Eksos montert.
På første bildet ser man forskjellen på pottene, ca. 2kg forskjell og en del slankere enn originalen.
original
Mistral , slankere og mer megafon form.
Igjen en sammenligning.
Er godt fornøyd med utseende.......
R.
Moto Guzzi V7 Racer
-
- Innlegg: 103
- Registrert: 09 jan 2014, 18:24
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 Racer 2014
- Sted: Moss
Re: Moto Guzzi V7 Racer
Religion er menneskets seier over fornuften.
Re: Moto Guzzi V7 Racer
Denne har gått under radaren min, ......sent men godt... Gratulerer med et smykke av en sykkel. Nesten uforskammet vakker
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules
Re: Moto Guzzi V7 Racer
Ah, det ble lekkert!
Flott det var klassisk design på dem og at de var såpass lik orginalen.
Ikke no carbonpotter der i gården..
Flott det var klassisk design på dem og at de var såpass lik orginalen.
Ikke no carbonpotter der i gården..
-
- Innlegg: 103
- Registrert: 09 jan 2014, 18:24
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 Racer 2014
- Sted: Moss
Re: Moto Guzzi V7 Racer
Nei , carbon passer ikke herHaymaker skrev:Ah, det ble lekkert!
Flott det var klassisk design på dem og at de var såpass lik orginalen.
Ikke no carbonpotter der i gården..
Selv om carbon har som regel fin lyd...
Har ikke startet og hørt lyden ennå , sykkelen er klargjort for vinteren og parkert etter en skikkelig varmkjøring.
R
Religion er menneskets seier over fornuften.
- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Sted: 4645 Nodeland
Re: Moto Guzzi V7 Racer
Står en del pene ord om V7 Racer i nyeste Bike bladet.
If it ain't broke, I'll break it.
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 6996
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Moto Guzzi V7 Racer
Jepp
Krommede trompeter er helt riktig på en sånn sykkel. Pæænt.
Krommede trompeter er helt riktig på en sånn sykkel. Pæænt.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
-
- Innlegg: 103
- Registrert: 09 jan 2014, 18:24
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 Racer 2014
- Sted: Moss
Re: Moto Guzzi V7 Racer
Hei
Dette er et verksted spørsmål men jeg tar det her.
Det gjelder ventiljustering , skal ventilene justeres "trange" eller normalt på MG?
Med trange mener jeg at bladsøkeren går trådt mellom vippearm og ventil , med normal glir bladsøkeren på samme......
Jeg spør fordi jeg har mer ventil lyd på høyre side enn venstre.
Og fordi mekaniker som tok servicen (1000Km) også reagerte men gjorde ikke noe mer med det.
Jeg tar service på verksted p.g.a. garanti , men jeg er mekaniker selv og skal sjekke ventil klaringen til våren.(stoler mer på meg selv ).
R.
Dette er et verksted spørsmål men jeg tar det her.
Det gjelder ventiljustering , skal ventilene justeres "trange" eller normalt på MG?
Med trange mener jeg at bladsøkeren går trådt mellom vippearm og ventil , med normal glir bladsøkeren på samme......
Jeg spør fordi jeg har mer ventil lyd på høyre side enn venstre.
Og fordi mekaniker som tok servicen (1000Km) også reagerte men gjorde ikke noe mer med det.
Jeg tar service på verksted p.g.a. garanti , men jeg er mekaniker selv og skal sjekke ventil klaringen til våren.(stoler mer på meg selv ).
R.
Religion er menneskets seier over fornuften.
- Kjellrf
- Innlegg: 1604
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Sted: Sandefjord
Re: Moto Guzzi V7 Racer
Det blir mer slitasje på høyre vippemekanisme hvis du lar sykkelen stå å gå mye på tomgang, på sidestøtta. Da vil olja heller gå til venstre sylinder.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
-
- Innlegg: 103
- Registrert: 09 jan 2014, 18:24
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 Racer 2014
- Sted: Moss
Re: Moto Guzzi V7 Racer
OK , den har gått 1500Km, så ingen slitasje her..........Kjellrf skrev:Det blir mer slitasje på høyre vippemekanisme hvis du lar sykkelen stå å gå mye på tomgang, på sidestøtta. Da vil olja heller gå til venstre sylinder.
R
Religion er menneskets seier over fornuften.
-
- Innlegg: 103
- Registrert: 09 jan 2014, 18:24
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 Racer 2014
- Sted: Moss
Re: Moto Guzzi V7 Racer
Da er det på tide med en oppdatering siden sesongen har så smått startet i Moss.........
Eksos pottene fra Mistral gir en fin "V-twin" lyd , disse er godkjente med DB killers og det er nok lyd slik som dem er levert.
Jeg monterte også lamdasonde duppeditter for å lure styreenheten til å gi mer suppe dette ser ut til å gi noe mindre "mager" lugging.
Disse må jeg justere når det blir varmt i lufta.....
Ventil tikking.....det var ikke feil på siden som tikket mest men det var feil på den stille sia ,
der var ventilklaringen alt for trang.
Så litt justering og det tikker likt på begge sider
R.
Eksos pottene fra Mistral gir en fin "V-twin" lyd , disse er godkjente med DB killers og det er nok lyd slik som dem er levert.
Jeg monterte også lamdasonde duppeditter for å lure styreenheten til å gi mer suppe dette ser ut til å gi noe mindre "mager" lugging.
Disse må jeg justere når det blir varmt i lufta.....
Ventil tikking.....det var ikke feil på siden som tikket mest men det var feil på den stille sia ,
der var ventilklaringen alt for trang.
Så litt justering og det tikker likt på begge sider
R.
Religion er menneskets seier over fornuften.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38042
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Moto Guzzi V7 Racer
Ikke V7 Racer, men heller ikke langt unna.
V7 Stone og V7 Racer har samme motor og utstyrsnivå, selv om Racer modellen har noen riktig forfinede detaljer her og der i tillegg til en annen ergonomi og dermed også kjørestilling.
Testen en V7 for noen uker siden for avisen jeg jobber i.
Her er MC24 versjon av denne testen:
[img]http://www.mc24.no/getfile.php/Innhold/ ... 386%29.jpg[/img]
V7 Stone og V7 Racer har samme motor og utstyrsnivå, selv om Racer modellen har noen riktig forfinede detaljer her og der i tillegg til en annen ergonomi og dermed også kjørestilling.
Testen en V7 for noen uker siden for avisen jeg jobber i.
Her er MC24 versjon av denne testen:
[img]http://www.mc24.no/getfile.php/Innhold/ ... 386%29.jpg[/img]
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- cosmogs
- Innlegg: 306
- Registrert: 05 jul 2014, 22:09
- Motorsykkelen din: Speed Triple RS
- Sted: Drammen
Re: Moto Guzzi V7 Racer
Hadde for litt siden en rast ved veien fra Drammen til Svelvik. Suste forbi en Guzzi V7 Racer, og jeg snudde meg superfort. Lekker sykkel med nyyyydelig lyd. Jeg kikker jo alltid på passerende MC, men Guzzi´n fanget virkelig min fulle oppmerksomhet. Mao - kjenner meg godt igjen når det gjelder blikkfang i artikkelen din AJ. God lesning!
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)