GlobesLogg: takk for sist....u all :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av Globe »

Pollti skrev:Grattis med lappen ! Fikk det først med meg nå jeg.
:thx Mange takk Pollti....storkoser meg for tiden :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37879
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av AJ »

Globe skrev:
Pollti skrev:Grattis med lappen ! Fikk det først med meg nå jeg.
:thx Mange takk Pollti....storkoser meg for tiden :)
Du har grunn til det, selvfølgelig :janikk
Er (kjøre)været bra i Midt-Norge for tiden, da...?

Nok en strålende septemberdag her på Østlandet :)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av Globe »

Nja...når man sitter i stua og ser ut...så ser det ikke så bra ut, grått og vått...men så fort jeg får på meg utstyret, trer på meg hjelmen og lukker visiret...ja...så skinner sola... inne i hjelmen :D

Var en tur i Oslo i går.....og må si jeg ble nesten litt misunnelig på det flotte høstværet der...sol, blå himmel og tørre veier...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37879
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av AJ »

Globe skrev:skinner sola... inne i hjelmen :D
Sånn skal det låte! :)
Holder været seg slik det er nå her på Østlandet så varer sesongen kanskje så mye som en måned til \:D/
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av Intruder »

Minst! :thumleft
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ragnhild

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av Ragnhild »

Trivelig å ha deg med på ravninga i går, Globe :)
Er ikke alltid det er like stille som i går kveld, men det begynner å bli tidlig mørkt og været har jo ikke vært det beste, så da trekker ungdommene innomhus.

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av Globe »

Likewise Ragnhild. Veldig hyggelig å møte deg og resten av "ravneflokken" :)

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av Intruder »

Puslete ungdommer,i min tid gikk det i hundre til den lyse morgen.... :banansplit :sover :terge :~| :cheers
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av Globe »

Yihaaaa...da er de første 1.200 km som fersk Biker tilbakelagt :)

I løpet av disse seks dagene siden sensor sa "bestått" etter førerprøven på mandag har jeg rukket å bli langt bedre kjent på alle mulige småveier i Trondheim og omegn, storkost meg i kollektivfeltene i sentrum, fått deltatt i MC-ravning i Trondheim sentrum og nærliggende tettsteder natt til lørdag, og sist med ikke minst, dagen i dag hvor jeg kunne bruke dagen for meg selv da kona og barna skulle av gårde på en annen aktivitet.

Jeg skulle i utganspunktet bare fylle tanken, kjøpe inn litt vaskemidler for MC-vask og da kombinere det med en liten tur.

Startet med å tilpasse nyinnkjøpt Scala Rider Q2 til hjelmen. Så gjort, var det bare å paire den med iPhone, kable opp minijackpluggen til telefonen og vips så fungerte telefonen via blåtann, samt ipod via kabel ;-) Dårlig lyd til musikk, men blåtannoppkoblingen til telefonen funker som gull :) Fikk testet innkommende og utgående samtaler, ble faktisik imponert over lyden inn via høyttalerne og ut via mic.

Turen for tankfylling ble noe lengre enn først planlagt. Fylte tanken på Byåsen, kjørte ut av byen, sørover....Keb Mo' sin rytmiske blues på øret, ikke høyere enn at jeg absolutt hørte vindsus i hjelmen (ikke akkurat noe fare for bassdrag i høyttalerne inne i hjelmen da de stort sett formidler lydnivå i diskantområdet :) )

En av drawbacks med Virago er..liten bensintank...den førte meg noen mil langs E6, tok riksveg 3 etter passert Berkåk, videre til Alvdal :-)...ny tankfylling, kaffekopp, donut med Melis, en benstrekk, og retur Trondheim, totalt 40 mil......det ble for sent for MC-vask...så det får bli i morgen :D

Dette er en uke og en lørdag som har festet, om mulig, et enda større glis midt i fjeset på meg. Dette når langt over "hobbynivå" hva gjelder hva en får igjen for tiden en bruker på dette :). Etter parkering i garasjen, gleder en seg bare til neste kjøremulighet :bananas ....så i morgen....en liiiiiten kjøretur (uannsett vær) og så...vask og puss :)

Fortsatt GOD HELG! :bananas :bananas :vs

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av Intruder »

Tanken på Intruder`n er heller ikke allverden,men godt å rette ryggen hver 20de mil også. :=D>
Og vi kjører nå standsmessig,da..... :=D> :prf
:mc7
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av Globe »

He he...ja, jeg vurderer faktisk Intruder selv, i disse dager. Synes Viragoen blir litt liten for min 187 høyde og dertilhørende lengde på bena :). Liker "looken" veldig godt, så det må bli noe i den stylen når jeg bytter!

Har du hatt Intruderen lenge? Anbefales skjønner jeg? ;)

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av Globe »

Trodde sesongen var over, men i dag var det en "åpning" :-)

Kjørte fra Trondheim, nordover via Ranheimsveien, Vikhammer og Malvik til Stjørdal (Nord-Trøndelag) (gammelveien).

Bilde

Så etter en kaffekopp i Stjørdal var det å bestemme seg for østover mot Meråker, eller videre nordover....jeg lot venstre tommelfinger bestemme dette i rundkjøringen :) ..det ble nordover...kjørte så, etter en stund inn en sidevei inn mot Mæle og Vassbygda. Relativt nylagt asfalt, svingete vei, 80 sone. tørt og fint...moro...siste del av denne veien inn mot Okkelberg er sporete grusvei...Masse trening her for meg som fersk Biker....Hærlig!! :)...og noen advarsler var det underveis, dette er jo tross alt "på landet" :)

Bilde


Så var det en benstrekk og litt drikke ved Okkelberg Kirke:
Bilde

Så bars det videre langs RV 752, ned til Hegra, videre inn på E14 og inn mot Stjørdal igjen. Utsikten fra Okkelberg viste at regnværet hang tungt over Trondheim og omegn i det jeg var på vei ned mot Hegra, men solnedgangen fikk jeg med meg i løpet av siste etappe på vei fra Stjørdal og hjem til Trondheim, via en liten luke i skydekket:

Bilde

Vel hjemme, ble turen, og nå kvelden, avrundet med denne:
Bilde

Her er ruteoversikten:
Bilde

Ingen lang tur, ca. 12 mil, men du verden så givende og moro :)...da jeg var nesten fremme ved garasjeporten vurderte jeg å ta "bare en liiiiten runde til" :)...men det begynte å bli mørkt, og temperaturen nærmet seg 5 grader, så jeg parkerte :)

Takk for turen :) :vs

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av Globe »

Sol og blå himmel i Trondheim....men isdekte veier her på Byåsen.

Full tank, oljeskift, vask og puss utført......Kjøpte en "ViragoLifter" fra et tysk firma.....MC-står nå pent vinterparkert, innerst i garasjen :)
Bilde


202 dager igjen til 1.mai...give or take a few hours ;) ..but who's counting ](*,) :mk :mk
Sist redigert av Globe den 11 okt 2009, 00:34, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av cheron »

Åsså speil på veggen! Sånn må jeg få meg på verksted! :D
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Ragnhild

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av Ragnhild »

cheron skrev:Åsså speil på veggen! Sånn må jeg få meg på verksted! :D
Hva da? En Virago? :mk

Svar