largim skrev:Oppdatering:
Har nå vært å sett på den, samt prøvekjørt.
Fikk opplyst at relakkering var gjort av en bekjent fordi han ikke ønsket å ha den gule farger lenge. Ingen tegn til skeivhet i ramme eller andre skader.
Fordeler:
- Motoren går veldig fint
- Lys fungerer bra
- Ingen tegn til slitasje på drev eller kjede
- Har ikke gått mer enn 15 000 km
- Forbrems går bra
Ulemper:
- Sykkelen var skitten og ikke kjørt i år. Det er aldri noe bra tegn (selv om det ikke nødvendigvis betyr noe).
- Bakbremsen er nesten fraværende. Bremseskiven så fin ut, og klossene var nettopp byttet (av sønn, mekaniker). Var også nesten tom for bremsevæske. Så ut som om bakbremsen hadde fått seg en trøkk (så nesten knekt ut). Samtidig så det ut som Kan skyldes at klossene er nye (ikke kjørt etter bytte), men er fortsatt en risiko.
- Service er ikke tatt på verksted, foretatt av sønn. Etter å ha snakket litt løst tror jeg ikke det er gjort all verdens vedlikehold. Det betyr at jeg trolig må ta storservice selv for å opprettholde servicehistorikken, og eventuell ventiljustering når dette blir nødvendig.
- Dekk er utslitt, må byttes. Kunne få en grei pris av han (han er forhandler), og bytte utføres av sønn rimelig. Uansett tipper jeg dette fort blir en 4-5000?
- Blinklys til venstre fungerer dårlig.
Totalt sett er prisen bra, men frykter at det kan bli dyrt å skulle bytte dekk, samt eventuelt bremser (usikkert), samtidig som servicehistorikk er fraværende. Er jeg inne på noe, eller ser det ikke så ille ut som jeg innbiller meg?
Heisann,
kjøpte selv en Honda Hornet PC36 04 rett før vinteren kom. Prisen/KM var det ikke noe og utsette på, men tidligere eier(e) kunne ikke vise til noen servicebok, kun antall eiere. Jeg fikk derfor slått av prisen med ca15.000! Når det er sagt, er jeg opptatt av å kjøre noe som ikke bare skal fungere, men det skal også være trygt, derfor er sykkelen nå sendt til verksted for _full_ gjennomgang inkludert en stor service. Her er det mye som skal gjøres: 2 x nye dekk, ventiljustering, kjøleveske, bremseveske, tennplugger, (olje + filter har jeg selv gjort), luftfilter, bytte blinklys bak, simringer ++. Dette koster meg godt over 15.000 Kr, hvor 5000,- av disse er dekkene!
Og for all del, kjøp orginale deler på Ebay, her er det masse penger å spare! Blinklys kan fort koste deg 1000,- ink montering på verksted. Sjekker du ut ebay finner du orginalt (og nytt) blinklys til under 200 lappen! Om du skulle få bruk for full verkstedhåndbok har jeg det på PDF-fil. Kan også være behjelpelig med å finne deler på ebay hvis det skulle være :) Brukt noen timer på å lete fram selv, hehe :)
Lykke til!