Bjerknez' sin lille campingplass...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23099
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

thewiz skrev:Hehe, det er godt å høre. Slenger meg gjerne på deg og Cutless når jeg ikke er på jobb. Mulig det blir noe kjøring til helga, hvis jeg har fått sykkelen! :prop:
Som sagt, det er bare å ta kontakt :thumleft

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Sopranoo »

Tar dere service på sykkelen i Sverige? :) Å entuellt hvor mye sparer man på det i%? :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23099
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Sopranoo skrev:Tar dere service på sykkelen i Sverige? :) Å entuellt hvor mye sparer man på det i%? :)
Tja, i mitt tillfelle ca. 30% besparelse. Faktisk over 50% hvis ventiler må justeres.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

Når var det avgang i morgen igjen? Jeg må riktignok være hjemme igjen til klokka 18, og sykkelen skal égentlig ha service om 1 mil.

Vi får se når jeg er ferdig på jobb inatt, men kan si med 90 % sikkerhet at jeg ikke klarer å bli med.

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Cutless »

thewiz skrev:Hehe, det er godt å høre. Slenger meg gjerne på deg og Cutless når jeg ikke er på jobb. Mulig det blir noe kjøring til helga, hvis jeg har fått sykkelen! :prop:
Hvilken sykkel har du kjøpt deg? :D

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Sopranoo »

Bjerknez skrev:
Sopranoo skrev:Tar dere service på sykkelen i Sverige? :) Å entuellt hvor mye sparer man på det i%? :)
Tja, i mitt tillfelle ca. 30% besparelse. Faktisk over 50% hvis ventiler må justeres.
Aa Forholdsvis mye da med andre ord :)
Selv venter jeg på min, ringte Yamaha vinterbro, dem sa at sykkelen min trolig kommer denne uken :) Så kanskje sykkel imorgen, hehe

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23099
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Når var det avgang i morgen igjen? Jeg må riktignok være hjemme igjen til klokka 18, og sykkelen skal égentlig ha service om 1 mil.

Vi får se når jeg er ferdig på jobb inatt, men kan si med 90 % sikkerhet at jeg ikke klarer å bli med.
Hvis du skal henge med, så må du møte oss på Statoil i Ørje kl. 11:00.
Du har nummeret mitt, så bare send meg en SMS så blir vi evt. enige. :thumleft

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

Tror jeg må ta til fornuft og melde pass. Blir for lite søvn siden jeg skal på jobb på kvelden, og ikke har jeg penger geller :p

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23099
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Den er grei :thumleft

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av thewiz »

Cutless skrev:
thewiz skrev:Hehe, det er godt å høre. Slenger meg gjerne på deg og Cutless når jeg ikke er på jobb. Mulig det blir noe kjøring til helga, hvis jeg har fått sykkelen! :prop:
Hvilken sykkel har du kjøpt deg? :D

Du får se :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23099
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

thewiz skrev:
Cutless skrev:
thewiz skrev:Hehe, det er godt å høre. Slenger meg gjerne på deg og Cutless når jeg ikke er på jobb. Mulig det blir noe kjøring til helga, hvis jeg har fått sykkelen! :prop:
Hvilken sykkel har du kjøpt deg? :D

Du får se :knegg
Oh my gad :punch

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Cutless »

Hvordan gikk turen til Sverige, og hvordan var sykkelen å kjøre etter service? :-)

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av SuperMorten »

thewiz skrev:Har du mye tid til overs eller Bjerknez?
Forskjellen er nok bare at han er mye flinkere enn ihvertfall meg, til å si i fra når han skal ut på tur.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23099
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Det ble en lang dag på sykkelsetet i går. Ikke for at det var så himla langt bort til Eurospeed, men antall timer i salen ble i løpet av dagen ganske formidable allikevel.

Jeg ble enig om å møte TOH på Statoil i Ørje og ganske så presis så durer han inn på plassen med sin MT-09. En kjapp prat og en slurk kaffe ble det tid til før vi satt kursen mot Glava og Eurospeed. I utgangspunktet er dette ålreite mc veier, men denne gangen var den største delen av veien dekket av grus/sand i veibanen. Så en liten nedtur ble det, men jeg skulle jo levere doningen på service og da var det bare å peise på :thumleft

Vel fremme ble vi tatt i mot av en noe travel Roger. Jeg var litt spent på hva jeg fikk som lånesykkel, men viste mer eller mindre samtidig at det stod mellom en Triumph Explorer og en eldre Triumph Street Triple med runde lykter. Hadde håpet på at jeg fikk prøve denne, men når jeg lukket opp døra inn til butikken så så jeg rett i hvitøynene på en Explorer. jeg spurte om han ikke fant noe mindre, men da bare lo han og sa at jeg fikk klare meg med denne, hehe.

Jaja, tenkte jeg. Jeg hadde jo lang og bred erfaring med denne da jeg tross alt hadde musekjørt med doningen til Busa Trond, men her fikk jeg vertfall mulighet til å ta den i nærmere ettersyn. Jeg og TOH tok oss en tur til Arvika, for å ta oss litt asiatisk buffet(?). Smakte faktisk godt dette også, så nå kan jeg krysse det av tingene jeg skal gjøre før jeg dør.

Exploreren er jo i mine øyne en veldig "riktig" sykkel. Man har alle bekvemeligheter. Varme i hue og ræva, cruise kontroll og andre fasiliteter vi andre bare kan drømme om. Motoren er kvikk og trygg, og generelt sett er det vel ikke mye å trekke for her... ja rent bortsett fra to ting som irriterte meg litt. Det ene avr vindskjermen. Denne laget skikkelig baluba med hodet mitt og vindstøy og vibrasjoner var dermed et faktum. Det skal sies at denne kunne justeres i høyden på den manuelle måten, men bestemte meg for å ikke knote med det. Men selv om den hadde funket så liker jeg best tilværelsen uten vindskjerm. Spesielt når det er varmt.

Det andre som irriterte meg litt var den noe tamme og uspennende lyden/karakteristikken. Med noen nye stusser så ville nok denne problematikken blitt fjernet også. Bortsett fra disse to tingene så er dette en perfekt sykkel på alle måter. ALtså hvis man er på utlkikk etter en slik type sykkel i utgangspunktet. Man føler seg så absolutt ikke som en ung bølle når man kjører sen slik og de fleste uvitende ungdommer med førerkortet klasse B i hånden vil nok himle med øynene når dem ser en slik sykkel, men det forandrer jo ikke det faktum at det er en meget oppegående og gjennomført sykkel. Dette kan ikke sies å være noe annet enn en langtur maskin av beste sort :thumleft

Bilde

Men turen ble ikke VELDIG lang, for jeg skulle jo tross alt tilbake og hente Street Triplen igjen og etter ca. 2.5 timer så var sykkelen min ferdig. Sjekklisten er jo lang på slike servicer, men jeg spurte han om hvordan oljen så ut, og fikk beskjed om at oljen var sort og at det var på tide den ble byttet. Intet annet å utsette på sykkelen enn den vanlige kontrollen. Prisen jeg hadde fått på forhånd var den som gjaldt også når oppgjørets time var inne. Meget bra service og hyggelig fyr denne Roger :thumleft
Så absolutt ikke siste gang jeg setter min fot inn i den butikken. :thumleft

EDIT: Jeg merket at Gassrulla var strammet noe da det var litt slark i denne, som jeg forøvrig var blitt vant til og dermed også glemte å nevne :thumleft

TOH hadde vert såpass "smart" at han hadde meldt seg frivillig som noe formann greier i et borettslag, så han begynte å få det litt travelt og måtte sette kursen hjemover for å rekke dette. Mens jeg også fikk det litt småtravelt hvis jeg skulle rekke Tyrigrava og hjem før det ble alt for sent. Så jeg gjøv løs på E18 mot Tyrigrava fra Ørje. Ganske nøyaktig 17:30 parkerte jeg sykkelen på grava og den første jeg så gikk rundt som en huggern høne var en noe forvillet Zadnez :lol Etter en halvtimes tid kom også resten av gjengen og det ble en kort prat før jeg tok turen hjemover.

Jeg tror aldri jeg har sett så mye folk på Grava noen gang, og her er noen bilder som beskrefter oppmøtet:

Bilde

Bilde

Bilde

______________

I dag er det jo Høk som gjelder, og selv om kanskje ikke Høk kan måle seg med Tyrigrava, så kan det da virkelig bli folksomt her også :thumleft

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av lasse_hansen »

Er nå på besøk i byen "din" :P ble en liten kjøre tur nå ikveld. Hadde jeg sett tidligere at du skulle på høk idag hadde jeg nok slengt meg med. Men desverre var jeg hjemme fra begravelsen og sånn litt seint


Sent from my iPhone using Tapatalk

Svar