L-NA skrev:Har noen sett, eller får se, - tilbud om kjøp eller har noen som helst opplysninger om denne sykkelen så setter jeg pris på å høre fra Dere...
HONDA 125 CBR 2011 Mod Reg nr. TN 1093
Den ble stålet i Rubbestadneset på Bømlo i natt mellom kl 00:00 og 02:00. Og en ung MC entusiast er uten sykkel :-(
DSC_0020 ZIPP.jpg
han fikk beholde hjelmen :-)
Hva med tennene? Hadde det vært min sykkel hadde han ikke fått beholde de når jeg reiste med sykkelen hjem igjen.
Eg sitte i Singapore (sammen med dine kolleger) og det er kanskje like godt....kunne lett gått liv....
Sist redigert av L-NA den 30 mar 2015, 12:33, redigert 1 gang totalt.
Åh godt den kom til rette igjen!! Huff fikk meg til å tenke litt, dette... har dere andre låser enn kun tenningslås på syklene deres? Det snakkes jo om "forsikringsgodkjente låser" :-)
Må si det har vert en liten vekker for både far og sønn. Sitter å kikker litt på forskjellige alternativer til lås for begge begge to, eller rettere sagt alle tre. Mor kjører også sykkel. Jeg har i dag en STOOOOR wire lås med Alarm. Denne ble kjøpt i full fart før jeg skulle kjøre doningen hjem fra Spania, men dessverre ble den litt for stor til å ta med, og har vel ikke vert brukt etter dette.
L-NA skrev:Må si det har vert en liten vekker for både far og sønn. Sitter å kikker litt på forskjellige alternativer til lås for begge begge to, eller rettere sagt alle tre. Mor kjører også sykkel. Jeg har i dag en STOOOOR wire lås med Alarm. Denne ble kjøpt i full fart før jeg skulle kjøre doningen hjem fra Spania, men dessverre ble den litt for stor til å ta med, og har vel ikke vert brukt etter dette.
Det stemmer. Jeg slang på Roadlok'en.
Fordelene med denne skal være at når denne klikker på plass så betyr det at sykkelen ikke kan beveges så mye som en cm. Mao. sikrere enn en vanlig skivebremslås hvor det fortsatt er mulighet for ganske mye bevegelighet som man kan bli ubehagelig minnet på ved igangsetting hvis man glemmer å fjerne låsen... Noe en god del MC-eiere har opplevd, dessverre.
En annen fordel med Roadlok må jo sies å være at denne er fastmontert. Det eneste man trenger å ha med seg er låsepinnen (og selvfølgelig nøkkelen...) og den får man fint plass til i lomma på kjørejakka.
JRO skrev:
L-NA skrev:Må si det har vert en liten vekker for både far og sønn. Sitter å kikker litt på forskjellige alternativer til lås for begge begge to, eller rettere sagt alle tre. Mor kjører også sykkel. Jeg har i dag en STOOOOR wire lås med Alarm. Denne ble kjøpt i full fart før jeg skulle kjøre doningen hjem fra Spania, men dessverre ble den litt for stor til å ta med, og har vel ikke vert brukt etter dette.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
L-NA skrev:Har noen sett, eller får se, - tilbud om kjøp eller har noen som helst opplysninger om denne sykkelen så setter jeg pris på å høre fra Dere...
HONDA 125 CBR 2011 Mod Reg nr. TN 1093
Den ble stålet i Rubbestadneset på Bømlo i natt mellom kl 00:00 og 02:00. Og en ung MC entusiast er uten sykkel :-(
DSC_0020 ZIPP.jpg
han fikk beholde hjelmen :-)
Hva med tennene? Hadde det vært min sykkel hadde han ikke fått beholde de når jeg reiste med sykkelen hjem igjen.
Eg sitte i Singapore (sammen med dine kolleger) og det er kanskje like godt....kunne lett gått liv....
Singapore ja, var der selv en tur i februar.
Men da betyr det at du er tilbake på en OCV det da siden du har noen av mine kolleger om bord og ikke er i Nordsjøen lenger
I så fall møtes vi kanskje snart igjen :-)
Er det nybygg eller kanskje klassing/dokking?
Det er mer stille for oss nå etter nyttår enn det pleier å være. Det er godt for det var ett helt vanvittig kjør de siste to-tre årene. Begynner å bli mer normal arbeidssituasjon for vår del.
L-NA skrev:Har noen sett, eller får se, - tilbud om kjøp eller har noen som helst opplysninger om denne sykkelen så setter jeg pris på å høre fra Dere...
HONDA 125 CBR 2011 Mod Reg nr. TN 1093
Den ble stålet i Rubbestadneset på Bømlo i natt mellom kl 00:00 og 02:00. Og en ung MC entusiast er uten sykkel :-(
DSC_0020 ZIPP.jpg
han fikk beholde hjelmen :-)
Hva med tennene? Hadde det vært min sykkel hadde han ikke fått beholde de når jeg reiste med sykkelen hjem igjen.
Eg sitte i Singapore (sammen med dine kolleger) og det er kanskje like godt....kunne lett gått liv....
Singapore ja, var der selv en tur i februar.
Men da betyr det at du er tilbake på en OCV det da siden du har noen av mine kolleger om bord og ikke er i Nordsjøen lenger
I så fall møtes vi kanskje snart igjen :-)
Er det nybygg eller kanskje klassing/dokking?
Det er mer stille for oss nå etter nyttår enn det pleier å være. Det er godt for det var ett helt vanvittig kjør de siste to-tre årene. Begynner å bli mer normal arbeidssituasjon for vår del.
Full overhaling, klassing,FMEA osv. etter overtagelse av OSV fra Australia. Seiler ned igjen dit på Torsdag :-)
L-NA skrev:Har noen sett, eller får se, - tilbud om kjøp eller har noen som helst opplysninger om denne sykkelen så setter jeg pris på å høre fra Dere...
HONDA 125 CBR 2011 Mod Reg nr. TN 1093
Den ble stålet i Rubbestadneset på Bømlo i natt mellom kl 00:00 og 02:00. Og en ung MC entusiast er uten sykkel :-(
DSC_0020 ZIPP.jpg
han fikk beholde hjelmen :-)
Hva med tennene? Hadde det vært min sykkel hadde han ikke fått beholde de når jeg reiste med sykkelen hjem igjen.
Eg sitte i Singapore (sammen med dine kolleger) og det er kanskje like godt....kunne lett gått liv....
Singapore ja, var der selv en tur i februar.
Men da betyr det at du er tilbake på en OCV det da siden du har noen av mine kolleger om bord og ikke er i Nordsjøen lenger
I så fall møtes vi kanskje snart igjen :-)
Er det nybygg eller kanskje klassing/dokking?
Det er mer stille for oss nå etter nyttår enn det pleier å være. Det er godt for det var ett helt vanvittig kjør de siste to-tre årene. Begynner å bli mer normal arbeidssituasjon for vår del.
Full overhaling, klassing,FMEA osv. etter overtagelse av OSV fra Australia. Seiler ned igjen dit på Torsdag :-)
Ok, så det er en av de dere hadde leid ut til staten der da?