Effekttap.

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1601
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Effekttap.

Legg inn av Kjellrf »

2T mineral soter MYE mer enn syntetisk, og er kjent for å tette potter. Derimot renner syntetisk ut av potta når den har gjort jobben sin...
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Effekttap.

Legg inn av E-strom »

ThemotorsykkelGuy skrev:.... Noen råd om hvordan man rensker eksosanlegget? Det som jeg vet virker har en svær bulk, så det ville vært bedre å bare renske det som ikke har bulk.
I "gamle dager" (les; Suzuki GP100-tida) ble eksospotta rensket med kaustisk soda - mener å huske at det sydet fortreffelig og lagde mange interessante lyder.

Helt klart en jobb du gjør utendørs - mener å huske at gassene lukter ille og at de neppe er direkte helsebringende - dessuten må du bli kvitt en del sort "gugge" etterhvert...

Men rent ble det :prf
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Effekttap.

Legg inn av TBI81 »

Kaustisk ja.. Vær forsiktig med å rense mye med den ;-)

Anbefaler "Gaffelbeinhistorien":
http://bodo.mc.no/Ventilen/Ventil%201-2010.pdf

Brukeravatar
ThemotorsykkelGuy
Innlegg: 137
Registrert: 28 jun 2013, 21:44
Motorsykkelen din: Yamaha Dt 125 MX 1982
Sted: Finnmark

Re: Effekttap.

Legg inn av ThemotorsykkelGuy »

Hehe, prøvde å rense potta, hjalp ikke det. Så vi fant noen som har god greie på sånne tekniske ting, han sa at tenningen var feil. Nå er den justert og den bakker på høyere turtall nå. Skal prøve å kjøre litt i morgen for å se om den får litt mere futt...

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: Effekttap.

Legg inn av norse900 »

TBI81 skrev:Kaustisk ja.. Vær forsiktig med å rense mye med den ;-)

Anbefaler "Gaffelbeinhistorien":
http://bodo.mc.no/Ventilen/Ventil%201-2010.pdf
:thumleft
Man lærer så lenge man lever... :redface
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

reldor
Innlegg: 103
Registrert: 09 jan 2014, 18:24
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 Racer 2014
Sted: Moss

Re: Effekttap.

Legg inn av reldor »

ThemotorsykkelGuy skrev:Hehe, prøvde å rense potta, hjalp ikke det. Så vi fant noen som har god greie på sånne tekniske ting, han sa at tenningen var feil. Nå er den justert og den bakker på høyere turtall nå. Skal prøve å kjøre litt i morgen for å se om den får litt mere futt...
Hei , fikk du vite hvorfor tenningen var feil?
R.
Religion er menneskets seier over fornuften.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Effekttap.

Legg inn av SuperMorten »

E-strom skrev:I "gamle dager" (les; Suzuki GP100-tida) ble eksospotta rensket med kaustisk soda - mener å huske at det sydet fortreffelig og lagde mange interessante lyder.
I gamle dager ja.. Jeg hadde noe modellfly-bensin med ganske høy prosent nitro... En kamerat hadde GP100. Det var gøy så lenge det varte :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Svar