Navn/Type/Årsmodell/Lokasjon
- cevillan/Duke 690 R/2013/Bergen (og Sirdal)
snikendeugle/Duke 690/2013/Oslo http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=5842
rokas_duke690/Duke 690/2013/Oslo (?)
tobben84/Duke 690/2013/Stavanger
Trivelig du dukket opp Snikende, hadde håpet på det Thehaughom har jeg ikke sett aktiv på noen forum på en stund nei, så tok ham ikke med.Snikendeugle skrev:TheHaugHom er også en "veteran" Duke eier, men han har ikke vært innom her på en stund
Du burde absolutt gått for en R-utgave når jeg ser dine modifikasjoner :-)å Har du sett noe på kostnad på R-utgave kontra oppgradere en standard? Du har virkelig stått på med oppgraderinger! Rear-set'et du kjøpte ser ut til å være det som står originalt på R-utgaven, ikke det justerbare fra PP? Så da er det det samme som jeg har. Stor forskjell fra opprinnelig?Snikendeugle skrev:Jeg kan poste en liste over mine must-have mods en gang når jeg får tid :) Sykkelen er langt i fra optimal rett ut av butikken (syns jeg), men det er heldigvis mange enkle grep for å rette på det meste!
Jeg merket stoor forskjell etter O2 kontrolleren i likhet med 99% av brukerne på ktmforums.com.cevillan skrev:Da starter jeg med spørsmål 1
Har fått og montert 02-kontrollen fra Kev i Australia, og sykkelen går bedre på lavt turtall og sakte fart. For å være ærlig, ikke all verdens bedre, men det er bedring å spore. Men bensinforbruket har virkelig skutt i taket etter monteringen. Går fra 0,3 liter/mil til 0,53 liter/mil... Har altså redusert rekkevidden for en tank med 1/3 Andre som har opplevd tilsvarende?
Kjøp deg DNA S2 filteret til å ha utenpå filterboksen i samme slengen :)cevillan skrev: Har ingen andre modifikasjoner utenom K&N filter. Regner med at jeg har Akra-mapping Jeg har forstått det sånn at jeg da ikke trenger fuel-mod'en til Kev?
Har bestilt mid-pipe fra Fresco Exhaust som bør ankomme any day now.
Prisforskjellen mellom 690 Duke og 690 Duke R (20 000 ca) er ingenting i forhold til alle de bedre komponentene som er på R modellen.cevillan skrev:
Du burde absolutt gått for en R-utgave når jeg ser dine modifikasjoner :-)å Har du sett noe på kostnad på R-utgave kontra oppgradere en standard? Du har virkelig stått på med oppgraderinger! Rear-set'et du kjøpte ser ut til å være det som står originalt på R-utgaven, ikke det justerbare fra PP? Så da er det det samme som jeg har. Stor forskjell fra opprinnelig?
Hvis den orginalt bruker 0,3 liter/mil, så må disse Dukene jaggu være skikkelig "strupt" fra fabrikk.. "Moped-forbruk" det jo ! Dominatorn min kan jeg få ned mot halvlitern ved normal kjøring. Ninjan derimot klarer jeg ikke under 0,6 liter, og da snakker vi seriøs pen-kjøring. Normalt snaut 0,7. Men da snakker vi jo om 1200ccm og 180gamp da. :-)cevillan skrev:Da starter jeg med spørsmål 1
Har fått og montert 02-kontrollen fra Kev i Australia, og sykkelen går bedre på lavt turtall og sakte fart. For å være ærlig, ikke all verdens bedre, men det er bedring å spore. Men bensinforbruket har virkelig skutt i taket etter monteringen. Går fra 0,3 liter/mil til 0,53 liter/mil... Har altså redusert rekkevidden for en tank med 1/3 Andre som har opplevd tilsvarende?
Har ingen andre modifikasjoner utenom K&N filter. Regner med at jeg har Akra-mapping Jeg har forstått det sånn at jeg da ikke trenger fuel-mod'en til Kev?
Imens dere tenker, kan dere se på dette lekre bildet
https://www.dropbox.com/s/g33uy5yj47r7fob/bild%204.JPG
Det er nok bare min som har blitt dau-kjørt i bergenske smitt og smau, for jeg har opplevd å slite med å få den over 6000 rpm. Så noe har vært særdeles galt. Det er nok som snikende ugle sier, at jeg har vært i en loop som struper. Var ikke klar over det kunne skje. Selv om den bruker opp mot 0,6 på mila, er det en 100 ganger bedre sykkel nå enn den var før. Ble bare overrasket over hvor stor forskjellen var.biker7 skrev:Hvis den orginalt bruker 0,3 liter/mil, så må disse Dukene jaggu være skikkelig "strupt" fra fabrikk.. "Moped-forbruk" det jo ! Dominatorn min kan jeg få ned mot halvlitern ved normal kjøring. Ninjan derimot klarer jeg ikke under 0,6 liter, og da snakker vi seriøs pen-kjøring. Normalt snaut 0,7. Men da snakker vi jo om 1200ccm og 180gamp da. :-)cevillan skrev:Da starter jeg med spørsmål 1
Har ingen andre modifikasjoner utenom K&N filter. Regner med at jeg har Akra-mapping Jeg har forstått det sånn at jeg da ikke trenger fuel-mod'en til Kev?
Imens dere tenker, kan dere se på dette lekre bildet
https://www.dropbox.com/s/g33uy5yj47r7fob/bild%204.JPG
Oljevarselet er for oljetrykk ikke oljemengde.Tobben84 skrev:Glemte å si dette i forrige post. Til som nettopp har kjøpt Duke etter 2011, så sjekkk oljen regelmessig, da de fleste bruker relativt mye olje. Min er ikke så ille, men hører at noen bruker enormt mye. Varsel om lavt oljenivå kommer på lovlig sent, så ikke stol på at du får varsel.
Hva er egentlig høyt oljeforbruk? Jeg etterfylte 0,5 liter etter 3000 km (altså 2000 kjørte km siden førstegangsservice). Det synes jeg er meget lavt forbruk, men så er min tidligere sykkelerfaring med crossere og trialsykler som går på olje med litt bensinTobben84 skrev:Glemte å si dette i forrige post. Til som nettopp har kjøpt Duke etter 2011, så sjekkk oljen regelmessig, da de fleste bruker relativt mye olje. Min er ikke så ille, men hører at noen bruker enormt mye. Varsel om lavt oljenivå kommer på lovlig sent, så ikke stol på at du får varsel.
Ja, skrev det litt keitete, har fylt to ganger med ca 2,5 dl. Det er ca 3 dl mellom max og min av hva jeg kan forstå.Snikendeugle skrev:Du bør fylle mye oftere isåfall 0,5 liter er MYE iforhold til totalen som er på 1.75l
Om du vil bli kvitt enda mer hakking så hjelper disse moddene mye:
- Fjerne katalysator, åpne opp for mer luft (typ DNA S2 eller PP filterboks) og legge inn Evo map (forhandler gjør dette).
- Dreve om. Jeg har gått fra 16-40 til 15-42. Alt er mye mer responsivt og smoothere. Lang tråd om emnet på ktmforums.
Mister en del toppfart, men det gjør meg ingenting. Nå har jeg et 6. gir som faktisk kan brukes i dagligdagse situasjoner!