Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Triumph Speed Triple R 2013mod

Legg inn av lasse_hansen »

Regner med det er den skruen som må skrues/brytes løs fra sveisepunktet, for så å fjerne stussen som går inni potta der? Om jeg ikke tar feil?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Triumph Speed Triple R 2013mod

Legg inn av lasse_hansen »

Elolz skrev:Ahh, du har skrue der og ikke popnagle, da ville jeg ikke borret ihvertfall. Går nok ikke å skru den vekk, sveis er ganske sterkt. En liten dremel og touche forsiktig borti sveisen hadde vel gjerne vært den optimale løsningen? :-k
Da får jeg evt få kjøpt meg en dremel og prøve på det ;)

Nå er jeg endelig hjemme igjen, og har nettopp satt på GoPro kamera mitt på ladning. Og skal snart ut og ta meg en liten kjøre tur.
Bjerknez sendte meg en meld tidligere idag og lurte på om jeg skulle bli med på en kjøre tur, men desverre så passet det veldig dårlig da.. Men hvem vet, kanskje jeg ser han når jeg skal ut å kjøre om en liten stund :thumleft

Trudde egentlig GoPro kamera mitt var ganske nytt, men fant ut at det har kommet GoPro Hero4 nå, så da har jeg ikke "nytt" kamera lenger. Men siden det fungerer så kan jeg vel heller ikke kjøpe meg nytt? Eller hvordan fungerer de reglene der? :P :p

Har jo brukt bare kamera 1 gang ifjor. Og har mange forskjellige fester til det. Men har kun montert festet oppe ved instrumentpanelet der.. Jeg får vel eksprimentere med de andre festene endag også vel. Lurer på å få et feste nede ved fremhjulet og, trur det kan bli en stilig vinkel

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Triumph Speed Triple R 2013mod

Legg inn av lasse_hansen »

Legger ved et bilde tatt her om dagen Bilde


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Lasse`s logg: Triumph Speed Triple R 2013mod

Legg inn av Jompa »

Pent bilde :yeyeye
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Lasse`s logg: Triumph Speed Triple R 2013mod

Legg inn av Andreas »

Elolz skrev:Ahh, du har skrue der og ikke popnagle, da ville jeg ikke borret ihvertfall. Går nok ikke å skru den vekk, sveis er ganske sterkt. En liten dremel og touche forsiktig borti sveisen hadde vel gjerne vært den optimale løsningen? :-k
Joda, går fint det, entre verktøyet ordentlig, og napp til med et bestemt rykk :thumleft Trenger ikke handle Dremel bare pga den skruen der. Kan jo alltids bruke det som unnskylding for å kjøpe en da, alt for mye verktøy, er ord som ikke finnes :prop:

Storm
Innlegg: 205
Registrert: 15 mar 2012, 19:21
Motorsykkelen din: 2 hjul
Sted: Vestfold

Re: Lasse`s logg: Triumph Speed Triple R 2013mod

Legg inn av Storm »

Denne sveiseperlen på DB killer`n kutter du med en dremmel kutteskive. Men kun sveiseperlen og ikke skruen :prf

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Triumph Speed Triple R 2013mod

Legg inn av lasse_hansen »

Hmm, jeg prøver nok med verktøy først og napper te og se om den ryker som Andreas sa.
Ellers er det bare å handel dremel gitt, hehe. Alltid kjekt med verktøy, det får man aldri nok av..

Ellers idag så startet dagen greit, fikk omsider på meg kjøreklær og satte kursen mot indre, endte opp i rakkestad og mysen.. Og etter å ha sendt litt sms med Bjerknez på turen oppover.. Så planen var egentlig å møte han og et par andre som farta rundt.. Men når jeg var i rakkestad og skulle sette kursen nedover mot særp/moss ett sted. Så var batteri på telefonen dødd, og dermed fikk jeg verken kontakt med fruen, eller Bjerknez.. Så da endte det egentlig med at jeg tok turen rett hjem. :sorry

Så Bjerknez, vi får prøve igjen neste gang :thumleft Må forresten si jeg var ganske så forbannet på Iphonen min, ettersom den ikke tok med seg nok strøm når vi skulle ut på kjøretur.. :evil
Er jo ingen andre å klandre enn telefonen selv der så :knegg

Ellers så sliter jeg forsatt enda litt med å finne ut på hvilket turtall motoren liker seg best.. Og jeg har egentlig endt opp med å ligge både mellom 3-4000omd og 4-6000omd ved vanlig "tur" kjøring..
Ellers så skal det sies at jeg ikke har vært oppimot rødstreken enda iår.. Men det kommer vel :-k

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23141
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Lasse`s logg: Triumph Speed Triple R 2013mod

Legg inn av Bjerknez »

Ja, vi får prøve lykken neste gang lasse_hansen :thumleft
jeg bor jo ikke langt unna, så bare slå på tråden/send SMS etc. så tar vi oss en liten tur. Bør ikke være noe høytidelig heller. :thumleft

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Triumph Speed Triple R 2013mod

Legg inn av lasse_hansen »

Bør det ikke være høytidelig??? :P
Hehe, bedre lykke neste gang ja. :)



Sent from my iPhone using Tapatalk

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23141
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Lasse`s logg: Triumph Speed Triple R 2013mod

Legg inn av Bjerknez »

lasse_hansen skrev:Bør det ikke være høytidelig??? :P
Hehe, bedre lykke neste gang ja. :)



Sent from my iPhone using Tapatalk
Vi kjører jo tross alt Triumph, så LITT høytidelig må set jo bli så klart :thumleft

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Triumph Speed Triple R 2013mod

Legg inn av lasse_hansen »

Ja ikke sant. Henger alltid ut flagget før jeg kjører jeg. Så høytidelig syns jeg det er. Nå har jeg desverre ikke fått kjørt på et par dager, pga må ha nytt flagg. Nei da, har rett og slett ikke hatt tid. Vært mye jobb et par dager, men satser på å snart få tatt turen ut på veien igjen :)


Sent from my iPad using Tapatalk

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Triumph Speed Triple R 2013mod

Legg inn av lasse_hansen »

Helg! Satser på fint vær slik at jeg får lufta sykkelen! Hva har folk for planer 1mai da?


Sent from my iPad using Tapatalk

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23141
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Lasse`s logg: Triumph Speed Triple R 2013mod

Legg inn av Bjerknez »

lasse_hansen skrev:Helg! Satser på fint vær slik at jeg får lufta sykkelen! Hva har folk for planer 1mai da?


Sent from my iPad using Tapatalk
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=262103#p262103" onclick="window.open(this.href);return false;

Sleng deg med vel? :thumleft

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg: Triumph Speed Triple R 2013mod

Legg inn av lasse_hansen »

Hmm, skal bort på både lørdag og søndag, søndag skal jeg til og med i konfimasjon :/
Formen er heller ikke helt topp, hoster og snørra renner :s
Så satser nok heller på en liten tur rundt i nærområdet i morra.. Men hadde helt klart vært artig med en slik tur, så håper på flere sånne i løpet av sessongen..


Sent from my iPad using Tapatalk

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Lasse`s logg: Triumph Speed Triple R 2013mod

Legg inn av Busa Trond »

lasse_hansen skrev:Ellers så har jeg slutta i rørlegger firma jeg var ansatt i, og tok steget og startet eget rørlegger firma sammens med min bror, som også er rørlegger...
Gratulerer :thumleft
Flott yrke, men krever mye tid når du skal gjøre alt selv. Håper du trives!
Eldste jenta mi bor i Halden, mulig jeg sender en sms når jeg er sørpå med mc :vs

Svar