Her er jeg enig med deg! Rundkjøringer er dessverre ola dunks fattigmanns løsning for kryss i flere plan, vet om flere kryss de BURDE ha valgt skikkelige av og påkjøringer istedenfor rundkjøring, gjerne med bro over for kryssing av veien (og alt for ofte er rundkjøringen "skeive", da du på den ene siden kan kjøre så og si rett igjennom uten å svinge noe serlig, men du på den andre siden nesten må over i det neste fylket for å komme rundt og jeg har alltid lurt på hvorfor de ikke kan holde senter på rundkjøringene MIDT på veien som allerede lå der når rundkjøringene ble laget...)JohnnyTh skrev:
Enig. Når det lages rundkjøringer på E veiene våre så lurer jeg på hvor fremsynte de er. E39 fra Kristiansand til Flekkefjord har 4 rundkjøringer som jeg kommer på. Tror det er en midlertidig i Søgne så den teller vel ikke helt med. Burde vært laget skikkelige av og påkjørings felt heller.
Men sånn blir det vel når de fleste av våre økonomiske rammer for veibygging er bygget over syndromet som heter "Alltid velg billigste løsning, selv om veien er for liten allerede før den åpnes..". Vi burde gjort som sverige, der har de egne veitekniske fagutvalg som står for bygging og vedlike veiene og holder politikkerne utenfor og en trenger ikke å kjøre lenge i sverige før man ser at det har noe for seg... :) En ser jo fort hvor samferdsels ministrene kommer fra her i landet, er jo snart ikke en øy eller en holme på vestlandet som ikke har tunnel eller bro jo.... Og rammene budskjettene bygges på er som regel ALT for smått og knuslete, som igjen resulterer i at vi får farlige kryss og veier der vi kunne ha hatt kryss i to plan...
Det virker som at politikerne våre tror at bilen en dag vil forsvinne på måten de bevilger penger... Eller utopien at alle kan treise kollektivt... Men dessverre fører denne ola dunk knuslingen til at vi får billige rundkjøringer der det burde vært skikkelige på og avkjøringer i to plan... på våre E veier...