MC Utstyrs liste

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Toven

Re: MC Utstyrs liste

Legg inn av Toven »

mortenolb skrev:
Toven skrev:Bilde

Vanntette og vindtette, brukte over goretex hansker for å unngå våte hansker :prf
Det der ser awesome ut, men meget ugunstig for meg som har shorty hendler, haha.
Haha ja det tenkte du ikke på når du kjøpte de :vs :knegg

Men goretex hanskene er jo vanntette dem og, men jeg gidder ikke våte hansker så veldig praktiske sånn sett :-)

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: MC Utstyrs liste

Legg inn av JohnnyTh »

detvarvondtdet skrev:Har egentlig ikke noe nytt å legge til utover det som er nevnt.

Men er det virkelig så mange som anser varmeholker som så viktig? Har aldri kjørt med varmeholker, så jeg har ingen erfaring med det.
Jeg har ikke fryst eller følt meg kald på hender/fingre en eneste gang. Mulig jeg har kjørehansker med super isolerende effekt, eller kanskje jeg bare er veldig varmblodig :) Har ikke savnet varmeholker noen gang.
Da har du ikke kjørt langt nok i dårlig vær :prop:
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: MC Utstyrs liste

Legg inn av Crinos »

Jeg kjørte 45 km på kvelden i en temperatur som begynte på 2 og avsluttet på -4 da jeg var fremme (tørr asfalt, og begynte å snø på veien hjem).
Da var det isende kaldt på fingrene, selv med vinterhansker. Måtte bytte på å holde den ene hånda langs den bakre sylinderen for å "tine" opp fingrene litt... Da fant jeg ut at varmeholker ikke var så dumt, som jeg trodde det var.

Dagen etter våknet jeg opp til å måtte måke innkjørselen før jeg fikk ut bilen.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Monstr
Innlegg: 342
Registrert: 25 feb 2015, 12:46
Motorsykkelen din: Samme som alltid

Re: MC Utstyrs liste

Legg inn av Monstr »

Slenger meg på trenden her, og sier det samme som resten - utstyr etter din egen bruk. Er du en som kun liker å kjøre sommerstid med gode temperaturer, så er ikke varmeholker noe "must". Skal du derimot ut å kjøre på vinter, høst og tidlig vår vil jeg si det er et must.

Kjøp det DU føler du trenger i begynnelsen, så kommer resten av behovene etter hvert som du får kjørt og ser litt hvilke behov din kjøring har.

Selv er jeg en av de som liker å kjøre langturer alle tider av året med bar vei, og da har jeg bla en Goretexdress med vinterfor, og en Dainese todelt skinndress for bruk når det begynner å bli litt temperaturer. :thumleft

Du kommer snart til å få kjenne på at det begynner å ta av litt! :-)

Vi motorsyklister er jo flinke til å handle oss nok utstyr :p

Skulebollen
Innlegg: 24
Registrert: 26 mai 2014, 22:55
Motorsykkelen din: Suzuki Gsx-r 1000

Re: MC Utstyrs liste

Legg inn av Skulebollen »

Hva er egentlig poenget med double bubble vindskjerm? Kun utseendemessig? ( I mine øyne styggere )
Lurer forsåvidt på det samme med korte hendler, er vel mye bedre med brede hendler :P :p ?

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

MC Utstyrs liste

Legg inn av Flanker »

DB vindskjerm leder luften på en annen måte. Min opplevelse er først og fremst mindre turbulens, og jeg opplevde en himmelvid forskjell med og uten på min VFR800 for X år siden.

Korte hendler er en smakssak. Mange har det fordi det ser kult ut. Fordelen er at de ikke brekker ved en velt og at det er lettere å bremse med to/tre fingre og ha resten behagelig rundt gassen. Igjen en smakssak.

Toven

Re: MC Utstyrs liste

Legg inn av Toven »

Du får også "tøffe" hendler i vanlig lengde, det monterte jeg :P :p Bare for å pimpe litt
Bruker som regel 4stk fingre så shorty var ikke noe for meg

Reodor Felgen
Innlegg: 262
Registrert: 22 aug 2014, 11:09
Motorsykkelen din: Gsxr 400

Re: MC Utstyrs liste

Legg inn av Reodor Felgen »

Jeg måtte bytte fra double bubble til vanlig vindskjerm på min sykkel da db ledet all luft til hjelmen pga min høyde.

Eneste man trenger er hjelm og kjøreutstyr.

Brukeravatar
Tonys
Innlegg: 317
Registrert: 30 okt 2014, 20:19
Motorsykkelen din: Yamaha mt-10
Sted: Tønsberg

Re: MC Utstyrs liste

Legg inn av Tonys »

En god hjelm.
Yamaha Mt-10 '17 Ariel Red Hunter 500 37

Skulebollen
Innlegg: 24
Registrert: 26 mai 2014, 22:55
Motorsykkelen din: Suzuki Gsx-r 1000

Re: MC Utstyrs liste

Legg inn av Skulebollen »

Reodor Felgen skrev:Jeg måtte bytte fra double bubble til vanlig vindskjerm på min sykkel da db ledet all luft til hjelmen pga min høyde.

Eneste man trenger er hjelm og kjøreutstyr.
Hvilken sykkel?
Er selv 190 høy, kjører en 06 gsxr 1000

Reodor Felgen
Innlegg: 262
Registrert: 22 aug 2014, 11:09
Motorsykkelen din: Gsxr 400

Re: MC Utstyrs liste

Legg inn av Reodor Felgen »

90 modell GSXR 400. Er 188 høy.

Svar