Service Suzuki SV650 2003-modell

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
largim
Innlegg: 58
Registrert: 03 apr 2015, 19:26
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6F, 2008.

Service Suzuki SV650 2003-modell

Legg inn av largim »

Noen som har noe anslag på hva storservice vil koste på en slik sykkel? Det meste er tatt fra tidligere eier av løpende service (bytte av olje, luftfilter, tennplugger, drev, kjede, bremsevæske og bremseslange foran), men trolig ikke tatt noe annet (ventiljustering, etc). Nå gått ca 36 000 km, og har ingen servicehistorikk som kan dokumenteres

ZZR-Erling

Re: Service Suzuki SV650 2003-modell

Legg inn av ZZR-Erling »

Vet ikke, men jeg ville målt ventilklaringen selv, og tatt resten etter 6000km.

largim
Innlegg: 58
Registrert: 03 apr 2015, 19:26
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6F, 2008.

Re: Service Suzuki SV650 2003-modell

Legg inn av largim »

ZZR-Erling skrev:Vet ikke, men jeg ville målt ventilklaringen selv, og tatt resten etter 6000km.
Problemet er i større grad at dette er en sykkel jeg vurderer å kjøpe, hvor det trolig ikke er gjort ventiljustering tidligere. Vanskelig da å få målt dette ved kjøp. Ser derfor for meg at det må prutes noe på pris for å ta høyde for dette

Toven

Re: Service Suzuki SV650 2003-modell

Legg inn av Toven »

Tok ventilservice på min 2003 sv650 i fjor, kom på rundt 9000. Ble også byttet noe bremsemembran ellerno.. :P :p

Ville absolutt pruta på dette, den skal tas i følge serviceheftet på 24k. Føler selv at folk som ikke følger dette bryr seg i mindre grad om sykkelen..

ZZR-Erling

Re: Service Suzuki SV650 2003-modell

Legg inn av ZZR-Erling »

Jeg synes 9000 høres helt vilt ut, skulle tro det var en VFR!

Toven

Re: Service Suzuki SV650 2003-modell

Legg inn av Toven »

Altså, ventilsjekken var ikke mer enn 4300 + mva. Men jeg tok storservice med plugger, filtre, naturligvis olje. Toppdekselpakninga kosta faktisk 1200 + mva.

Men for all del, jeg valgte en verksted jeg kan stole på og med dyktige folk. Jeg tok den på Monsterbike, eneste jeg har å klage på er at de vasket sykkelen etterpå :knegg Ble litt mer vaskeriper, og jeg hadde akkurat polert/vokset.

ZZR-Erling

Re: Service Suzuki SV650 2003-modell

Legg inn av ZZR-Erling »

Toven skrev:Altså, ventilsjekken var ikke mer enn 4300 + mva. Men jeg tok storservice med plugger, filtre, naturligvis olje. Toppdekselpakninga kosta faktisk 1200 + mva.

Men for all del, jeg valgte en verksted jeg kan stole på og med dyktige folk. Jeg tok den på Monsterbike, eneste jeg har å klage på er at de vasket sykkelen etterpå :knegg Ble litt mer vaskeriper, og jeg hadde akkurat polert/vokset.
Så det var da en ventilsjekk?
Det er stor forskjell i tidsforbruk om man må justere noen ventiler. Særlig om det er shis, da må kammene ut.
Må skille på å bare måle klaringen og måle+justere klaring.

Toven

Re: Service Suzuki SV650 2003-modell

Legg inn av Toven »

Enten så har de fastpris på det, eller så måtte de justeres. Spurte ikke om det faktisk.. :P :p
Klar over at en sjekk ikke tar mye tid bortsett fra å måtte demontere alt mulig

Men det var det prisen var ihvertfall

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Service Suzuki SV650 2003-modell

Legg inn av mortenolb »

Monsterbike tok 6000 blank for "ventilservice" på regninga da jeg tok den der. Aner ikke om de faktisk gjorde noe eller ikke.

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Service Suzuki SV650 2003-modell

Legg inn av gsx750_80 »

Elolz skrev:Spurte lokale Hondaforhandleren i Bergen, de tok ca 4500kr for kun ventiljusteringer pä standard sykler. Ved omfattende justeringer gikk det med en ekstra arbeidstime.

Storservice med alt kostet 10,5k for en VTR1000F, mens VFR800 VTEC kostet 15k.

Sä rundt 4-5k for ventiljusteringer og 8-10k for storservice pä normale sykler er vel en grei pekepinn som jeg ihvertfall bruker.
Jeg betalte 8105 NOK for 24000 km service på Ninja 250R. Dette inkluderte inspeksjon av ventiler, men ingen justeringer, siden allle var godt innenfor spec. Jeg vet ikke hvor mye ekstra tid som evt ville gått med til justeringer, men har vel ikke intrykk av at det var noen billig service jeg hadde..
Hadde du noen ganger ventiljustering på 250'en, eller har du noen formening om pris på dette?
mvh

-gsx750_80

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: Service Suzuki SV650 2003-modell

Legg inn av ATWindsor »

Tror jeg betalte ca 8k for storservice med ventiler pluss andre ting (justering av kjede, skifitng av olje, clutchwire bla bla)

Svar