Hva er den beste sykkelen?
- Barbarozza
- Innlegg: 560
- Registrert: 21 apr 2011, 15:57
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Re: Hva er den beste sykkelen?
Girkassa er jo der for å brukes...
Men så klart, deilig med bunndrag..men fortsatt girer jeg. Er nok redd for at Bjerknes hadde kjørt ræva fra mange av oss mye pga lettheten i sykkelen han har når det går litt oppover og er svingete..kanskje ikke i år og neste år, men det 3 året han har sykkelen , vel da pleier det å være vanskelig å tukte sånne, selv med 190 hk. Fordi som ikke har sittet på en sånn eller en annen Triumph ...prøv det.
Noen av de råeste gutta i alpene pleier ofte å kjøre A: en eller annen form for 800 ADV. B: En streetripple eller Duke eller lignende. Ellers tror jeg en CB1000r er morsom...mange fornøyde fjes på sånne har jeg sett på toppene
Har fått grisebank av mye rart opp gjennom åra på kontinentet, og jeg er jo ikke av de mest forsiktige sjøl heller. Men har jo lyst å komme hel hjem.. Viktig å beholde redskapen en stund. Merka jeg ikke hadde helt dreisen på ZZR i år. Neste år blir bedre
Men så klart, deilig med bunndrag..men fortsatt girer jeg. Er nok redd for at Bjerknes hadde kjørt ræva fra mange av oss mye pga lettheten i sykkelen han har når det går litt oppover og er svingete..kanskje ikke i år og neste år, men det 3 året han har sykkelen , vel da pleier det å være vanskelig å tukte sånne, selv med 190 hk. Fordi som ikke har sittet på en sånn eller en annen Triumph ...prøv det.
Noen av de råeste gutta i alpene pleier ofte å kjøre A: en eller annen form for 800 ADV. B: En streetripple eller Duke eller lignende. Ellers tror jeg en CB1000r er morsom...mange fornøyde fjes på sånne har jeg sett på toppene
Har fått grisebank av mye rart opp gjennom åra på kontinentet, og jeg er jo ikke av de mest forsiktige sjøl heller. Men har jo lyst å komme hel hjem.. Viktig å beholde redskapen en stund. Merka jeg ikke hadde helt dreisen på ZZR i år. Neste år blir bedre
Memento mori
Re: Hva er den beste sykkelen?
At en 600 stretfighter er så himla mye letter i svinger en 1000 streetfighter er eg ikke enig med. Ja litt men ikke så mye.
Speed triple over street triple så hadde eg valgt speed ver eneste gang, mer motor mer drag mer moro
Speed triple over street triple så hadde eg valgt speed ver eneste gang, mer motor mer drag mer moro
Re: Hva er den beste sykkelen?
Er vel GS som er det raskeste av alt.Barbarozza skrev:Girkassa er jo der for å brukes...
Men så klart, deilig med bunndrag..men fortsatt girer jeg. Er nok redd for at Bjerknes hadde kjørt ræva fra mange av oss mye pga lettheten i sykkelen han har når det går litt oppover og er svingete..kanskje ikke i år og neste år, men det 3 året han har sykkelen , vel da pleier det å være vanskelig å tukte sånne, selv med 190 hk. Fordi som ikke har sittet på en sånn eller en annen Triumph ...prøv det.
Noen av de råeste gutta i alpene pleier ofte å kjøre A: en eller annen form for 800 ADV. B: En streetripple eller Duke eller lignende. Ellers tror jeg en CB1000r er morsom...mange fornøyde fjes på sånne har jeg sett på toppene
Har fått grisebank av mye rart opp gjennom åra på kontinentet, og jeg er jo ikke av de mest forsiktige sjøl heller. Men har jo lyst å komme hel hjem.. Viktig å beholde redskapen en stund. Merka jeg ikke hadde helt dreisen på ZZR i år. Neste år blir bedre
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Barbarozza
- Innlegg: 560
- Registrert: 21 apr 2011, 15:57
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Re: Hva er den beste sykkelen?
Tja..har slitt med noen gode GS 1200 men de er ikke de råeste, syklene er for tunge..JohnnyTh skrev:
Er vel GS som er det raskeste av alt.
990 duke, Z800\1000 eller en CB1000r.....gjerne med en litt lokal fyr på..og i Italia, da sveitserne er forsiktige pga både bøtesatser og knallharde lover
Memento mori
Re: Hva er den beste sykkelen?
Lokale har gjerne en fordel.Barbarozza skrev:Tja..har slitt med noen gode GS 1200 men de er ikke de råeste, syklene er for tunge..JohnnyTh skrev:
Er vel GS som er det raskeste av alt.
990 duke, Z800\1000 eller en CB1000r.....gjerne med en litt lokal fyr på..og i Italia, da sveitserne er forsiktige pga både bøtesatser og knallharde lover
Her blir vi forbikjørt av en lokal helt i Albania på 125ccm. Etter en liten stund hadde han kjørt forbi oss alle.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=srmWeP_HxEk[/video]
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Bjerknez
- Innlegg: 23070
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Hva er den beste sykkelen?
WordBarbarozza skrev:Girkassa er jo der for å brukes...
Men så klart, deilig med bunndrag..men fortsatt girer jeg. Er nok redd for at Bjerknes hadde kjørt ræva fra mange av oss mye pga lettheten i sykkelen han har når det går litt oppover og er svingete..kanskje ikke i år og neste år, men det 3 året han har sykkelen , vel da pleier det å være vanskelig å tukte sånne, selv med 190 hk. Fordi som ikke har sittet på en sånn eller en annen Triumph ...prøv det.
Noen av de råeste gutta i alpene pleier ofte å kjøre A: en eller annen form for 800 ADV. B: En streetripple eller Duke eller lignende. Ellers tror jeg en CB1000r er morsom...mange fornøyde fjes på sånne har jeg sett på toppene
Har fått grisebank av mye rart opp gjennom åra på kontinentet, og jeg er jo ikke av de mest forsiktige sjøl heller. Men har jo lyst å komme hel hjem.. Viktig å beholde redskapen en stund. Merka jeg ikke hadde helt dreisen på ZZR i år. Neste år blir bedre
Bortsett fra at jeg ikke påberoper meg noen pokaler av den grunn. De fleste her inne kjører nok dritten av meg uansett sykkel da jeg er ganske fersk ennå
Re: Hva er den beste sykkelen?
Ka trur du om en speed triple vs street triple på Ringen? Er ganske så sikker på at street triple hadde fått bankBarbarozza skrev:Girkassa er jo der for å brukes...
Men så klart, deilig med bunndrag..men fortsatt girer jeg. Er nok redd for at Bjerknes hadde kjørt ræva fra mange av oss mye pga lettheten i sykkelen han har når det går litt oppover og er svingete..kanskje ikke i år og neste år, men det 3 året han har sykkelen , vel da pleier det å være vanskelig å tukte sånne, selv med 190 hk. Fordi som ikke har sittet på en sånn eller en annen Triumph ...prøv det.
- Bjerknez
- Innlegg: 23070
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Hva er den beste sykkelen?
Kommer vel litt ann på hvem som kjører. Hadde jeg kjørt speed'en så hadde jeg fått bank jaKawaJens skrev:Ka trur du om en speed triple vs street triple på Ringen? Er ganske så sikker på at street triple hadde fått bankBarbarozza skrev:Girkassa er jo der for å brukes...
Men så klart, deilig med bunndrag..men fortsatt girer jeg. Er nok redd for at Bjerknes hadde kjørt ræva fra mange av oss mye pga lettheten i sykkelen han har når det går litt oppover og er svingete..kanskje ikke i år og neste år, men det 3 året han har sykkelen , vel da pleier det å være vanskelig å tukte sånne, selv med 190 hk. Fordi som ikke har sittet på en sånn eller en annen Triumph ...prøv det.
- Barbarozza
- Innlegg: 560
- Registrert: 21 apr 2011, 15:57
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Re: Hva er den beste sykkelen?
Selvsagt Kawajens, til en viss grad, men hvor ofte raser vi rundt på ringen ? Alle sykler har jo sine fordeler og ulemper.
På norske veier og i alpene er den konge, men den er ikke helt min cup og tea for på langtur blir den litt slitsom pga turtall osv, den må jages men da går den noe helt grønnjævelig. Skjønner du ikke har prøvd en Jens, gjør det du :) Den har mye mer skyv en du tror. Den er ikke noen daff 600..
Ja, Kul film JohnnyTH
Sånn det er :) Ser at veiene holdt Romania standard. Ellers må jeg si at det frister mye med en lignende tur igjen selvom det blir Frankrike og noen spektakulære områder der som jeg har fryktelig lyst på til sommeren hvis alt går som planlagt
På norske veier og i alpene er den konge, men den er ikke helt min cup og tea for på langtur blir den litt slitsom pga turtall osv, den må jages men da går den noe helt grønnjævelig. Skjønner du ikke har prøvd en Jens, gjør det du :) Den har mye mer skyv en du tror. Den er ikke noen daff 600..
Ja, Kul film JohnnyTH
Sånn det er :) Ser at veiene holdt Romania standard. Ellers må jeg si at det frister mye med en lignende tur igjen selvom det blir Frankrike og noen spektakulære områder der som jeg har fryktelig lyst på til sommeren hvis alt går som planlagt
Memento mori
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Sted: Trondheim
Re: Hva er den beste sykkelen?
Supermotarder banker jo selvfølgelig alt av sykkler uansett hvor mange kubikk de har
Re: Hva er den beste sykkelen?
Jeg har lagt noen flere filmer på "blogg" tråden min her. Er ikke redigert og veldig variert kvalitet, men gir vel en følelse av hvordan det var nedover der.Barbarozza skrev:
Ja, Kul film JohnnyTH
Sånn det er :) Ser at veiene holdt Romania standard. Ellers må jeg si at det frister mye med en lignende tur igjen selvom det blir Frankrike og noen spektakulære områder der som jeg har fryktelig lyst på til sommeren hvis alt går som planlagt
Mitt inntrykk var at veiene i Romania var bitte litt bedre enn i Albania. Det fantes ikke gode veier i Albania bortsett fra motorveien nordover fra Trieste. I Romania var stort sett veiene mellom de største byene gode. Både i Romania og Albania kunne man aldri stole på hvordan veien var rundt neste sving.
Hvis jeg får det til så blir det nedover til Spania til neste år.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Hva er den beste sykkelen?
Var no bere siden du nevnte at Streeten kom til å kjøre fra alt større og då er naturlig å dra diskusjonen mot f.eks ringen.Barbarozza skrev:Selvsagt Kawajens, til en viss grad, men hvor ofte raser vi rundt på ringen ? Alle sykler har jo sine fordeler og ulemper.
På norske veier og i alpene er den konge, men den er ikke helt min cup og tea for på langtur blir den litt slitsom pga turtall osv, den må jages men da går den noe helt grønnjævelig. Skjønner du ikke har prøvd en Jens, gjør det du :) Den har mye mer skyv en du tror. Den er ikke noen daff 600..
Og at eg har prøvd en Street`? så nei, det er en premiums sykkel som er reservert for østlendinger
- Bjerknez
- Innlegg: 23070
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Hva er den beste sykkelen?
Han mente vel ikke at Streeten kjører fra alt som var større men at Street'en var kapabel til å gjøre det hvis det ikke var for mange langsletter. Sjaføren spiller jo også en vesentlig rolle her. Men jeg har ikek kjørt en 1000cc (bare 1300, men det var en cruiser og ikke sammenlignbart).KawaJens skrev:Var no bere siden du nevnte at Streeten kom til å kjøre fra alt større og då er naturlig å dra diskusjonen mot f.eks ringen.Barbarozza skrev:Selvsagt Kawajens, til en viss grad, men hvor ofte raser vi rundt på ringen ? Alle sykler har jo sine fordeler og ulemper.
På norske veier og i alpene er den konge, men den er ikke helt min cup og tea for på langtur blir den litt slitsom pga turtall osv, den må jages men da går den noe helt grønnjævelig. Skjønner du ikke har prøvd en Jens, gjør det du :) Den har mye mer skyv en du tror. Den er ikke noen daff 600..
Og at eg har prøvd en Street`? så nei, det er en premiums sykkel som er reservert for østlendinger
Men som Barbarozza sier. Prøv en Street Triple R. Den drar bedre enn du tror virker det som da jeg har en formening om at du sammenligner denne med en hvilken som helst standard 600cc. Jeg har kjørt en GSX650F og Street Triplen banker denne ned i støvlene. Har prøvd en uformell kort dragrace mellom min og en slik og før 2.-giret var dratt ut var jeg 2-3 sykkellengder forran. Men at den går bedre enn en 1000cc gjør den så klart ikke. Men ikke så mye dårligere som mange tror kanskje...?
Re: Hva er den beste sykkelen?
Tror ikke forskjellen er stor på svingete vei, men med samme sjøfør vil nok en naken 1K alltid slå en 6xx ccBjerknez skrev:Han mente vel ikke at Streeten kjører fra alt som var større men at Street'en var kapabel til å gjøre det hvis det ikke var for mange langsletter. Sjaføren spiller jo også en vesentlig rolle her. Men jeg har ikek kjørt en 1000cc (bare 1300, men det var en cruiser og ikke sammenlignbart).KawaJens skrev:Var no bere siden du nevnte at Streeten kom til å kjøre fra alt større og då er naturlig å dra diskusjonen mot f.eks ringen.Barbarozza skrev:Selvsagt Kawajens, til en viss grad, men hvor ofte raser vi rundt på ringen ? Alle sykler har jo sine fordeler og ulemper.
På norske veier og i alpene er den konge, men den er ikke helt min cup og tea for på langtur blir den litt slitsom pga turtall osv, den må jages men da går den noe helt grønnjævelig. Skjønner du ikke har prøvd en Jens, gjør det du :) Den har mye mer skyv en du tror. Den er ikke noen daff 600..
Og at eg har prøvd en Street`? så nei, det er en premiums sykkel som er reservert for østlendinger
Men som Barbarozza sier. Prøv en Street Triple R. Den drar bedre enn du tror virker det som da jeg har en formening om at du sammenligner denne med en hvilken som helst standard 600cc. Jeg har kjørt en GSX650F og Street Triplen banker denne ned i støvlene. Har prøvd en uformell kort dragrace mellom min og en slik og før 2.-giret var dratt ut var jeg 2-3 sykkellengder forran. Men at den går bedre enn en 1000cc gjør den så klart ikke. Men ikke så mye dårligere som mange tror kanskje...?
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules
- Bjerknez
- Innlegg: 23070
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Hva er den beste sykkelen?
Ingen tvil om det ZadnezZadnez skrev:Tror ikke forskjellen er stor på svingete vei, men med samme sjøfør vil nok en naken 1K alltid slå en 6xx ccBjerknez skrev:Han mente vel ikke at Streeten kjører fra alt som var større men at Street'en var kapabel til å gjøre det hvis det ikke var for mange langsletter. Sjaføren spiller jo også en vesentlig rolle her. Men jeg har ikek kjørt en 1000cc (bare 1300, men det var en cruiser og ikke sammenlignbart).KawaJens skrev:Var no bere siden du nevnte at Streeten kom til å kjøre fra alt større og då er naturlig å dra diskusjonen mot f.eks ringen.Barbarozza skrev:Selvsagt Kawajens, til en viss grad, men hvor ofte raser vi rundt på ringen ? Alle sykler har jo sine fordeler og ulemper.
På norske veier og i alpene er den konge, men den er ikke helt min cup og tea for på langtur blir den litt slitsom pga turtall osv, den må jages men da går den noe helt grønnjævelig. Skjønner du ikke har prøvd en Jens, gjør det du :) Den har mye mer skyv en du tror. Den er ikke noen daff 600..
Og at eg har prøvd en Street`? så nei, det er en premiums sykkel som er reservert for østlendinger
Men som Barbarozza sier. Prøv en Street Triple R. Den drar bedre enn du tror virker det som da jeg har en formening om at du sammenligner denne med en hvilken som helst standard 600cc. Jeg har kjørt en GSX650F og Street Triplen banker denne ned i støvlene. Har prøvd en uformell kort dragrace mellom min og en slik og før 2.-giret var dratt ut var jeg 2-3 sykkellengder forran. Men at den går bedre enn en 1000cc gjør den så klart ikke. Men ikke så mye dårligere som mange tror kanskje...?
Men alt kommer som sagt ann på sjaføren og i så måte har jeg ikke så mye å stille opp med uansett