noensinne vil ha mål om. Hvorvidt de har noe ledig har jeg ingen anelse om. Det er ca. 300 meter å gå mellom disse to.

Det er ikke strøm til teltplassene. Antall: Tja.. Nogenlunde kvalifisert gjetting: ca. 130-150 eller så. Hvis dette tallet er feil så ber jeg om unnskyldning, har aldri telt.

Mht. ordet rølping så er jeg stygt redd for at du vil oppfatte de fleste MC-treff som nettopp dette. Skjenkekontrollen opprettholdes ikke like strengt som skjenkesteder og det er vanskelig å holde orden på folk som sitter i eget eller andres telt og drikker.

"Greia" er at man etter hvert blir kjent med stadig flere MC-folk og for min del er greia dels et sted å ta en fest hvor "snippen er løsere" enn andre steder jeg er på fest pluss at man møter kjente å prate med. Hvor mye alkoholinntak du vil ha og hvem du velger å være sammen med er valgfritt. Det finnes jo ganske mange på disse MC-stedene som faktisk er edru/nokså edru også.

Hvis noen nå føler seg støtt så skriv det på min konto. Dette er MINE betraktninger.
Men jeg velger jo å komme tilbake, så for min del er dette blitt noe jeg har "vent meg til" og finner sjarmerende på en måte jeg ikke visste om for 10 år siden.

Hjertelig velkommen innom teltet mitt/vårt (vet aldri om KM kan være med på ting som ligger i arbeidsukene hans).

Tillegg etter at jeg skrev ovenstående: Mht. vakthold som for meg var en av de store overraskelsene: Jeg har ALDRI hørt om noen som har blitt frastjålet noen verdens ting. Dette er antagelig et av de tryggeste stedene hvor du kan glemme nøkkelen i tenningslåsen, sette fra deg drikkevarer ubevoktet utenfor teltet, kjøreutstyr, osv. uten at det blir borte. Hvis noe blir ødelagt så er det i tilfelle fordi noen har snublet. Dette er et lite treff og moralen mht. Mitt og Ditt er helt upåklagelig. Noe vakthold har jeg aldri sett eller hørt om, rett og slett fordi det ikke er noe behov. Det hender at folk blir uenige og da ordner Horten MC opp ved behov. Jeg har sett politi der EN gang og så vidt jeg forstod så dreide det seg om et par kvinnfolk som startet pga. sjalusi og noen som ville "hjelpe til" med å ordne opp i det.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Horten Bike & Beach 25.-27. juli

Legg inn av Bjerknez »

evike skrev:Som sånn nogenlunde "veteran" på dette treffet (i forhold til mange andre i hvert fall), så skal jeg svare her, hvis ikke noen fra Horten MC-klubb er her, uten at jeg vet det.

Sanitærforholdene består av strandas eget offentlige toalettbrakker og hvis du sammenligner med badet ditt hjemme, så blir du antagelig litt skuffet.
Utpå kvelden så er det nesten umulig å holde det ordentlig ved like og man må kunne se mellom fingrene og venne seg til noe av dette hvis man forventer en 3-stjerners campingplass. Det er det ærligste svaret jeg klarer å gi.

Mht. Parkering av syklene så foregår dette i nærheten av teltet, i et skogholt ved Borrestranda. Ønsker du noe annet enn teltlivet her så kan jeg anbefale Borre Familiecamping: http://www.bfc.no/" onclick="window.open(this.href);return false; Her er standarden generelt bedre enn et MC-treff noensinne vil ha mål om. Hvorvidt de har noe ledig har jeg ingen anelse om. Det er ca. 300 meter å gå mellom disse to.

Det er ikke strøm til teltplassene. Antall: Tja.. Nogenlunde kvalifisert gjetting: ca. 130-150 eller så. Hvis dette tallet er feil så ber jeg om unnskyldning, har aldri telt.

Mht. ordet rølping så er jeg stygt redd for at du vil oppfatte de fleste MC-treff som nettopp dette. Skjenkekontrollen opprettholdes ikke like strengt som skjenkesteder og det er vanskelig å holde orden på folk som sitter i eget eller andres telt og drikker.

"Greia" er at man etter hvert blir kjent med stadig flere MC-folk og for min del er greia dels et sted å ta en fest hvor "snippen er løsere" enn andre steder jeg er på fest pluss at man møter kjente å prate med. Hvor mye alkoholinntak du vil ha og hvem du velger å være sammen med er valgfritt. Det finnes jo ganske mange på disse MC-stedene som faktisk er edru/nokså edru også.

Hvis noen nå føler seg støtt så skriv det på min konto. Dette er MINE betraktninger.
Men jeg velger jo å komme tilbake, så for min del er dette blitt noe jeg har "vent meg til" og finner sjarmerende på en måte jeg ikke visste om for 10 år siden.

Hjertelig velkommen innom teltet mitt/vårt (vet aldri om KM kan være med på ting som ligger i arbeidsukene hans).
Tusen takk for et ærlig svar Evike! :thumleft

Det du sier er nok det samme bildet jeg sitter med også så det er litt fint å få det "bekreftet". :prf

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Horten Bike & Beach 25.-27. juli

Legg inn av evike »

Tar med tillegget en gang til, siden du ikke kopierte inn dette i sitatet, da jeg synes det er vesentlig:

Tillegg etter at jeg skrev ovenstående: Mht. vakthold som for meg var en av de store overraskelsene: Jeg har ALDRI hørt om noen som har blitt frastjålet noen verdens ting. Dette er antagelig et av de tryggeste stedene hvor du kan glemme nøkkelen i tenningslåsen, sette fra deg drikkevarer ubevoktet utenfor teltet, kjøreutstyr, osv. uten at det blir borte. Hvis noe blir ødelagt så er det i tilfelle fordi noen har snublet. Dette er et lite treff og moralen mht. Mitt og Ditt er helt upåklagelig. Noe vakthold har jeg aldri sett eller hørt om, rett og slett fordi det ikke er noe behov. Det hender at folk blir uenige og da ordner Horten MC opp ved behov. Jeg har sett politi der EN gang og så vidt jeg forstod så dreide det seg om et par kvinnfolk som startet pga. sjalusi og noen som ville "hjelpe til" med å ordne opp i det.

Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Horten Bike & Beach 25.-27. juli

Legg inn av Bjerknez »

evike skrev:Tar med tillegget en gang til, siden du ikke kopierte inn dette i sitatet, da jeg synes det er vesentlig:

Tillegg etter at jeg skrev ovenstående: Mht. vakthold som for meg var en av de store overraskelsene: Jeg har ALDRI hørt om noen som har blitt frastjålet noen verdens ting. Dette er antagelig et av de tryggeste stedene hvor du kan glemme nøkkelen i tenningslåsen, sette fra deg drikkevarer ubevoktet utenfor teltet, kjøreutstyr, osv. uten at det blir borte. Hvis noe blir ødelagt så er det i tilfelle fordi noen har snublet. Dette er et lite treff og moralen mht. Mitt og Ditt er helt upåklagelig. Noe vakthold har jeg aldri sett eller hørt om, rett og slett fordi det ikke er noe behov. Det hender at folk blir uenige og da ordner Horten MC opp ved behov. Jeg har sett politi der EN gang og så vidt jeg forstod så dreide det seg om et par kvinnfolk som startet pga. sjalusi og noen som ville "hjelpe til" med å ordne opp i det.

Det høres bra ut dette evike :thumleft
Jeg får se om jeg "drister" meg til å ta turen.

Takk for opplysningene!

Hvis jeg får med meg naboen til Lysekil på svenskekysten så blir nok dette prioritert. :)

Hvis noen her inne skulle finne på og treffe Olav og Birgitt Utheim fra Molde så hils fra meg. (Altså hvis jeg ikke skulle dukke opp)
Olav kjører en svær Goldwing av nyere type med henger og birgit kjører en lettere cruiser av ukjent merke... :thumleft

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Horten Bike & Beach 25.-27. juli

Legg inn av evike »

Startskuddet har allerede gått for mange som er vel etablert med telt og midlertidig adresse allerede.
Jeg stikker fra jobb nå snarlig og skal hjemom for å hente utstyr jeg også.

Til alle som enten kommer for telting eller dagsbesøk: Vi sees!

Ha en flott helg, det akter i hvert fall jeg :Cheers

(For de som lurer på hvor KM er i dette bildet: Han er dessverre berørt av vakthold pga. terrorberedskap og ser svært pessimistisk på muligheten for å delta på Horten B&B i det hele tatt).
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Horten Bike & Beach 25.-27. juli

Legg inn av evike »

Jeg beklager sterkt at mitt lille kamera ikke gir bandet Cirkus dos mosquitos full rettferdighet. Men fyttikatta som de kunne både spille, synge og få med publikum!

https://www.facebook.com/photo.php?v=10 ... =2&theater" onclick="window.open(this.href);return false;

Hvis noen kyndige mennesker kan få denne videoen hit inn, så blir jeg veldig glad.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38045
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Horten Bike & Beach 25.-27. juli

Legg inn av AJ »

evike skrev:
Hvis noen kyndige mennesker kan få denne videoen hit inn, så blir jeg veldig glad.
I'm on it ;-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar