Desmo's skriverier.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Har en nabo som er 88 og som er ute å sykler nesten hver dag. Han klarer da å unngå bilene nede i sentrum av det lille tettstedet vårt. Så da skulle en 70 åring greie det. :knegg
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Pollti »

Hvem som hadde skyld i nabobyen vet jeg null og niks om. Men fornøyelig kommentar fra avisa. Ingen førerkortbeslag og ingen sak opprettet.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Intruder »

Ser ut til at de svakeste trafikanter skal ha mindre beskyttelse jo eldre de blir... :mk

...og ble det noen påsketur da Desmo?,dårlig her iallfall men den som har fri hver dag har jo mer muligheter enn de som er i arbeid !!---altså jeg..misunnelsestjuven,personlig,jeg,vettu.. :-)å
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Neida, ikke noe kjøring på meg. Det er fortsatt is på gårdsplassen og veien. Men med de oppløftende meldingene på yr kan det bli i slutten av uka. Jeg har satt batteriet på Neil på lading nå, slik at det skal være klart. Og så har jeg fri denne uka og på mandag. :knegg
Det er siste resten av ferien jeg hadde til gode fra i fjor. Var sykemeldt hele ferien pga velten jeg hadde, og fikk beskjed om å ta ut ferien før påske. Med litt parlamentering fikk jeg lov til å ta denne uka som kommer. Lang påskeferie! :thumleft
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Endelig! I dag hadde jeg forbindelse med "omverdenen" uten snø og is. Så da tok jeg ut Neil, skiftet til kjøreutstyr og fyrte opp & i veien. En rask tur ned på Esso'n for å sjekke lufta i dekkene før jeg la ut på den tradisjonelle jomfruturen. Den går til Fjellhaug standplass hvor jeg knipser et bilde før jeg snur og kjører tilbake. Men i år hadde jeg en liten overraskelse i vente. Jeg var klar over at det er veiarbeid på 33'en i Totenvika. Men ikke så;
Bilde
Fjellhaug standplass var blitt til Fjellhaug Steinrøys. Her skal det bli vei. Lettere sjokkert snudde jeg og kjørte tilbake via Østlia og Kapp. Jeg tok også en sving bortom Kolbu "sentrum" før jeg kjørte Vømmølsvika tilbake til Lena. Fylte opp tanken på Neil og tok en kaffe m/ røyk på Esso. Mens jeg satt der kom kameraten med Triumph T160 Trident caferaceren. Han hadde også jomfruturen sin i dag. En annen ting vi har felles er Ducatier med stort behov for nye reimer.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Tok meg en tur til GMS i dag med Neil. Jeg kunne trenge et par nye hansker, og det fant jeg. Hjemturen gikk om Kapp, Østlia og Bilitt. Det frister ikke å kjøre Totenrunden enda, for det ligger mye snø langs veien i Vestre og Skreien. Og da blir det så kjølig å kjøre. Men inntil videre greier jeg meg med veiene nede i bygda.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Jeg tok meg i å tenke på det jeg skrev i går. Spesielt da jeg rundet Åsgårdshjørnet på Skreia i sted. For da bar det oppover mot Skreien. Merket at det var snø helt ut til veien enkelte plasser, for der var det merkbart kjøligere. Tok utover 244 nede i Håjenbakkskrysset og til Rud ute i Kolbu. Derfra tok jeg Vestvegen ned til Borglund. Mens jeg kjørte dit funderte jeg på om jeg skulle svinge til venstre på Borglund og kjøre til Raufoss. Det gjorde jeg og da kjørte jeg jo selvsagt videre til Gjøvik. Så da ble det en slags Totenrunde i dag, en dag etter at jeg hadde bestemt meg for at det ville bli for kaldt. Jeg vil skylde det på at kjørelysten er ekstra stor på våren. :knegg
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Kawagutten »

At kjørelysten er stor når godværet kommer gjelder for oss alle tror jeg og når jeg er ute å kjører så har de skjedd flere ganger at jeg ikke helt får stoppet så det blir noen omveier :prf
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Intruder »

Hyggelig å se at vi hardinga i Mjøskanten er på veien igjen....klarer oss uten "snøfreserkara" nå.. :lol
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Haymaker »

Ser ut for at den nye Jurassic Park kan passe for deg :thumleft
Er det sånn du også mekker på sykkelen?

[video]https://www.youtube.com/watch?v=UIJEgax ... freload=10[/video]

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

@ Intruder; Det er nå vi snøfreserkara får det travelt! Vi skal lage fresere til neste vinter. Nytter ikke å begynne å lage når det snør, da er det for sent. ;-)

@Haymaker; Mekkinga på Scrambleren overlater jeg til GMS, selv om de ikke er Triumphforhandler lenger. Gutta på verkstedet der kan å skru Triumph. :thumleft
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Det ble jammen meg en Totenrunde med Neil i dag også. Det var litt kjølig, siden solen glimrer med sitt fravær. Men jeg kler da på meg så det går bra. Skinn er vindtett og det er plass til ei trøye og en genser i jakka. Så kaldt at jeg trenger stillongs er det ikke. Men det er ikke mange andre sykler å se på en slik dag, grått og litt kjølig. Møtte en med HD på gamleveien til Kapp. Tenkte jeg fikk prøve med en hils, og han hilste tilbake. Godt det er noen med folkeskikk.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Pollti »

Folkeskikk har jo de fleste av oss :knegg

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Andreas »

Desmo skrev:Det ble jammen meg en Totenrunde med Neil i dag også. Det var litt kjølig, siden solen glimrer med sitt fravær. Men jeg kler da på meg så det går bra. Skinn er vindtett og det er plass til ei trøye og en genser i jakka. Så kaldt at jeg trenger stillongs er det ikke. Men det er ikke mange andre sykler å se på en slik dag, grått og litt kjølig. Møtte en med HD på gamleveien til Kapp. Tenkte jeg fikk prøve med en hils, og han hilste tilbake. Godt det er noen med folkeskikk.

Dere har vell begge rund lykt, så da ble du vell godtatt av han andre :prop:

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

@Pollti; Det er utrolig mange som ikke har det. ;-)

@Andreas; Finnes det mottorsykkler som ikke har rund lykt da? :P :p Med det samme jeg har deg i bloggen min har jeg lyst til å spørre om noe. Må en ha spesialverktøy for å skifte reimer på Monster'n min? Det er en S4R .
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Svar