Bjerknez' sin lille campingplass...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23036
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Bjerknez »

Busa Trond skrev:Slapp av LordShaft. Bestemor jobba på Glassverket i over 40år. Var ikke mye borte hun heller.
Så anakondaen vipper ikke henne av bordet :jada: :lol
Det eneste du må passe på nå Busa, er å sørge for at bestemora di og LordShaft ikke oppholder seg i samme rom :lol

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av LordShaft »

Å der fikk vi bekreftet at dere er langt sjukere enn jeg er :lol



Note4

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23036
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Bjerknez »

Vet ikke hvem som dro frem svampen og slang den på bordet jeg... :lol

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av SuperMorten »

Jada.. Som selvstendig næringsdrivende passer man selvsagt på å legge skader og sykdom til ferien :knegg Klarte å brekke et ribbein i forrige uke. Påskeferien tilbringes på sofaen..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Tommas »

Tror en karensdag eller to hadde fjernet en del 1-3 dagere som blir tatt pga av vondt-i-orker-ikke og dagen derpå problemer.

Men slikt er jo fy-fy i Norge, hvor ikke et eneste menneske har skoftet så mye som en dag på jobben, ihvertfall i følge de som kjemper mot ;-)


God bedring Mr B!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23036
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Bjerknez »

Tommas skrev:Tror en karensdag eller to hadde fjernet en del 1-3 dagere som blir tatt pga av vondt-i-orker-ikke og dagen derpå problemer.

Men slikt er jo fy-fy i Norge, hvor ikke et eneste menneske har skoftet så mye som en dag på jobben, ihvertfall i følge de som kjemper mot ;-)


God bedring Mr B!
Hehe, jeg har det faktisk veldig bra jeg, men hvis jeg må stå oppreist mer enn 30min -1 time så begynner det å svi bra nedover i beinet og da må jeg sette meg ned. Går en runde med bikkja om morgenen og det går akkurat før jeg kjenner det. Så lenge ikke smerten blir fremprovosert så har jeg det like bra som alle andre. Poenget er at jeg ikek skal fremprovosere denne smerten å gjøre vondt værre. Derfor så har jeg fått en del "hjemmelekser" av Fysioterapaut og jeg er så klart på gjevnlige timer også. Jeg har blitt bedre, men tar nok litt mer tid. Er tross alt noe jeg har gått med i nesten ett år dette. :thumleft

men jeg skal vel være den første til å innrømme at timingen ikke akkurat er dårlig, med tanke på at sesongen har startet. Man MÅ jo ikke bure seg inne selv om man er sykemeldt. Som tidligere nevnt i tråden så er det mange måter å være syk på. De aller fleste glemmer dette. Så Fru Blom kan kanskje helt fint dra på tivoli med barnebarnet selv om hun er sykemeldt. Man bør ikke se ned på personer av den grunn. En dag sitter man der selv og må svelge stolheten :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23036
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Bjerknez »

Jaja.. nok om min helse nå. Dette er bare deprimerende og trist lesing :thumleft

Nå tar snart jeg og Ashland en liten kjøretur over grensen. Nærmere sagt til Glava og Eurospeed, som er den nye Triumph forhandleren der borte. Har ingen andre planer enn å danne meg et førsteinntrykk samt ta en titt. Kanskje kaprer dem en kunde også :thumleft
Blir mest for turen sin skyld samt at jeg delvis får kjørt veier jeg ikke har kjørt før. Begynner virkelig å gå lei Østfoldveiene nå, noe som resulterer i mindre kjøring. Når varmen slår inn så kan jeg jo planlegge lengre turer, men slik det er nå så frister det ikke å kjøre VELDIG langt. Men i dag blir det nok drøyt 30 mil før vi er hejemme igjen. Været blir så klart bra, men ikke voldsomt varmt. Dog tror jeg det blir en fin kjøretemperatur ut over dagen på rundt 6-7 grader.

Bilder og førsteinntrykk av Eurospeed samt fra turen ellers kommer.... :vs

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av ojda »

Du skal vel være temmelig paranoid for å få denne skrivingen om sykmeldinger
til å handle om deg :-k Men at Trond sin kommentar trigget hele diskusjonen
om egenmeldinger/sykemeldinger er nok tilfellet. :[-X .. :lol
Bjerksnez-tråden er din, så ønske om temaskifte bør vel respekteres :thumleft

Du får hilse til Roger i Glava, å fortelle at nå er fremtiden hans sikret.
Arne (ojda) har kjøpt ny Explorer, og vil være kunde i mange år fremover :vs
Hvor er forresten nærmeste System.B. på vei nordfra (Oslo).
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23036
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Bjerknez »

ojda skrev:Du skal vel være temmelig paranoid for å få denne skrivingen om sykmeldinger
til å handle om deg :-k Men at Trond sin kommentar trigget hele diskusjonen
om egenmeldinger/sykemeldinger er nok tilfellet. :[-X .. :lol
Bjerksnez-tråden er din, så ønske om temaskifte bør vel respekteres :thumleft

Du får hilse til Roger i Glava, å fortelle at nå er fremtiden hans sikret.
Arne (ojda) har kjøpt ny Explorer, og vil være kunde i mange år fremover :vs
Hvor er forresten nærmeste System.B. på vei nordfra (Oslo).
Hehe, uansett så synes jeg diskusjon rundt helse og sykemeldinger generelt er trist lesestoff på et MC forum, uavhengig av hvem eller hva det gjelder :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23036
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Bjerknez »

Godt med skikkelig mannfolkfrokost på Høk før man kjører :thumleft
image.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23036
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Bjerknez »

Da var turen til Eurospeed vel overstått :thumleft
En veldig fin tur og de svenske veiene vi fant på vei bort var faktisk fine MC veier også. Vertfall fra Tucksfors.

Jeg var tidlig ute som vanlig og startet med en frokost på Høk mens jeg ventet på at Ashland skulle få opp øynene etter nattens arbeidsøkt. Ashland møtte opp til tiden som vanlig og vi tok en kaffe mens vi diskuterte litt om løst og fast. Vi hadde flott vær hele veien, men merket at det var kaldere på den andre siden av grensa. Dette merket vi spesielt på vei hjem. Turen hjem var vertfall for meg en litt småkjølig affere, men ikke værre enn at jeg har opplevd større utfordringer i år :-)å

Her er noen bilder:

Jeg startet som sagt med et skikkelgi herremåltid først:
Bilde

Høk er og blir et harry sted, men med veldig billig og god mat. Tro det eller ei, men tallerkenen over kostet meg kun 65,- inkludert kaffe (Gratis påfyll på kaffe):
Bilde

Eurospeed ga på ingen måte noe prangende førsteinntrykk, men dem er jo helt i startfasen og ikke helt ferdig ennå. Inne var det dog fint og han vi snakket med virket veldig hyggelig. Gratis kaffe samt kjeks og konfekt smakte godt etter kjøreturen:
Bilde

Denne doningen hadde en 2100cc motor. Denne er spesialbygget i statene og denne vil med norske skilt koste over millionen. Så absolutt en meget spesiell sykkel, men at den er verdt så mye penger tror jeg nok ikke. Dette er et samleobjekt for rikfolk som ikke vil ha noe naboen har:
Bilde

Ett bilde til av doningen:
Bilde

å ett bilde til, inkludert sønnen til en bekjent av han som drev butikken samt bikkja til butikkeieren:
Bilde

Alt i alt en flott tur som må gjentas!

Takk for turen Ashland :thumleft

Brukeravatar
Ashland
Innlegg: 280
Registrert: 03 mar 2015, 14:45
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Ashland »

Takk for turen selv Hr. B :thumleft

Vi fikk vel ikke akkurat noe godt førsteinntrykk når vi svingte opp og parkerte forran Eurospeed i Glava kan du si! Men det er virkelig skjeldent jeg har kommet inn i en butikk og eieren er så imøtekommende, setter over kaffe :roll og tar seg god tid med de som kommer innom.
Hadde nok kommet tilbake igjen om jeg hadde kjørt Britisk ja :thumleft

Veiene gjennom Värmland var flotte for mc, dog litt kaldt oppover ennå...

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23036
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Bjerknez »

Vi får vel satse på at han kommer til å gjøre førsteinntrykket med tanke på det estetiske litt bedre. Det skal jo faktisk ikke så mye til. Få opp et skilt ved veien, samt et skilt med lys utenfor butikken. mal veggene, vask vinduer og rydd opp litt. Men det kommer nok :thumleft

Sikkert et dumt spørsmål dette, men man beholder garantien selv om man tar service på sykkelen på Eurospeed ikke sant?
________

Da har mine Pirelli Diablo Rosso rundet 5.000km. og de ter fortsatt bra med spor igjen... Nye dekke er uansett bestillt og disse er ankommet montør, så alt er klart for bytte den dagen det blir behov for det :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23036
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Bjerknez »

Da er jeg hjemme igjen etter en tur til Tyrigrava i dag.

Det startet ganske ensomt.... Men etter ca. 15 minutter så dukket det en herremann opp på en rød VFR(?) som jeg slo av en prat med og ikke lenge etterpå dukket Hakhap opp med den nye sykkelen sin :thumleft
Det kom også plutselig 3-4 stykker til samt et par ungdommer på 125cc. Ble en hyggelig prat en halvtimes tid før noen sorte skyer samt rykter om sluddbyger som nærmet seg. Da kastet jeg inn håndkleet og styrtet hjemover. Ble litt sluddbyger gjennom Moss, men var tørt og fint når jeg nærmet meg Råde. Uansett så ble sykkelen skitten, så den skal vaskes i morgen :thumleft

Ikke akkurat noen velkomstkomite som tok meg i mot:
Bilde

Men fikk selskap av denne bilen...
Bilde

Denne gangen var jeg føre var og kjøpte meg med Kaffe og nåko attåt fra Shellstasjonen lenger bort.
Bilde

Selvfølgelig fikk jeg prøvesitte sykkelen til Hakhap og den satt jeg faktisk veldig godt på. Helt "riktig" sittestilling. Kanskje t.o.m. en anelse mer oppreist enn på min egen. Flott sykkel :thumleft

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av SuperMorten »

Fant et bilde på et annet sosialt nettsted..

Bilde
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Svar