"Ny" Bil 2016

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

"Ny" Bil 2016

Legg inn av KawaJens »

Ser ut som det blir handlett ny brukt bil i slutten av året eller mest sansylig i 2016. Har no en Volvo S60 2004 som eg har hatt siden 2009 og vil tippe over 180 000km og ser behovet for noke nytt.
Valgene står nok mellom BMW 5 serie,Audi A6,Volvo S80 eller Mercedes E klasse, helst sedan.
Sikler mest på BMW 525d F10 med rekke 6`r 3.0l diesel.
Maks pris er 400 000kr og km under 80 000.
Vordan er driftsutgiftene på bilene? Virker som om når eg snakker med noen som har BMW eller Audi så koster det skjorta og litt til når det er noke som ryker. Etter egen erfaring er Volvo forholdsvis en del rimligere en det eg oppfater av di som eger BMW eller Audi.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: "Ny" Bil 2016

Legg inn av mortenolb »

Uten en skygge av tvil; Lexus.

F.eks
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;

Eller så kan det jo hende du finner en IS300h til en passelig pris om et år! Driftsikkert, god drivstofføkonomi, ser bra ut, og de mest fornøyde kundene i flere undersøkelser.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: "Ny" Bil 2016

Legg inn av LordShaft »

Av de du prater om her, er det vel få biler som stiller i samme liga som E klassen til mercedes

Note 4

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: "Ny" Bil 2016

Legg inn av freddy123 »

Jeg ville nokk gått for enten mercedes eller bmw, jeg er jo bmw mann så jeg hadde nokk valgt denne liker den best på utseende både innvendig utvendig, men mitt råd er vell enkelt og greit velg den bilen du liker best, men ikke bestemm deg før du har prøvd alle.

At bmw og mercedes kan være noe dyrere på vedlikeholdet er godt mulig jeg skrur og fikser alle feilene på bilen min selv og syntes det er greiest, men så har jeg gammel bil også da e39 1998 mod.

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: "Ny" Bil 2016

Legg inn av KawaJens »

Lexus er fin bil, men det blir ikke IS av samme grunn som at 3serie, Cklassen, S60 står som alternativer, dei er for små.

Toyota GT/Subarua BZR er sikkert morsome men eg har trosalt bikket 30år.

Vordan er Mercedes i en liga for seg selv? Er det teknologien du tenker på? Komfort?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22928
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: "Ny" Bil 2016

Legg inn av Bjerknez »

KawaJens skrev:Lexus er fin bil, men det blir ikke IS av samme grunn som at 3serie, Cklassen, S60 står som alternativer, dei er for små.

Toyota GT/Subarua BZR er sikkert morsome men eg har trosalt bikket 30år.

Vordan er Mercedes i en liga for seg selv? Er det teknologien du tenker på? Komfort?
Jeg eide for litt siden en Mercedes 2013 A-250 AMG Sport og det var så absolutt en morsom liten bil. Men den beste bilen jeg har hatt så langt i livet var en Audi A4 2.0T S-line Multitronic. Etter at jeg ble bitt av basillen og kjøpte meg motorsykkel så forsvant hele bilinteressen ut av vinduet, så i dag kjører jeg en VW UP!, med den største motoren skal du vite, på 1.0l 75HK'er. :lol

Har aldri vært noe fan av BMW egentlig. Tøffe biler, men jeg ordet "kebabtralle" er vel en passende forklaring på hvorfor jeg ikke har sansen for dette merket. I utgangspunktet (med noen få unntak) synes jeg Mercedes er luksusbil for gamlinger og da står man egentlig kun igjen med Audi for min del. VW er også fine biler, men har hatt litt småtull med de VW jeg har hatt...

Skal man ha kvalitet tvers i gjennom så kommer man vel ikke utenom Toyota, men spesielt spennende er det ikke...

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: "Ny" Bil 2016

Legg inn av Cutless »

Jeg stemmer for 5-serie. Solid og komfortabel med et hint at svingvillighet.

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: "Ny" Bil 2016

Legg inn av KawaJens »

Må seie at av og til så blir eg litt forundret over ting du seier Bjerknez. Forstår eg deg riktig så liker du ikke BMW fordi mangen pakistanere kjørte rundt med 3 serien seint 90 tidlig 2000? For det er jo tross alt der uttrykket kebabtralle kjem fra.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22928
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: "Ny" Bil 2016

Legg inn av Bjerknez »

KawaJens skrev:Må seie at av og til så blir eg litt forundret over ting du seier Bjerknez. Forstår eg deg riktig så liker du ikke BMW fordi mangen pakistanere kjørte rundt med 3 serien seint 90 tidlig 2000? For det er jo tross alt der uttrykket kebabtralle kjem fra.
Ikke heeelt riktig.
Grunnen til at jeg ikke klarer helt å bli fan av BMW er fordi alle ungutters drøm er å kjøre rundt i BMW og mange er så heavy stylet at det nærmest er komisk. Spesielt våre utenlandske landsmenn klarer å ødelegge disse BMW'ene på de mest finnurlige måter med alskens "styling". Jeg har sett alt fra rosa BMW'er til BMW'er med Chrome lakk og flammelakkering etc. For ikke å nevne alle de bisarre spoilerene som ofte kommer i kombinajon med dette, BMW er helt klart ingen dårlig bil i seg seg vil jeg tro og tøffe er dme også, men jeg synes rett og slett det blir litt for mye.

Du er derimot ikke den eneste som blir forundret av ting jeg sier KawaJens :lol
Jeg sier stort sett det jeg mener på min helt egen måte. Noen liker det, mens andre gjør det ikke. :thumleft

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: "Ny" Bil 2016

Legg inn av Rune75 »

Bjerknez skrev:
.......så i dag kjører jeg en VW UP!
Men å kjøre scooter er liksom flaut ! Beklager OT.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22928
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re:

Legg inn av Bjerknez »

Rune75 skrev:
Bjerknez skrev:
.......så i dag kjører jeg en VW UP!
Men å kjøre scooter er liksom flaut ! Beklager OT.
Ikke hvis jeg hadde eid en Porche Cayenne Turbo :thumleft

Å kjøre bedriten bil OG motorsykkel (scooter) gir meg ikke akkurat blod i røret for å si det sån :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22928
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Re:

Legg inn av Bjerknez »

Elolz skrev:
Bjerknez skrev:
Rune75 skrev:
Bjerknez skrev:
.......så i dag kjører jeg en VW UP!
Men å kjøre scooter er liksom flaut ! Beklager OT.
Ikke hvis jeg hadde eid en Porche Cayenne Turbo :thumleft

Å kjøre bedriten bil OG motorsykkel (scooter) gir meg ikke akkurat blod i røret for å si det sån :lol
Skal en først ha Porsche, så bør en kjøpe skikkelig Porsche og ikke en SUV... Hva blir det neste, varebil eller pickup? ](*,)
Joda, enig med deg der. Cayenne var kanskje ikke førstevalget, men prinsippet tror jeg de fleste skjønte, hehe.

Har hatt både varebil samt prøvekjørt pickup jeg. Har vurdert alt fra VW Amarok til Jeep Wrangler. Men det endte da altså opp med en UP!. Uansett, jeg kjører mye heller en UP! enn en scooter. Ja, SÅ ille var det faktisk å kjøre scooter :lol

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: "Ny" Bil 2016

Legg inn av LordShaft »

KawaJens skrev:
Vordan er Mercedes i en liga for seg selv? Er det teknologien du tenker på? Komfort?
Kvalitet, kjørekomfort, teknologi osv framstår og oppleves langt bedre på merc enn BMW og Volvo. For ikke å snakke om volum i bilen er større.
Driver selv å kikker på bil. Holdt lenge et godt øye til v70, men etter å ha prøvekjørt merc e klasse, sliter jeg med å finne noe annet.

Dette er en bil som også er litt dyrere enn konkurrentene, men for en god grunn :thumleft

Note 4

Delta8v
Innlegg: 92
Registrert: 03 mai 2012, 22:23
Motorsykkelen din: 1998 Triumph Speed Triple 885ccm
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: "Ny" Bil 2016

Legg inn av Delta8v »

Som de sier, Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler :roll
Jeg kjører Alfa, men jeg er ikke avhengig av plass :lol

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re:

Legg inn av JohnnyTh »

LordShaft skrev:
KawaJens skrev:
Vordan er Mercedes i en liga for seg selv? Er det teknologien du tenker på? Komfort?
Kvalitet, kjørekomfort, teknologi osv framstår og oppleves langt bedre på merc enn BMW og Volvo. For ikke å snakke om volum i bilen er større.
Driver selv å kikker på bil. Holdt lenge et godt øye til v70, men etter å ha prøvekjørt merc e klasse, sliter jeg med å finne noe annet.

Dette er en bil som også er litt dyrere enn konkurrentene, men for en god grunn :thumleft

Note 4
En E klasse er vel ikke så mye dyrere enn en A6?
Jeg er frelst og det blir nok ikke noe annet enn audi på meg. Jeg er fantastisk fornøyd med min. God komfort og krefter i massevis. For ikke å glemme en suveren firhjulstrekk! Det koster litt å reparere på, men det orker jeg ikke tenke så mye på. Slitedeler har jeg ikke opplevd som spesiellt dyre.
Jeg kjører en 520d taxi av og til. Den er fantastisk god å kjøre, men den har stått mye på verksted. Min far har hatt mersedes i mange åt, sist en 2004 E klasse men han er ferdig med mersedes etter veldig mye problemer. Den hadde og et ekstremt verditap. Jeg fikk mer for min 1999 a6 quatro som var kjørt 100.000km mer.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Svar