Mobil Operatør?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Mobil Operatør?

Legg inn av LordShaft »

Hallaien godtfolk.

Det sitter jo en del folk her inne med en del kunnskap som beveger seg litt lengre enn bare mc (har jeg forstått) :knegg

Jeg er helt avhengig av å bytte fra chess jeg har i dag, til et telenor basert abbonement. One Call er uaktuelt da de skifter mellom telenor sitt nett og sitt eget dårligere nett.

Jeg har igrunn siktet meg litt inn på djiuce eller talkmore. Spm er bare.... hvilket bør jeg gå for?
Jeg har lest opp og ned i mente om forskjellige pris forskjeller osv. De er ekstremt små, slik jeg kan skille de!

Så hva er deres erfaringer?

på forhånd takk for svar :-)

Mvh
-Shaft-

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Mobil Operatør?

Legg inn av Tommas »

Jeg har prøvd det meste av mobil operatører. Er for tiden kunde hos Talkmore, og er veldig fornøyd. Topp dekning og veldig god pris. Ville ikke byttet til andre nå.

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Mobil Operatør?

Legg inn av Haymaker »

LordShaft skrev:Hallaien godtfolk.

Det sitter jo en del folk her inne med en del kunnskap som beveger seg litt lengre enn bare mc (har jeg forstått) :knegg

Jeg er helt avhengig av å bytte fra chess jeg har i dag, til et telenor basert abbonement. One Call er uaktuelt da de skifter mellom telenor sitt nett og sitt eget dårligere nett.

Jeg har igrunn siktet meg litt inn på djiuce eller talkmore. Spm er bare.... hvilket bør jeg gå for?
Jeg har lest opp og ned i mente om forskjellige pris forskjeller osv. De er ekstremt små, slik jeg kan skille de!

Så hva er deres erfaringer?

på forhånd takk for svar :-)

Mvh
-Shaft-
Har tidligere jobbet flere år for en ikke-nevnt mobiloperatør.
På bakgrunn av mine erfaringer der vil jeg anbefale talkmore dersom du skal ha et rent abonnement.

Kort oppsummert:

* 4G
* Telenordekning
* Tar ikke betalt for bank-id (enda)
* Like billig som alle andre (kr 199,- Fri bruk av tale, sms, mms, 1000 mb data)
Sist redigert av Haymaker den 05 okt 2014, 21:27, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Mobil Operatør?

Legg inn av Flanker »

Styrer bevisst unna Netcom og alle som bruker deres nett, der er vi helt enige! Kan ikke være stort til hjelp. Jeg har et Telenor abonnement som jobben betaler, og er fornøyd med det. Stabilt, knall dekning og 4G er fint. Men med tanke på hva det koster ville jeg aldri valgt det selv! Hadde OneCall tidligere, og var happy med de. Men etter å ha opplevd 4G er det lite aktuelt å velge de igjen, så lenge de kun tilbyr 3G.

Djuice er vel Telenor eid, og bør sånn sett være et trygt valg? Talkmore kjenner jeg ikke noe til, men kjenner flere som er kunder der og er fornøyde.

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Mobil Operatør?

Legg inn av Haymaker »

Flanker skrev:Styrer bevisst unna Netcom og alle som bruker deres nett, der er vi helt enige! Kan ikke være stort til hjelp. Jeg har et Telenor abonnement som jobben betaler, og er fornøyd med det. Stabilt, knall dekning og 4G er fint. Men med tanke på hva det koster ville jeg aldri valgt det selv! Hadde OneCall tidligere, og var happy med de. Men etter å ha opplevd 4G er det lite aktuelt å velge de igjen, så lenge de kun tilbyr 3G.

Djuice er vel Telenor eid, og bør sånn sett være et trygt valg? Talkmore kjenner jeg ikke noe til, men kjenner flere som er kunder der og er fornøyde.
Talkmore er et heleid Telenor-selskap.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Mobil Operatør?

Legg inn av LordShaft »

Så jeg kan i utgangspunktet ikke velge feil av djuice eller talkmore da forstår jeg dere rett...

Sony Z2

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Mobil Operatør?

Legg inn av Crinos »

LordShaft skrev:Så jeg kan i utgangspunktet ikke velge feil av djuice eller talkmore da forstår jeg dere rett...

Sony Z2
Det "eneste" som er forskjellen her er litt av hva som tilbydes i abo. Jeg har hørt bare posetivitet om talkmore. Selv byttet jeg fra Netcom nå nylig, og valgte Telenor fordi det var det som passet meg og min familie best på priser og inkluderende tjenester. :thumleft
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Re: Mobil Operatør?

Legg inn av bm »

Har gått over til Telipol, Telenor nett, billig, ingen overraskelser på regningen, kun positive erfaringer :D
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Mobil Operatør?

Legg inn av Haymaker »

LordShaft skrev:Så jeg kan i utgangspunktet ikke velge feil av djuice eller talkmore da forstår jeg dere rett...

Sony Z2
Jo, det er mulig å velge "feil" av de to.

Djuice er direkte underlagt telenor.
De har da felles kundesenter/kundeservice med telenor, og tar seg også betalt for bank-id per dags dato.

Talkmore er nettbasert, i den grad deres telefonsupport stenger klokken 1700.
De har kun 4 abonnement i porteføljen, men de er alle gunstige. De tar heller ikke betalt for bank-id, per dags dato. Da de er primært nettbasert kan du utsette fakturaer, åpne abonnement og lignende (dersom du har behov for det) via nettsidene.

Jeg holder en knapp på talkmore per dags dato.
Får du en "venn" til å invitere deg får du og ververen 2 mnd gratis.

http://www.djuice.no/abonnement/priser/#nonstopM
https://www.talkmore.no/altiett_faktura.html

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Mobil Operatør?

Legg inn av LordShaft »

Ja har nå nilest på diverse priser, å talkmore kommer nok et knappenålshode over djuice ser jeg. Det er ytterst sjeldent jeg ringer diverse 5 siffrede nummer osv. Bor jo en liten sunnmøring i meg enda :knegg

Blir nok talkmore på denne karen, om noen her inne er talkmore kunde og har lyst å verve, send meg en pm :thumleft

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Mobil Operatør?

Legg inn av SuperMorten »

Litt på siden, men hva er galt med Netcom? Jeg har hatt Netcom i 4-5 år, og har ingenting å klage på. Oppholder meg stort sett på det relativt sentrale østlandsområdet. Er riktignok noen få steder i indre Vestfold med litt mangelfull dekning, men ellers er det stabil 4G over hele linja. Prisen er sånn stort sett grei også. Ligger på ca 500 pr mnd, ubegrenset sms, samtale og data, inkl nedbetaling av telefon (akkurat nå iPhone 6)
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38084
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Mobil Operatør?

Legg inn av AJ »

Og jeg er strålende fornøyd med OneCall. Ikkeno' tull der i gården :-) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: Mobil Operatør?

Legg inn av MLeikarnes »

Jeg bruker kun Telenor, men da av den grunn at den nærmeste senderen her brukes kun av Telenor... og ute i Nordsjøen så er det kun Telenor som fungerer. Men jeg er noe misfornøyd med dekningen, selv om jeg kan se senderen, har såvidt 3G dekning her hjemme, ikke at jeg har behov for det hjemme, men det hadde vært greit rundt om på gården hjemme med 3G :sk?
Betaler vel 300,- i måneden, for 4000MB og fri bruk på tale og sms, Telenor M+ heter det vel så vidt jeg kan huske :-k Og så er det jo greit med fri familie og kun en regning for alle 4 telefonene (ihvertfall når man er student... :mk :redface )
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Sv: Mobil Operatør?

Legg inn av LordShaft »

AJ skrev:Og jeg er strålende fornøyd med OneCall. Ikkeno' tull der i gården :-) .
One call har veldig variabel dekning, pga sitt eget nett er prioritert. Dette merker man ikke mye til i stor byene, men her på vestlandet hvor jeg har hytte er det ikke sjangs. Bare telenor som funker.

Har vært Chess kunde i mange år, kjempe fornøyd med alt annet enn dekningen her i leiligheten min og på hytten.
Derfor må jeg ha telenor abb.
Telenor i seg selv er så dyrt, at det er for meg ubegripelig at folk som ikke har bedriftspakke kan velge de som operatør.


Sony Z2

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Mobil Operatør?

Legg inn av Crinos »

SuperMorten skrev:Litt på siden, men hva er galt med Netcom? Jeg har hatt Netcom i 4-5 år, og har ingenting å klage på. Oppholder meg stort sett på det relativt sentrale østlandsområdet. Er riktignok noen få steder i indre Vestfold med litt mangelfull dekning, men ellers er det stabil 4G over hele linja. Prisen er sånn stort sett grei også. Ligger på ca 500 pr mnd, ubegrenset sms, samtale og data, inkl nedbetaling av telefon (akkurat nå iPhone 6)
Jeg har ingenting annet enn skryt å gi til Netcom.. Men.. Mitt problem er at akkurat der jeg har hus, som strekker seg til 3-4 nabohus... Der har Netcom særdeles dårlig dekning, og Telenor har justert litt på masta og har absolutt en betydelig bedre dekning.

Dette var ENESTE grunn til at jeg byttet fra Netcom til Telenor.
Det jeg dog har sett i etterkant, er at jeg nå har bedre batterilevetid på min mobil. Samme brukermønster som tidligere, men mer strøm igjen på slutten av dagen.

Kundeservicen til Netcom er en av de bedre kundeserivce senterene jeg har vert i kontakt med de siste 10 åra. Håper bare Telenor sin er like bra, når den tid kommer at jeg trenger å være i kontakt med dem.

PS: I mitt tilfelle var jeg i kontakt med Netcom mange ganger om bedre dekning der jeg bor, og alternative løsninger alla femto celle og lignende. Dessverre var de ikke intreserte i å gjøre noen tiltak, og femto celle ante dem ikke hva var engang. (i alle fall ikke dem på privat supprot, de på bedrift hadde litt mer snøring, men ikke noe de kunne tilby).
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Svar