Ting jeg undres over at andre mc'ister foretar seg

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Ting jeg undres over at andre mc'ister foretar seg

Legg inn av Banditmannen »

Jeg forundres av at enkelte "refleksvestmotstandere" lar seg provosere så voldsomt av at noen andre velger å bruke refleksvest(eller andre klær med tilsvarende funksjon) :scratch :mk

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Ting jeg undres over at andre mc'ister foretar seg

Legg inn av jhn »

SuperMorten skrev:Helt enig med overskriften i tråden. Men det jeg undres aller mest over, er "reglene". Det er dødssynd å kjøre uten skikkelige kjøreklær, hansker og støvler, til og med åpningshjelm er fy fy.. men tar du på en refleksvest er du en usikker, uerfaren og mindre god sjåfør.

En annen ting som forundrer meg er at her bruker folk 100-tusener på ny motorsykkel, og så er det om å gjøre å spare en 100-lapp på billig olje, men for all del, ikke fyll bensin på Statoil, for der er det mye etanol..
Jeg undrer meg også over de ganske mange selvmotsigende "sannheter" som visstnok skal være det riktige og fornuftige å mene som motorsyklist.

Ang olje ... fordi folk bruker 100-tusener på ny motorsykkel, er det nødvendig å bruke billig olje.
Det finnes vel ingenting som tilsier noe tidlig havari, eller lavere bruktverdi med billig olje?

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Ting jeg undres over at andre mc'ister foretar seg

Legg inn av LordShaft »

Er det "motstanderne" eller de som bruker de som diskuterer det mest

Note 4

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Ting jeg undres over at andre mc'ister foretar seg

Legg inn av jhn »

LordShaft skrev:Er det "motstanderne" eller de som bruker de som diskuterer det mest

Note 4
Det vet jeg ikke, og selv er jeg både motstander og tilhenger. Motstander av at tilhengerne skal møte motstand fra ikke-tilhengerne ... populært kalt "motstanderne". De er tilhengere av motstand, ikke av tilhengerne

ZZR-Erling

Re: Ting jeg undres over at andre mc'ister foretar seg

Legg inn av ZZR-Erling »

Banditmannen skrev:Jeg forundres av at enkelte "refleksvestmotstandere" lar seg provosere så voldsomt av at noen andre velger å bruke refleksvest(eller andre klær med tilsvarende funksjon) :scratch :mk
Ja, det høres merkelig ut.

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Ting jeg undres over at andre mc'ister foretar seg

Legg inn av cevillan »

SuperMorten skrev:Helt enig med overskriften i tråden. Men det jeg undres aller mest over, er "reglene". Det er dødssynd å kjøre uten skikkelige kjøreklær, hansker og støvler, til og med åpningshjelm er fy fy.. men tar du på en refleksvest er du en usikker, uerfaren og mindre god sjåfør
Du har sannelig tro på at refleksvesten har magiske egenskaper når du sammenligner den med kjøreklær :lol. Jeg skjønner refleksvestdiskusjoner drar ut når tilhengerne argumenter på dette nivået.

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: Ting jeg undres over at andre mc'ister foretar seg

Legg inn av Barbarozza »

Ble litt temp straks det kom opp olje og gule vester..merkelig at det virker som en rød klut

Uansett så er jeg av den meninga at folk får gjøre som de vil uansett med gul vest eller "billig olje"

Ikke er det bevist at vesten hjelper, ikke er det bevist at noen mc har fått elendige motorer av "billig" (Les biltema) olje heller. Så da blir det bare synsinga som vi bedriver som står igjen
Memento mori

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3460
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Ting jeg undres over at andre mc'ister foretar seg

Legg inn av JohnnyTh »

Jeg har verdens beste biltemaolje på gtr'en som jo er best. Og selvsagt må man ha på refleksvest :lol
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Ting jeg undres over at andre mc'ister foretar seg

Legg inn av Snikendeugle »

Jeg undres over all elitismen mellom MC folk... :=
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Ting jeg undres over at andre mc'ister foretar seg

Legg inn av Pollti »

Rune75 skrev:Overskrift: Kjører uten refleksvest.

Hei, ropte du ? For jeg kjører ikke en meter med refleksvest. Ikke en eneste cm. Ikke kjører jeg hundretusener av km hvert år heller. Tvert i mot-kjører så lite at noen ganger må jeg se etter start knappen :-k Ikke har jeg kyllingstripe på dekkene heller det er vel her mere snakk om overvokst fasan stripe ?
Men jeg trives bra med å holde svigersønnens og Kawa Bæibens mopeder klare for landeveien.

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Ting jeg undres over at andre mc'ister foretar seg

Legg inn av Kmann »

ZZR-Erling skrev:Ja, feks:
..neglisjerer å bruke blinklys
..kjører for nært hverandre og andre trafikanter, (ala ligge klint oppi for å vente på en mulighet til å kjøre forbi). En liten brems hos den foran, og ulykken er ett faktum
..kjører uten lys
..har stoppet for ett eller annet og står og vaser innpå veien
..laster "i hue og ræva", særlig digre toppbokser og oppå der igjen
..har elendig sporvalg og slakker for hver sving, stiv som noen stokker, (nervøs og for lite kjøring)
..kjører med sportsdekk vår og høst
..kjører med utslitte dekk
..skryter hemningsløst av hvor fort det har gått i svinger, mens dekka dems avslører at det knapt har hatt helling :knegg

:mk
Ja da har du for lite å tenke på ... :-)å
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23315
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ting jeg undres over at andre mc'ister foretar seg

Legg inn av Bjerknez »

Hvorfor kan vi ikke bare kjøre sammen å ha det gøy uten at man på død og liv skal evaluere andres vaner/uvaner etc.?
Har aldri skjønt det der...

Jeg har sikkert mine uvaner og gjør helt sikkert mange feil som andre ikke liker. Ikke bruker jeg refleksvest heller... Grøss og gru...

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Ting jeg undres over at andre mc'ister foretar seg

Legg inn av Kmann »

Snikendeugle skrev:Jeg undres over all elitismen mellom MC folk... :=
:thumleft
Jeg undres over hvorfor ikke alle andre er perfekt når jeg er det... :scratch
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Ting jeg undres over at andre mc'ister foretar seg

Legg inn av SuperMorten »

cevillan skrev:
SuperMorten skrev:Helt enig med overskriften i tråden. Men det jeg undres aller mest over, er "reglene". Det er dødssynd å kjøre uten skikkelige kjøreklær, hansker og støvler, til og med åpningshjelm er fy fy.. men tar du på en refleksvest er du en usikker, uerfaren og mindre god sjåfør
Du har sannelig tro på at refleksvesten har magiske egenskaper når du sammenligner den med kjøreklær :lol. Jeg skjønner refleksvestdiskusjoner drar ut når tilhengerne argumenter på dette nivået.
Du har tydeligvis ikke skjønt noe. Les alt en gang til.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Ting jeg undres over at andre mc'ister foretar seg

Legg inn av jhn »

Jeg undrer litt på om ikke mange tar trådstarten litt for alvorlig ... jeg tror kanskje det ble skrevet mest for underholdningens skyld ... trur eg

Svar