NMCU....NAF...eller like godt Dusteforbundet ?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Knut Morten
Innlegg: 288
Registrert: 26 des 2009, 17:19
Motorsykkelen din: CBF 1000 F - 09
Sted: Grytefeltet, Stokke, Vestfold

Re: NMCU....NAF...eller like godt Dusteforbundet ?

Legg inn av Knut Morten »

Bjerknez skrev:Oj... så mye flott som dem her fått til, og selv UTEN mitt medlemsskap. Det synes jeg er bra jobba!
Da kan jeg med god samvittighet heller bruke pengene på og fylle opp tanken :thumleft

Neida... jeg anntok at TS mente den økonomiske biten isolert sett jeg med et slikt medlemskap. Når man får igjennom slike viktige ting på såpass høyt nivå så må det vel også gå ann og få noen flere medlemsfordeler som trekker flere betalende medlemmer? Er vel en vinn vinn situasjon det.

Jeg støtter gjerne de som selger disse =Fredrikstad bladene for da gir jeg en sum, samtidig som jeg får noe tilbake. Det sitter litt lenger inne hos folk flest å betale uten følelsen av og få noe igjen, selv om det her bare er snakk om en symbolsk sum.

Hvem bryr seg vel om drivstoffrabbatt på 40 øre. Jeg vil ha 40% rabatt på dekk, gratis veihjelp, gode forsikringsavtaler etc. Så får dem evt. heller sette opp prisen. Det blir som om NAF skulle fjerne alle godene alle medlemmene dems har og sette ned prisen til 200,- pr år som kun går til at NAF støtter bilistenes sak. Frister liksom ikke på samme måte.

Jeg er ikke negativ til det NMCU gjør, for jobben dem gjør er sikkert helt konge, men jeg mener dem kan trekke flere medlemmer ved å skaffe flere fordeler. Så får det heller koste litt ekstra.
Hvis nå alle hadde tenkt som deg :scratch , så kunne du IKKE brukt kollektivfeltet med MC :[-X - måtte du ha hatt sykkelen på periodisk kjøretøy kontroll (EU-kontroll) :lol - Betalt bompenger med MC :lol - NMCU samarbeider også med Statens vegvesen om trygge MC veier (Fast dekke inn på alle grusveier,bedre sikten i svinger og kryss,"tilgivende"vegsider,skilting ifm grus i veibanen).Men dette kunne vel du fikset bedre sev?
Bensin rabatten gjelder ikke bar ved fylling på sykkel.
Tenk litt over dette,neste gang du er ute å kjører sykkel. Hvis du bare vil surfe med - så gjør endelig det. Jeg betaler gladelig for at noen kan og vil ta denne "jobben"
Ut på tur - aldri sur

NAF MC Vestfold
http://www.nafmc.com
http://nmcu.org
[url]http:www.Milvetmc.no[/url]
VF 1000 -84
XJ 900 -98
CBF 1000F - 09

Kjørt i 2014 ca 17000

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23038
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: NMCU....NAF...eller like godt Dusteforbundet ?

Legg inn av Bjerknez »

Knut Morten skrev:
Bjerknez skrev:Oj... så mye flott som dem her fått til, og selv UTEN mitt medlemsskap. Det synes jeg er bra jobba!
Da kan jeg med god samvittighet heller bruke pengene på og fylle opp tanken :thumleft

Neida... jeg anntok at TS mente den økonomiske biten isolert sett jeg med et slikt medlemskap. Når man får igjennom slike viktige ting på såpass høyt nivå så må det vel også gå ann og få noen flere medlemsfordeler som trekker flere betalende medlemmer? Er vel en vinn vinn situasjon det.

Jeg støtter gjerne de som selger disse =Fredrikstad bladene for da gir jeg en sum, samtidig som jeg får noe tilbake. Det sitter litt lenger inne hos folk flest å betale uten følelsen av og få noe igjen, selv om det her bare er snakk om en symbolsk sum.

Hvem bryr seg vel om drivstoffrabbatt på 40 øre. Jeg vil ha 40% rabatt på dekk, gratis veihjelp, gode forsikringsavtaler etc. Så får dem evt. heller sette opp prisen. Det blir som om NAF skulle fjerne alle godene alle medlemmene dems har og sette ned prisen til 200,- pr år som kun går til at NAF støtter bilistenes sak. Frister liksom ikke på samme måte.

Jeg er ikke negativ til det NMCU gjør, for jobben dem gjør er sikkert helt konge, men jeg mener dem kan trekke flere medlemmer ved å skaffe flere fordeler. Så får det heller koste litt ekstra.
Hvis nå alle hadde tenkt som deg :scratch , så kunne du IKKE brukt kollektivfeltet med MC :[-X - måtte du ha hatt sykkelen på periodisk kjøretøy kontroll (EU-kontroll) :lol - Betalt bompenger med MC :lol - NMCU samarbeider også med Statens vegvesen om trygge MC veier (Fast dekke inn på alle grusveier,bedre sikten i svinger og kryss,"tilgivende"vegsider,skilting ifm grus i veibanen).Men dette kunne vel du fikset bedre sev?
Bensin rabatten gjelder ikke bar ved fylling på sykkel.
Tenk litt over dette,neste gang du er ute å kjører sykkel. Hvis du bare vil surfe med - så gjør endelig det. Jeg betaler gladelig for at noen kan og vil ta denne "jobben"
Som sagt, så er det ikke snakk om at jeg synes NMCU gjør en dårlig jobb. Jeg skriver bare at jeg ønsker dem i tillegg kunne tilbudt noe annet som hadde økt medlemmsmassen. Det skal sies at det har kommet frem ting her som jeg ikke viste om når det kommer til medlemsfordeler, men når man ikke får noe informasjon om dette før man nærmest blir tvunget inn på siden dems så er det noe som ikke stemmer.

Jeg mener potensiale er større og jeg synes det er rart at ikke en gang mcsiden.no har en liten reklamebanner angående dette.

Derfor så vet ikke jeg hva dem faktisk driver med før noen dytter meg inn på siden dems. Jeg får jo vite mer og mer nå så klart og jeg har ingen grunn til å ikke melde meg inn sån sett (kanskje gjør jeg det også)

Angående bensinrabatt så får jeg 40% på kredittkortet mitt og det er helt gratis å bruke.

EDIT:
Her ser du medlemsfordelene som NAF har:
https://www.naf.no/medlemskap/medlemsfordeler/" onclick="window.open(this.href);return false;

Medlammskapet er langt dyrere, og det er også kundemassen vil jeg tro. Hvorfor det tror du?

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: NMCU....NAF...eller like godt Dusteforbundet ?

Legg inn av jhn »

Helt enig med Bjerknez. Det burde være fullt mulig også for NMCU å forhandle frem en avtale dekkleverandører, camping, hoteller eller hva det måtte være uten de altfor store kostnader, det er jo mulig for et stort antall forskjellige organisasjoner.
Det finnes jo et utall organisasjoner som gjør en kjempejobb, og som fortjener noen hundrelapper like mye som NMCU.
Da er det greit å få noe mer tilbake enn noen vage løfter om en bedre verden, eller bedre veier i NMCU's tilfelle.
Hvilke saker jobber NMCU med i disse dager tro ... er det noen som vet noe? Hva kan man håpe at fremtidig kontingent blir brukt til?
Jeg har ikke råd til å betale 300 kr til alle jeg mener fortjener det, da velger jeg de som gir mest tilbake ... er ikke det forholdsvis normalt?

Er det NMCU som fikk stoppet PKK? Eller mente de bare, på lik linje med resten av landet, at dette vil vi ikke ha?
Godkjenning av ombygginger, medlemsblad, bibelen og mc-treff er vel mere for spesielt interesserte, og ikke verdt mange kronene for min del.
Jeg vil ha minst mulig papir i posten

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Sv: NMCU....NAF...eller like godt Dusteforbundet ?

Legg inn av sankyo »

Bjerknez skrev:
Angående bensinrabatt så får jeg 40% på kredittkortet mitt og det er helt gratis å bruke.
Det slikt kredittkort vil jeg også ha... 40%! :mrgreen:
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23038
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sv: NMCU....NAF...eller like godt Dusteforbundet ?

Legg inn av Bjerknez »

sankyo skrev:
Bjerknez skrev:
Angående bensinrabatt så får jeg 40% på kredittkortet mitt og det er helt gratis å bruke.
Det slikt kredittkort vil jeg også ha... 40%! :mrgreen:
Haha... mente sef. 40 øre! :lol

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6970
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: NMCU....NAF...eller like godt Dusteforbundet ?

Legg inn av kjellv »

jhn skrev: Er det NMCU som fikk stoppet PKK? Eller mente de bare, på lik linje med resten av landet, at dette vil vi ikke ha?
Godkjenning av ombygginger, medlemsblad, bibelen og mc-treff er vel mere for spesielt interesserte, og ikke verdt mange kronene for min del.
Jeg vil ha minst mulig papir i posten
Det var nok ikke alle andre her i landet som ikke ville ha innført PKK for MC og moped. Slett ikke i EU heller. Kreftene var sterke for innføring, mest pga press for å måtte gjøre ett eller annet for å få ned ulykkestallene.
FEMA som vel kan kalles en Europeisk moderorganisasjon til NMCU har drevet en intens lobbyvirksomhet i EU-parlamentet i mange runder gjennom mange år for å unngå innføring av PKK. NMCU har gjort det samme her i landet for å overbevise Norske politikere om den komplette idioti i dette forslaget. SMC har gjort det samme i Sverige osv. NMCU kom også med en liste foran forrige stortingsvalg over hva enkelte politikere og politiske partier mente om denne saken.
Et annet viktig kampområde for NMCU er å sørge for at vedtaket om forbud av wirerekkverk (eggdeler) som midtdeler og autovern langs Norske veier fortsatt er forbudt. Sterke næringsinteresser prøver stadig å få innpass og leveranser til dette, her ligger det mye penger.
NMCU fikk stoppet dette i 2006, og stoppet også et forsøk på å gjeninnføre disse rekkverkene i 2011. Statistikker viser at hver minste kontakt en MC-fører har med slike rekkverk ofte har fatal utgang for MC-føreren. Men rekkverkene er billigere...
330 kroner i året er jammen dette arbeidet verdt! Bare MC-bladet er verdt disse pengene.

Brukeravatar
Episk
Innlegg: 31
Registrert: 14 apr 2014, 18:35
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675. 2009 mod.
Sted: Sør-Trøndelag

Re: NMCU....NAF...eller like godt Dusteforbundet ?

Legg inn av Episk »

SuperMorten skrev:Min mening om NAF kontra forsikringsselskap når det gjelder veihjelp er grei. Der er NAF overlegen. Ingen egenandel ingen spørsmål. De bare kommer med en gang. Har også brukt forsikringsselskap når jeg ikke var medlem av NAF. Da var det Viking som kom til slutt. Den gangen ringte jeg etter berging kl 8 om morgenen. De kom kl 7 på kvelden. Og det måtte jeg betale egenandel for. NAF (har brukt de to ganger) kom før det hadde gått en time.
Har jobbet som bilberger for NAF og kan trygt si at det er kun en blanding av flaks og hvor du har vært når uhellet skjedde som spiller inn på hvor fort du får hjelp. Når oppdragene tikker inn så spiller det til en viss grad liten rolle hvem som har ventet lengst, da tar man den som står nærmest og jobber seg fremover. Det samme gjelder Falck og Viking også, men nå så mister NAF forsikringskunder så det synger etter siden Falck utkonkurer dem på pris så mulig det kan være mindre ventetid pga oppdragsmengde. NAF har snart ikke kunder nok til at det er lønnsomt for selskapene som kjører på kontrakt fra NAF...

Bjerknez skrev: Husk at man kan ringe NAF selv om man ikke er medlem.

Det har jeg gjort og dem har alltid dukket opp på kort tid. Midt på strynefjellet fikk jeg en punktering og bare etter 50 minutter så kom det en NAF bil. Kostet meg 500,- i egenandel noe jeg synes er helt greit. Han plugget dekket på stedet og dekket kjørte jeg med til det var utslitt :thumleft
Ja, men riktig nok kun om du har kasko eller delkasko.
Med kun ansvar og kontantoppgjør blir prisen en heeelt annen.
It was a great time. I can't remember it, but I'll never forget it!

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: NMCU....NAF...eller like godt Dusteforbundet ?

Legg inn av jhn »

Episk skrev:
SuperMorten skrev:Min mening om NAF kontra forsikringsselskap når det gjelder veihjelp er grei. Der er NAF overlegen. Ingen egenandel ingen spørsmål. De bare kommer med en gang. Har også brukt forsikringsselskap når jeg ikke var medlem av NAF. Da var det Viking som kom til slutt. Den gangen ringte jeg etter berging kl 8 om morgenen. De kom kl 7 på kvelden. Og det måtte jeg betale egenandel for. NAF (har brukt de to ganger) kom før det hadde gått en time.
Har jobbet som bilberger for NAF og kan trygt si at det er kun en blanding av flaks og hvor du har vært når uhellet skjedde som spiller inn på hvor fort du får hjelp. Når oppdragene tikker inn så spiller det til en viss grad liten rolle hvem som har ventet lengst, da tar man den som står nærmest og jobber seg fremover. Det samme gjelder Falck og Viking også, men nå så mister NAF forsikringskunder så det synger etter siden Falck utkonkurer dem på pris så mulig det kan være mindre ventetid pga oppdragsmengde. NAF har snart ikke kunder nok til at det er lønnsomt for selskapene som kjører på kontrakt fra NAF...

Bjerknez skrev: Husk at man kan ringe NAF selv om man ikke er medlem.

Det har jeg gjort og dem har alltid dukket opp på kort tid. Midt på strynefjellet fikk jeg en punktering og bare etter 50 minutter så kom det en NAF bil. Kostet meg 500,- i egenandel noe jeg synes er helt greit. Han plugget dekket på stedet og dekket kjørte jeg med til det var utslitt :thumleft
Ja, men riktig nok kun om du har kasko eller delkasko.
Med kun ansvar og kontantoppgjør blir prisen en heeelt annen.
Tror nok også det kan være litt tilfeldig hvor fort de kommer. Jeg har bare en gang hatt behov for veihjelp, da ringte jeg Falken, og de kom etter 1h 30m. De hadde 10 mil å kjøre å kjøre, så fortere lar det seg ikke gjøre.
Det var uten NAF-medlemskap, og kostet vel 500,- i egenandel om jeg husker riktig ... hva koster et medlemskap?

Brukeravatar
Gulars
Innlegg: 51
Registrert: 07 mai 2014, 14:40
Motorsykkelen din: BMW R1200GS
Sted: Bergen

Re: NMCU....NAF...eller like godt Dusteforbundet ?

Legg inn av Gulars »

DrGreve skrev:Bjerknes, NMCU har allerede spart deg for flere tusen kroner i kostnader du måtte ha betalt i EU-kontroll fordi de har kjempet din sak.
I mange år har NMCU kjempet for at ombygging av sykler skal være mulig og godkjenning av slike bygg skal forenkles. Nå har de fått gjennomslag.
For 300 kroner får du et meget bra medlemsblad 5 ganger i året og NMCU-bibelen. I Bibelen finner du telefonnummer til dedikerte mc-fantaster over hele landet du kan ringe til hvis du får problemer/havari.
Drar du på 5-6 mc-treff får du nok rabatt på innmeldingen til at du har spart inn kontigenten.
Av og til må det være mulig å gi noen skarve kroner uten å tenke, "what`s in it for me"? :)
Veldig bra! Enig.
Kjør sikkert!

Lamberghini
Innlegg: 193
Registrert: 29 mar 2011, 16:47
Motorsykkelen din: Honda NTV 650 Revere 1991
Sted: Bergen

Re: NMCU....NAF...eller like godt Dusteforbundet ?

Legg inn av Lamberghini »

Er nokså sikker på at min ansvarsforsikring pluss Naf-medlemskap er billigere enn det er mulig å få kasko med veihjelp. Dessuten stoler jeg på Naf. Jeg og min svoger brukte opp begge gratishjelpene hans på et par timer i en gammel Mercedes en gang. :D De var fort på pletten og klagde ikke.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: NMCU....NAF...eller like godt Dusteforbundet ?

Legg inn av SuperMorten »

[quote="jhn] hva koster et medlemskap?[/quote]

1095 pr år.

Hvorfor bli medlem med veihjelp?

Veihjelp uansett årsak

Medlemskapet er personlig, som betyr at det er du som får hjelp, uansett om du kjører egen bil, leiebil eller sitter på med andre.
Dersom husstanden disponerer kun ett kjøretøy gjelder veihjelpen også for ektefelle / samboer (når husstandens bil benyttes).

NAF hjelper deg uansett årsak, og du får selvsagt også hjelp på hjemmeadresse, ved utforkjøring, punktering m.m. Mange av våre medlemmer opplever driftsstans på grunn av motorhavari, flatt batteri, tomt for drivstoff eller brukket / innelåst nøkkel.

Ingen egenandel på veihjelp

NAF Veihjelp har ingen egenandel på de 2 første assistansene i kontingentåret. Fra og med 3. assistanse beregnes en egenandel på kun kr 450,–.


Så er det jo det at man er ikke bare motorsyklist, men faktisk også billist, med to biler i husstanden. Uten at jeg har finregnet på det, er det billigere med ett sånt medlemsskap enn veihjelp på to biler og en motorsykkel..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2733
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: NMCU....NAF...eller like godt Dusteforbundet ?

Legg inn av Busa Trond »

Jeg kjører Triumph og er NAF medlemBilde

Brukeravatar
Episk
Innlegg: 31
Registrert: 14 apr 2014, 18:35
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675. 2009 mod.
Sted: Sør-Trøndelag

Re: NMCU....NAF...eller like godt Dusteforbundet ?

Legg inn av Episk »

SuperMorten skrev:[quote="jhn] hva koster et medlemskap?
1095 pr år.

Hvorfor bli medlem med veihjelp?

Veihjelp uansett årsak

Medlemskapet er personlig, som betyr at det er du som får hjelp, uansett om du kjører egen bil, leiebil eller sitter på med andre.
Dersom husstanden disponerer kun ett kjøretøy gjelder veihjelpen også for ektefelle / samboer (når husstandens bil benyttes).

NAF hjelper deg uansett årsak, og du får selvsagt også hjelp på hjemmeadresse, ved utforkjøring, punktering m.m. Mange av våre medlemmer opplever driftsstans på grunn av motorhavari, flatt batteri, tomt for drivstoff eller brukket / innelåst nøkkel.

Ingen egenandel på veihjelp

NAF Veihjelp har ingen egenandel på de 2 første assistansene i kontingentåret. Fra og med 3. assistanse beregnes en egenandel på kun kr 450,–.


Så er det jo det at man er ikke bare motorsyklist, men faktisk også billist, med to biler i husstanden. Uten at jeg har finregnet på det, er det billigere med ett sånt medlemsskap enn veihjelp på to biler og en motorsykkel..[/quote][/quote][/quote]

Men du må ha NAF MC oppå vanlig medlemsskap for å få hjelp med MC. Koster vel 200,- ekstra eller noe.

Jeg er ikke medlem av NAF selv, blir smør på flesk når jeg får dekt berging og leiebil gjennom forsikringen.
Og det er noe de aller fleste får, selv om mange ikke er klar over det.
It was a great time. I can't remember it, but I'll never forget it!

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: NMCU....NAF...eller like godt Dusteforbundet ?

Legg inn av SuperMorten »

Episk skrev: Men du må ha NAF MC oppå vanlig medlemsskap for å få hjelp med MC. Koster vel 200,- ekstra eller noe.

Jeg er ikke medlem av NAF selv, blir smør på flesk når jeg får dekt berging og leiebil gjennom forsikringen.
Og det er noe de aller fleste får, selv om mange ikke er klar over det.
Man FÅR ikke veihjelp i forsikringen. Man må betale for det.. :knegg

Jo, NAF-MC er 175 pr år, men uansett, i mitt tilfelle med 3 kjøretøy som kan berges to ganger pr år uten egenandel. Hvor mange ganger pr å trenger folk flest bergingsbil? Hvor mye koster veihjelpsdelen i forsikring, og hva er evt egenandel der? Jeg har ikke veihjelp i min forsikring, da dette ikke er nødvendig. Aner ikke hva det måtte koste.
I tillegg så gjør NAF samme jobben for bilister, som NMCU gjør for MC-folket..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: NMCU....NAF...eller like godt Dusteforbundet ?

Legg inn av jhn »

Busa Trond skrev:Jeg kjører Triumph og er NAF medlemBilde
Jeg kjører Suzuki og trenger ikke NAF-medlemskap :knegg

Svar