Bjerknez skrev:Hentet nettopp sykkelen da den har vert på førstegangsservice og har et spørsmål til noen som kanskje kan hvite hva dette problemet skyldes:
Før service så dro den smooth fra omtrent stillestående, men nå så har den litt grøt i halsen rundt 4.000rpm. Akkurat som om den tviler litt før den kvikner til igjen. Er ganske sikker på at dette ikke var et problem før servic''en. Er det noen her som kan synse litt om hva dette kan skyldes?
Min noe vage og langt fra proffesjonelle synsing er at dem har koblet til diagnoseutstyret og "nullstillt" sykkelen, men glemt at jeg har effektpotte og at den skal mappes etter denne. Kan det være en løsning?
En annen teori er at dem kanskje har brukt en annen type olje, uten at jeg vet hvorfor det skulle skjedd av den grunn?
Dem har jo bare byttet olje samt filter og kanskje gjort noe sprell med diagnoseutstyret...
Ikke noe stort problem dette og sikkert bare meg som merker det, men det er helt klart en forskjell for før dro den smooth hele veien. Det er altså ganske nøyaktig på rundt 4.000rpm og man merker det bedre når man drar på skikkelig.
Jeg opplevde det samme på min sykkel etter 1. gang servicen.
Jeg fikk den samtidig omgjort fra A2 til A så tenkte det hadde noe med det å gjøre. Det traff på ca 3.700 omdr.
For min sykkel sa ga det seg heldigvis etter en stund. Kanskje lurt å ringe verkstedet?