Ny 1% klubb i Norge;;;

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Låst
Brukeravatar
lars_helgek
Innlegg: 234
Registrert: 02 aug 2013, 15:24
Motorsykkelen din: Harley-Davidson 883 sportster 1999

Ny 1% klubb i Norge;;;

Legg inn av lars_helgek »

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2014/0 ... rt-i-norge" onclick="window.open(this.href);return false;

Noen som kjenner til denne klubben fra europa?
Første sykkel; Yamaha FJ1100
Andre sykkel ; Honda Shadow vt600
Nåværende sykkel : Harley-Davidson 883 hugger (99)

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Ny 1% klubb i Norge;;;

Legg inn av jhn »

Kanskje, men de som etter eget utsagn har god kjennskap til 1%-klubbene, blir ganske stille når noen stiller litt kritiske spørsmål.
De påstår hardnakket at det er rene MC-klubber som består av kjøreglade lovlydige mennesker fra alle samfunnslag ... alle rykter om narko og vold osv er nok bare ondsinnet sladder

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Ny 1% klubb i Norge;;;

Legg inn av LordShaft »

Kjenner ikke til klubben, men har hørt om de ja.

Sony Z2

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Ny 1% klubb i Norge;;;

Legg inn av Intruder »

:orefk :orefk Ryk & Reis (MC) sier nå jeg....
Men Bandidos og Hells Angels kan jo glede seg til en ny motstander i bedriftsserien i =;


Kanskje et lite merke med Ryk & Reis på kjøredressen / MCen kunne være noe ?
Jeg har alt et stort både på jakka og den uunnærlige gule...
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Ny 1% klubb i Norge;;;

Legg inn av Intruder »

Hvis noen er interessert i et merke av et eller annet slag med "Ryk & Reis med 1 %-klubber" kan jeg være villig til å formidle kontakt !!

:mc2 :mc5 :mc7 :mc1
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Ny 1% klubb i Norge;;;

Legg inn av spidair »

jhn skrev: blir ganske stille når noen stiller litt kritiske spørsmål.
De påstår hardnakket at det er rene MC-klubber som består av kjøreglade lovlydige mennesker fra alle samfunnslag ... alle rykter om narko og vold osv er nok bare ondsinnet sladder
Dette er å vri det ganske kraftig syntes jeg, da det eneste JEG sa var at jeg ikke har hverken sett, hørt, været, eller opplevd noe kriminelt av noe slag i de årene jeg har besøkt/vanket i dette miljøet... Ikke sett noe mistenkelig, ikke noe hvitt pulver eller kasser fyllt med løs kaffe eller noe som helst... Så det inntrykket JEG sitter igjen med er at HA Drammen er veldig lite kriminelle til å være en godt organisert kriminell MC bande... Kan bare, og har bare, referert til hva JEG har opplevd jeg. Prøver ikke å dekke noen som helst her, hverken med selv eller HA Drammen, kun en ærlig anskuelse om hva JEG har sett og hørt, eller ikke sett og hørt som er mer riktig...

Mer vet ikke jeg og hvis det er å bli ganske stille når noen stiller kritiske spørsmål så er det vel det da, om enn en ÆRLIG ganske så stille når noen stiller kritiske spørsmål... Jeg kan ikke svare for noe jeg ikke har greie på, kan jeg vel? Det er så vidt jeg vet på grensa, om ikke å faktisk være, å juge det å snakke om det man ikke har greie på, ihvertfall når det blir sagt på en måte at man har greie på det...

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Ny 1% klubb i Norge;;;

Legg inn av jhn »

spidair skrev:
jhn skrev: blir ganske stille når noen stiller litt kritiske spørsmål.
De påstår hardnakket at det er rene MC-klubber som består av kjøreglade lovlydige mennesker fra alle samfunnslag ... alle rykter om narko og vold osv er nok bare ondsinnet sladder
Dette er å vri det ganske kraftig syntes jeg, da det eneste JEG sa var at jeg ikke har hverken sett, hørt, været, eller opplevd noe kriminelt av noe slag i de årene jeg har besøkt/vanket i dette miljøet... Ikke sett noe mistenkelig, ikke noe hvitt pulver eller kasser fyllt med løs kaffe eller noe som helst... Så det inntrykket JEG sitter igjen med er at HA Drammen er veldig lite kriminelle til å være en godt organisert kriminell MC bande... Kan bare, og har bare, referert til hva JEG har opplevd jeg. Prøver ikke å dekke noen som helst her, hverken med selv eller HA Drammen, kun en ærlig anskuelse om hva JEG har sett og hørt, eller ikke sett og hørt som er mer riktig...

Mer vet ikke jeg og hvis det er å bli ganske stille når noen stiller kritiske spørsmål så er det vel det da, om enn en ÆRLIG ganske så stille når noen stiller kritiske spørsmål... Jeg kan ikke svare for noe jeg ikke har greie på, kan jeg vel? Det er så vidt jeg vet på grensa, om ikke å faktisk være, å juge det å snakke om det man ikke har greie på, ihvertfall når det blir sagt på en måte at man har greie på det...
Joda, det har du rett i, beklager det. Jeg siktet egentlig ikke spesielt til deg, det er vel er mere det generelle inntrykk man har etter at div 1%-forsvarere har uttalt seg.
"Organisert kriminalitet" er vel et vidt begrep, og graden av organisering varierer sikkert fra sted til sted, men en lang rekke lands myndigheter mener at flere av disse klubbene fortjener betegnelsen "kriminell organisasjon", og en stor del av befolkningen er enig i den vurderingen. Dette er et syn som har bygd seg opp over mange ti-års erfaring, og ut fra hva jeg vet om noen av medlemmene og noen eks-medlemmer, virker det ikke ulogisk ... selv om jeg personlig ikke sitter på noen fellende bevis
Og uavhengig av klassifisering ... det er vel liten tvil om at det er en litt for stor tetthet av straffedømte i disse klubbene til at det er tilfeldig?
Det ville for øvrig vært litt merkelig om en så stor forening som HA f.eks, som består av folk med like interesser som mc, våpensamlinger, kurervirksomhet, pengeinnsamlinger, fyrverkeri, klesdesign, lakk & lær osv, ikke skulle samarbeide om sine hobbyer. Er det ikke det som er meningen med slike foreninger?

Du nevner "ærlig" .. så helt ærlig, skjer det ikke noen ganger at du ser en representant for f.eks HA står på TV og bedyrer at de bare er en gjeng mc-interesserte, uten noen kriminelle tanker overhodet ... skjer det aldri at du får lyst til å smile? ... bare litt? .... eller synes du det virker troverdig? Man skal ikke kimse av magefølelsen.

Ellers så "kjenner" jeg flere kriminelle, som uten tvil driver kriminell virksomhet, uten at jeg har vært vitne til noe av det.
En smart kriminell har vel ikke vitner

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Ny 1% klubb i Norge;;;

Legg inn av Intruder »

Har da fartet noe rundt de siste åra og har etter seks år kun sett en kar med HA-logo på kjørejakka i området her ?
--Kjører disse kara bare om natta,kanskje ? :-k

ps : Har selv ingen grunn til å påstå at HA er kriminelle,bare så det er skrevet... :-)

spøk : ... men je ha mine tvil sa grisen da`n såg slakter`n kom... :-)å
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Ny 1% klubb i Norge;;;

Legg inn av spidair »

Intruder skrev:Har da fartet noe rundt de siste åra og har etter seks år kun sett en kar med HA-logo på kjørejakka i området her ?
--Kjører disse kara bare om natta,kanskje ? :-k
Hvis du skulle kjøre deg en tur på motor sykkel og VISSTE at så fort politiet så vesten med ryggmerket så vil du bli stoppet og trakkasert (der politiet gjør ALT og bruker ALT de kan finne av mulige og umulige gjemler å bruke), ville du ha valgt å kjøre med ryggmerke neste gang da? Eller ville du kjørt uten eller med merket dekket til? De er jo HA medlemmer selv om HA merket ikke syntes vet du :)
Du nevner "ærlig" .. så helt ærlig, skjer det ikke noen ganger at du ser en representant for f.eks HA står på TV og bedyrer at de bare er en gjeng mc-interesserte, uten noen kriminelle tanker overhodet ... skjer det aldri at du får lyst til å smile? ... bare litt? .... eller synes du det virker troverdig? Man skal ikke kimse av magefølelsen.
Jo, man skal kimse av magefølelsen... Hadde vi alle løpt rundt og hørt på "magefølelsen" så ville vi gjort mye rart...

Helt ærlig så vet jeg kun at man i HA MÅ ha sykkel og den MÅ være kjørbar 1. mai med mindre man har en veldig god unnskyldning for at sykkelen ikke er kjøreklar... I så måte er HA mye mer en MC klubb en veldig veldig mange "brus og bolle" klubber rundt om i landet, de har i det minste krav til at man må ha en motorsykkel som kan kjøres, hva er ellers vitsen med å være medlem i en MC klubb om man ikke har til intensjon om å kjøre MC... Så jo, det hender jeg ler litt når jeg ser folk i div MC klubber som ikke er HA som bedyrer at alt de vil er å kjøre MC, spesielt når ingen av medlemmene har hatt MC...

Noe mer enn det bryr jeg med egentlig ikke om HA og hva de bedriver jeg. Er ikke noen fast gjest der og har ingen planer om å bli det (Skulle tatt seg ut å stille opp der med en KTM lizzom...) :) Syntes bare at det er vel mye heksejakt og litt vel lite bevis ute å går her, med mindre medlemmene i HA er super intelligente og kjenner hvert eneste triks i boka for å skjule hva de driver med...

Og igjen, men hensyn til "kriminelle medlemmer", selv fartsbøter og andre småforseelser LENGE før medlemmet ble medlem av HA blir ført inn som "kriminelle aktiviteter" utført av HA medlemmet... Og igjen, ting et medlem gjør på "fritiden", altså alt som ikke er klubb relatert, er og blir det medlemmets ansvar, ikke klubbens ansvar. Som sagt, om en advokat blir tatt for å kjøpe en hore så gjør vel ikke det hele advokat klubben til horebukker for det vel? Men gjør et HA medlem noe galt, samme hva det er, kan være rågjengeri på rød mann, da er HELE HA rågjengere, uten unntak og uten rettigheten "uskyldig til det motsatte er bevist!".-.. Og det er det jeg reagerer på, loven skal da være lik for alle tenker jeg... Og derfor bør vi følge loven, og ikke den heller ustabile magefølelsen her...

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Ny 1% klubb i Norge;;;

Legg inn av Intruder »

Spidair...gidder ikke kommentere gitt,selv om du sikkert har nærmere 1 % av folket på din side.
:prf
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Ny 1% klubb i Norge;;;

Legg inn av spidair »

Intruder skrev:,selv om du sikkert har nærmere 1 % av folket på din side.
:prf
:)

Greit nok, er jo ikke rare greiene å kommentere heller... :) Who cares liksom.... Sure as hell not me!!
For min del kan de fengsle hele bunten om dette gjøres med loven i hånd og bevis og alt i orden... Når dette gjøres med trakkasering og noen ganger på kanten av loven der "kanskje", "muligens", "Alle..." og "kriminell blir nevnt å alle ord som omhandler disse gutta så blir ikke det med loven å hånd for mitt vedkommende... Da blir det kun misbruk med loven i hånd. Misforstå ikke, har de gjort noe kriminelt er jeg HELT hundre prosent enig i at de skal straffes for det, men ikke FØR de beviselig har gjort det... Det strider ihvertfall mot mitt rettferdighetes prinsipp....

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Ny 1% klubb i Norge;;;

Legg inn av Zadnez »

Til Spidair,
dersom du har vanket i 1% miljøet og aldri hørt eller sett om noe kriminelt så er du enten blind, eller du lyver.... hver gang polititet trakaserer HA miljøet finner de våpen og dop... som de ikke ANER hvor kommer fra :knegg , og begge de tingene er vel ulovlig?
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Ny 1% klubb i Norge;;;

Legg inn av spidair »

Zadnez skrev:Til Spidair,
dersom du har vanket i 1% miljøet og aldri hørt eller sett om noe kriminelt så er du enten blind, eller du lyver.... hver gang polititet trakaserer HA miljøet finner de våpen og dop... som de ikke ANER hvor kommer fra :knegg , og begge de tingene er vel ulovlig?
Eller en tredje versjon, at de har vært flinke til å skjule det siden jeg aldri har vært tilsluttet klubben. Nei, jeg juger ikke, hvorfor skulle jeg det, jeg skylder dem ikke en dritt og jeg kan bare si det jeg har sett eller hørt jeg, de gangene jeg har vært der og da har jeg ikke sett en noe som ligner kriminalitet engang, om en ikke tar det å få en øl over disk som kriminelt da...

Forholder meg kun til det jeg har opplevd jeg, uten å forsøke å lyve det hverken bedre eller dårligere... Vil de rette opp inntrykket sitt så klarer de fint å gjøre det selv tenker jeg, og vil de la det være så klarer de det også...

Har forresten vært med på en sånn rasia for noen år siden, da jeg skulle låne bort bilen min (da jeg hadde en minibuss...) og ble bedt inn på en kaffekopp og en prat med gutta. Det skulle jeg ikke gjort, for fire minutter etter var huset svart av politifolk i skuddsikre vester, hjelmer og MP5 og vi ble alle tauet inn, meg selv inkludert... (Første og eneste gang jeg har blitt lagt i politi smykker, temmelig skremmende for lille lovlydige meg, som ikke har så mye som en fartsbot på samvittigheten engang.....) Den gangen la jeg også merke til at de fant stoff på huset, hele 0,06 gram hasj i en gammel sko eske som en eller annen uforvarende hadde tatt med seg fordi han antagelig hadde glemt at han hadde oppbevart det der og selv om "beslaget" ikke kunne ruset en maur engang ble det slått opp med krigstyper i avia dagen etter, "Stoff beslag hos MC klubb!", sto det, da politiet på magisk vis hadde "glemt" å fortelle hvor mye stoff det var snakk om...

Selv la jeg med til å sove i glattcellen som politiet i all vennskapelighet hadde fjernet mattene i slik at det bare var harde betongen å ligge på for oss "kjempe kriminelle" i fire timer før vi, uten et enste ord til forklaring, ble sluppet ut igjen... De fant ikke noe annet, ikke så mye som en litt for lang brevåpner engang, men omdømmet om kriminell MC bande ble forsterket hos folk flest, mye på grunn av det enorme narko beslaget ingen hadde funnet om de ikke hadde lett igjennom hele huset flere ganger med en narko hund... Så sånn var det... De fleste politi mennene, og kvinnene, jeg møtte den kvelden var veldig hyggelige mennesker som gjorde jobben sin, men det var tydelig at heller ikke de likte måten dette ble gjort på... og jeg kan ikke klandre dem...

Så nei, jeg har faktisk ikke opplevd noe kriminelt hos HA i Drammen, banna bein!!! (Med mindre man anser det som veldig kriminelt at en eller annen gjemte ei bønne i en skoekse i ungdommen da og glemte det... )

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3441
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Ny 1% klubb i Norge;;;

Legg inn av JohnnyTh »

spidair skrev:Med mindre man anser det som veldig kriminelt at en eller annen gjemte ei bønne i en skoekse i ungdommen da og glemte det... )
Er ikke det kriminelt?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Ny 1% klubb i Norge;;;

Legg inn av LordShaft »

La oss si at det er var strengt forbudt å kjøpe/selge/lese tegneserier....

Å jeg styrte tegneserie salget her i byen (Bergen)
Jeg var under oppsyn av politiet og de hadde meg og mine felles lesere tett bevoktet. Til tider trakkaserte oss.

Tror du virkelig jeg hadde vært så tjukk i hodet at jeg hadde oppbevart tegneserier i klubblokalet mitt? Leiligheten min eller der jeg trener. Generelt der jeg oppholder meg til vanlig?
Jeg hadde heller ikke ordnet med små salg på bystasjonen, i parken eller andre kjente plasser.... det hadde jeg fått smågutter til å gjøre for meg, som jeg var helt sikker på at jeg kunne stole på. De som ikke jeg kunne stole på, skulle vært helt klar over de grusome konsekvensene om de skulle være dum å fortelle politet hvor de fikk bladene fra.

Jeg hadde skaffet meg en vanlig jobb, gjort alt det de andre gjør til vanlig. Men alle forsendelser og salg rundt om, må gå gjennom meg. Jeg har kontakter i alle byer og ordner det meste gjennom telefoner jeg kan kaste og ikke kan spores tilbake til meg.

Skulle jeg mot formodning få besøk av politet, og de prøver å ta meg for noe, har jeg alltid noen lojale gutter som vil bli en del av klubben min, som enten tar straffen min, eller betaler jeg noen som er villig til å sone for meg!

Låst