And the winner is... !

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar

Hvilket bildet synes du bør bli kåret til årets MC bildet?

Avstemmingen ble avsluttet den 12 des 2014, 20:11

1. mortenolb
6
7%
2. tagesk
33
38%
3,mammut89
1
1%
4.LordShaft
5
6%
5. Bjerknez
2
2%
6. jongsanim
0
Ingen stemmer
7. bikerdude73
33
38%
8. Tommas
0
Ingen stemmer
9. Geir74
0
Ingen stemmer
10. Jompa
2
2%
11. AJ
3
3%
12. Olden
3
3%
 
Stemmer totalt: 88

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: And the winner is... !

Legg inn av Banditmannen »

Gratulerer til begge de verdige vinnerene! :thumleft

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: And the winner is... !

Legg inn av mortenolb »

Siden det er ferdig nå kan jeg jo høre om jeg hadde kommet høyere opp på lista med detta:

Bilde

Dårlig tredjeplass'er her! :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23193
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: And the winner is... !

Legg inn av Bjerknez »

Da gratulerer jeg tagesk og Bikerdude73 med en overlegen og fortjent seier! :thumleft :vs
Men... jeg bare MÅ spørre liksom... Vanker det trøstepremie på oss som ikke nådde helt opp? :lol

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7000
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: And the winner is... !

Legg inn av Jompa »

Bjerknez skrev:Da gratulerer jeg tagesk og Bikerdude73 med en overlegen og fortjent seier! :thumleft :vs
Men... jeg bare MÅ spørre liksom... Vanker det trøstepremie på oss som ikke nådde helt opp? :lol
Jess, æ har allerede inkassert min trøstepremie.
Dobbelt så mange stemmer som du fikk, og uten å stemme på eget bidrag.
En svært viktig seier :lol
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23193
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: And the winner is... !

Legg inn av Bjerknez »

Jompa skrev:
Bjerknez skrev:Da gratulerer jeg tagesk og Bikerdude73 med en overlegen og fortjent seier! :thumleft :vs
Men... jeg bare MÅ spørre liksom... Vanker det trøstepremie på oss som ikke nådde helt opp? :lol
Jess, æ har allerede inkassert min trøstepremie.
Dobbelt så mange stemmer som du fikk, og uten å stemme på eget bidrag.
En svært viktig seier :lol
Siden det allikevel ble delt seier på vinnerene, så ombestemmer jeg meg og beholder stemmen selv, så da står vi likt :lol

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: And the winner is... !

Legg inn av Banditmannen »

Bjerknez skrev:
Jompa skrev:
Bjerknez skrev:Da gratulerer jeg tagesk og Bikerdude73 med en overlegen og fortjent seier! :thumleft :vs
Men... jeg bare MÅ spørre liksom... Vanker det trøstepremie på oss som ikke nådde helt opp? :lol
Jess, æ har allerede inkassert min trøstepremie.
Dobbelt så mange stemmer som du fikk, og uten å stemme på eget bidrag.
En svært viktig seier :lol
Siden det allikevel ble delt seier på vinnerene, så ombestemmer jeg meg og beholder stemmen selv, så da står vi likt :lol
Til å være en såpass bestemt mann, er du ganske ubestemmelig... ;-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23193
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: And the winner is... !

Legg inn av Bjerknez »

Banditmannen skrev:
Bjerknez skrev:
Jompa skrev:
Bjerknez skrev:Da gratulerer jeg tagesk og Bikerdude73 med en overlegen og fortjent seier! :thumleft :vs
Men... jeg bare MÅ spørre liksom... Vanker det trøstepremie på oss som ikke nådde helt opp? :lol
Jess, æ har allerede inkassert min trøstepremie.
Dobbelt så mange stemmer som du fikk, og uten å stemme på eget bidrag.
En svært viktig seier :lol
Siden det allikevel ble delt seier på vinnerene, så ombestemmer jeg meg og beholder stemmen selv, så da står vi likt :lol
Til å være en såpass bestemt mann, er du ganske ubestemmelig... ;-)
Derfor så er det så flott at vi har ironien :thumleft :knegg

Brukeravatar
mammut89
Innlegg: 248
Registrert: 07 jan 2012, 15:28
Motorsykkelen din: S1000R
Sted: Oslo

Re: Og de nominerte i fotokonkurransen 2014 er..

Legg inn av mammut89 »

Bjerknez skrev:
ojda skrev:Det forundrer den ene etter den andre at den og den ikke får flere stemmer i konkuransen :-k
Så også med meg, hvorfor er det ikke andre en Bjerknez (og kona hans)?
som har stemt på han, bildet er jo ganske godt :vs
Er det pga den digre signaturen,
eller rett og slett frykten for alt skrytet om bildet ble plassert :lol :lol :lol

(At bildet er bra, mener jeg. Resten er ren Stigmatisering) ;-)
Kan være to grunner til det ojda:

1. Bildet mitt er rett og slett ikke verdt flere stemmer (noe jeg annser som mest sannsynlig)
2. Min noe fargerike personlighet med sterke meninger gjør at noen unngår å stemme på meg.

Min egen mening er at bildet mitt er ok teknisk sett, men mange av de andre bildene er mer "ekte" og fortjener derfor flere stemmer.

Når det er sagt, så er det kun meg selv som har stemt på mitt eget bilde (med vilje da jeg skulle dra en ironisk greie). Den andre stemmen aner jeg ikke hvem er, men jeg skal spandere en pils på vedkommende. Rett og slett fordi han/hun bidro til at jeg ikke havnet helt i bunn :lol
Som en hobbyfotograf ( som ikke nødvendigvis kan mer enn andre ) kan jeg forsøke meg på en "photo critique" selv om ingen har bedt om det. Dette er mine amatørmessige meninger så det kan hende jeg bommer helt så ikke bli sinna på meg :D.

Det var to bilder som skilte seg ut i listen etter min mening og jeg mente for meg selv at disse bør komme langt i konkurransen. Tagesk og bikerdude73.

Tagesk: Bildet har magi og drama. Man kan se for seg at man er der selv inni skauen, solen har kommet opp , fuglene kvitrer og man har veien helt for seg selv og nyter turen. I bunn og grunn vekte det følelser i meg. Og derfor likte jeg det godt og mente at det som vekte mine følelser ville vekke andres følelser også.

bikerdude73: Fototeknisk bra, dette er et fotografi, ikke en snapshot. Det er faktisk forskjell mellom et fotografi og en snapshot. Og for skjellen er forberedelsene og de bevisste valgene man foretar seg for å skape bildet på forhånd. Dette bildet er et fotografi som krever at man kan litt om lukkertid og det å ta bilder av noe som beveger seg fort. Dessuten er vinklingen bra, fotografen sitter lavt nede og er på hodehøyde med sjåføren. Dessuten er brillene ( noe jeg mener er et distinkt for dette bildet ) midt i "rule of thirds". Alt funker rett og slett og det er kvalitet av fotografiarbeidet.

Dette er årsakene til at disse har kommet langt etter min mening.

Til ditt bilde bjerknez synes jeg det ikke vekte så mye følelser og drama hos meg. Bildet føles litt som en snapshot. For at dette bildet skulle vekket følelser hos meg måtte bakgrunnen vært mer dramatisk. Kanskje "magic hour" med en svak sol som glitrer over havet...I dont know... Treet på høyre siden som har litt kjedelige kvister behøver ikke være med i bildet, det tilfører ihvertfall ikke noe spesielt til bildet når det er der. Sykkelen er midt i bildet, noe som ikke nødvendigvis er feil men det ble litt sånn "Finn.no salgsbilde" kanskje sykkelen skulle vært mer på høyresiden slik at det var litt luft foran sykkelen, det pleier å gi en følelse av at sykkelen skal framover. Bildet er litt for grått , noe som i seg selv ikke er et generelt problem men det blir for meg litt tamt. Kanskje bildet burde vært i svart hvitt siden mye allerede er i de nyansene. Så kunne du heller pumpet opp kontrasten og jobbet litt med svart hvit justeringene.

Det var som sagt bare mine tanker :)
Kjørelengde : 2010: 6000km , 2011: 13 000km , 2012: 16 000km, 2013: 9000km, 2014: 14 000
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23193
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Og de nominerte i fotokonkurransen 2014 er..

Legg inn av Bjerknez »

mammut89 skrev:
Til ditt bilde bjerknez synes jeg det ikke vekte så mye følelser og drama hos meg. Bildet føles litt som en snapshot. For at dette bildet skulle vekket følelser hos meg måtte bakgrunnen vært mer dramatisk. Kanskje "magic hour" med en svak sol som glitrer over havet...I dont know... Treet på høyre siden som har litt kjedelige kvister behøver ikke være med i bildet, det tilfører ihvertfall ikke noe spesielt til bildet når det er der. Sykkelen er midt i bildet, noe som ikke nødvendigvis er feil men det ble litt sånn "Finn.no salgsbilde" kanskje sykkelen skulle vært mer på høyresiden slik at det var litt luft foran sykkelen, det pleier å gi en følelse av at sykkelen skal framover. Bildet er litt for grått , noe som i seg selv ikke er et generelt problem men det blir for meg litt tamt. Kanskje bildet burde vært i svart hvitt siden mye allerede er i de nyansene. Så kunne du heller pumpet opp kontrasten og jobbet litt med svart hvit justeringene.

Det var som sagt bare mine tanker :)
Nå var kritteriene slik at jeg ikke hadde noe "perfekt" bilde i mine øyne så da valgte jeg bare ett av de få bildene jeg tok i sommer. Jeg er forøvrig helt enig med deg, som gammel amatørfotograf selv :thumleft

Jeg er forøvrig også enig med deg med det du skriver om bildene til tagesk og bikerdude73.

Her er det bildet jeg la ut først som jeg selv tror hadde blitt ranket høyere:
Bilde

Ikke perfekt det heller, spesielt med tanke på vindmøllen som stikker rett opp av kofferten på den fremste sykkelen, hehe. Men ja, det hadde nok kanskje fått flere stemmer. Allikevel valgte jeg bilde av min nye Street Triple, da jeg tenkte litt slik "jaja, jeg har jo ikke akkurat noen bilder å vinne med uansett". Var nok gleden av ny sykkel som gjorde at jeg byttet, hehe.

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: And the winner is... !

Legg inn av tagesk »

Det er utrolig hvor sliten man kan bli av å bruke øl til å skulle ned akevitt som man har brukt til å skylle ned lutefisk.
Faktisk så sliten at man ikke husker på at det var avstemmings-kveld i går kveld.

Oh well - takk til alle som greide å trykke på knappen i tide, og som samtidig fant at mitt bidrag hadde verdi.
:love

For den som vil se bildet i farver er det på MC-bloggen min.

Takk igjen!

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23193
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: And the winner is... !

Legg inn av Bjerknez »

Her er forøvrig et bilde jeg har fått mye god kritikk for tidligere og det har også vert på trykk i avisa etc. Dog har ikke dette noe med MC å gjøre, hehe.

Bilde

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Sv: And the winner is... !

Legg inn av sankyo »

tagesk skrev:Det er utrolig hvor sliten man kan bli av å bruke øl til å skulle ned akevitt som man har brukt til å skylle ned lutefisk.
Faktisk så sliten at man ikke husker på at det var avstemmings-kveld i går kveld.

Oh well - takk til alle som greide å trykke på knappen i tide, og som samtidig fant at mitt bidrag hadde verdi.
:love

For den som vil se bildet i farver er det på MC-bloggen min.

Takk igjen!

[TaSK]
Synes nesten at den farge versjonen er enda bedre.
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23193
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sv: And the winner is... !

Legg inn av Bjerknez »

sankyo skrev:
tagesk skrev:Det er utrolig hvor sliten man kan bli av å bruke øl til å skulle ned akevitt som man har brukt til å skylle ned lutefisk.
Faktisk så sliten at man ikke husker på at det var avstemmings-kveld i går kveld.

Oh well - takk til alle som greide å trykke på knappen i tide, og som samtidig fant at mitt bidrag hadde verdi.
:love

For den som vil se bildet i farver er det på MC-bloggen min.

Takk igjen!

[TaSK]
Synes nesten at den farge versjonen er enda bedre.
Enig! Fargeversjonen synes jeg også er bedre. Spesielt grunnet lyset som kommer inn fra oven. Mer liv i bildet.
svart/hvitt har jeg ofte sansen for å skaper ofte en mer dokumentarisk/dramatisk effekt, men her syntes også jeg at fargeversjonen var best :thumleft

Brukeravatar
mammut89
Innlegg: 248
Registrert: 07 jan 2012, 15:28
Motorsykkelen din: S1000R
Sted: Oslo

Re: And the winner is... !

Legg inn av mammut89 »

Bjerknez skrev:Her er forøvrig et bilde jeg har fått mye god kritikk for tidligere og det har også vert på trykk i avisa etc. Dog har ikke dette noe med MC å gjøre, hehe.

Bilde
pent :)
Kjørelengde : 2010: 6000km , 2011: 13 000km , 2012: 16 000km, 2013: 9000km, 2014: 14 000
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3

Toven

Re: Sv: And the winner is... !

Legg inn av Toven »

Bjerknez skrev:
sankyo skrev:
tagesk skrev:Det er utrolig hvor sliten man kan bli av å bruke øl til å skulle ned akevitt som man har brukt til å skylle ned lutefisk.
Faktisk så sliten at man ikke husker på at det var avstemmings-kveld i går kveld.

Oh well - takk til alle som greide å trykke på knappen i tide, og som samtidig fant at mitt bidrag hadde verdi.
:love

For den som vil se bildet i farver er det på MC-bloggen min.

Takk igjen!

[TaSK]
Synes nesten at den farge versjonen er enda bedre.
Enig! Fargeversjonen synes jeg også er bedre. Spesielt grunnet lyset som kommer inn fra oven. Mer liv i bildet.
svart/hvitt har jeg ofte sansen for å skaper ofte en mer dokumentarisk/dramatisk effekt, men her syntes også jeg at fargeversjonen var best :thumleft
Hadde det fargede vært med hadde stemmen min gått dit! teller ikke nå uansett men :lol

Svar